Autisme

30-01-2010 18:38 186 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo k ben maikel en ben 16 jaar. ik heb pdd-nos. maar dat is juist het probleem.

ik had anderhalf jaar met mijn vriendin en toen k haar had leren kennen had ik meteen gezegd dat ik een vorm van autisme had pdd-nos dus. ze ging er opzich goed mee om af en toe begreep ze me moeilijk maar dat begreep ik. alles ging voor de rest goed tot en met vandaag.

ze zei: ik heb nooit met je gewild omdat je zo'n kanker autist ben en ik wil een normale jongen geen autist die dom zijn en afhankelijk van ander zijn net als jij. ik voeld heel veel voor haar ik d8 dat we voor altyd samen zoude blijven en dat ze me autisme nie erg vond.

ik ben nu heel erg gekwetst en heb geen vertrouwe meer in meiden omdak bang ben dat ze me weer pijn doen en het weer uitmaken door me autisme. ik weet nu nie meer wat ik moet doen..... wilt 1 van jullie mij misschien wat tips geven??

alvast hartstikke bedankt!!!!

Autisme me erg of niet

Totaal aantal stemmen: 43

ja (19%)
nee (81%)
ze zeggen van wel maar mij is altijd verteld dat als je je diploma hebt dat je dan nie meer naar school hoeft
Kan hoor Maikel, ik ben al veul te oud om daar nog verstand van te hebben....
quote:ze zeggen van wel maar mij is altijd verteld dat als je je diploma hebt dat je dan nie meer naar school hoeftDat klopt, wanneer je havo of vwo hebt gedaan. Maar bij het vmbo moet je daarna doorleren op het MBO.
Liever elitair dan een pauper!
dan kunnen ze oprotten.
quote:dangeensuus schreef op 30 januari 2010 @ 19:40:

Paque het is me niet duidelijk, klinkt stom maar ik heb nog steeds niet begrepen of je dan wel of niet leerplichtig bent vanaf je 16de.

gelukkig, dan ligt het niet aan mij

Ik knip en plak ook maar wat in het wilde weg
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Maikel__ schreef op 30 januari 2010 @ 19:46:

dan kunnen ze oprotten.Toch vind ik dat je je vrij genuanceerd uit weet te drukken.
Lol Paque...

Maikel, door dat soort opmerkingen zoals je die daarnet maakt worden mensen boos.
De leerplicht duurt tot je 16e. Sinds een paar jaar is er daarna nog een kwalificatieplicht:quote:Kwalificatieplicht voor jongeren zonder startkwalificatie

Sinds 1 augustus 2007 geldt de kwalificatieplicht. De plicht houdt in dat jongeren zonder startkwalificatie tot hun 18e verjaardag onderwijs moeten volgen. Een startkwalificatie is een diploma op havo-, vwo- of mbo-2 niveau. Tijdens de kwalificatieplicht gaat uw kind elke dag naar school of kiest hij voor de combinatie van leren en werken. Meer informatie over de kwalificatieplicht vindt u in het dossier Leerplicht op de website van het ministerie van OCW.
Met andere woorden Maikel zou eigenlijk nog op school moeten zitten, correct?
zo niet, dan moet ik vrees ik terug naar school
Je hoeft niet terug naar school dangeensuus. Je gaat zelfs door voor de wasmachine.
yeah!!

Maar ehm Maikel, waarom zit je niet meer op school?
Ik geleuf dat heule jong nie heur.
quote:JJ80 schreef op 30 januari 2010 @ 19:58:

Ik geleuf dat heule jong nie heur.Ik heud meun teuversteuf eul heul leung geuleuden geubreukt......
god ik klink net als Gerda Smit zeg....
quote:Wat is de kwalificatieplicht?

De kwalificatieplicht regelt dat jongeren zonder startkwalificatie tot hun 18e verjaardag verplicht onderwijs moeten volgen. Een startkwalificatie is een diploma op vwo-niveau, havo-niveau of mbo-niveau twee of hoger.

Reden invoering kwalificatieplicht

De kwalificatieplicht is een van de maatregelen om schooluitval van jongeren tegen te gaan en de kwaliteit van startende jongeren op de arbeidsmarkt te vergroten. De kwalificatieplicht volgt op de volledige leerplicht, die loopt tot en met het schooljaar waarin een leerling 16 jaar wordt.

Invulling kwalificatieplicht

Tijdens de kwalificatieplicht zijn jongeren verplicht volledig dagonderwijs te volgen. De kwalificatieplicht betekent niet dat de jongere per se vijf dagen per week naar school hoeft. Het is ook mogelijk om aan de kwalificatieplicht te voldoen met combinaties van leren en werken. Opleidingen die jongeren kunnen volgen zijn:

voorbereidend middelbaar beroepsonderwijs (vmbo);

beroepsopleidende leerweg (bol) in het middelbaar beroepsonderwijs (mbo);

beroepsbegeleidende leerweg (bbl) in het mbo;

havo;

vwo.

Zolang de kwalificatieplicht geldt, is het niet mogelijk voor jongeren om volledig te werken. Ook niet als ze bijvoorbeeld tussen twee opleidingen in zitten.

Vrijstelling kwalificatieplicht

Voor zeer moeilijk lerende jongeren en meervoudig gehandicapte jongeren is een startkwalificatie niet altijd haalbaar. Daarom worden zij vrijgesteld van de kwalificatieplicht. Jongeren in het praktijkonderwijs zijn vrijgesteld van de kwalificatieplicht als ze een getuigschrift of schooldiploma hebben. Zij kunnen een programma volgen dat past bij hun niveau.

Daarnaast mag de leerplichtambtenaar in individuele gevallen vrijstelling geven aan jongeren die om lichamelijke of psychische redenen geen startkwalificatie kunnen halen.

Spijbelen is strafbaar

Jongeren die spijbelen houden zich niet aan de kwalificatieplicht. Ze kunnen hiervoor gestraft worden door de leerplichtambtenaar. De school spreekt hier de jongere en de ouders op aan. Wanneer een jongere te veel spijbelt, meldt de school dit via het verzuimloket van de Dienst Uitvoering Onderwijs (DUO) (voorheen IB-Groep) aan de leerplichtambtenaar.

De straf die op spijbelen staat, varieert van een geldboete van maximaal 2.250 euro tot taakstraffen. Bij structureel spijbelen zonder geldige reden kan de jongere een gevangenisstraf krijgen.
Heul geud veun jeu....
Jeuh!
Straks is dit topic weg. Alles, de blinderrr de sjitruspers, zaide bloeme, alles, alles weg!
weg!
Hallo voor degenen die hier reageren.

ik dacht dat autisme ook vaak gepaard ging met dyslectie. Of zit ik nu helemaal fout?

En Maikel, ik vind het een trut, sorry want jij houdt nog van haar.

Gelukkig ben je nog jong.

Het is waar dat het best moeilijk is om een relatie te hebben met iemand die heeft at jij hebt, maar voor de partner is het belangrijk dat ze ook informatie erover krijgt, zodat ze snapt dat jij heel anders kan reageren dan een ander persoon.

Niet alle wijven zijn zo hoor!

Maar goed dat je het aan het begin vertelt en geef haar volgende keer misschien wat meer informatie.

En alsjeblieft, vergeet dit meisje, wat ze zegt kan niet door de beugel.

Sterkte, zal niet makkelijk wezen.
quote:zjena35 schreef op 30 januari 2010 @ 20:18:

Hallo voor degenen die hier reageren.

ik dacht dat autisme ook vaak gepaard ging met dyslectie. Of zit ik nu helemaal fout?

En Maikel, ik vind het een trut, sorry want jij houdt nog van haar.

Gelukkig ben je nog jong.

Het is waar dat het best moeilijk is om een relatie te hebben met iemand die heeft at jij hebt, maar voor de partner is het belangrijk dat ze ook informatie erover krijgt, zodat ze snapt dat jij heel anders kan reageren dan een ander persoon.

Niet alle wijven zijn zo hoor!

Maar goed dat je het aan het begin vertelt en geef haar volgende keer misschien wat meer informatie.

En alsjeblieft, vergeet dit meisje, wat ze zegt kan niet door de beugel.

Sterkte, zal niet makkelijk wezen.excuse me? en nou niet aankomen met lysdectie, want dat is geen dyslectie maar onfatsoen.
Maikel, wat het meisje zei is echt onaanvaardbaar. Je gaat niet schelden met het woord 'kanker'. Zo simpel is het. En jou verwijten dat je autisme hebt, je kan er niets aan doen. Volgens mij weet je dat, maar anders zeg ik het hier nog maar even.

Omgaan met autisme is verschrikkelijk moeilijk voor niet-autisten. Dat is echt iets wat niet iedereen kan. Dit meisje heeft het kenneljk geprobeerd, maar is het niet gelukt. Dat valt haar niet te verwijten, wel de scheldwoorden.

Als je het lastig vind om met je ouders of huisarts hierover te praten, is er dan iemand anders? Een vriend? Een behandelaar? Helpt het jou verder om bijv. op speciale fora hierover te praten, waar veel jongeren zitten met autisme en aanverwante stoornissen?

Veel sterkte, want liefdesverdriet is op geen enkele leeftijd fijn, als je jong bent zeker niet, en voor autisten al helemaal moeilijk om een plekje te geven.
quote:Lee24 schreef op 30 januari 2010 @ 19:10:

een verhaal heeft 2 kanten.

Maar als het is zoals je schrijft kan ik maar 1 ding zeggen.

Probeer haar te vergeten.. iemand die zo met je omgaat is je tijd en energie niet waard.

Ik heb een wat minder drastische suggestie. Ik zou geen contact meer met haar zoeken, en haar pogingen om contact met jou te zoeken alleen toestaan als ze haar excuses wil aanbieden: ze had je niet zo verschrikkelijk moeten uitschelden.

Als iemand mij uitscheldt voor een "kankerautist", word ik furieus (ontzettend woest) wil ik die persoon nooit meer zien. Maar zover komt het meestal niet, omdat ik een 43-jarige autistische man ben, en ik zit in een andere levensfase, waarbij volwassenen elkaar niet meer op die manier uitschelden. Ik vind het desondanks wel erg moeilijk - bijna onmogelijk - om een relatie aan te gaan, hoewel veel mensen denken, dat ik daartoe best in staat ben.

Jongeren kunnen in hun gedrag en mening soms hard en extreem zijn. Ik ben vroeger ook vaak uitgescholden, waardoor ik het vertrouwen in anderen niet meer had.

Maar veel anderen hebben ook al gezegd dat een verhaal twee kanten heeft. Ze heeft waarschijnlijk 1,5 jaar lang op haar tenen gelopen, en ze heeft waarschijnlijk ook veel moeite gehad om te vertellen hoe ze tegen de relatie aankijkt. Ze propt het op, en op een gegeven moment barst de bom: schelden en - zoals het lijkt - beëindigen van de relatie.
World of Warcraft: Legion
Volgens mij hebben autisme en dyslexie ook niet direct met elkaar te maken maargoed, daar gaat het niet over

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven