Eigen waarheid
zaterdag 30 januari 2010 om 14:40
Hoelang kun je in je eigen fijn waarheid blijven geloven?
In de twee jaar dat we samen zijn gebruikte hij wel eens wat op een feestje en dat leek me prima.
Op het moment dat ik 's morgen wit poeder op tafel vond en hij stug bleef volhouden dat het wasmiddel was voelde ik al wel dat het niet klopte.
Toen vrienden me vertelde dat hij op doordeweekse avonden gebruikte durfde ik nog wel te denken dat ze zich ook konden vergissen.
Maar toen ik op een maandagavond al in bed lag en nog even wat ging drinken en ik het hem zag doen was er niet zoveel ruimte meer voor twijfel.
Lange gesprekken en veel beloftes.
Maar wat zijn beloftes nog waard na zoveel leugens.
Ik ben weggegaan voor wat bedenktijd.
Ik weet dat ik eigenlijk weg moet rennen maar het was zo fijn met hem.
Ik ben niet naief genoeg om hem te geloven als hij zegt dat hij echt niets meer doet.
Maar het is zo fijn om te geloven...
In de twee jaar dat we samen zijn gebruikte hij wel eens wat op een feestje en dat leek me prima.
Op het moment dat ik 's morgen wit poeder op tafel vond en hij stug bleef volhouden dat het wasmiddel was voelde ik al wel dat het niet klopte.
Toen vrienden me vertelde dat hij op doordeweekse avonden gebruikte durfde ik nog wel te denken dat ze zich ook konden vergissen.
Maar toen ik op een maandagavond al in bed lag en nog even wat ging drinken en ik het hem zag doen was er niet zoveel ruimte meer voor twijfel.
Lange gesprekken en veel beloftes.
Maar wat zijn beloftes nog waard na zoveel leugens.
Ik ben weggegaan voor wat bedenktijd.
Ik weet dat ik eigenlijk weg moet rennen maar het was zo fijn met hem.
Ik ben niet naief genoeg om hem te geloven als hij zegt dat hij echt niets meer doet.
Maar het is zo fijn om te geloven...
zaterdag 30 januari 2010 om 14:48
Duidelijk een verslaving want... leugens leugens en nog meer leugens. Dat hoort daar zo'n beetje bij.
Je zegt dat hij veel beloftes heeft gedaan en die niet waarmaakte? Tja het lijkt erop dat alleen een afkickkliniek hem dan kan helpen. Misschien kun je hem daartoe stimuleren? Helaas heb ik om me heen gezien dat de meeste gebruikers pas echt willen stoppen als ze de absolute bodem hebben geraakt..
Ik begrijp goed dat je daar niet op gaat wachten.
Klote zeg. Veel sterkte!
Je zegt dat hij veel beloftes heeft gedaan en die niet waarmaakte? Tja het lijkt erop dat alleen een afkickkliniek hem dan kan helpen. Misschien kun je hem daartoe stimuleren? Helaas heb ik om me heen gezien dat de meeste gebruikers pas echt willen stoppen als ze de absolute bodem hebben geraakt..
Ik begrijp goed dat je daar niet op gaat wachten.
Klote zeg. Veel sterkte!
zaterdag 30 januari 2010 om 16:32
zaterdag 30 januari 2010 om 16:45
zaterdag 30 januari 2010 om 19:52
Hij is jaren geleden verslaafd geweest en tot op de bodem gekomen. Lange weg van afkicken gehad.
Ik voel sinds een maand of twee dat er 'iets' is. Ga er vanuit dat het daarvoor één keer in de twee maanden was.
Vandaag weer een paar envelopjes gevonden die er eerder deze week nog niet lagen.
Gesproken en 'hoe kan het ook anders' dat was al van heel lang geleden en ik vergiste me en ik moest geen rare dingen denken. Alweer.
En dat wil ik heel graag geloven. Maar dat heb ik eerder gedaan.
Dankjewel voor alle wijze woorden.
Ik voel sinds een maand of twee dat er 'iets' is. Ga er vanuit dat het daarvoor één keer in de twee maanden was.
Vandaag weer een paar envelopjes gevonden die er eerder deze week nog niet lagen.
Gesproken en 'hoe kan het ook anders' dat was al van heel lang geleden en ik vergiste me en ik moest geen rare dingen denken. Alweer.
En dat wil ik heel graag geloven. Maar dat heb ik eerder gedaan.
Dankjewel voor alle wijze woorden.
zondag 31 januari 2010 om 00:54
Je losmaken van iemand waar je van houdt is onvoorstelbaar moeilijk...
Het liefst geef je toe aan je gevoel en niet aan je verstand.
Het allerbeste is (of de enige manier denk ik) is contact helemaal uitsluiten.
Zolang er nog contact is kom je er niet overheen.
En ik zou persoonlijk niet geloven dat hij niet meer gebruikt..
Het liefst geef je toe aan je gevoel en niet aan je verstand.
Het allerbeste is (of de enige manier denk ik) is contact helemaal uitsluiten.
Zolang er nog contact is kom je er niet overheen.
En ik zou persoonlijk niet geloven dat hij niet meer gebruikt..
zondag 31 januari 2010 om 00:57
zondag 31 januari 2010 om 14:33
Vermoeden dat iemand iets gebruikt heeft is niet zo moeilijk.
Het zeker weten wel.
Ik ken de signalen. Heb vroeger ook wel eens wat geprobeerd.
Maar het is zo subtiel.
Zolang hij denkt dat hij geen probleem heeft kan ik hem niet helpen.
Natuurlijk vond ik het niet leuk dat hij wel eens gebruikt maar wie ben ik om tegen een volwassen man te zeggen dat hij dat niet mag doen.
Het moeilijke is dat we het nog heel fijn hebben samen.
Om afstand te nemen terwijl ik het liefst gewoon naast hem wakker wordt.
Het zeker weten wel.
Ik ken de signalen. Heb vroeger ook wel eens wat geprobeerd.
Maar het is zo subtiel.
Zolang hij denkt dat hij geen probleem heeft kan ik hem niet helpen.
Natuurlijk vond ik het niet leuk dat hij wel eens gebruikt maar wie ben ik om tegen een volwassen man te zeggen dat hij dat niet mag doen.
Het moeilijke is dat we het nog heel fijn hebben samen.
Om afstand te nemen terwijl ik het liefst gewoon naast hem wakker wordt.
zondag 31 januari 2010 om 16:52
Ik wist vanaf het begin dat hij verslaafd geweest was.
De acceptatie sluipt erin.
Ik was bang dat als ik het ging verbieden hij het stiekem ging doen.
Tot een maand geleden had ik het idee dat ik vat op zijn gebruik had.
Ik wist precies waar en met wie hij ging gebruiken en omdat het maar af en toe was zag ik er niet genoeg kwaad in.
Ik ben er van overtuigd dat hij alweer verslaafd is.
Ik kan niets hard maken maar ik ga er vanuit dat hij meerdere dagen in de week gebruikt. En ik denk dat als hij er zo hard over liegt hij een probleem heeft.
Verbieden is moeilijk. Hij beloofd me twee keer per week dat hij het nooit meer aanraakt. En nog veel meer mooie leugens.
Ik wist precies waar en met wie hij ging gebruiken en omdat het maar af en toe was zag ik er niet genoeg kwaad in.
Ik kan niets hard maken maar ik ga er vanuit dat hij meerdere dagen in de week gebruikt. En ik denk dat als hij er zo hard over liegt hij een probleem heeft.
Verbieden is moeilijk. Hij beloofd me twee keer per week dat hij het nooit meer aanraakt. En nog veel meer mooie leugens.
zondag 31 januari 2010 om 17:22
quote:monkeymonkey schreef op 31 januari 2010 @ 16:52:
Verbieden is moeilijk. Hij beloofd me twee keer per week dat hij het nooit meer aanraakt. En nog veel meer mooie leugens.Je overdrijft de invloed die je als partner kunt hebben op een verslaafde. Jij hebt zijn gebruik niet in de hand gehad en zult dat ook niet krijgen. Daarnaast kun je hem niet helpen, dat zal hij zelf moeten doen. Zolang hij harddrugs blijft gebruiken zul je niet eens weten met wie je nu eigenlijk een relatie hebt.
Verbieden is moeilijk. Hij beloofd me twee keer per week dat hij het nooit meer aanraakt. En nog veel meer mooie leugens.Je overdrijft de invloed die je als partner kunt hebben op een verslaafde. Jij hebt zijn gebruik niet in de hand gehad en zult dat ook niet krijgen. Daarnaast kun je hem niet helpen, dat zal hij zelf moeten doen. Zolang hij harddrugs blijft gebruiken zul je niet eens weten met wie je nu eigenlijk een relatie hebt.
zondag 31 januari 2010 om 18:04
Geen ervaring hiermee wat mijzelf aangaat, maar ik wil je wel veel sterkte wensen. Het lijkt me heel moeilijk.
Ik heb wel een vriendin die vroeger een relatie had met een heroineverslaafde. Ze heeft hem na een lange moeizame tijd ook losgelaten omdat hij maar bleef gebruiken met alle gevolgen van dien en zij er zelf aan onderdoor ging.
Ze heeft toen alle contact verbroken en hoorde later dat hij en overdosis had gehad... zo triest.
Ik denk dat jij als partner hem niet van zijn verslaving kunt afhelpen, dat moet hij echt zelf willen en helaas is het zo dat men dan vaak eerst helemaal aan de grond moet zitten.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid.
Ik heb wel een vriendin die vroeger een relatie had met een heroineverslaafde. Ze heeft hem na een lange moeizame tijd ook losgelaten omdat hij maar bleef gebruiken met alle gevolgen van dien en zij er zelf aan onderdoor ging.
Ze heeft toen alle contact verbroken en hoorde later dat hij en overdosis had gehad... zo triest.
Ik denk dat jij als partner hem niet van zijn verslaving kunt afhelpen, dat moet hij echt zelf willen en helaas is het zo dat men dan vaak eerst helemaal aan de grond moet zitten.
Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid.
maandag 1 februari 2010 om 13:10
Ik overweeg hem voor het blok te zetten.
Therapie of ik ga mensen inlichten zodat ze hem ook in de gaten kunnen houden.
Dat zal hij me nooit vergeven maar als het effect heeft is het me het waard.
'Harder' kan ik hem niet raken.
Z'n grootste angst is dat zijn vrienden en familie weten dat hij weer een probleem heeft.
Gaat dit te ver? Mag ik deze 'macht' uitoefenen?
Therapie of ik ga mensen inlichten zodat ze hem ook in de gaten kunnen houden.
Dat zal hij me nooit vergeven maar als het effect heeft is het me het waard.
'Harder' kan ik hem niet raken.
Z'n grootste angst is dat zijn vrienden en familie weten dat hij weer een probleem heeft.
Gaat dit te ver? Mag ik deze 'macht' uitoefenen?