Wat doe jij aan beveiliging?

30-01-2010 17:20 58 berichten
Alle reacties Link kopieren
De laatste tijd zie ik regelmatig krantenberichten over de toename van inbraken en woningovervallen (omdat winkels steeds beter beveiligd zijn).

Daarom vroeg ik mij af wat jullie doen aan veiligheid in en rond het huis (en of dat zin heeft).

Zelf hebben wij lampen met een bewegingsmelder (voorkant, achterkant, schuur), dievenklauwen in de deuren met een sterk slot en sinds kort een (ouderwetse :-) ) ketting op de deur zodat die op kierstand kan. Verder lampen in huis met een tijdschakelaar. Wie heeft er nog tips?

Ik vroeg mij af of een alarm wel zin heeft en of dit niet heel erg kostbaar is.
Naast, een honkbalknuppel, diverse MAGlites, een Samuraizwaard, keukenmessen, hamers, een neppistool, een hond en een alarm eigenlijk niks......
Aliquando et insanire lucundum est
Niks. Gewoon deuren en ramen op slot, en geen kostbaarheden in het zicht laten liggen. We wonen dan ook in een nieuwbouw-appartement met de voordeur 'binnen' (je moet eerst 2 buitendeuren door om in het complex te komen) en ons appartement ligt in een redelijk druk en verlicht gebied. Doordat het een relatief nieuw appartement is zitten er al slotjes op de ramen en zo'n 3 punts (heet dat zo?) sluiting op de deuren met een kijkgaatje in de voordeur. Ook zit er een camera bij de buitendeur van het appartement, zodat je kunt zien wie aanbelt. Ik voel me veilig genoeg.
Oh ja, doen wij af en toe ook, de achterdeur op slot. Maar meestal is ie snachts gewoon los :D
Aliquando et insanire lucundum est
ik heb een gummie stok, dus sla in een keer je kop eraf, het enige nadeel is hij staat om veiligheids redenen in de berging
quote:flowerxxx schreef op 30 januari 2010 @ 17:20:

Daarom vroeg ik mij af wat jullie doen aan veiligheid in en rond het huis (en of dat zin heeft).

Verder lampen in huis met een tijdschakelaar. Dit helpt m.i. niks. je hebt snel door dat er niemand is en de lampen telkens op dezelfde tijd aangaan.

Ik vroeg mij af of een alarm wel zin heeft en of dit niet heel erg kostbaar is.Tuurlijk heeft dat zin. De dief schrikt al af door het kabaal. die houden dus niet van licht en kabaal... dus zullen ervandoor gaan. Hier bij de voordeur een lamp met bewegingsmelder, 2 sloten in de voordeur, dievenklauwen met slotjes, een waakse hond en een alarm wat zelfs snachts aan gezet word!
Ik heb op ieder raam een slot, voor en achterdeur "3 punts sloten" een alarmsysteem dat is aangemeld op de meldkamer en camera's om het hele huis die 24 uur per dag opnemen en 1 maand lang alles opslaan.

Ik doe dus een hele hoop aan beveiliging, ik heb een keer een inbraak meegemaakt en hoop dit nooit meer mee te maken.

Het geeft mij in ieder geval een veilig gevoel
Goede sloten op de deuren, lampen met bewegingssensor rond het huis, alarm. Wij wonen in een huis dat een meter of 15 van de straat staat met een oprit, dus zonder die lampen is de oprit erg donker. Het alarm is daarom ook wel fijn, want als iemand eenmaal ongezien de oprit is overgekomen ben je in- en achter het huis ver uit het zicht van iedereen.
Voordeel van een appartement op 4 hoog in een afgesloten portiek en een uitpandig en niet-in-contact-met-een-ander-balkon: je hoeft niet zo veel te doen. Ik draai mijn voordeur op slot en sluit de portiekdeur achter me. Tha'ts it.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Niets. Zelfs mijn voordeur is nooit op slot, ook niet als ik er niet ben en ik laat regelmatig mijn ramen wijdopen als ik weg ben.

Maar geen zorgen hoor, want ik woon op de tweede verdieping van een gezamenlijk pand met een hele dikke eikenhouten voordeur én ik heb 4 waakkatten .
Deuren op slot, dievenklauwen, en een alarminstallatie.
Ik heb een stok achter de deur.

Letterlijk dus. Slotenmaker die hier kwam zag een zwakke plek bij de schuifpui. Hij adviseerde een stok in de "schuifrail" te leggen. Er ligt nu dus een op maat gezaagde bezemstok achter de deur. Werkt enorm goed.
quote:himalaya schreef op 30 januari 2010 @ 17:49:

Voordeel van een appartement op 4 hoog in een afgesloten portiek en een uitpandig en niet-in-contact-met-een-ander-balkon: je hoeft niet zo veel te doen. Ik draai mijn voordeur op slot en sluit de portiekdeur achter me. Tha'ts it.Jep hier ook!
En voor de zekerheid een houten tafelpoot naast het bed waar je vast hard mee kan slaan (haha écht!!)
Wij hebben een haak op de voordeur, en daar houdt het wel zo'n beetje mee op. Als er iemand binnen wil komen is dat geen probleem. Baksteen door de ruit of baksteen door de voordeur en je bent binnen.

