Valentijnsdag: geven mannen echt zoveel meer dan vrouwen?

29-01-2010 10:57 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waarschijnlijk ben ik een uitzondering op de regel maar ik kreeg deze link doorgestuurd van een mannelijke collega van me:

Grappige valentijnsweetjes (mannen geven meer geld uit!!). Ik herken mezelf hier helemaal niet in want ik geef al jaren meer geld uit dan mannen om me heen. Mijn vriendjes krijgen dus meer van mij dan mijn vader mijn moeder geeft :p

Maargoed, waar ik dus benieuwd naar ben is of dit voor jullie wel herkenbaar is?

Geef jij meer of minder geld uit met valentijn dan je vriend

Totaal aantal stemmen: 54

Ja (13%)
Nee (4%)
Geen idee (13%)
Ik doe niks aan valentijnsdag (70%)
ik geef helemaal geen geld uit met valentijnsdag. Commerciele onzin. Leuk als je 16 bent..
Wij doen er normaal ook niet aan. Maar omdat we de afgelopen tijd alleen maar op elkaar gemopperd hebben en veel ruzie hebben gehad vond ik het een mooi excuus om samen wat romantisch te doen. Dat hebben we dan ook min of meer afgesproken. Maar ik weet nu al zeker dat ik meer doe dan mijn vriend, die is er zoiezo niet echt goed in haha..
ik doe er ook niet aan, en mijn vriend ook niet.
Wij doen helemaal niks aan valentijnsdag, hebben we ook nooit gedaan trouwens. Toevallig zag ik dat we een cabaretvoorstelling hebben de 14e. Maar omdat ik ik op theater gebied het jaar al volplan is dat ook echt heel toevallig. Ik vind het zo'n aperte onzin.. Ik ben geen net menstruerende bakvis meer.
mijn man geeft me elk jaar iets voor valentijn, dat hij met de kinderen uitzoekt. de kids maken op school meestal ook iets.

ik heb er niet om gevraagd.

als ik dan tegen hem zeg, schat maar ik heb niets voor jou, dan is zijn reactie, jij zorgt altijd voor ons en nu zorgen wij een keer voor jou.

klinkt cliche en ook heel erg alsof hij de rest van het jaar niets voor me doet, dat doet hij namelijk wel.

gelukkig is mijn man heel romantisch en neemt hij elke maand wel iets voor me mee, dus ook met valentijn
Misschien komt het door mijn amerikaanse roots, daar is het natuurlijk veel hotter dan hier in NL. Ik vind het altijd wel leuk om romantische & spannende dingen te doen / te geven en te krijgen natuurlijk ook.

Vorig jaar heb ik van mijn vriend een setje van Christine le Duc gehad, vond ik echt super leuk :-)
Valentijnsdag vind ik nog wel grappig als er mee omgegaan wordt zoals het " bedoeld " is ; anoniem een kaartje of verrassing sturen aan iemand omdat je daar verliefd op bent. Het is nu een soort van Moederdag maar dan voor je partner. Van mij hoeft het op die manier niet.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Tot 2 jaar geleden deed ik nog wel eens iets aan Valentijnsdag (kleine dingen, een kaartje, een leuke dvd o.i.d., maar nog altijd meer dan mijn Valentijn, m.u.v. 2 jaar geleden toen we naar het theater zijn geweest), maar vanaf dit jaar boycot ik Valentijnsdag, ik ben nog steeds niet vergeten hoe mijn Valentijn mij uitgerekend op vorige Valentijnsdag heeft laten zitten... We zijn nog wel vrienden maar voor mij is het vertrouwen in hem nog steeds niet hersteld...
quote:Scarlet72 schreef op 29 januari 2010 @ 11:14:

Tot 2 jaar geleden deed ik nog wel eens iets aan Valentijnsdag (kleine dingen, een kaartje, een leuke dvd o.i.d., maar nog altijd meer dan mijn Valentijn, m.u.v. 2 jaar geleden toen we naar het theater zijn geweest), maar vanaf dit jaar boycot ik Valentijnsdag, ik ben nog steeds niet vergeten hoe mijn Valentijn mij uitgerekend op vorige Valentijnsdag heeft laten zitten... We zijn nog wel vrienden maar voor mij is het vertrouwen in hem nog steeds niet hersteld...

Ah spijtig voor je... Ik heb dat gelukkig nog nooit meegemaakt maar ik heb weleens teleurstellende valentijnsdagen meegemaakt en dat is toch wel rot...

Kijk er zelf altijd heel erg naar uit. Vind het heerlijk om weer wat te krijgen over 2 wken
Jaren geleden (toen ik iets van 22 was en al 3 jaar een vaste relatie had) zei ik tegen m'n toenmalige vriend dat ik weleens gefantaseerd had dat ik single was en heel veel kaarten in de bus kreeg met Valentijn.. haha, ik was stapelgek op m'n vriend maar toentertijd wel een beetje een muts met prinsessenfantasieën af en toe .

Vriend heeft toen iets van 35 kaarten gekocht en die door mannen op zijn werk, de sportschool en uit zijn vriendenkring laten tekenen (geen naam, wel een tekstje) en die allemaal aan mij opgestuurd. De postbode was helemaal van slag van zoveel roze/rode enveloppen haha!

Het is nu, 12 jaar en een hoop nuchterheid later, nog altijd 1 van mijn liefste herinneringen aan mijn toenmalige vriend.
De mannen zullen iha wel de etentjes betalen en zijn daardoor meer geld kwijt? Geen idee. Doe niet aan Valentijn, nooit gedaan ook
Later is nu
@nikki: wat lief!!
Nooit aan gedaan en zal het ook nooit doen.

Man ook niet trouwens.
Wij doen ook helemaal niets aan Valentijnsdag. Mijn vriend zegt altijd dat hij het leuker vindt om me gewoon een keer tussendoor te verrassen, dan op zo'n commerciele dag als Valentijnsdag, als het verwacht wordt. We hebben dan ook afgesproken dat we er niets aan doen.
Te commercieel, wij doen er nooit iets aan. Wij plannen vaak genoeg leuke dingen samen en verrassen elkaar tussendoor. Ik vind Valentijnsdag meer een omzetboost voor het MKB dan een romantische dag...
Ik vind het ook commerciele onzin.

In de geschiedenis was het de bedoeling om een geheime liefde een kaart te sturen.

De meeste winkeliers/ontbijtservice/parfumerie haken er op in.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Mijn vriend is buitenlands en spreekt geen Nederlands.

Op onze eerste Valentijnsdag waren we niet samen want toen hadden we nog een lange afstandsrelatie. Mijn vriend had toen via internet bij een NL bloemist een boeket besteld (hij had het woord "bloemist" onthouden en gegoogled ) dat op Valentijsdag bij mij werd afgeleverd. Ik vond dat heel erg lief, vooral omdat ik het niet verwacht had.

Nu (6 jaar later) doen we er niets meer aan. Dit jaar gaan we (héééél romantisch) verhuizen in het Valentijnsweekend. Dus lekker dozen sjouwen enzo lol.
Vorig jaar was ik omstreeks Valentijnsdag in een hele leuke maar dure cadeauwinkel. Een verkoopster vraagt aan een jongeman of ze hem kan helpen en hij vertelt dat hij op zoek is naar een Valentijnsdag cadeau voor zijn vriendin. Nu had ik daar wel 10 dingen kunnen uitzoeken, die ik leuk had gevonden om te krijgen. Maar de verkoopster duikt naar achter in de winkel en komt terug met gruwelijk lelijke plastic bloemen in een vaas. Ik zag aan zijn gezicht dat dit niet bepaald het cadeau was, wat hij in gedachten had maar had helaas niet de assertiviteit om dit tegen de verkoopster te zeggen. Hij mocht daar een aardige bom duiten voor neer tellen en ik heb echt een schietgebedje voor hem gedaan, dat zijn cadeau door zijn vriendin zou worden gewaardeerd .
Dit wordt mijn eerste Valentijn met mijn nieuwe lief. Ik heb nooit aan Valentijn gedaan (idd commercieel middenstand feestje) maar hij blijkbaar wel. Ik heb hem aangekeken van de week of hij gek was

Ben benieuwd nu. Ik hoop echt dat hij de hint begrepen heeft want hij krijgt in ieder geval niets...
Commerciële nonsens.

Ik heb liever dat een man altijd en ongeacht de datum eerlijk laat weten hoe hij over mij denkt.
Wij vieren het wel, maar dan gecombineerd met dat we dan een half jaar iets hebben. En als ik zijn hints goed begrijp dan gaan we iets heel leuks doen...

Ik ben van plan om voor hem een gezichtsverzorgingssetje te kopen die hij graag wil hebben maar eigenlijk nogal duur vindt. Maar we hebben het mogen uitproberen en het is zooooo lekker zacht, als ik hem dan extra vaak mag knuffelen heb ik het er graag voor over
Ik kan niet stemmen

want ik ben een man.

Maar ik geef in iedegeval meer aan mijn vrouw dat zij aan mij,

en zo hoort dat toch ook een beetje.

Iemand een idee wat ik me vrouw dit jaar kan geven?

Ik geef liever geen rode rozen, dat is zo standaard.

Chocola is een beetje stom, want ze wil juist een afvallen.

Ik heb haar laatst een bosje mooie witte tulpen met rose topjes gegeven, vanwegen ons huwelijksdag (we zijn 2 jaar getrouwd) vond ze best leuk volgens mij, maar om het nou naar 1 maand verder weer het zelfde te geven zou een beetje stom zijn.

Alvast bedankt
quote:Vader85 schreef op 29 januari 2010 @ 12:47:

Iemand een idee wat ik me vrouw dit jaar kan geven?

Alvast bedankt

Waarom moeten het altijd spullen zijn?

Geek haar een heerlijke top tot teen massage met aansluitend een orale verwenning zonder er zelf perse iets voor terug te verwachten, en vertel haar hoe bijzonder ze voor je is.

Daar kunnen wat mij betreft geen chocola of 100 bossen bloemen tegenop.

Gelukkig heb ik een vriend die dit soort dingen voor mij doet, ook als het geen valantijnsdag is. (valentijsdag vind ik ook grote onzin)
Je kunt elkaar natuurlijk ook op allerlei manieren verwennen op valentijnsdag. Ik heb het tot nu toe ook alleen maar over geld uitgeven enzo maar dat is natuurlijk niet waar ik op doel :-)

Ik vind het heerlijk om te geven, zowel verrassende cadeaus als een massage of een intiem avondje! Zeker met valentijnsdag. Maar blijkbaar zijn wij Nederlanders daar behoorlijk nuchter mee en vinden we valentijnsdag maar commerciele bullshit.. In amerika is dat heeeel anders..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven