mijn kat is niet thuis gekomen

30-01-2010 08:13 300 berichten
Alle reacties Link kopieren
Gisterenochtend zag ik hem voor laatst, voordat ik naar mijn werk ging. Als ik, na mijn werk, de parkeerplaats op kom rijden staat ie me altijd op te wachten. Gisteren dus niet.

Ik heb gisteren nog een aantal rondjes gereden op mijn scootmobiel, maar helaas geen succes.

Ik heb nu zo'n naar gevoel, was ook erg vroeg wakker. Ik denk steeds dat ik het katteluikje hoor. Ergens heb ik nog de hoop dat hij ergens (per ongeluk) in een schuurtje is opgesloten.

Toen ik vanochtend de gordijnen open deed en zag dat het weer behoorlijk had gesneeuwd, toen kwamen even de tranen. In de sneeuw in de kou, arm beestje. Hij zit het liefst op de verwarming.

Ik heb mijn kat al 8 jaar en woon dus ook al 8 jaar alleen met hem. Het is mijn steun en toeverlaat.

Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil. Van me afschrijven en hopelijk positieve verhalen lezen.
Oh Bumper, wat een verschrikkelijk rot gevoel moet je hebben.

Is hij in die 8 jaar nog nooit es een paar dagen aan de wandel geweest? Want het gebeurt oh zo vaak dat ze ineens na tijden gewoon weer op de stoep staan, alsof er nik s aan de hand is. Met zo'n blik van : Waar bleef je nou, ik wil naar binnen!

Maar als hij dat nog nooit eerder heeft gedaan zou ik me ook geen raad weten. Goeie tips zijn er gegeven, hopenlijk rolt er wat uit.

En nu maar hopen voor de kat dat de sneeuw in elk geval gauw weg is.

Voor de rest, als we van het goede scenario uitgaan : Katten kunnen lang overleven, hoor.

Maar dat neemt jouw gevoel niet weg. Dieren zijn altijd zo zielig in dit soort gevallen. Op een of andere manier zieliger dan mensen. Tenminste, zo voelen velen van ons dat.

Heel erg veel sterkte!

Zjena
Ik heb nu de eerste flyers uitgedeeld, ga zo weer verder.

Het vervelende is dat ik zelf niet zo makkelijk loop ivm reuma. Ik heb een scootmobiel, maar ik kan natuurlijk niet helemaal tot de brievenbussen. Die laatste stukjes moet ik dus steeds lopen. En dan ook nog die ellendige sneeuw, die het er niet makkelijker op maakt. Inmiddels dus best wel veel pijn.

Mijn vader komt me van middag helpen. Ik woon aan de rand van een wijk tegen een rondweg aan. Mijn vader gaat dan even langs die weg lopen. Maar stel je voor dat hij dood is, dan is hij nu ondergesneeuwd en dan zie je hem nu niet, want hij is wit.

Ik denk dat ik nu even wat dierenartsen ga bellen.
Hij is nog nooit eerder aan de wandel geweest.
Mocht de poes zijn overleden, zou hij niet zomaar ergens liggen. Ze zoeken een voor hun gunstig plekje om rustig te sterven.

Is iets minder zielig. En Waar.

Wat heb je al veel gedaan!
He Bumper, wat ontzettend vervelend voor je! Ik weet precies hoe je je voelt, onze kat was een half jaar geleden ook niet meer thuis gekomen. En wij maar zoeken, avond na avond weer. Ook flyers opgehangen en verspreid, maar helemaal niks... En zo'n 2 week verder, zat ie ineens weer in ons huis. Terwijl wij toch echt de moed hadden opgegeven. En er was helemaal niks met hem aan de hand.

Ik hoop echt voor je dat ie snel weer terug is! Sterkte en succes met zoeken.
Onze poes is eens bijna 6 weken weggeweest. We hadden natuurlijk alle hoop al opgegeven, zat mevrouw op een dag weer in de schuur. Ze had toen nog een bandje met een belletje om en is waarschijnlijk ergens achter blijven hangen. Haar hele "okseltje" was kaal en ze was erg vermagerd. De dierenarts heeft haar vocht toegediend en na een paar dagen rust en goed eten was ze gelukkig weer de oude.

Een bandje heeft ze nooit weer om gehad.

Ze gaat nu wel naar buiten maar verder dan de tuin komt ze niet.

Hoop voor je dat je kat gauw weer terug is.
Mijn kat heeft geen bandje, juist omdat ik bang ben dat ie ergens achter blijft hangen.

Ik was net een flyer aan het ophangen in de c1000 en ik werd opeens overmand door emotie. Opeens biggelde de tranen over me wangen. Het voelde ineens zo echt. Ik schaamde me dood, ik wist niet hoe snel ik weg moest komen daar.

Albert Heyn kon ik niks ophangen.

Mijn vader heeft net langs de weg gewandeld, maar niks.

Verklaar me voor gek, maar de kruipruimte hebben we ook al gecontroleerd. Onmogelijk natuurlijk, dat ding is al jaren niet open geweest. Maar mijn vader zei: We kijken gewoon en als hij er in zit dan gaan we ons later wel afvragen hoe hij daar terecht is gekomen. Just to be sure....
Och bumper, tuurlijk ben je emotioneel, je bent hartstikke bezorgd! Niets om je voor te schamen hoor

Hang je de flyers ook aan bomen, lantaarnpalen etc.? Even in zo'n plastic insteekmapje doen dan.

Wat lief van je vader dat hij zo hard heeft meegezocht.

Blijf hoop houden meis, een van mijn katten was ook soms de hort op en kwam altijd terug na een paar dagen. Ik blijf duimen dat je je kat snel terug vindt
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
Sterkte Bumper, ik denk aan je , dat hij maar snel mag thuiskomen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
God wat erg voor je,hoop dat ie gauw terug is
Ik heb net een paar huilbuien achter de rug.

Ik voel me echt zo K**, leeg en alleen. Ik voel nu de hoofdpijn opkomen. Ik keek net weer naar buiten en zag het weer sneeuwen en toen begon ik weer....
Ik heb het ook meegemaakt, was ten einde raad. Na vier dagen zat hij ineens weer in de tuin! Ik denk dat ie ergens opgesloten had gezeten, hij had zich ook niet gewassen ofzo.

Niet meteen de moed opgeven, tegen sneeuw kunnen ze wel hoor!
Kijk ook even op de site van Amivedi...
Ahhh, tuurlijk mag je huilen en je naar voelen! Het is je huisdier!

Kijk anders ook eens op marktplaats. Misschien heeft iemand je kat gevonden en weet niet dat hij het officieel bij Amivedi kan melden.

Je kan ook nog de dierenartsen in de omgeving bellen. En misschien de dierenambulance en het asiel.

Hopelijk komt je kat snel weer thuis. Ik duim!

Ik zou idd ook bij Amivedi je kat melden en op marktplaats eventueel op het forum van kattenplaza.nl

en de dierenartsen en asiels in de omgeving bellen
thanks,

Bij Amivedi staat hij inmiddels al geregistreerd. Dierenambulance en 2 dierenartsen zijn ook al gebeld.

Alleen de asiels heb ik nog niet gehad. Maar er is er geen eentje dicht in de buurt.

Ik ben echt doodmoe, ga proberen om wat te slapen.
Och meiske, dit is kut! Ik heb het twee keer gehad, met twee verschillende poezen. Allebei kwamen ze weer terug: de een zat opgesloten in een tuin, de ander was via de buren door het huis heen naar de voorkant van de straat gekomen en wist de weg niet terug.

Ik duim voor je dat hij heel snel weer bij je is!
Sterkte!!
Toen mijn kater weg was, heb ik een flyer met foto in de buurt verspreid en een grote foto met "vermist" op mijn voorraam gehangen. Hem bij Amivedi en de Dierenambulance aangemeld.

Verder heb ik elke dag 's ochtends vroeg en 's avonds laat in de buurt gezocht.

Ik heb in het begin van ellende drie dagen niet kunnen eten.

Uiteindelijk is hij na ruim anderhalve maand gevonden door twee meisjes die hem herkenden van de foto. Hij was maar 300 meter van huis.

Hij mag nu alleen nog onder begeleiding naar buiten (in de achtertuin).

Veel sterkte en ik hoop voor je dat hij snel terug is!!
bumper ik weet precies hoe je je voelt...

ik was er helemaal misselijk van, kreeg geen hap door mn keel...

je gaat idd. allerlei senario's bedenken, en uiteindelijk valt het altijd mee (althans dat hoop ik ook voor jou heel erg!)

hou vol, ik duim voor je!!
Ik zou toch zweren dat ik dit topic geopend had op overige.

Ik kon hem niet meer vinden, toen ben ik naar een onderwerp gegaan waarin ik zelf heb gereageerd. Op dat loepje geklikt en nu staat het ineens onder thuis. Dit past waarschijnlijk beter.

Maar goed, ik gehoopt dat ik had kunnen schrijven dat hij weer terecht is, maar helaas. Ik heb eigenlijk best goed geslapen, beter uitgerust. Ik heb dus weer goede hoop, want gisteren zag ik het helemaal niet meer zitten.

2x per uur denk ik dat ik het katteluikje hoor, ik word er gek van.

Die positieve verhalen werken wel goed hoor!! Het punt is dat ikzelf 2 negatieve verhallen ken in mijn directe omgeving. De kat van mijn zus en de kat van een vriendin. Allebei al ca. 2 jr vermist en nog steeds.

Ik ben wel blij dat ik iets heb om het van me af te schrijven. En jullie medeleven en verhalen doen me goed.
Ik heb een kat van bijna 8 jaar.

Hij heeft erg veel aandacht nodig en ligt overdag altijd binnen te slapen.

Toch was hij zomaar 2 weken kwijt.

Wij overal zoeken, de ergste dingen vliegen door je hoofd.

Ze waren overal aan het gras maaien nl.

En zomaar op een ochtend was hij er weer. Hij zag er prima uit.

3 maanden later was hij zelfs 3 1/2 week van de aardbodem verdwenen.

Geen flauw idee waar hij was.

We zijn 2 wkn geleden verhuisd en ze mogen voorlopig nog niet naar buiten.

Ik heb 3 katten en ze zijn echt onuitstaanbaar vervelend omdat ze niet naar buiten mogen.

Ze zeggen dat ze na een week of 2 naar buiten kunnen, maar ik durf het nog niet aan.

Wij hebben het meerdere malen in de familie meegemaakt, dat ze zomaar een tijdje kwijt zijn, dus je hebt nog alle kans dat hij zomaar weer aan komt lopen.

Het is alleen zo vervelend om niet te weten waar ze zijn.
Houdt hoop!

(Ik zelf heb deze stress helaas ook meegemaakt. Mijn kat is sinds februari 2008 spoorloos verdwenen )
Ik heb een kat gehad die na 2 maanden weer op de stoep stond!

En ook 1tje na 2 weken, en 1tje na 8 dagen.
Sterkte Bumper!

Veel katten komen toch weer gewoon aan wandelen, dus hoop houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven