Mode & Beauty alle pijlers

Make-up verwijderen

14-01-2010 10:51 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik al een paar jaar Clinique rinse off foaming cleanser. Ik vind deze nog steeds heel goed, maar ik ben op zoek naar een budgetvriendelijker product. Iemand tips? Liefst een product dat schuimt.

Welke goedkopere verzorgingsproducten vinden jullie trouwens nog goed? (hema, kruidvat, nivea,...) Ik vind de oogmake-up remover van de hema (2-fase) een topper.
Wat je zelf al noemt: Hema, Kruidvat...

Ik vind de meeste make-up reinigers wel goed eigenlijk. Ik gebruik zelf die van de Aldi, kost ¤1,59 ofzo en is prima!
Ik heb van de Wibra,(oog) make-up verwijder doekjes,geloof iets van 99 cent ofzo! Ook de Zeeman heeft fijne doekjes die ook zo goed als niets kosten...
voor me mascara en oog make-up gebruik ik al jaren baby olie ... en bij mij werkt het prima.
Ik heb van kruidvat de doekjes voor de luie momenten. Die koop ik overigens in de aanbieding, dan zijn ze ook maar 99 cent!

En verder heb ik van Kalé lotions, meegenomen uit Italië. Ben er erg happy mee. Alleen het nadeel voor jou is dat het niet schuimt.

Wel gebruik ik (onder de douche) voor mn gezicht Garnier de groene verpakking of L'oreal cleanser (blauwe fles). Die twee schuimen wel.
Ik gebruik amandelolie voor mijn oogmake-up (meestal alleen mascara) en de poeder die ik er soms op doe haal ik eraf met de rozentonic (?) van het Kruidvat, bruin flesje.

Lekker budgetvriendelijk.
Dr vd Hoog, maar dan de hypoallergene lijn.

Ik gebruik het liefste ook Clinique, maar ivm met budget doe ik het nu daar even mee. flesje kost ¤6,95 geloof ik.
Je bent niet ongelukkig door wat je meemaakt, maar je bent ongelukkig door de manier hoe je ermee omgaat
Heb ik sinds jaren weer eens make up op wil de mascara er niet helemaal goed af.

Niet met water, gewoon reinigingsdoekje of oog make-up remover pads van de kruitvat. M'n ogen raakte op een gegeven moment helemaal geirriteerd. Ga morgen maar eens een fles baby olie halen.

Snap er niks van want volgens mij is die Cream mascara van de Etos niet eens waterproof.
Ik zeg: Lush!
ik gebruik een reinigings doekje van Norwex het lijkt op een vaatdoekje maar het is voor je gezicht je krijgt er echt alles mee weg zelfs mascara. Je maakt het nat veegt je gezicht schoon spoelt het doekje uit en gebruikt het de volgende dag weer. Je kunt ze in de wasmachine doen dus eigelijk heel goedkoop.
Babyface van Lush schijnt heel goed te werken.
Ik vind de make-up doekjes van Etos erg goed (variant gevoelige huid). Verder heb ik tonic van de Hema (hydraterend).

Lush is toch die stinkwinkel met zeep? Als ik daar een vlaag van opvang ga ik al bijna over m'n nek

De mensen die daar werken, zouden eigenlijk nog een extra uitkering moeten ontvangen (stankcompensatie... )
quote:keeltjuh schreef op 14 januari 2010 @ 11:25:

voor me mascara en oog make-up gebruik ik al jaren baby olie ... en bij mij werkt het prima.

Olie is echt heel slecht om je ogen mee te reinigen hoor, daar kun je op de lange termijn oogproblemen door krijgen omdat kleine beetje olie zich achter je oogbol kunnen ophopen..

Ik gebruik de oogmake-up reiniger van Nivea, blauwe fles met witte dop en die is ook opthomologisch goedgekeurd (door oogartsen).
Maar betekent dat dan die die oliepads om je ogen te reinigen ook slecht zijn,of gaat het alleen om babyolie.
Clinique vind ik ook fijn, maar best duur inderdaad.

Goedkopere merken die ik fijn vind: Nivea, Dr. van der Hoog, The Body Shop, Etos, Hema. Ik kies meestal wel de varianten voor de gevoelige huid. Mijn huid is tegenwoordig nog maar matig gevoelig, maar ik houd van milde producten.
Ultrabland of Babyface van Lush, doe je eeuwen mee!!
quote:Lizzl schreef op 31 januari 2010 @ 08:44:

Ik vind de make-up doekjes van Etos erg goed (variant gevoelige huid). Verder heb ik tonic van de Hema (hydraterend).

Lush is toch die stinkwinkel met zeep? Als ik daar een vlaag van opvang ga ik al bijna over m'n nek

De mensen die daar werken, zouden eigenlijk nog een extra uitkering moeten ontvangen (stankcompensatie... )Echt waar? Ik vind 't heerlijk...En ook nog alleen met natuurlijke grondstoffen en niet op dieren getest. Ik ben zwaar fan.
Etos huismerk,de lijn voor normale/gemengde huid.

Dag/nacht/oog creme,facewash,scrubgel etc

Kost niks en echt heerlijk spul

Geldt ook voor de etos foundation.
quote:Superhuisvrouw schreef op 31 januari 2010 @ 20:04:

Maar betekent dat dan die die oliepads om je ogen te reinigen ook slecht zijn,of gaat het alleen om babyolie.Vroeg ik me ook af.
Voor mijn gezicht gebruik ik een speciaal gezichtshandzeepje met rassoul, meegenomen uit de VS, nog geen 4 dollar geloof ik. Nadeel van veel goedkope foams, vond ik dat niet alle make-up ruimschoots verwijderd werd, met als gevolg dat ik mij een ongeluk aan het boenen was met de tonic.

Oogmake-up verwijderaar vind ik wel belangrijk en die heb ik van Louis Wittemer. Kost geen drol. Ik gebruik de gewone en die haalt zelfs mijn mascara van Lancome weg (terwijl ik voorheen dat altijd met een waterproofverwijderaar moest doen). En grootste voordeel mijn ogen zijn daarna niet meer vettig, wat ik met waterproofverwijderaar wel heb.

Oogmake-up verwijderaar op oliebasis laat altijd een laagje achter, wat je huid niet binnen 12 uur opneemt. Met als gevolg als je dan weer mascara op doet en je knippert, dat door de olie je mascara gaat afgeven. Bij dagelijks gebruik of langer termijn krijg dus de befaamde panda-ogen. Dat is ook de reden dat veel visagisten liever niet werken met waterproofmake-up. Doordat het altijd met product op oliebasis verwijderd moet worden, is er geen goede basis om daarna make-up mooi aan te brengen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven