Vanavond ziet m'n vriend z'n Ex op een verjaardag!!!

15-01-2010 19:00 355 berichten
Alle reacties Link kopieren
Bahhh ik voel me helemaal rot, vanavond heeft m'n vriend een verjaardag en zijn ex is daar ook. Ik dit vreselijk moeilijk, omdat ik weet dat zijn ex er een tijdje terug nog erg veel moeite mee had dat hij wat met mij had en dat dat zo snel was nadat het tussen hun is uitgegaan. Ik voel me nu heel onzeker en ben bang dat hij haar weer leuk zal gaan vinden. Laatst was ze ook bij 'm langs geweest om z'n nieuwe huis te bekijken en af en toe hebben ze ook nog contact via sms of mail. Ik vind dit erg vervelend en dit weet mijn vriend ook. Hij begrijpt 't opzich wel maar hij heeft ook zoiets waarom doe je daar zo moeilijk over want het is uit en ik zal nooit vreemdgaan of wat dan ook! Ik ben wel blij dat hij 't nu eerlijk heeft gezegd dat ie haar vanavond zal zien, want de vorige x kwam ik er toevallig achter....dit vond ik heel erg, maar hij had 't bewust niet gezegd omdat ik me dan toch onnodig zorgen ging maken.....maar dat maakt 't voor mij eigenlijk alleen maar erger als hij bewust dingen achterhoudt, daardoor wordt ik nog onzekerder!! Pffff wat zal ik blij zijn als deze avond voorbij is!!!
Hij vroeg idd ook of ik al wat gevonden had en had zelf ook al voor me gekeken....ik wil ook idd dat ons contact weer leuk wordt en niet alleen hier om draait!
Enerzijds begrijp ik je zorgen. Anderzijds: relativeer het even. De ex van mijn vriend is hier elke week over de vloer om hun dochter naar ons te brengen en ze gaan eens per half jaar met z'n tweeën ergens eten om te praten hoe het gaat. Een noodzakelijk kwaad waar ik nooit meer onder uit kom.

Tja. En zij heeft hem destijds gedumpt voor een ander. In het begin maakte ik me er zorgen om. Nu kan het me niets meer schelen. Het went!
quote:Lalie25 schreef op 18 januari 2010 @ 21:20:

Hij vroeg idd ook of ik al wat gevonden had en had zelf ook al voor me gekeken....ik wil ook idd dat ons contact weer leuk wordt en niet alleen hier om draait!

Dan is mijn tip om de volgende keer te zeggen; Ehm nee, nog niet, maar ik zat net te zoeken, dus dat komt goed. Oh, en weet je wat er vandaag gebeurde, blablabla (leuk, positief, blij). En hoe was jou dag schat?

Niet uren doorgaan over je zoektocht, terwijl je toch niets concreets hebt en het hiermee wel als belangrijkste onderwerp houdt.
Ik vind het een beetje een vreemde tip om leuk, positief en blij tegen hem te doen, terwijl TO zich niet zo voelt. Je moet bij je vriend/vriendin toch juist jezelf kunnen zijn?

Als je echt om iemand geeft (en ik denk dat hij dat wel doet, want hij vroeg immers uit zichzelf hoe het met haar gaat en dat hij zelf ook al gekeken had) dan wil je weten hoe het écht met de ander gaat. En dan wil je niet dat de ander net doet alsof het beter gaat, terwijl dat niet zo is.

Althans dat is mijn interpretatie van een relatie. Eerlijk zijn tegen elkaar en er voor elkaar zijn als het even niet zo lekker loopt.
quote:Loeky schreef op 18 januari 2010 @ 22:55:

Ik vind het een beetje een vreemde tip om leuk, positief en blij tegen hem te doen, terwijl TO zich niet zo voelt. Je moet bij je vriend/vriendin toch juist jezelf kunnen zijn?

Ik vind dat je wel degelijk kan kiezen waar je een ander wel en niet mee opzadelt. "Lekker jezelf zijn" vind ik, helemaal als de ander jou probleem niet op kan lossen, zwaar overrated.

Als je echt om iemand geeft (en ik denk dat hij dat wel doet, want hij vroeg immers uit zichzelf hoe het met haar gaat en dat hij zelf ook al gekeken had) dan wil je weten hoe het écht met de ander gaat. En dan wil je niet dat de ander net doet alsof het beter gaat, terwijl dat niet zo is.

Je hoeft niet te doen alsof, maar je hoeft ook niet alles tot in den treure uit te kauwen. Want, zo werkt het met jaloezie, vriendje kan dit gevoel echt niet wegnemen hoor. Dat moet TO zelf doen.

Althans dat is mijn interpretatie van een relatie. Eerlijk zijn tegen elkaar en er voor elkaar zijn als het even niet zo lekker loopt.Ervoor elkaar zijn betekent wat mij betreft wel elkaar steunen, maar ook niet iets onredelijks van een ander verwachten. Ik zou er niet aan moeten denken in ieder geval dat mijn vriend de hele tijd zou vermelden dat hij zich klote voelt, omdat notabene hij een jaloezie probleem heeft. Ik vind het een erg romantisch idee als je denkt dat parteners elkaar altijd maar 100% in elkaar inleven en aanvoelen. Als TO een leuke gezellige avond wil hebben met haar vriend, dan krijgt ze dat eerder voor elkaar door op de positieve punten te letten dan haar jaloezie te herkauwen. En dat is wel degelijk een keuze die je zelf kan maken.
Citeren lukt even niet, dus daarom vet gedrukt:

Ik vind dat je wel degelijk kan kiezen waar je een ander wel en niet mee opzadelt. "Lekker jezelf zijn" vind ik, helemaal als de ander jou probleem niet op kan lossen, zwaar overrated.

In 9 van de 10 gevallen kan de ander het probleem niet oplossen, maar dat wil toch niet zeggen dat je ander dan maar niet moet opzadelen met je probleem? En de vriend van TO vraagt zelf hoe het gaat, dus dan moet je dat ook eerlijk kunnen zeggen. Het zit hem denk ik in het vinden van de gulden middenweg, want ik ben met je eens dat je het ook niet tot in den treure moet herkauwen.

Overigens denk ik dat vriendje het gevoel van jaloezie wel kan verminderen. Maar dat ligt aan hoe jaloers TO is. Is het richting ziekelijk jaloers, dan zal vriendje inderdaad weinig tot niets kunnen doen. Maar wie zegt dat vriendje niet reden geeft tot jaloezie? Of reden tot onzekerheid eigenlijk, wat weer jaloezie tot gevolg kan hebben.
Loeky,

vanuit eigen ervaring weet ik dat het opzadelen van je problemen wel zou kunnen binnen een relatie. Maar niet als het vanuit onzekerheid gebeurt.

Omdat je dan alleen maar bevestiging wilt krijgen , eigenlijk wil je dat de ander die onzekerheid weg neemt. Maar vaak is er dan de volgende keer wel weer iets anders. Een gebed zonder end.
quote:Loeky schreef op 18 januari 2010 @ 22:55:

Ik vind het een beetje een vreemde tip om leuk, positief en blij tegen hem te doen, terwijl TO zich niet zo voelt. Je moet bij je vriend/vriendin toch juist jezelf kunnen zijn? Daar ben ik het helemaal mee eens, maar ze wil het toch juist weer leuk hebben met hem? Het lijkt me dat je dan ook leuk moet zijn/doen. Anders gaat het nooit positief worden.

Als je echt om iemand geeft (en ik denk dat hij dat wel doet, want hij vroeg immers uit zichzelf hoe het met haar gaat en dat hij zelf ook al gekeken had) dan wil je weten hoe het écht met de ander gaat. En dan wil je niet dat de ander net doet alsof het beter gaat, terwijl dat niet zo is. Ik zeg niet dat ze moet doen alsof het beter gaat, ik zeg dat ze zich positief moet opstellen. Als er niets meer positief is in haar leven, dan moet ze aan haar leven werken. Niet aan een relatie. Heel simpel. Haar vriend is haar partner, niet haar hulpverlener. Het is logisch dat hij vraagt hoe het gaat, niet logisch om hele sessies te gaan houden. Het is TO die extreem jaloers is, niet haar partner. Haar probleem, niet het zijne.

Althans dat is mijn interpretatie van een relatie. Eerlijk zijn tegen elkaar en er voor elkaar zijn als het even niet zo lekker loopt.Tuurlijk, er voor elkaar zijn als het even niet zo lekker loopt. Niet elkaar stimuleren in de shit te blijven hangen als de shit nergens op gebaseerd zijn. Daar hoeft haar vriend geen last van te hebben natuurlijk.
quote:Loeky schreef op 19 januari 2010 @ 16:19:

Overigens denk ik dat vriendje het gevoel van jaloezie wel kan verminderen. Maar dat ligt aan hoe jaloers TO is. Is het richting ziekelijk jaloers, dan zal vriendje inderdaad weinig tot niets kunnen doen. Maar wie zegt dat vriendje niet reden geeft tot jaloezie? Of reden tot onzekerheid eigenlijk, wat weer jaloezie tot gevolg kan hebben.

Krijg nou wat, dat is de omgekeerde wereld. Haar vriend moet gewoon kunnen doen wat hij wil, binnen hun afspraken. Dat maakt ook dat hij zelf ook moet bewaken dat de afspraken redelijk blijven. Als hij zich moet gaan inzetten om haar jaloezie minder te maken levert hij op zichzelf in, en dat is niet de bedoeling van een relatie. Zij is op hem gevallen, hij is een gezellige jongen die blijkbaar ook nog leuk contact heeft met zijn ex. Nogmaals; zíj is daarop gevallen. Laat hem lekker.

En als hij haar redenen geeft tot onzekerheid, dan is hij niet haar match. Dat moet ze dan ook zien en niet willens en wetens proberen om haar vriend te veranderen zodat hij haar onzekerheid wegneemt. Kom op zeg.
Hier weer even weer een berichtje van mezelf.....het blijft raar! Maandag en dinsdag hebben we elkaar nog gesproken....toen ik dinsdag uit m'n werk kwam, dacht ik...vanaf nu laat ik nix meer horen...leek mij even beter! Ik was gelijk vanuit m'n werk naar een vriendin gegaan en daar m'n hele verhaal gedaan....zij dacht wel dat 't goed ging komen....alleen dat ik hem dan wel de ruimte moest geven om na te denken etc. Maar door de dingen die ik vertelde wat hij allemaal tegen me had gezegd etc (is te lang verhaal voor hier) had zij zoiets,volgens mij heeft ie veels te veel aan z'n hoofd en heeft ie even wat ruimte nodig om alles weer op een rijtje te krijgen etc! Dus ik met haar afgesproken dat ik komende dagen ff nix laat horen! Kom ik gisteravond thuis...ging nog even op msn en hij was daar ook! Dus ik dacht sterk zijn...nix zeggen....maar even later begon hij toen zelf tegen me te praten of ik leuke avond had gehad bla bla bla., aarggghh zo moeilijk dan! Hebben wel ff leuk gekletst hij bleef vandaag thuis van z'n werk omdat ie helemaal kapot was! Maar doordat hij zelf tegen me begon te praten...had ik 't idee dat hij 't wel erg moeilijk vond om geen contact te hebben! Heb nu de hele dag nog nix van me laten horen...en heb ook m'n hyves aangepast, zodat ik niet meer bij z'n ex en andere kan kijken en mezelf dus ook niet meer gek kan laten maken....we wachten af!
Ok, net even het hele verhaal gelezen. Ik zeg er maar even bij dat ik echt geen relatie expert ben maar ik heb natuurlijk wel een mening.

Lallie, wat jij hebt gedaan en doet is jezelf gek maken. En dat doe je omdat je wat je hebt heel erg graag wil beschermen. Jij bent gek op je vriend en je wil het graag bevestigd zien op een manier dat jij zeker weet dat hij echt voor jou gaat.

Misschien heb ik het gemist maar hoe lang zijn jullie bij elkaar?

Het controle smsje... dat moet je niet meer doen. Lastig, ik snap het. Want je wil de bevestiging en je wilt dat hij aan je denkt en je wilt dat jij de enige bent en het enige wat hij hoeft te doen is even, zo tijdens een gezellig avondje, een lief smsje te sturen. Hoe moeilijk is het om een smsje te sturen? Dan voel jij je weer beter en weet je dat hij aan je denkt. Maar ja, zo gaat het vaak niet en je kan het zeker niet afdwingen.

Mannen die je laten zweven op die manier zijn niet leuk om in een beginfase van een relatie een band mee op te bouwen. Je wilt het graag maar hij wil graag nog zijn ding doen en niet altijd rekening met je houden. Toch mag hij best een beetje meer rekening met je houden. Je onzekerheid komt ergens vandaan en dat moet aangepakt worden.

Hyves is slecht voor je... niet meer op kijken. Geen controle smsjes meer afdwingen. Vingers van die telefoon af.

Ik heb wel het idee dat hij nog niet echt voor je gekozen heeft, anders zou je je misschien niet zo onzeker voelen. Je voelt je onzeker en dat zou je niet moeten voelen.

Ik snap je wel en vind je niet manipulatief... Hij mag ook weleens wat duidelijker zijn (en jij iets minder afhankelijk).

Kopje Thee (die er ook vaak een zooitje van maakt maar het voor een ander altijd wel duidelijk ziet).
We hebben bijna een half jaar...dus nog niet zo heel lang! Ik denk opzich wel dat ie echt voor me gekozen heeft...want hij heeft ook wel heel veel begrip getoond voor mijn onzekerheid....maar ik bleef daar maar op doorgaan en dat is de fout geweest! Hij heeft vaak genoeg gezegd, we zijn nu al een aantal maanden samen, we zien elkaar elk weekend, ik spreek verder met niemand wat af....waar moet je dan nog onzeker over zijn en ik geloof ook wel dat hij niet zo'n jongen is.

Maar heb zoveel in m'n verleden meegemaakt, dat m'n vertrouwen in mensen behoorlijk is gedaald en ik kan dat niet loslaten! Daardoor heb ik 'm steeds verder van me afgeduwd....hij trekt 't op dit moment niet meer omdat hij al zoveel aan z'n hoofd heeft! Hij zei maandag ook...als ik al die andere dingen niet aan m'n hoofd had, had ik je waarschijnlijk wel veel beter kunnen steunen hierin....we moeten nu allebei rust in ons hoofd krijgen!

Sommige momenten wordt ik echt gek, dan heb ik zo de neiging om te gaan sms'n of te bellen.

Wat vinden jullie kan ik over een paar dagen wel een smsje sturen of moet ik echt wachten totdat hij weer wat laat horen??
Ik denk dat je vooral hulp moet zoeken. Als je wantrouwen in andere mensen zo groot is dat dit je belemmert in je normale functioneren dan wordt het tijd voor een deskundige.
Eens met Wuiles. Zoek hulp.
Ja weet ik, ben ik ook mee bezig!
Weer een dag voorbij waarop ik me 't ene moment heel goed voel en andere moment gaat 't weer helemaal "mis"!

Ik had gisteren de hele dag nix laten horen....maar kreeg toen 's avonds wel sms hoe 't met me ging....heb wel wat terug gestuurd maar verder weer nix van me laten horen....vandaag kreeg ik tussen de middag een mailtje van 'm. Twijfelde eerst of ik wel moest reageren...later toch wel gedaan en hebben toen nog een beetje heen en weer gemaild!

Vind 't zo moeilijk....want het kwam meer van zijn kant om het ff wat rustiger aan te doen en wat minder contact te zoeken, maar nu begint hij elke x uit zichzelf!

Zit nu de hele tijd te denken of ik dit positief moet opvatten of dat hij gewoon smst/mailt uit bezorgdheid.....iedereen zegt dat ik dit als positief moet zien.....dat hij blijkbaar toch "niet zonder" me kan....!

We kennen elkaar via een datingsite en ging net even kijken....hij had daar vanaf oktober al niet meer op gekeken maar nu gisteren wel weer in 1x.....dat geeft me weer zo'n brok in de keel!
Eh, wellicht dat hij op die site ging kijken om te kijken of jij nog op je profiel had gekeken?

Mijn tip: Vul zijn gedachten niet voor hem in.

En misschien hebben jullie wel andere verwachtingen van het mindere contact? Ik weet niet hoeveel jullie eerste sms-en en belden, maar als dit al een lagere frequentie is dan eerst, nou wellicht is dat wel binnen zijn idee van 'minder contact'?

Ik zou me niet teveel druk maken als het mailen en sms-en gewoon gezellig is. Als jullie het over het algemeen leuk hebben, en jullie (of beter jij) kunnen jouw foute benadering van de ex-vriendin achter je laten, dan zie ik niet veel beren op de weg. Als jij nog steeds veel last hebt van wantrouwen zou ik er inderdaad hulp voor zoeken, maar dat ook bij jezelf laten en hem er niet teveel mee lastig vallen.
Niet zonder je kan? Wat een onzin. Hij kan al jaren zonder je, dus nu ook. Ook al heeft hij jou leren kennen, het kan best dat hij liever kiest voor een relatie zonder drama en daarom verder kijkt. Je weet het niet. Maar wil je een gezonde vent of niet?

Je denkt duidelijk veel te veel na over smsjes, e-mail. Doe dat nou eens niet. Leef je leven en laat toe wie je daarin toe wil laten. Maakt iemand je ongelukkig, of maak jij jezelf ongelukkig door het toelaten van iemand, stop dat dan.

Waarom ging jij kijken op die datingsite eigenlijk? Ging je controleren? Had je er niet zo'n goed gevoel bij? Had je twijfels?

Luister daar dan naar.

Of wilde je zelf op zoek? Ben dan eerlijk.
Ik voel me zo machteloos op dit moment.....het gaat ff helemaal niet goed met me! Normaal zouden we nu gezellig bij elkaar zijn, maar nu dus niet :( Ik heb het hier heel erg moeilijk mee en heb eerlijk gezegd het idee dat hij een beetje overspannen aan het raken is! Ik had 'm gisteren aan de telefoon en geeft ook wel aan dat hij me mist etc, maar hij het gewoon niet weet op dit moment en even nix aan z'n hoofd kan hebben....hij is vanaf aug al aan het klussen elke avond en elk weekend! En is elke dag lang onderweg voor z'n werk.....en dat breekt hem erg op! Ik wil er zo graag voor hem zijn en wil hem helpen.....maar hij zegt dat dat niet kan en hij zelf die rust moet zoeken en nu zo graag z'n huis af willen hebben en daar verder nix bij kan hebben op dit moment en ook niet zulke gesprekken......wat moet ik nu?? moet ik dit accepteren en wachten tot zijn huis klaar is!! Ik weet het echt niet meer wat ik moet doen! Vorige week hebben we nog elke dag contact gehad en dat kwam meer van hem af en heb 't idee dat hij ook nog ontzettend veel om mij geeft maar door hoe hij zich nu voelt er niet helemaal voor uit duft te komen en ik heb natuurlijk ook nog iets waar ik aan moet werken! En ik denk dat hij bang is dat 't dan helemaal mis zal gaan als we weer gewoon terug bij elkaar gaan! Hij denkt dat het beste is dat we nu helemaal geen contact meer met elkaar zoeken zodat we allebei rust kunnen krijgen! Maar ik kan dit niet! Ik wil er voor hem zijn en hem laten zien dat ik wil veranderen
Jij moet hulp zoeken, want je draait nu een beetje door.

Hij geeft aan dat hij niks aan zijn hoofd kan hebben. Ik kan me voorstellen dat het niet leuk is om te horen, want je wilt hem graag helpen. Maar je hebt het maar te accepteren.

Jullie zijn twee volwassen mensen. Maar zo gedraag je je niet. Raap jezelf bij elkaar en werk aan jezelf, want zo onzeker en zoveel aandacht en bevestiging vragen, dat is erg vervelend. Helemaal voor iemand die niks aan zijn hoofd kan hebben, maar dat heeft hij je ook al duidelijk gemaakt.
Zijn klussen en het lang onderweg zijn is natuurlijk ook erg zwaar, maar probeer dat los van jezelf te zien. Jij wil er voor hem zijn, en hij vraagt om rust. Door hem die rust te geven kun je dus toch wat voor hem doen. Hij vraagt er duidelijk om, dus geef hem dat dan ook. Kennlijk heeft hij daar nu behoefte aan, gun het hem dan ook. Zoals hij jouw jaloerse gevoel niet voor je kan oplossen, zo kan jij zijn klus/werk druk niet voor hem in banen leiden. Dat staat los van wat hij van jou denkt, dus ga geen dingen invullen. (Als in: Als hij me echt leuk zou vinden, zou hij me wel bellen of zoiets).

Je zegt dat je je machteloos voelt en dat is toch ook zo? Over dat klussen en zijn werkdruk, daar héb je ook geen controle over. Dan kun je dat maar beter accepteren zoals het is.

Je vraagt wat je moet doen. Wat ik zou doen is ook even tijd voor mezelf nemen. Doe leuke dingen, met vriendinnen, geniet een beetje van het leven. Ik neem aan dat je naast hem ook nog wat in je leven hebt? Richt je aandacht op wat anders en ook op leuke dingen.
Respecteer je vriend en luister naar hem. Hij geeft duidelijk aan waar hij wel en geen behoefte aan heeft. Accepteer en respecteer dat dan. Als je dat niet kan dan is dat jouw probleem en dan is het aan jou om je conclusies te trekken en weer als vrijgezel door het leven te gaan. Maak het niet weer zijn probleem, hij geeft toch duidelijk aan dat hij jouw problemen er nu niet bij kan hebben.
Ja ik weet dat ik hem die rust moet geven.....maar ik vind het zo moeilijk! Wil hem zo graag zien, mis hem zo erg! En vandaag doe ik nix anders dan janken! Hij zegt ook dat ik hem maar even moet laten! Maar ik ben zo bang dat ik hem helemaal met rust laat....ik hem helemaal kwijt raak! Hij zegt ook miss wil je mij strax wel niet meer zien....dat je denkt zoek jij 't maar lekker uit!!! Maar ik geloof niet dat dat zo zal zijn! Ik hou zoveel van 'm! En als ik wil dat 't weer goed komt zal ik hem ook idd met rust moeten laten! Maar het doet zo'n pijn! Ik probeer ook heel veel afleiding te zoeken en met vriendinnen af te spreken, maar zodra ik weer alleen thuis ben gaat het helemaal mis!
Maar wat is het probleem dan? OK, je ziet elkaar even fysiek niet, of belt elkaar minder, maar je bent dan toch niet wég uit elkaars leven? Kun je het allemaal niet wat rationaliseren?

Ik snap dat als je heel veel om iemand geeft, het idee dat je die ander kwijt zou raken erg 'eng' is. Maar ja, dat hoort er toch een beetje bij? Niet dat het pijn zou moeten doen, maar jullie laten elkaar allebei niet onverschillig.

Kun je je negatieve gedachten niet ombuigen naar een 'geen nieuws is goed nieuws' houding. Zolang je niet van hem hoort dat hij het uit wil maken, is dat toch een bevestiging dat hij wel met je verder wil?
En wat is het precies dat pijn doet? Zijn gedrag (om rust voor zichzelf te vragen) of jouw eigen uit de hand lopende gedachtes?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven