Vanavond ziet m'n vriend z'n Ex op een verjaardag!!!

15-01-2010 19:00 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bahhh ik voel me helemaal rot, vanavond heeft m'n vriend een verjaardag en zijn ex is daar ook. Ik dit vreselijk moeilijk, omdat ik weet dat zijn ex er een tijdje terug nog erg veel moeite mee had dat hij wat met mij had en dat dat zo snel was nadat het tussen hun is uitgegaan. Ik voel me nu heel onzeker en ben bang dat hij haar weer leuk zal gaan vinden. Laatst was ze ook bij 'm langs geweest om z'n nieuwe huis te bekijken en af en toe hebben ze ook nog contact via sms of mail. Ik vind dit erg vervelend en dit weet mijn vriend ook. Hij begrijpt 't opzich wel maar hij heeft ook zoiets waarom doe je daar zo moeilijk over want het is uit en ik zal nooit vreemdgaan of wat dan ook! Ik ben wel blij dat hij 't nu eerlijk heeft gezegd dat ie haar vanavond zal zien, want de vorige x kwam ik er toevallig achter....dit vond ik heel erg, maar hij had 't bewust niet gezegd omdat ik me dan toch onnodig zorgen ging maken.....maar dat maakt 't voor mij eigenlijk alleen maar erger als hij bewust dingen achterhoudt, daardoor wordt ik nog onzekerder!! Pffff wat zal ik blij zijn als deze avond voorbij is!!!
Een psycholoog kan je wel degelijk weer op weg helpen en je meer dingen laten inzien dan een vertrouwd iemand die dicht bij je staat. Vervolgens moet je daar uiteraard zelf mee aan de slag gaan.

Het zou al heel veel helpen als je nu eens gewoon geen contact met je vriend opneemt. Laat hem gewoon met rust. Daarmee laat je ook serieus zien dat je hem respecteert. Hij heeft er immers zelf ook om gevraagd. Stel je niet zo afhankelijk van hem op, en leef eens een tijdje je eigen leven. Je hoeft niet bang te zijn dat hij je daardoor vergeet. Als hij bij jouw wil zijn/hoort dan neemt hij vanzelf weer contact met je op.

En verder kun je natuurlijk altijd je hart luchten bij een vriendin.

Dat doet denk ik iedereen met problemen. Maar voor echte hulp, je onzekere jaloerse gedrag overwinnen, moet je denk ik toch meer richting professionele hulp zoeken.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik ook wel een tikkeltje eigenwijs ben hoor....dus kan best zijn dat je binnenkort wel leest dat ik proffessionele hulp ben gaan zoeken.....maar vind 't ook wel lastig...want ik heb geen idee wat goed is en aan mijn huisarts heb ik ook niet zoveel! Misschien dat dat ook wel de reden is dat ik 't eerst zo probeer! Ben nu ook echt aan 't proberen om geen contact met hem te zoeken...hoe moeilijk 't ook is! Alleen moet ik 'm strax nog wel ff sms'n...m'n vader helpt 'm namelijk in z'n huis en moet 'm daar even wat over laten weten!
quote:Lalie25 schreef op 28 januari 2010 @ 22:35:

Alleen moet ik 'm strax nog wel ff sms'n...m'n vader helpt 'm namelijk in z'n huis en moet 'm daar even wat over laten weten!NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE, NIET DOEN!!!!! Laat je vader zelf met hem contact opnemen!! Geen excuus zoeken om hem te contacten!!!!!!!!!!!!
Nee i know....heb ook gezegd dat ik 't niet fijn vind dat ik er tussenin sta...heb ook tegen hem en m'n pa gezegd dat ze elkaar maar moeten bellen over hoe en wat.....maar dit kan ff niet anders....
Dit wil jij niet anders.

Je hebt tegen beiden al gezegd dat ze maar zelf contact op moeten nemen. Je hoeft dus helemaal niet te smsen. Je wilt alleen weten of hij meteen reageert. Denk na, en doe het niet.
Ik krijg al stress van al je uitroeptekens.
hahahahhaha emaille, was de bedoeling dat Lalie25 dat zou krijgen
Ik wil dit wel anders, maar dit kon even niet anders! Komt blijkbaar niet geloofwaardig over.....tja daar kan ik ook nix aan doen...
gaat ook om haar uitroeptekens, niet die van jou
Lallie25: je kunt bij je huisarts een verwijsbriefje voor psycholoog aanvragen. Vervolgens kun je zelf gaan zoeken naar 1. Je kan naar Riagg of gewoon uit gouden gids. Kies er 1 waar jij je goed bij voelt.
quote:Lalie25 schreef op 28 januari 2010 @ 23:16:

Ik wil dit wel anders, maar dit kon even niet anders! Komt blijkbaar niet geloofwaardig over.....tja daar kan ik ook nix aan doen...

Het kan altijd anders, behalve als iets levensbedreigend is.....en ik schat zo in dat dat hier niet het geval is.

Daarnaast vind ik dit berichtje van je ook niet erg sympathiek klinken overigens.....
Nee omdat ik 't een beetje jammer vind dat dit niet wordt geloofd....maar goed dat is ook niet mijn probleem, ik weet zelf wel beter en hij weet dat ik 'm daar nog over zou bellen/smsen
quote:Lalie25 schreef op 28 januari 2010 @ 23:38:

Nee omdat ik 't een beetje jammer vind dat dit niet wordt geloofd....maar goed dat is ook niet mijn probleem, ik weet zelf wel beter en hij weet dat ik 'm daar nog over zou bellen/smsen

Prima, blijkbaar weet je jij alles beter. Vergeet niet dat jij dit topic hebt geopend en dat jij advies vraagt. Wij geven advies, maar je weet het toch allemaal weer voor jezelf goed te praten.......

Ik wens je heel veel succes!
Ja dat weet ik....maar als ik zeg dat dit niet anders kan waarom zou ik daar over liegen....zou ik dat dan hier vertellen??
Het kan wel anders maar je wil het niet. En ik deed net zoals jij.

Je vriend/ ex ? wil rust en het enige wat je kan doen is rust geven. Dus contact is dan geen optie. In mijn geval was het een verslaving en met verslavingen zoek je elk excuus om toch er aan toe te geven.

Als jij hem niet gesmst had maar ervan uit gegaan was dat je vader hem spreekt daarover, had je juist laten zien dat je het kan: je vriend met rust laten.

Met uitzondering van noodgevallen moet je hem niet sms'en als hij rust wil.
quote:Lalie25 schreef op 28 januari 2010 @ 23:16:

Waarom kon het niet anders dan? Is je vader misschien doof en blind? Want dan begrijp ik dat je vader niet zelf kan bellen en sms'en. Dus waarom kon het echt niet anders?

Je herhaalt keer op keer dat jullie geen contact meer moeten hebben, maar hebben dit toch steeds weer. Waarom? Je kan zijn emailadres toch blokkeren, zijn telefoonnummer blokkeren? Dan kan hij je alleen nog maar bereiken per post of door bij je langs te komen. En dat doet hij vast niet. Oh en ja, ook het verwijderen van hyves, faceboek en msn hoort hier natuurlijk bij.
Zo eens met bovenstaande posters

Tenzij er één van de partijen aan de hartbewaking op de intensive care ligt HOEF jij niet te bellen

Tuurlijk heb je dat afgesproken

Maar de wereld vergaat niet als je tegen je vader zegt, pap sorry hoor, maar je moet hem echt zelf even bellen

Wij spreken even niet met elkaar, we laten elkaar met rust

En mijn helpt het niet als ik hem ook voor niet relatie gerelateerde zaken moet bellen

Snappen ze echt wel hoor.

Iets wel of niet doen is ALTIJD een keuze
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Maar goed, je hebt hem dus gesmst over je vader en hoe ging het verder? Bleef het bij die sms of heb je nog verder contact met hem gehad?
Alleen die sms, daar heeft hij op gereageerd en daar is t ook bij gebleven! maar tis ook echt niet zo dat ik elke x contact met hem op neem, hij doet t net zo goed
Maar hij wilde toch rust? Ik snap er niks meer van.
Je had dit best wel anders aan kunnen pakken. Zoals bovenstaande forummers ook al aangaven, je vader zelf laten bellen. Er is vast niks wat jij perse zelf moet doorbellen naar hem.

Nu heb je dus weer contact opgenomen. En hij weer terug sms-en. Zo schiet het natuurlijk niet op! Zo ga je gewoon verder op de oude voet.

Bij de huisarts kun je gewoon een verwijsbrief vragen voor een psycholoog. Vervolgens zoek je er een uit, of je vraagt de huisarts om advies. Hij kent vast wel iemand die je met deze problemen kan helpen. Daar ga je gewoon eens naar toe voor een kennismakingsgesprek en kijkt of het klikt.

Zo ja, gooi alles eerlijk op tafel, en zie wat voor advies je krijgt.

En dan kan je pas echt aan de slag met jezelf.

Als je eenmaal zover bent, kun je je vriend eventueel laten weten dat je hard aan jezelf werkt. Heeft hij dan nog interesse in je, dan kan hij zelf besluiten om eens te kijken of het al beter gaat tussen jullie. Maar dan heb ik het niet over een periode van 1 week. Daar gaat meer tijd overheen. En tot die tijd moet je hem rust gunnen!
Heb idd weer contact met 'm opgenomen, maar hij wist dat ik nog wat zou laten weten daarover! Maar goed laten we daar maar over ophouden...want aan die discussie komt toch geen eind! En ís 't raar als ik 't ook niet meer weet, als hij ook nog elke x contact opneemt....hij zei nu zelf weer, ik bel je dit weekend nog wel! Heb ik daar om gevraagd...Nee!
Nee je hebt er niet om gevraagd, maar ik zou in zo'n geval zeggen

Zeg Piet, doe maar even niet, laten we nu gewoon zo als afgesproken eens even afstand nemen

Kan jij nadenken en ik net zo goed.Én op deze manier komt het er gewoon niet van

En buiten dat

Nu ga jij het hele weekend zitten wachten op zijn belletje en ben je misschien teleurgesteld als hij niet belt

Kortom....heel veel redenen om ook die telefoongesprekken de kop in te drukken
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
quote:Lalie25 schreef op 30 januari 2010 @ 00:36:

Heb idd weer contact met 'm opgenomen, maar hij wist dat ik nog wat zou laten weten daarover! Maar goed laten we daar maar over ophouden...want aan die discussie komt toch geen eind! En ís 't raar als ik 't ook niet meer weet, als hij ook nog elke x contact opneemt....hij zei nu zelf weer, ik bel je dit weekend nog wel! Heb ik daar om gevraagd...Nee!

Jeetje, je dekt je aan alle kanten in he? Hij wil rust toch? Geef hem die.

Hij wist dat je ging smsen. Omdat hij weet dat je elk excuus aangrijpt om het toch te doen. Doe het eens niet, toon wat ruggegraat. Laat niet alles van je relatie afhangen, die is toch al bijna stuk als het allemaal moet gaan zoals het gaan.

Rust is rust. Jij blijft bezig. En hij zegt waarschijnlijk dat hij je gaat bellen omdat hij weet dat hij alleen op die manier even adempauze krijgt. Get a life.

Oh, en open geen topic als je toch niets van plan bent met de adviezen.

Dit klinkt even hard, maar misschien komt het dan aan. Echt, je zou mijn ex zijn (definitief) als ik aangaf rust te willen en dát niet eens gerespecteerd wordt. Als ik smoesjes moest gaan bedenken om rust te krijgen.

Edit; Sorry, ik was even vergeten dat wij de situatie niet kennen en jij alle redenen hebt om je ex lastig te vallen te smsen.

Maar ik dacht gewoon even; Jij ging hem toch met rust laten? Eraan werken?

Doe dat dan!
quote:Summerdance schreef op 30 januari 2010 @ 00:50:

Nee je hebt er niet om gevraagd, maar ik zou in zo'n geval zeggen

Zeg Piet, doe maar even niet, laten we nu gewoon zo als afgesproken eens even afstand nemen

Kan jij nadenken en ik net zo goed.Én op deze manier komt het er gewoon niet van

En buiten dat

Nu ga jij het hele weekend zitten wachten op zijn belletje en ben je misschien teleurgesteld als hij niet belt

Kortom....heel veel redenen om ook die telefoongesprekken de kop in te drukken

Piet? Piet?

Ik heb net een Piet op onze kalender gezet, omdat het me zo leuk leek dat er iemand jarig is op 29 februari. En er is vast een Piet jarig.

Wat een kleine wereld is het toch.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven