Mode & Beauty alle pijlers

BH-maat

22-01-2010 23:14 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik zit net even te meten volgens de wikipediapagina, die aangeeft welke cup je hebt, afhankelijk van het verschil tussen de omtrek bij het breedste punt van je borsten en de omvang onder je borsten.

Bij mij is het verschil 10 cm (88-78), waarmee ik op een nipte AA-cup terecht kom.

Ik pak altijd 75C uit het rek en die past vrijwel altijd perfect. Nu moet ik zeggen dat ze er niet als een C uitzien, eerder B.

Kloppen de maten bij jullie?
zonder bh? nee, dat zie je vind ik, en dat vind ik echt niet mooi.

Onder een slobberrui kan het nog wel maar anders zie je het bijna altijd. Ach, er is bijna niemand tevreden he :-)
Volgens wiki klopt het, ik heb een Ecup. Als ik ze voor de gein in een Dcup probeer te proppen dan puilen mijn bombonella's er fijn overheen, en als ik een Fcup pas, dan zit die gewoon niet mooi, voor mijn gevoel flubberen de cups dan een beetje.
Het verschilt nog wel eens per merk bh op welke maat ik uit kom. After Eden bijvoorbeeld valt vaak klein uit. Ik heb daarvan laatst een 75d gekocht terwijl ik meestal 75c heb.

Laat je goed adviseren bij een lingeriezaak. Daar hebben ze er verstand van. Niets is zo vervelend als de verkeerde maat kopen.
´lingeriezaken hebben er niet altijd verstand van hoor. zo'n meisje wilde mij wijs maken dat ik waarschijnlijk beter C pas, want A, of B of C heeft niks met de grootte te maken. Nou ben ik een leek, maar in een C cup passen mij erwtjes op een plankje toch echt niet! het beste past 75 AA, maar ja, die vind je niet overal.
Maedl, als ik vragen heb dan stap ik altijd op een oudere verkoopster af die meer ervaring heeft dan zo'n jonge meid.

Dat doe ik ook bij de drogist.
after eden valt idd klein... zoals wel meer merken. heb 70e bij after eden , en dat past zelfs maar net. terwijl ik écht geenflinke e cup heb!
Wereldmeid, helemaal gelijk, alleen werkte daar alleen een 17 jarige en een 25 jarige (gegokt hoor). Ben uiteindelijk ook ergens anders heen gegaan :-)
Klopt bij mij niet, bh's moet je echt aanpassen om te zien welke maat je ervan hebt. De plaatsing van je borsten maakt ook heel veel uit (of ze dicht bij elkaar staan of ver uit elkaar) en met een meetlint kan je dat niet meten.

Ik heb overigens 75H/80G en mij valt op dat het ook per merk verschilt. Volgens dat wiki ding heb ik 80F.
Volgens het wiki ding heb ik een B cup

Heb toch echt 85D/80E afhankelijk van het merk.
Moet je trouwens je cupmaat meten als je je bh aan hebt of liever zonder bh?

(draag altijd voorgevormde bh's met push-up)
Toen ik vorig jaar naar een luxe lingeriezaak ging zeiden ze dat ik 75A moest hebben!!!

Terwijl ik al jaren 75B/C heb.

Omdat ik voor de rest vrij smal ben adviseerde zij een zo klein mogelijke beha. Want dan zit het heel strak en sluit het mooi aan zei ze.

Heb haar advies niet opgevolgd. Een beha moet gewoon lekker zitten dan maar niet zo ingesnoerd.

Dus ik heb een 75B/C.

Het ook altijd een probleem met bikini kopen. Broekje maat 36/38 en bikinitop maat 40. (niet teveel van voorstellen hoor )

Maar ik vind het lelijk als een topje zo zit dat ze er bijna uit vallen
@Earthshrine: liefst op de blote huid meten.
Toch is dat niet raar dat ze naar een C cup verwees, na twee zwangerschappen zaten mijn bh's ook niet meer (75B), toen een maat kleiner gegaan, dat was het ook niet, toen naar 75A, breedte niet goed, beugels zaten niet goed, en met behulp van een goede verkoopster kwam ik uiteindelijk uit op 70C, achter af gezien niet zo raar, omdat ik tenger ben (kledingmaat 34/36) en 70C sloot gewoon perfect aan met de goede beugel (die beugel is kleiner dan bij een 80a, viel mij wel op) snap die beugel en cups niet qua grootte, kwestie dus van veel verschillende modellen/merken passen met behulp van een goede verkoopster!
Atijd verstandig een keer naar goeie lingerie winkel te gaan en je te laten opmeten ik droeg tot voor 2 jaar geleden altijd 75b tot ik een keer in de hunkemoller belande en toen zei die vrouw dat ik verkeerde maat had zei meten en bleek dat ik 70d heb .

Kortom altijd verstandig je keer te laten meten
Je moet dus het verschil meten tussen de omtrek op het breedste punt en dat van onder je borsten waar ze zeg maar samenkomen met de rest van je lichaam.

Stel je neemt twee vrouwen met hetzelfde volume borst. De één heeft ze pront en zeer vooruitstekend. Bij de ander hangen ze lang en dun. Bij nummer twee is de omvang op het breedste punt veel kleiner. Volgens de meetmethode zal nummer twee dus een kleinere cupmaat nodig hebben terwijl ze hetzelfde volume borst erin moet oprollen. Am I right or am I right?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven