mijn kat is niet thuis gekomen
zaterdag 30 januari 2010 om 08:13
Gisterenochtend zag ik hem voor laatst, voordat ik naar mijn werk ging. Als ik, na mijn werk, de parkeerplaats op kom rijden staat ie me altijd op te wachten. Gisteren dus niet.
Ik heb gisteren nog een aantal rondjes gereden op mijn scootmobiel, maar helaas geen succes.
Ik heb nu zo'n naar gevoel, was ook erg vroeg wakker. Ik denk steeds dat ik het katteluikje hoor. Ergens heb ik nog de hoop dat hij ergens (per ongeluk) in een schuurtje is opgesloten.
Toen ik vanochtend de gordijnen open deed en zag dat het weer behoorlijk had gesneeuwd, toen kwamen even de tranen. In de sneeuw in de kou, arm beestje. Hij zit het liefst op de verwarming.
Ik heb mijn kat al 8 jaar en woon dus ook al 8 jaar alleen met hem. Het is mijn steun en toeverlaat.
Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil. Van me afschrijven en hopelijk positieve verhalen lezen.
Ik heb gisteren nog een aantal rondjes gereden op mijn scootmobiel, maar helaas geen succes.
Ik heb nu zo'n naar gevoel, was ook erg vroeg wakker. Ik denk steeds dat ik het katteluikje hoor. Ergens heb ik nog de hoop dat hij ergens (per ongeluk) in een schuurtje is opgesloten.
Toen ik vanochtend de gordijnen open deed en zag dat het weer behoorlijk had gesneeuwd, toen kwamen even de tranen. In de sneeuw in de kou, arm beestje. Hij zit het liefst op de verwarming.
Ik heb mijn kat al 8 jaar en woon dus ook al 8 jaar alleen met hem. Het is mijn steun en toeverlaat.
Ik weet eigenlijk niet wat ik met dit topic wil. Van me afschrijven en hopelijk positieve verhalen lezen.
zondag 31 januari 2010 om 19:00
Ik was benieuwd of je kat er al weer was, maar nee.
Elk uur duurt te lang, ik snap je helemaal. Ookal is er nog hoop.
Je wilt dat hij er NU weer is.
Die ellendige onzekerheid en medelijden.
Ik ken het hoor.
En ook ik kan je zeggen dattie er weer gewoon was opeens, maar ja, dat is bij jou (nog) niet het geval en ik leef met je mee.
Ik hoop dat je je wel kunt concentreren met werk of studie, anders wordt het te erg. Proberen, hoor!
Nomaals sterkte
Zjena
Elk uur duurt te lang, ik snap je helemaal. Ookal is er nog hoop.
Je wilt dat hij er NU weer is.
Die ellendige onzekerheid en medelijden.
Ik ken het hoor.
En ook ik kan je zeggen dattie er weer gewoon was opeens, maar ja, dat is bij jou (nog) niet het geval en ik leef met je mee.
Ik hoop dat je je wel kunt concentreren met werk of studie, anders wordt het te erg. Proberen, hoor!
Nomaals sterkte
Zjena
zondag 31 januari 2010 om 19:24
zondag 31 januari 2010 om 19:26
zondag 31 januari 2010 om 19:30
quote:sunny2 schreef op 31 januari 2010 @ 09:45:
Ik heb een kat van bijna 8 jaar.
Hij heeft erg veel aandacht nodig en ligt overdag altijd binnen te slapen.
Toch was hij zomaar 2 weken kwijt.
Wij overal zoeken, de ergste dingen vliegen door je hoofd.
Ze waren overal aan het gras maaien nl.
En zomaar op een ochtend was hij er weer. Hij zag er prima uit.
3 maanden later was hij zelfs 3 1/2 week van de aardbodem verdwenen.
Geen flauw idee waar hij was.
We zijn 2 wkn geleden verhuisd en ze mogen voorlopig nog niet naar buiten.
Ik heb 3 katten en ze zijn echt onuitstaanbaar vervelend omdat ze niet naar buiten mogen.
Ze zeggen dat ze na een week of 2 naar buiten kunnen, maar ik durf het nog niet aan.
Wij hebben het meerdere malen in de familie meegemaakt, dat ze zomaar een tijdje kwijt zijn, dus je hebt nog alle kans dat hij zomaar weer aan komt lopen.
Het is alleen zo vervelend om niet te weten waar ze zijn. das niet waar hoor, 6 tot 8 weken binnenblijven. Doe je het eerder dan kan kat gaan zwerven om te proberen het oude huis terug te vinden
Ik heb een kat van bijna 8 jaar.
Hij heeft erg veel aandacht nodig en ligt overdag altijd binnen te slapen.
Toch was hij zomaar 2 weken kwijt.
Wij overal zoeken, de ergste dingen vliegen door je hoofd.
Ze waren overal aan het gras maaien nl.
En zomaar op een ochtend was hij er weer. Hij zag er prima uit.
3 maanden later was hij zelfs 3 1/2 week van de aardbodem verdwenen.
Geen flauw idee waar hij was.
We zijn 2 wkn geleden verhuisd en ze mogen voorlopig nog niet naar buiten.
Ik heb 3 katten en ze zijn echt onuitstaanbaar vervelend omdat ze niet naar buiten mogen.
Ze zeggen dat ze na een week of 2 naar buiten kunnen, maar ik durf het nog niet aan.
Wij hebben het meerdere malen in de familie meegemaakt, dat ze zomaar een tijdje kwijt zijn, dus je hebt nog alle kans dat hij zomaar weer aan komt lopen.
Het is alleen zo vervelend om niet te weten waar ze zijn. das niet waar hoor, 6 tot 8 weken binnenblijven. Doe je het eerder dan kan kat gaan zwerven om te proberen het oude huis terug te vinden
zondag 31 januari 2010 om 21:26
maandag 1 februari 2010 om 12:26
Och Bumper, wat naar zeg.
Ik verbaas me altijd nog over poezen. Die van ons laat me soms uren roepen en later blijkt ze zich gewoon verstopt te hebben. Ze komt als zij dat wil en niet eerder
Het lijkt me vreselijk als je niet weet waar je kat is. Ik hoop echt dat hij straks weer thuis is alsof hij nooit weg is geweest.
Sterkte hoor!
Ik verbaas me altijd nog over poezen. Die van ons laat me soms uren roepen en later blijkt ze zich gewoon verstopt te hebben. Ze komt als zij dat wil en niet eerder
Het lijkt me vreselijk als je niet weet waar je kat is. Ik hoop echt dat hij straks weer thuis is alsof hij nooit weg is geweest.
Sterkte hoor!
maandag 1 februari 2010 om 18:25
Ik heb nu iets met valeriaan geprobeerd. Dat schijnt een soort van wiet te zijn voor katten maar dan onschadelijk.
Ik had zelf van die capsules in huis omdat je er rustig van schijnt te worden (ik heb een ingrijpende operatie voor de boeg, waar ik me erg druk om maak). Een paar weken geleden liet ik er eentje vallen in de gootsteen, die ik niet gelijk opruimde en begon deze dus op te lossen. Bleek mijn kat er helemaal gek van te worden, ik betrapte hem in de gootsteen. Vervolgens heeft nog een uur lang liggen rollen in de woonkamer.
Ik bedacht me dus ineens dat wel een capsule kan oplossen in een laagje water om vervolgens voor mijn huis te strooien. Wat ik dus nu net gedaan heb. Ik heb het uiteraard wel gedaan op een stukje gras waar mensen normaal niet lopen (rekeninghoudend met de gladheid).
Straks heb ik nu alle katten uit de buurt voor mijn deur, behalve die van mij.
Ik had zelf van die capsules in huis omdat je er rustig van schijnt te worden (ik heb een ingrijpende operatie voor de boeg, waar ik me erg druk om maak). Een paar weken geleden liet ik er eentje vallen in de gootsteen, die ik niet gelijk opruimde en begon deze dus op te lossen. Bleek mijn kat er helemaal gek van te worden, ik betrapte hem in de gootsteen. Vervolgens heeft nog een uur lang liggen rollen in de woonkamer.
Ik bedacht me dus ineens dat wel een capsule kan oplossen in een laagje water om vervolgens voor mijn huis te strooien. Wat ik dus nu net gedaan heb. Ik heb het uiteraard wel gedaan op een stukje gras waar mensen normaal niet lopen (rekeninghoudend met de gladheid).
Straks heb ik nu alle katten uit de buurt voor mijn deur, behalve die van mij.
maandag 1 februari 2010 om 18:42
Soulcats jij ook
Ik heb gisteren jouw verhaal gelezen en dat triggerde weer een behoorlijke huilbui. 6 jaar geleden had ik nog een tweede kat, die was 2 jr oud en heb ik ook moeten laten inslapen. Hij had iets aan zijn lever, hij was op het laatst een hoopje ellende. En die herinnering samen met de huidige situatie,
Ik heb gisteren jouw verhaal gelezen en dat triggerde weer een behoorlijke huilbui. 6 jaar geleden had ik nog een tweede kat, die was 2 jr oud en heb ik ook moeten laten inslapen. Hij had iets aan zijn lever, hij was op het laatst een hoopje ellende. En die herinnering samen met de huidige situatie,
maandag 1 februari 2010 om 18:47
Tussen half februari en half maart, de exacte datum is nog niet bekend. Volgens mij is de operatie niet echt heel zwaar hoor(zou het eigenlijk niet weten), maar meer ingrijpend voor mij. Ik krijg een knieprothese. De operatie duurt 1.5 - 2 uur, de revalidatie duurt een half jaar.
En daar zou ik de steun van mijn lieve kat goed bij kunnen gebruiken.
En daar zou ik de steun van mijn lieve kat goed bij kunnen gebruiken.
maandag 1 februari 2010 om 18:49
jakkes erg naar als je kat het in zijn koppie heeft....zal voor je duimen dat ie snel met een hongerig maagje weer bij je op de stoep staat...
wij hebben 4 katten...dus met enig regelmaat is er helaas eentje de hort op....
bij mij werkt marktplaats heel erg goed!
toch wel een dierenasiel benaderen (desnoods 3 of 4 die in een straal van 25km ofzo zitten)
dierenambulance al geprobeerd?
buurkinderen gevraagd?
toi toi toi voor een snelle terugkeer!
wij hebben 4 katten...dus met enig regelmaat is er helaas eentje de hort op....
bij mij werkt marktplaats heel erg goed!
toch wel een dierenasiel benaderen (desnoods 3 of 4 die in een straal van 25km ofzo zitten)
dierenambulance al geprobeerd?
buurkinderen gevraagd?
toi toi toi voor een snelle terugkeer!
maandag 1 februari 2010 om 18:59
Bumper, het laatste wat ik wil is je aan het huilen maken, meid. Maar ik kan het wel goed begrijpen.
Wat klote (sorry voor m'n taalgebruik) dat je lieve kat nog niet thuis is!
Is dat je kat op je avatar? Wat een liefie is dat.
Natuurlijk blijf ik voor je hopen en duimen!
Sterkte met je komende operatie, een knie prothese is een behoorlijke ingreep en bijbehorende revalidatie (een aantal mensen uit m'n omgeving hebben een k.p.).
Dus je hebt inderdaad de steun van je kat nodig, dus kom alsjeblieft als de wiedeweerga terug op dit topic om te melden dat je kat terug is!
Wat klote (sorry voor m'n taalgebruik) dat je lieve kat nog niet thuis is!
Is dat je kat op je avatar? Wat een liefie is dat.
Natuurlijk blijf ik voor je hopen en duimen!
Sterkte met je komende operatie, een knie prothese is een behoorlijke ingreep en bijbehorende revalidatie (een aantal mensen uit m'n omgeving hebben een k.p.).
Dus je hebt inderdaad de steun van je kat nodig, dus kom alsjeblieft als de wiedeweerga terug op dit topic om te melden dat je kat terug is!
Wegens grote belangstelling ben ik momenteel verminderd beschikbaar. Dit kan tijdelijk zijn.
maandag 1 februari 2010 om 19:28
Dat is idd mijn kat op mijn avatar, hij heet Romeo trouwens, de schat. Gezien ik hem nu elke dag op straat aan het roepen ben, heb ik best wel spijt van die naam. Romeo oh Romeo (er verschijnt nu een bescheiden glimlach op mijn gezicht)
Na mijn ouders en een goede vriendin, die erg met me meeleeft (ze belt me ca. 3x per dag of er al nieuws is, is ook dol op katten) zijn jullie de eerste die het weten.
Na mijn ouders en een goede vriendin, die erg met me meeleeft (ze belt me ca. 3x per dag of er al nieuws is, is ook dol op katten) zijn jullie de eerste die het weten.
maandag 1 februari 2010 om 19:47
Ik kwam ook eens kijken of poes al terecht is. Wat moet je je rot voelen, in zo'n situatie denk ik dat het beter is om te weten dat je katje is overreden, dan dat ze helemaal niet meer naar huis komt en je in onwetendheid achterblijft. Hoop zo dat ze toch komt opdraven, zou fantastisch zijn. Niet dat ik in kaarsjes geloof, maar ik laat er zo eentje branden voor jou.