Postcrossing 3

11-01-2010 18:49 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?

Wie niet weet wat het inhoudt:

Het project

Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.

Waarom?

Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.

Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!

Hoe werkt het?

Eerst de verkorte versie:

vraag op de website een adres aan

stuur een ansichtkaart naar dat adres

wacht tot je een kaart ontvangt

registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem

De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.

Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.

Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.

Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!

(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Niemand hier uit een kustplaats die met een B. begint toch? (In NL )
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
Juuf, Japan in 7 dagen is inderdaad netjes! Leuk hoor!
Mooi, ik heb weer een hurray, uit Duitsland! Ze vond m'n kaartje erg leuk. Maareh.. ik kan me niet herinneren welke ik gestuurd had..
Jeej! ik heb een Hurray binnen!

Portugal is aangekomen, nu kan ik weer opgelucht adem halen ;)
oeh gelijk toch maar een adres aangevraagd, en mijn kaartje moet naar, jawel: Singapore!
Geen hurray's vandaag, of nog niet Post zie ik vanavond pas :-)

Ik vind die meeuw leuk! Echt schattig eigenlijk hihi Super!

Ik heb gisteren een kaart gekregen van iemand, haar eerste kaartje zelfs, en het was een kaart met iemand die uit haar raam keek. En daar had ze bijgezet dat ze wou dat ze door het raam kon kijken, de zee kon zien en dan met een bootje wegvaren op die zee. Klonk wel leuk :-) Ze heeft ook nog eens een berichtje op mijn hurray gestuurd, nog helemaal excited met PC wss
Singapore.. tof Chayuz! Ik wil ook hurrays Alweer geen official voor mij vandaag... gisteren ook al niet **snik snik**
Maar wel andere dan JJ als je zegt geen official? Of helemaal geen post?
Goed he!

Het is wel weer een lange afstand, dus wederom wordt mijn geduld op proef gesteld
anoniem_88030 wijzigde dit bericht op 29-01-2010 13:33
Reden: Nederlands is best moeilijk
% gewijzigd
quote:StefanieV schreef op 29 januari 2010 @ 13:18:

Maar wel andere dan JJ als je zegt geen official? Of helemaal geen post? Gisteren een kaartje van een swap en vandaag een notebook... meer niet en dat terwijl ik keihard aan het taggen geslagen ben haha. Geduld, geduld...
De postbode is geweest, niks voor mij....

Ik denk dat volgende week alles goed gaat komen met m'n verzonden kaarten en dat de hurrays dan ook weer op gang komen!
Geduld Ligaa geduld.

Veel hurray's lees ik hier.
Ik had op m'n kaart naar de NLse vrouw geschreven dat we hier schrijven, dus wie weet komt ze wel een kijkje nemen?
Janna, dat zou wel leuk zijn.

Die meeuw is echt leuk. Maakt het nog net wat bijzonderder.

Chayuz, gave landen hoor (Japan en Singapore).

Vanmiddag wat leuke postzegels gekocht bij het postkantoor. Binnen NL met vlinders en winterlandschap. Binnen Europa van muziek in NL. Weer eens wat anders dan de standaard postzegels. Ik heb gisteren ook de kaartjes van Martin gekregen (allemaal met mooie foto's). Kan niet wachten totdat ik ze kan sturen. Eerst maar weer eens een hurray ontvangen.
Veel hurrays komen hier voorbij, maar vooralsnog nog niet voor mij.

Maar wel weer een kaartje bij de post.

Alleen weer geen goed ID erop.

Gelukkig weet ik nu wat te doen.

Ben benieuwd hoe snel deze is opgelost.

Janna, jij hebt leuk kaarten "geshopt"zo, hahaha.

Kobe klinkt als leuke postzegels.
Leuk zijn die he Kobe, ik heb de kaart "zonnebloem" gisteren naar Beijing gestuurd. Voor alle anderen ik kreeg zijn weblog-adres door, dus als er nog anderen geintereseerd zijn:

link weblog
quote:Anita1973 schreef op 29 januari 2010 @ 14:18:

Jee Anita alweer?? Ik heb dat nog nooit gehad...

Hoop dat ze het id snel achterhalen
Janna, zou idd leuk zijn.

Kobe, leuke zegels.

Ik doe nu aan drie Unesco RR mee, moet toch maar weer eens hollandse kaarten gaan shoppen. Zo gaan er stiekem veel weg.

Nog een hurray hier, volgende adres naar Taiwan met een miniscuul profiel.
quote:Anita1973 schreef op 29 januari 2010 @ 14:18:

Gelukkig weet ik nu wat te doen.

Ben benieuwd hoe snel deze is opgelost.

Janna, jij hebt leuk kaarten "geshopt"zo, hahaha.

Ja leuk he!!

Ik heb laatst gekeken wat de mogelijkheden zouden kunnen zijn bij een ID, bijv 1/4/7 die op elkaar leken, of 6 en 0. Meestal heb je het land wel goed. Maar ik heb nog niet gehad dat ik er niet uit kwam of dat er helemaal niets op stond...
Het gaat goed met mij, de postbode kwam net twee kaartjes brengen!

Eentje uit Duitsland en eentje uit New York. Twee leuke kaarten

Ik wilde net ook postzegelsmetkorting bestellen, maar mijn moeder ziet dat niet echt zitten (ja ik woon nog thuis).

Ze is bang dat ze in het buitenland niet geldig zijn. Maar ik ben daar niet zo bang voor, ze zijn gewoon overal geldig toch?

Eerst vond ze PC ook niet wat, maar nu wil ze altijd al mijn ontvangen kaartjes zien...
Juuf, als jij voor binnen of buiten europa besteld is dat geen enkel probleem. Je krijgt genoeg zegels, plus een uitleg hoeveel je erop moet plakken plus priority.

Zeg maar tegen mams dat het gewoon geldig is. (ps, de buitenlandse postbodes snappen onze zegels toch niet. Wordt alleen hier naar gekeken).
Nog vergeten, ik kom er net achter dat ik Unescokaarten van het Rietveld-schroder huis gewoon bij artunlimited kan kopen.

Volgende maand pas anders is het geld bijna op (uitkering komt pas halverwege de maand). en carnaval wordt ook nog twee dagen gevierd.
Steph, dat zei ik haar ook al inderdaad!

Ik ga ze zodadelijk maar gewoon bestellen..ik vind het wel handig om een voorraadje thuis te hebben!

Leuk dat je carnaval gaat vieren, ook verkleed of dat niet?
Dat is handig van die Unesco kaarten bij artunlimited. Ik moet echt stoppen met kaarten kopen en opvragen. Ik moet ze eerst eens kunnen versturen. Hoezo ongeduldig?

Ik ga ook carnaval vieren. Wel maar 1 dag maar wel verkleed en geschminkt. Heb er zin in.
Ik mag ook weer 2 nieuwe adressen aanvragen. Ik ga proberen tot zondag te wachten... Haha... ben erg benieuwd zelf...

Handig, die unesco kaarten bij artunlimited. Staat het er daar wel bij dan, dat het unesco kaarten zijn?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven