Werk & Studie alle pijlers

werken bij de D-reizen winkels leuk?

12-08-2008 12:06 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Werkt er iemand bij D-reizen als reisadviseuse? Of heeft iemand dit werk gedaan bij D-reizen? Hoe is het om daar te werken? Hoe is D-reizen in vergelijking met andere reisbureaus? Alle reacties zijn welkom.
Geen idee, lijkt me zelf ontzettend leuk en zou er graag willen werken..maar dan had ik mn toerisme opleiding maar af moeten maken ;)
Vriendin van mij heeft in het callcenter van D reizen gewerkt.

Zij vond het er niet leuk.

Salaris is erg laag. Er worden strakke targets gehanteerd.

Ze moest zelf op 2e kerstdag of op nieuwjaarsdag werken.

Ze werken tot laat 's avonds dus geen normale kantoor / winkeltijden.
heb niet voor D/reizen zelf gewerkt, wel voor de organisatie waaronder D-reizen valt. heb op het hoofdkantoor gezeten en zelfs daar zijn de targets en richtlijnen al heel strak... als je daar tegen kunt, dan is het dnek ik een superbaan....

de secundaire arbeidsvoorwaarden zijn trouwens ook niet echt fantastisch hoor...
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Hoi Hoi,

Mijn vriendin heeft daar gewerkt, maar was het snel zat daar. Ik denk niet dat dit zozeer ligt aan dreizen, maar meer aan het werk opzich (volgens haar snel eentonig..)

Het verdient idd slecht. Maar dit is alleen maar een ervaring van mijn vriendin, misschien vind jij het wel helemaal leuk!

Succes iig!
Hoi,

Ik heb bij D-reizen in de winkel gewerkt. Het verkopen van de reizen vind ik erg leuk werk. De dag vloog voorbij en had het er erg naar mijn zin.

Het is wel zo dat je erg slecht verdiend en helaas is dat toch ook belangrijk. Zelfs de manager van de winkel had een minimum salaris. Je moet het dus echt gaan doen omdat je het leuk vindt.

Verder werden er geen studiereizen georganiseerd, wat bij een vriendin van mij die bij een ander reisbureau werkt wel veel gebeurd.

Het zijn voornamelijk jonge meiden die in de winkel staan en vanwege het lage salaris is er erg veel verloop van personeel.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Gr Belle
Hoii

Ik heb ook voor d-reizen stage gelopen. 30 weken en dat was uitzitten hoor. Ten eerste echt een hegt team dus lastig tussen te komen en je wordt echt als de stagaire of als "nieuwe" (later kwam een nieuw meisje) behandeld. Heb later wel een baan bij d-reizen aangeboden gekregen maar dat is dus echt minimum loon. Alle meiden bij d-reizen zeggen ook altijd dat ze het alleen doen omdat ze het leuk vinden niet voor het geld. Ik vond het zelf niet zo boeiend maar kan me voorstellen dat mensen het leuk vinden. Het ligt er ook heel erg aan waar je werkt ik liep stage in een klein stadje dan krijg je veel vakantiereisjes enzo dat is wel leuk heb je hele verkoopgesprekken en ga je echt meedenken met de mensen. In de "grote" stad is dat echt wel anders ;)....Voor de rest vond ik het bedrijf zelf niet zo heel erg lekker georganiseerd maar dat had een beetje te maken met een voorval. Ik zou er niet willen werken maar ik snap wel dat er heel veel meiden zijn die het wel leuk vinden! Als je het leuk vind om commercieel te zijn, met mensen te werken en salaris niet belangerijk vind dan moet je het zeker doen. O en je mag geloof ik een (of misschien twee) keer per jaar op studiereis. Dat is dan wel weer leuk toch ;)

Hoop je voldoende te hebben geinformeerd!

Succes alvast mocht je ervoor gaan! Hoofdkantoor zit in hoofddorp en bij mij waren het hele lieve mensen bij de sollicitatie!

Liefss
Ik heb er eens naar gekeken. Salaris is erg laag vind ik en die eisen....
voer eendjes geen oorlog!
Ik kon daar een paar jaar geleden officemanager worden van een reiswinkel voor 1400eur bruto per maand (full time). Heb bedankt, vond het echt te weinig.

Ik vind het persoonlijk de meest onaantrekkelijke reiswinkels die er zijn.
Niet bij D-reizen maar wel een toeristische opleiding gedaan heel wat jaartjes geleden en ook stage gelopen. Toerisme is een van de slechtst betalende beroepstakken die er zijn.

Mensen gaan er over het algemeen toch in werken vanwege sfeer (hangt dus heel erg van het team af waar je terecht komt) en eventuele studiereisjes (maar gezien een eerdere reactie hoef je daarvoor dus niet bij D-reizen te zijn)

Waarom ga je niet gewoon eerst op gesprek of was dit een puur hypothetische vraag?
-
smileklik wijzigde dit bericht op 23-01-2012 20:20
Reden: -
% gewijzigd
quote:petra35 schreef op 12 augustus 2008 @ 12:06:

Werkt er iemand bij D-reizen als reisadviseuse? Of heeft iemand dit werk gedaan bij D-reizen? Hoe is het om daar te werken? Hoe is D-reizen in vergelijking met andere reisbureaus? Alle reacties zijn welkom.

Hi Petra,

Wanneer je specifieke vragen hebt over het werken bij D-Reizen als reisadviseuse help ik je graag verder of breng ik je graag in contact met een collega. Kijk voor actuele vacatures eens op http://www.superjob.nl/D-reizen

Over D-Reizen

http://www.youtube.com/watch?v=26COwFKR ... re=related

Over de vacature

http://www.youtube.com/watch?v=ZJfdU5f0 ... re=related
D-Reizen valt onder Dirk van den Broek (net als Digros, DvdB, Dirx Drogist, Dirck III slijterij etc.). Heb bij één van hun bedrijven lang geleden een bijbaantje gehad en vond de hele organisatie niet erg prettig. Te lang geleden om duidelijke voorbeelden te geven, 't is voornamelijk het gevoel dat achtergebleven is, maar ik was blij dat het slechts een bijbaantje was.
Ik kick even dit oude topic omhoog

Zijn er ook ervaringen van mensen die bij D-Reizen werken/hebben gewerkt op het hoofdkantoor? Zijn de salarissen daar ook zo laag? Ben er wel erg benieuwd naar!
@raapje de arbeidsvoorwaarden in de reisbranche zijn over het algemeen geen vetpot. D-Reizen volgt de norm in de reisbranche en is daarmee marktconform. Voor de functies op het hoofdkantoor belonen wij ook marktconform. Wanneer je specifiek geinteresseerd bent in een bepaalde functie / rol kun je gerust contact met me opnemen.

Groet Jeroen

Jeroen Kneppers

Manager Recruitment & Arbeidsmarktcommunicatie Detailresult Groep

jkneppers@detailresult.nl
Ik kon er niet van leven. Heb jarenlang op zaterdagavond als animeermeisje moeten bijschnabbelen, wat een hel was dat.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
ik heb er ook voor gewerkt jarenlang. Eerst in de winkel en toen op het hoofdkantoor. Dat laatste vond ik leuker want de werkdruk in de winkel is hoog. Je moet wel stressbestendig zijn want als je een fout maakt, is het vaak lullig omdat het wel de vakanties van mensen betreft waar ze veel geld voor neerleggen.
Ik zag een leuke baan op het hoofdkantoor, maar ik vind het zo lullig voelen als je met een baantje in een supermarkt nog meer kan verdienen!

Als ik dat hierboven lees over officemanager van een reiswinkel voor dat bedrag! Dat is een uurloon van 8,75. Ik schrik er echt van eigenlijk! Kan je zelf ook nooit meer op vakantie van..
Het werken op een reisburo word schandalig laag betaald ten opzichte van wat je ervoor moet doen, lange dagen maken, van allerlei klanten helpen en klachten verhelpen, administratie. Dat idioot lage salaris is voor mij een reden om toch maar niets meer met mijn SEPR1 diploma te gaan doen afgezien van het feit dat er steeds minder reisburo's zijn omdat boeken via internet nou eenmaal populairder is.

8,75 is echt het minimum bruto uur loon voor volwassenen boven de 23 jaar. Voor dat bedrag kom ik mijn bed niet eens uit, dat is minder dan wat ik nu met mijn ww uitkering krijg. Het is echt schandalig gewoon.
Life is peachy, somethimes soft and sweet, somethimes hard and rotten
Ik vraag me af of er nog wel werk in het toerisme is dat toch wel een beetje verdient. Heb net m'n HBO toerisme afgerond, maar zie het nu al somber in met 8,75 per uur..
Zo............

dit maakt mijn dag weer goed.

Ik ben van de week afgewezen voor mijn sollicitatie bij DirkIII.

Maar als ik dit zo lees was ik daar zeker niet op mijn plek, en dat salaris...............................

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven