Vast in huwelijk.
vrijdag 29 januari 2010 om 22:39
Hallo allemaal
Al twee jaar denk ik er over om te scheiden..
En ik heb geen idee wat te doen.
Mijn man en ik zijn nu 12 jaar samen 4 jaar getrouwd en twee kids.
ik ben nu 27 en heb het gevoel van is dit alles wat er is..
Als ik diep in mijn hart kijk heb ik voor mezelf dit besluit al genomen alleen nu is het zo dat ik nu al drie keer aan mijn man verteld heb dat ik weg wil ( of dat hij weggaat is om het even) alleen kom het er toch elke keer op neer dat geen van beide ergens anders heen kan.
Er zijn voor hem wel mogelijkheden maar hij wil niet weg en ik wil hem ook niet "zijn"huis uitzetten.
Het is allemaal heel tegenstrijdig ik hou nog van hem maar niet op de juiste manier ik hou van hem als vriend maar niet als mijn geliefde.
Hij doet ontzettend zijn best om het allemaal goed te krijgen alleen ben ik bang dat ik al te ver ben.
Het enige wat me tegenhoud zijn de kids ik wil hun, hun vader niet afnemen maar aan de andere kant denk ik ook niet dat ik op deze manier een al te beste moeder ben. ik ga bij het minste geringste uit mijn plaat en dat is ook niet fair naar hun toe.
Als hij mij in bed aanraakt kan ik alleen maar denken alsjeblieft niet! dat kan toch niet.
Ik kan op het moment alleen maar denken aan dat het me heerlijk lijkt om gewoon een tijd alleen te zijn want dat ben ik bijna mijn halve leven niet geweest.
Zie het al helemaal voor me gewoon mijn kindjes en ik.
Aan de andere kant ben ik ook bang dat ik spijt ga krijgen.
Ik heb aardig wat single vriendinnen die jaloers zijn op wat ik heb.
maar daarin tegen ben ik jaloers op hun vrijheid..
wat vinden jullie?
alvast bedankt voor de reactie's
Al twee jaar denk ik er over om te scheiden..
En ik heb geen idee wat te doen.
Mijn man en ik zijn nu 12 jaar samen 4 jaar getrouwd en twee kids.
ik ben nu 27 en heb het gevoel van is dit alles wat er is..
Als ik diep in mijn hart kijk heb ik voor mezelf dit besluit al genomen alleen nu is het zo dat ik nu al drie keer aan mijn man verteld heb dat ik weg wil ( of dat hij weggaat is om het even) alleen kom het er toch elke keer op neer dat geen van beide ergens anders heen kan.
Er zijn voor hem wel mogelijkheden maar hij wil niet weg en ik wil hem ook niet "zijn"huis uitzetten.
Het is allemaal heel tegenstrijdig ik hou nog van hem maar niet op de juiste manier ik hou van hem als vriend maar niet als mijn geliefde.
Hij doet ontzettend zijn best om het allemaal goed te krijgen alleen ben ik bang dat ik al te ver ben.
Het enige wat me tegenhoud zijn de kids ik wil hun, hun vader niet afnemen maar aan de andere kant denk ik ook niet dat ik op deze manier een al te beste moeder ben. ik ga bij het minste geringste uit mijn plaat en dat is ook niet fair naar hun toe.
Als hij mij in bed aanraakt kan ik alleen maar denken alsjeblieft niet! dat kan toch niet.
Ik kan op het moment alleen maar denken aan dat het me heerlijk lijkt om gewoon een tijd alleen te zijn want dat ben ik bijna mijn halve leven niet geweest.
Zie het al helemaal voor me gewoon mijn kindjes en ik.
Aan de andere kant ben ik ook bang dat ik spijt ga krijgen.
wat vinden jullie?
alvast bedankt voor de reactie's
zaterdag 30 januari 2010 om 00:10
zaterdag 30 januari 2010 om 00:13
zaterdag 30 januari 2010 om 00:14
quote:Sgaapie schreef op 29 januari 2010 @ 23:51:
NPE,
Hoe kan het zijn dat je zo'n gebrek aan vrijheid hebt in je relatie.
Komt dat door partner of jouw verwachtingen van zijn verwachtingen van jou?
Je hebt vaak zoveel vrijheid als je neemt of zo weinig als je jezelf te veel ontzegt.
Want meer vrijheid heb je als Single zonder kinderen al niet echt omdat alles op jouw schouders komt.
Welke vrijheid zoek je. De vrijheid om gewoon leuke dingen te doen. Dan zou ik proberen weer een eigen leven op te bouwen.
waarschijnlijk mijn verwachtingen omdat ik verder wil en hij het allemaal wel best vind zo.
en ik bedoel vrijheid in de grote zin van het woord en niet alleen leuke dingen doen.
NPE,
Hoe kan het zijn dat je zo'n gebrek aan vrijheid hebt in je relatie.
Komt dat door partner of jouw verwachtingen van zijn verwachtingen van jou?
Je hebt vaak zoveel vrijheid als je neemt of zo weinig als je jezelf te veel ontzegt.
Want meer vrijheid heb je als Single zonder kinderen al niet echt omdat alles op jouw schouders komt.
Welke vrijheid zoek je. De vrijheid om gewoon leuke dingen te doen. Dan zou ik proberen weer een eigen leven op te bouwen.
waarschijnlijk mijn verwachtingen omdat ik verder wil en hij het allemaal wel best vind zo.
en ik bedoel vrijheid in de grote zin van het woord en niet alleen leuke dingen doen.
zaterdag 30 januari 2010 om 00:15
quote:NPE schreef op 29 januari 2010 @ 22:39:
Misschien wil er wel een vriendin met je ruilen ; zij jouw man en kinderen en jij weer single.
Misschien wil er wel een vriendin met je ruilen ; zij jouw man en kinderen en jij weer single.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 30 januari 2010 om 00:17
quote:NPE schreef op 30 januari 2010 @ 00:14:
[...]
Als je die vrijheid nu niet neemt, dan loop je tegen dezelfde problemen aan als je alleen bent. Het is een drempel om overheen te klimmen. Jij bent niet tevreden met de huidige gang van zaken. En de enige die je kunt veranderen ben jezelf.
Maak een begin. Gooi niet je huwelijk weg zonder geprobeerd te hebben het binnen je huwelijk beter te maken.
Maak een lijstje van dingen die je zou doen als je single was.
En kijk dan welke dingen je nu zonder scheiding zou kunnen doen.
[...]
Als je die vrijheid nu niet neemt, dan loop je tegen dezelfde problemen aan als je alleen bent. Het is een drempel om overheen te klimmen. Jij bent niet tevreden met de huidige gang van zaken. En de enige die je kunt veranderen ben jezelf.
Maak een begin. Gooi niet je huwelijk weg zonder geprobeerd te hebben het binnen je huwelijk beter te maken.
Maak een lijstje van dingen die je zou doen als je single was.
En kijk dan welke dingen je nu zonder scheiding zou kunnen doen.
Heb ik dat?!
zaterdag 30 januari 2010 om 00:19
het zijn wel reactie's waar ik op hoopte hoor ik ging open hierin...
maar zou wel fijn zijn als jullie met adviezen kwamen ipv alle negatieve kanten op te noemen ik kan namelijk alleen zelf ook aan die dingen denken no need for a reminder..
oja die midlifecrisis zou dat het zijn...
ja idd ik heb verder helemaal niks gedaan aan mijn huwelijk alleen drie keer het gesprek gevoerd verder alleen maar aan mezelf gedacht..
zijn dit de antwoorden wat je wil horen moet je het even zeggen hoor..
maar zou wel fijn zijn als jullie met adviezen kwamen ipv alle negatieve kanten op te noemen ik kan namelijk alleen zelf ook aan die dingen denken no need for a reminder..
oja die midlifecrisis zou dat het zijn...
ja idd ik heb verder helemaal niks gedaan aan mijn huwelijk alleen drie keer het gesprek gevoerd verder alleen maar aan mezelf gedacht..
zijn dit de antwoorden wat je wil horen moet je het even zeggen hoor..
zaterdag 30 januari 2010 om 00:19
quote:blijfgewoonbianca schreef op 30 januari 2010 @ 00:17:
[...]
Zelf de afstandsbediening vast mogen houden. Fuck, dan heb ik een groot probleem hier in huis. De laatste die een afstandsbediening te pakken heeft, ben ik. En dan zitten er geen batterijen in omdat we het zat zijn dat de baby het kanaal bepaalt....
[...]
Zelf de afstandsbediening vast mogen houden. Fuck, dan heb ik een groot probleem hier in huis. De laatste die een afstandsbediening te pakken heeft, ben ik. En dan zitten er geen batterijen in omdat we het zat zijn dat de baby het kanaal bepaalt....
zaterdag 30 januari 2010 om 00:20
NPE dat wil ik niet horen, ik wil een eerlijke reactie.
Het kan zijn dat jullie vast geroest zijn in patronen die er ingeslopen zijn toen jullie je prioriteiten even ergens anders hadden. Het gebeurd de beste onder ons.
Wil je weer lekker gaan stappen met vriendinnen. maak dat bespreekbaar.
Dat bedoel ik met dat lijstje
Het kan zijn dat jullie vast geroest zijn in patronen die er ingeslopen zijn toen jullie je prioriteiten even ergens anders hadden. Het gebeurd de beste onder ons.
Wil je weer lekker gaan stappen met vriendinnen. maak dat bespreekbaar.
Dat bedoel ik met dat lijstje
Heb ik dat?!
zaterdag 30 januari 2010 om 00:21
Nou, drie keer een gesprek gevoerd........bedoel je dan dat je meegedeeld hebt dat je weg wil/ hij weg moet, of heb je gezegd waar je ontevreden mee was en gevraagd of hij ook dingen zou willen veranderen en hebben jullie afspraken gemaakt?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zaterdag 30 januari 2010 om 00:24
zaterdag 30 januari 2010 om 00:25