De achterkant is overigens wel goed beveiligd; die ligt aan een hofje en is alleen te betreden door mensen van het hofje, Geen idee of dat allemaal lekkere mensen zijn, maar het aantal potentiele daders vanaf de achterkant is in ieder geval zeer beperkt.
quote:RemboEnRembo schreef op 30 januari 2010 @ 17:24:

Naast, een honkbalknuppel, diverse MAGlites, een Samuraizwaard, keukenmessen, hamers, een neppistool, een hond en een alarm eigenlijk niks......Geen sex? een grote zwarte dildo, kettingen, handboeien? Wie ist möglich...
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:himalaya schreef op 30 januari 2010 @ 17:49:

Voordeel van een appartement op 4 hoog in een afgesloten portiek en een uitpandig en niet-in-contact-met-een-ander-balkon: je hoeft niet zo veel te doen. Ik draai mijn voordeur op slot en sluit de portiekdeur achter me. Tha'ts it.

ik wil niemand bang maken... maar wees niet zo zeker dat je daar veilig zit.

in het flat waar ik eerder woonde is meermalen ingebroken!

de afgesloten portiek is gewoon geopend door een medebewoner....

en een andere inbraak is via de balkons gegaan. en ja dit was ook uitpandig en niet-in-contact-met-een-ander-balkon.... beetje klauterwerk en ze waren boven...
quote:Serafina schreef op 30 januari 2010 @ 18:09:

Hij adviseerde een stok in de "schuifrail" te leggen. Er ligt nu dus een op maat gezaagde bezemstok achter de deur. Werkt enorm goed.dit hebben mijn schoonouders ook met de schuifpui!
Toen ik op mijzelf ging kreeg ik van mijn vader een alarminstallatie,omdat ie bang was dat ze me weg zouden halen ofzo

Na 3 keer midden in de nacht racend van telefoon(meldkamer aan de lijn) naar loeiende alarminstalllatie gevlogen te zijn,heb ik de draden doorgeknipt.

De buren keken me niet meer aan,tering wat een herrie,en hij ging al af als er een mug langsvloog..

Heb nu dieveklauwen geloof ik?

Voor mij geen alarm meer iig
Een dementerende hond,

Als tie 's nachts blaft gaan we niet eens meer kijken.
quote:YEPSA schreef op 30 januari 2010 @ 18:28:

Een dementerende hond,

Als tie 's nachts blaft gaan we niet eens meer kijken.
Als jullie de boel zó goed beveiligen komen ze vast en zeker bij mij langs!

Woon midden in de Randstad in een Vogelaar-buurt, doe niets aan beveiliging (alhoewel, ik heb wel kleine slotjes op de ramen ), draai mijn voordeur vaker niet op slot dan wel, de achterdeur is zelfs 's nachts weleens open en ik ben al een flink aantal keren de sleutels vergeten uit het slot aan de buitenkant te halen.

Tis een wonder dat alles nog in mijn huis staat!

Oh, ik heb zelfs laatst de voordeur de hele nacht wagenwijd open laten staan, en nóg was er niks meegenomen.
quote:Zoomix schreef op 30 januari 2010 @ 17:26:

Niks. Gewoon deuren en ramen op slot, en geen kostbaarheden in het zicht laten liggen. We wonen dan ook in een nieuwbouw-appartement met de voordeur 'binnen' (je moet eerst 2 buitendeuren door om in het complex te komen) en ons appartement ligt in een redelijk druk en verlicht gebied. Doordat het een relatief nieuw appartement is zitten er al slotjes op de ramen en zo'n 3 punts (heet dat zo?) sluiting op de deuren met een kijkgaatje in de voordeur. Ook zit er een camera bij de buitendeur van het appartement, zodat je kunt zien wie aanbelt. Ik voel me veilig genoeg.In zo'n woning ga ik waarschijnlijk ook wonen, sept. 2011. Echt fijn om jouw beschrijving te lezen!
quote:frizzy schreef op 30 januari 2010 @ 18:46:

Als jullie de boel zó goed beveiligen komen ze vast en zeker bij mij langs!

Woon midden in de Randstad in een Vogelaar-buurt, doe niets aan beveiliging (alhoewel, ik heb wel kleine slotjes op de ramen ), draai mijn voordeur vaker niet op slot dan wel, de achterdeur is zelfs 's nachts weleens open en ik ben al een flink aantal keren de sleutels vergeten uit het slot aan de buitenkant te halen.

Tis een wonder dat alles nog in mijn huis staat!

Oh, ik heb zelfs laatst de voordeur de hele nacht wagenwijd open laten staan, en nóg was er niks meegenomen.

Klinkt net zoals bij ons. Maar ach, we wonen in een klein durp en hier gebeurt nooit wat....Nee onzin natuurlijk.

Wij hebben grind rondom het huis, geen dief of indringer die zich daarop begeeft.
Wij hebben een hond. Deursloten stellen echt niks voor, maar ik moet me nog even verdiepen in extra sloten. Ook moet ik nog stokken kopen voor de 4 schuiframen. Ik moet er niet aan denken dat er opeens iemand naast je bed staat! Mijn partner is alleen niet zo snugger als hij een paar uur heeft lopen gamen en vergeet dan de deur op slot te doen. Overdag staat de deur bij ons gewoon open, tenzij we naar boven of weg gaan en soms kom ik in de ochtend beneden en is de deur gewoon los geweest. Vinnikniezoleuk...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven