Advies Nodig

29-01-2010 08:39 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo Viva forummers,

Ik heb even jullie wijselijke advies nodig mbt een kwestie.

Anderhalve jaar geleden zijn mijn vriend en ik tijdelijk uit elkaar geweest. Hij was toen bij een vriend van hem laten we hem noemen X. X woonde samen met zn vriendin maar die haten mij. Die haat hebben ze net zo lang op hem ingepraat, en hem tevens ook geprobeerd te koppelen aan een ander meisje, totdat hij ook begon te twijfelen om hij mij terug wilde. Hij is nu bij mij terug gekomen, en had alle contacten met X verbroken. Omdat ik dat toen de tijd ook graag wilde. Heeft geroddeld over X. enzovoorts.

maar nu vertelde hij me gisteren, dat hij wel mee wilde (ze zitten allebei op de vrachtwagen) met X naar het buitenland. Ze hebben de situatie uit gepraat, X heeft sorry gezegd en nu gaan ze lekker samen werken...

Hij kwam er gister mee en ik heb gezegd dat ik geen reactie wil geven (misschien een reactie waar ik achteraf spijt van krijg) en dat we het er vandaag nog over hebben.

Wat is jullie reactie en advies?

Ik denk er zelf namelijk niet zo positief over. Eerst trapt X mij de grond in en dan zegt ie ow sorry, en dan ach ja ik kan je hulp wel goed gebruiken laten we gaan samenwerken.

Vervolgens heeft mijn vriend X ook behoorlijk de grond in getrapt, alle contacten verbroken en nu gaan ze samenwerken!
Heel makkelijk...deze X mag erst eens sorry zeggen tegen jou! Dat mag je vriend ook wel eens zeggen tegen X. Zo niet, dan zou ik het toch zien als een soort 'verraad' naar jou toe van je vriend!
Daar sla je de spijker op zn kop, dat voelde ik gister ook! Verraad.
Ik denk dat je wel kritische vragen kunt stellen aan je vriend. Waarom wil hij X weer terug in zijn leven? Hoe ziet hij dat tegenover jou?

Ik denk dat uit je verhaal ook wel blijkt dat je je vriend niet echt vertrouwt, dat hij zijn eigen intuitie volgt. Als je dat werkelijk zo voelt, kun je dat beter maar aangeven. Kijk maar hoe hij reageert.

Ik denk wel dat het belangrijk is dat je je begripvol opstelt wanneer hij duidelijk maakt dat zijn keus definitief is. Als je het een onderwerp maakt waar niet over gesproken mag worden dan kun je hem ook van je afsluiten, en je wil juist graag weten wat er besproken wordt. Denk ik zo. Of is dat te strategische bedacht van mij?

Maar ik vind het niet echt verraad hoor. Het is zijn vriendschap, zijn leven. Dat jij en die jongen niet boteren kun je niet op hem betrekken, ik bedoel, je vriend wordt er ook mooi tussenin gezet zo.
Mijn ervaring zegt dat mannen altijd heel anders denken. Vrouwen denken hier erg over na maar mannen zullen sneller zeggen, maa het gaat nu toch goed tussen ons en dat was toen gebeurd. Ik zou hem vragen uitteleggen hoe hij het ziet. Dan weet jij hoe je daar op kn reageren ipv nu zelf vanalles te bedenken.

Wel een lastige situatie hoor. Sterkte
Hij zeg het is puur zakelijk. Maar ja in een vrachtwagen zit je toch 24 uur op mekaars lip. En je praat veel met elkaar.

Maar ik snap niet eerst doe je afstand van mekaar, trap je mekaar de grond in, verbreek je alle contacten, dan word er naar mijn idee te snel sorry gezegd, en is alles weer koek en ei. En ook voor mij verbrak hij de contacten met hun. Hij heeft mij nu weer terug en wil X ook terug. Puur om geld te verdienen zegt hij.

Misschien ben ik ook wel bang dat datgene gaat gebeuren wat toen de tijd ook is gebeurd, ik denk dat het deels ook angst is.

En dat ik daar misschien wel aan moet werken....
Mwa, wat ik vooral verraad vind is dat jouw vriend zich zo liet beinvloeden door X. Je laat je toch door een ander niet vertellen met wie je je leven wel of niet zou moeten delen?

Het doet er toch helemaal niet toe dat X jou niet mag? JIJ hoeft toch niet met hem op stap?

Het probleem ligt niet bij X, het ligt bij jouw vriend. Wil jij nog wel verder met hem als je je telkens af moet vragen of hij zich niet door iemand op laat stoken?
@mfihlo

Dat was toen de tijd en dat hoofdstuk hebben we afgesloten, maar nu komt vriend X weer op de proppen..

Ik ben ook gewoon bang dat dit weer gaat gebeuren, en ik voel me er totaal niet lekker bij......
Heeft jouw vriend wel door dat hij door vóór X te kiezen, hij jou het gevoel geeft dat ie jou laat vallen?
zeg gewoon tegen je vriend dat jij erop vertrouwt dat hij de goede keuze zal maken. En laat het daar ook bij.

Dat jouw vriend zich zo kan laten beinvloeden door een ander zou mij meer zorgen baren dan het omgaan met mensen door wie hij eventueel beinvloedt zou kunnen worden.

M.a.w. wil JIJ wel omgaan met iemand die zo beinvloedbaar is?
@Pien252...Zo voel ik het ook, maar ik weet niet of dit juist is om me zo te voelen, en nee dat heeft ie niet in de gaten denk ik. Want hij ziet het anders.

Zoals ik al zei het is voor hem puur zakelijk (geld verdienen)
"Anderhalve jaar geleden zijn mijn vriend en ik tijdelijk uit elkaar geweest. Hij was toen bij een vriend van hem laten we hem noemen X. X woonde samen met zn vriendin maar die haten mij. Die haat hebben ze net zo lang op hem ingepraat, en hem tevens ook geprobeerd te koppelen aan een ander meisje, totdat hij ook begon te twijfelen om hij mij terug wilde. Hij is nu bij mij terug gekomen, en had alle contacten met X verbroken. Omdat ik dat toen de tijd ook graag wilde. Heeft geroddeld over X. enzovoorts."

Dus eerst heeft zijn vriend geprobeerd hem zover te krijgen dat hij alle contact met jou zou verbreken en daarna heb jij geprobeerd hem zover te krijgen dat hij alle contact met die vriend verbreekt. We zijn twee jaar verder en jullie hebben allebei niet gekregen wat je wilde. Ik denk dat jouw vriend dat getrek een beetje zat is en gewoon doet wat hem goed dunkt.
Wuiles je hebt ook gelijk, ik kon dat toen de tijd ook niet van hem verlangen en ze hebben altijd wel "zakelijk" contact gehouden. Dat ging prima. Ik hoef X niet over de vloer en hoef hem niet te zien. Mijn vriend ziet dollartekens in de ogen en wil alleen maar geld verdienen...maar ik snap niet dat het op deze manier moet. Notabene samen met hem.
Vaak zit er een heel verhaal vast aan een verhaal...
Dat klopt maar dat kan teruggelezen worden domnaiefmutsje.

Maar goed ik vraag nu inzake bovenstaande kwestie advies.
Omdat de informatie summier is in dit topic kan er eigenlijk geen zinnig woord over gezegd worden.

Waarom haten zij jou zo. En haten ze jou echt, of mogen ze jou niet? Waarom kan je vriend de excuses van x aanvaarden, is daar een gegronde reden voor? Ben je echt in de positie van hem te eisen contact te verbreken, of kan je respecteren dat hij wel contact heeft, al hoeft het niet voor jou.. enz.
Sja mannen.. ;) Ik begrijp ook nog steeds niet hoe mijn broer later beste vrienden werd met de jongens die hem op de basisschool pestten... Ik hoef echt niks met de mensen die mij ooit pijn hebben gedaan, maar hij ging er mee op reis voor een half jaar..

Het werkt gewoon anders bij mannen... Maar de enige manier om dat duidelijk te maken voor hem, is door met hem te praten. Bij mannen is het volgens mij gewoon werkelijk afgesloten als ze zeggen dat het is afgesloten. Vrouwen miepen gewoon nog een eind door (including moi! )...

Maar eerlijk gezegd zou ik me er ook niet gerust op voelen als mijn lief met mensen om zou gaan die er alles aan doen om onze relatie te vern**ken... Maar meer dan jouw kant uitleggen kun je niet doen: je kan em tenslotte moeilijk thuis opsluiten ;) Sterkte!
bedankt voor jullie adviezen, ga er zeker wat mee doen vanavond!
quote:vlindertje1980 schreef op 29 januari 2010 @ 09:10:

@mfihlo

Dat was toen de tijd en dat hoofdstuk hebben we afgesloten, maar nu komt vriend X weer op de proppen..

Ik ben ook gewoon bang dat dit weer gaat gebeuren, en ik voel me er totaal niet lekker bij......M.a.w. Het probleem is toen niet opgelost. Jullie zijn er gewoon overheen gestapt? Tja, dan gaat het opbreken, zoals altijd als je terug gaat naar een ex terwijl er concreet geen dingen zijn veranderd.
Ik lees hier een beetje hetzelfde in als Wuiles. Eerst laat jouw vriend zich door X overhalen om de relatie met jou te verbreken. Vervolgens laat hij zich door jou weer overhalen om de relatie met X te verbreken.

Het is toch precies hetzelfde? Jij en X doen toch precies het zelfde? In mijn ogen een gevalletje 'de pot verwijt de ketel..'

Je vriend is wel makkelijk te beinvloeden ook.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven