Heel klein dilemma

30-01-2010 13:53 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo meiden,

Al een tijdje lees ik hier mee, maar nog nooit gereageerd. Omdat ik nu met een klein "dilemma" zit, wilde ik graag even jullie mening.

Het is nu 1,5 maand geleden dat ik heb gebroken met mijn ex. We hadden een relatie met veel goede momenten, maar ook veel mindere momenten. De laatste weken ging het eigenlijk ontzettend goed, maar toch bleef ik twijfels houden. Uiteindelijk heb ik besloten om te stoppen met de relatie, om tot rust te komen en alles op een rijtje te zetten.

Vooral de eerste week had ik het heel moeilijk, maar ik heb me er vrij goed doorheen geslagen (al zeg ik het zelf) en ik heb er nu vrede mee omdat het op dit moment gewoon niet werkt tussen ons.

Na onze breuk heb ik hem niet meer gezien, nog wel telefonisch gesproken. Tijdens onze laatste telefoongesprek kregen we woorden en heb ik hem gevraagd om me voorlopig even met rust te laten. Dit vond hij niet leuk om te horen, maar hij zou me met rust laten.

Toch kreeg ik afgelopen week weer een sms van hem (het was een sms om me succes te wensen met iets). Hier heb ik niet op gereageerd, maar nu begin ik zo aan mezelf te twijfelen. De ene kant zegt: Je had best bedankt terug kunnen sturen, de andere kant zegt: Het is goed zo, je hebt gevraagd om rust en nu moet je die voor jezelf ook pakken.

Denken jullie dat ik het goed heb gedaan om niet te reageren?

Ik begrijp dat jullie hier geen antwoord op kunnen geven misschien, maar graag zou ik willen weten hoe jullie erover denken.
Ja ik denk dat je er goed aan hebt gedaan om niet te antwoorden

Jij wilde rust...
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ik denk dat je er goed aan gedaan hebt. Sterker nog, ik vind dat hij je wens niet gerespecteerd heeft.
Peas on earth!
Ik denk dat het wel goed is. Anders geef je hem een opening om een conversatie te beginnen.

Hij wenst je succes, jij neemt dat mee. Zo erg is het niet om niet terug te smsen.
Ja, goed gedaan.

Als je wel reageert geef je het signaal af dat jouw wensen/voornemens toch niet zo belangrijk zijn want je houdt je er niet aan.

Je moet zelf bepalen wanneer je genoeg rust hebt gehad en je niet uit laten lokken.
Je had inderdaad best alleen " bedankt " kunnen sturen. Op zich erg aardig dat hij datgene waar hij jou succes mee wenste onthouden had, toch?

Ik zou nu niet meer reageren. Je hebt erg duidelijk laten blijken dat je niets meer van hem wil.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Je hebt gevraagd om rust en geen contact. Hij respecteert dat niet en stuurt je alsnog een sms. Ik denk dat je er heel goed aan hebt gedaan. Anders had je weer een opening gegeven.
Nee, niets sturen. Je wil toch geen contact meer (nu)? Als je iets stuurt komt er misschien weer wat (groter dilemma).
Bedankt meiden!

Het is heel moeilijk om ergens zeker van te zijn als de ene kant het ene schreeuwt en de andere kant weer heel iets anders.

Toch ergens fijn om een soort van bevestiging te krijgen dat ik het goed heb aangepakt voor nu.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven