Schoonouders blijven bemoeien...

01-02-2010 08:56 122 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanaf het moment dat ik mijn man leerde kennen , kon ik altijd goed door hun trekjes heenkijken ( claimen , zinnen willen doordrukken , jou de les willen lezen etc , ik ging er altijd vol tegenin, met het gevolg dat mijn schoonvader mij wel even een preek zou geven waar ik hard om begon te lachen) 11.09.2007 kwam ons wonder Jack ter wereld , en toen werd het van kwaad tot erger , ze begonnen mij te kleineren , te doen of dat ik niet goed voor mijn zoon zorgde ( opmerkingen als waarom die nutrilon en die potjes , waarom moet dat jochie zo veel slapen etc , mijn man stond en staat in dit opzicht nooit naast me en probeert alles te sussen!.

Nu respecteer ik zijn mening , maar heb hem ook uitlegdt dat ik niet mee ga in hun meningen , en hij domme ouderwetse inzichten, en dan hebben we maar armoe.

Mij intresseerdt het niks meer , hij snapt niet dat ik daar onder lijd.

Hij heeft zoiets van ach zo zijn ze altijd al geweest , maarja ik hoef het niet te pikken, ik weet dat ik goed voor mijn zoon zorg en dt dat allenmaal op rolletjes loopt.

Dus gisteren viel het volgende voor , ze hadden toen ik in verwachting was hun oude uit 1990 zonnebank gerolen tegen een grenen kinderkamer,(onder het mom nee hoor die krijgen jullie van ons )

Die kinderkamer stond hier al een jaarin e schuur .

Wij waren dat zat , dus ik had een lief marrokaans stel gevonden die het wel wilde overnemen voor 100 euro.

Belt me schoonmoeder mijn man op , ja en je gaat toch niet al die spullen , plus een kinderwagen wat ik der ook nog bij wilde geven , en een maxi cosi met voetenzak voor 100 verschijten etc.

Dus wes al die spullen weer opgeladen bijdie mensen en terruggehaaldt bij die mensen ...

Dit is voor mij nu de druppel ... ik heb ze al ee paar keer duidelijk gemaakt dat wij geen achterlijke mensen zijn en dat ik die bemoeizucht zat ben , maar ze luisteen ni8et naar ons ze blijven doorgaan ... je kan zeggen wat je wilt het intresseert ze allenmaal niks..... en als je duidelijk bent dan krijg je is dit ons dank dat we zoveel voor jullie hebben gedaan , of als ik ruzie heb me me schoonmoeder dat me schoonvader zegt , ze heeft zoveel voor jullie gedaan en is dot haar dank etcetc
Vlinder, het is geen Alphen dialect maar plat utregs wat er doorheen gemengd is
quote:absoluteEinstein schreef op 01 februari 2010 @ 09:34:

[...]

Ja, maar dat gaat niet veranderen. Alleen jouw houding kun je veranderen.

Het eerste wat moet veranderen is dat jouw schoonouders niet kunnen vertellen wat je mag en niet mag doen. Wees daar duidelijk in. Jullie zijn volwassen mensen die hun eigen keuzes maken.

Vertel dit vriendelijk maar stellig. Des noods had je je schoonouders de 100,- gegeven.

Doe wat jullie samen willen en luister naar je schoonouders, maar pik er alleen uit waar je je in kan vinden. En verder gaan jullie je eigen weg.Nou hun hadden voor hun eigen al een rekensom gemaakt dat ze voor de kinderkamer , maxi cos , en kindercombi met reiswieg etc 350 euro hadden gekregen en dan ieder de helft , omdat hun zonnebank tegen die kinderkamer ingerolen is, kijk ik had ook net zo lief die 100 euro aan ze gegeven en der klaar meer geweest..maarja het moest en zou terug , en als klap op de vuurpijl zegt ze , ja straks worden die mensen boos en dan heb ik het nog gedaan... en toen die spullen hier in de schuur stonden zegt ze tegen mijn man weer , ja je had het ook wel voor 100 euro eigenlijk kunnen doen , wat stom van je moeder DOH!!!
Ga in gesprek met jou man en probeer op 1 lijn te komen maar als hij op hun "verzoek" JULLIE babykamer terug moest halen en dat ook deed........ misschien moet jou man terug bij zijn papa en mama gaan wonen. blijkbaar zit hij nog zo onder de plak. Daar ga je niets aan kunnen veranderen!

misschien veel minder contact met je schoonouders..
quote:honingbijtje89 schreef op 01 februari 2010 @ 09:36:

[...]

Echt , maarja ze zijn en worden zelf ook nog zo behandelt door de ouders van mijn schoonvader , laatst kwam mijn schoonvader daar om te vertellen dat ie een mercedes SLK cabrio wilde kopen , en toen werd hem ook ff verteld dat ie beter eens wat geld op zijn rekening kon houden dan alles maar uit te geven , dan ben 45 jaar en wordt je nog de les gelezen, en dan komen ze der hier over klagen dat dat wordt gezegt.Je schoonvader laat zich graag de les lezen bedoel je? Net als jij?
quote:dangeensuus schreef op 01 februari 2010 @ 09:41:

Vlinder, het is geen Alphen dialect maar plat utregs wat er doorheen gemengd is Vandaar dat ik ook steeds een typetje van Tineke Schouten voor me zie.
Maar hongbijtje, ik neem aan dat je 20 bent?

Dus op je 18e had je al een kind.

Ik kan me ergens best voorstellen dat ze zich met jullie bemoeien hoor. Mijn ouders bemoeiden zich ook volop met mij toen ik 18 was, en toen ik 20 was ook.
quote:honingbijtje89 schreef op 01 februari 2010 @ 09:42:

[...]

Nou hun hadden voor hun eigen al een rekensom gemaakt dat ze voor de kinderkamer , maxi cos , en kindercombi met reiswieg etc 350 euro hadden gekregen en dan ieder de helft , omdat hun zonnebank tegen die kinderkamer ingerolen is, kijk ik had ook net zo lief die 100 euro aan ze gegeven en der klaar meer geweest..maarja het moest en zou terug , en als klap op de vuurpijl zegt ze , ja straks worden die mensen boos en dan heb ik het nog gedaan... en toen die spullen hier in de schuur stonden zegt ze tegen mijn man weer , ja je had het ook wel voor 100 euro eigenlijk kunnen doen , wat stom van je moeder DOH!!!

Het gaat niet om dit voorval.

Het gaat er om dat je een kind hebt en samen met de vader van dat kind bepaalt hoe je je leven inricht.

Dat je niet hoeft te doen wat je schoonouders zeggen.
Schoonvader is pas 45... Dan neem ik aan dat jij van 1989 bent en ben je dus pas 20. Dan had je op je 18e al een kind....

Geen wonder dat schoonouders zich drukmaken om hun zoon. Zo jong en dan al die verantwoordelijkheid, al dan niet bewust op zijn schouders genomen.

Je bent nog zó jong, ik zou zeggen, accepteer het dat je schoonouders je willen helpen, wees daar blij om.

Het is toch super als ze een kinderkamer voor je regelen? Mijn schoonouders zouden het me ook niet in dank afgenomen hebben als ik een kinderkamer van ze kreeg en vervolgens verpats ik hem voor een paar centen, compleet met alles wat ik er bij gekregen had van ze.....
668, the neighbour of the Beast
quote:Marels schreef op 01 februari 2010 @ 09:50:

Schoonvader is pas 45... Dan neem ik aan dat jij van 1989 bent en ben je dus pas 20. Dan had je op je 18e al een kind....

Geen wonder dat schoonouders zich drukmaken om hun zoon. Zo jong en dan al die verantwoordelijkheid, al dan niet bewust op zijn schouders genomen.

Je bent nog zó jong, ik zou zeggen, accepteer het dat je schoonouders je willen helpen, wees daar blij om.

Het is toch super als ze een kinderkamer voor je regelen? Mijn schoonouders zouden het me ook niet in dank afgenomen hebben als ik een kinderkamer van ze kreeg en vervolgens verpats ik hem voor een paar centen, compleet met alles wat ik er bij gekregen had van ze.....Daar zit ook wat in.

Ga jij eens je eigen lappen tekst verzinnen ja
quote:yoyo2 schreef op 01 februari 2010 @ 09:47:

Maar hongbijtje, ik neem aan dat je 20 bent?

Dus op je 18e had je al een kind.

Ik kan me ergens best voorstellen dat ze zich met jullie bemoeien hoor. Mijn ouders bemoeiden zich ook volop met mij toen ik 18 was, en toen ik 20 was ook.

Daar zit wat in maar sommige (schoon) ouders doen dat ook ongeacht leeftijd.

Ik ben nu 38 en mijn schoonpa weet nog steeds alles beter.

Ik kan er gewoon zelf steeds beter mee omgaan (lees: me er geen reet meer van aantrekken )
quote:yoyo2 schreef op 01 februari 2010 @ 09:52:

[...]

Ga jij eens je eigen lappen tekst verzinnen ja huh....rekensommetje klopt toch echt hoor, zoontje is geboren in 2007, opa is 45 en to is van 1989 ( gok ik hoor, gezien haar naam)

Het is toch super als ze een kinderkamer voor je regelen? Mijn schoonouders zouden het me ook niet in dank afgenomen hebben als ik een kinderkamer van ze kreeg en vervolgens verpats ik hem voor een paar centen, compleet met alles wat ik er bij gekregen had van ze.....Dan nog is terughalen toch geen optie?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:dangeensuus schreef op 01 februari 2010 @ 09:54:

huh....rekensommetje klopt toch echt hoor, zoontje is geboren in 2007, opa is 45 en to is van 1989 ( gok ik hoor, gezien haar naam)Ik had het rekensommetje al gemaakt
Ja Bieb, maar op de leeftijd van om en nabij de 20 is het logischer dat schoonouders zich er nu meer mee bemoeien. Zeker als kroost al zó ongelofelijk jong trouwt en kinders krijgt, dan wil je als ouders toch gewoon helpen om alles in goede banen te leiden?

Ik kan me voorstellen dat je dan als ouder het gevoel hebt dat je kinders een verantwoordelijkheid op hun schouders nemen (nogmaals; al dan niet bewust) waar ze eigenlijk niet helemaal niet klaar voor zijn.
Gooi je schoonmoeder uit het raam en de ijskast erachteraan, laat je eigen es helemaal gaan.....
quote:Susan schreef op 01 februari 2010 @ 09:55:

[...]

Dan nog is terughalen toch geen optie?

Dat zeg ik toch ook niet? Zou ik zelf ook niet gedaan hebben.

Maar ik snap wel dat schoonouders daar pislink van worden.

Piepjonge zoon en schoondochter krijgen een koter, pa en ma regelen een kinderkamer omdat zoon en schoondochter daar geen centen voor hebben, vervolgens komt kinderkamer in de schuur te staan en wordt dan verkocht door schoondochter die toch altijd al iets te kankeren heeft op alles wat pa en ma doen en die pa toch al om het minste of geringste een grote bek geeft.

Ik zou dan ook not amused zijn, zeg maar gerust pislink. Die mensen zullen nog eens moeite voor hun schoondochter doen zeg....

Het is toch super als ze een kinderkamer voor je regelen? Mijn schoonouders zouden het me ook niet in dank afgenomen hebben als ik een kinderkamer van ze kreeg en vervolgens verpats ik hem voor een paar centen, compleet met alles wat ik er bij gekregen had van ze.....

Ik was 17 toen ik in verwachting raakte , en 18 toen ons zoon geboren werdt , maar we hadden en hebben nog steeds allebei een goede baan , een goed inkomen als vrachtwagenchaufffeurs , dus we waren in principe zelf van plan om de kinderkamer te kopen , maar nee hun moesten en hun zouden het regelen , nou dat hebben we voor lief genomen en ook ons dankbaarheid getoont door het te zeggen he dat we der blij mee zijn ( okal was dat eigenlijk niet zo ) .

Ik hoef geen hulp , we hebben zelf voor ons zoon gekozen , en ik zadel hun daar niet mee op ,wij zorgen zelf voor ons zoon hij slaapt door nooit 1x in de week gaan we op visite , we zijn elk weekend thuis met het gezin.

Eten , drinken en leven lekker, we hebben een gezellige gezonde peuter hier in huis! leeftijd zegt niets.
Ik geloof er geen kutneuk van dat je toen je 17 was een goede baan als vrachtwagenchauffeur had.

Volgens mij mag je pas autorijden als je 18 bent, namelijk en dat diploma heb je niet in drie dagen op zak. Dus dat je een goede baan had als vrachtwagenchauffeur toen je zwanger raakte, daar geloof ik geen zak van.
quote:Kim1205 schreef op 01 februari 2010 @ 09:58:

Gooi je schoonmoeder uit het raam en de ijskast erachteraan, laat je eigen es helemaal gaan..... Ik zat dat lied eens per ongeluk hardop mee te zingen toen dat op de radio was (bij mij schoonouders nota bene )
quote:Marels schreef op 01 februari 2010 @ 09:58:

[...]

Dat zeg ik toch ook niet? Zou ik zelf ook niet gedaan hebben.

Maar ik snap wel dat schoonouders daar pislink van worden.

Piepjonge zoon en schoondochter krijgen een koter, pa en ma regelen een kinderkamer omdat zoon en schoondochter daar geen centen voor hebben, vervolgens komt kinderkamer in de schuur te staan en wordt dan verkocht door schoondochter die toch altijd al iets te kankeren heeft op alles wat pa en ma doen en die pa toch al om het minste of geringste een grote bek geeft.

Ik zou dan ook not amused zijn, zeg maar gerust pislink. Die mensen zullen nog eens moeite voor hun schoondochter doen zeg....Nou reken maar als mij als schoondochter had gehad dat je een gezellige meid hebt , die wel in is voor een lolletje maar die graag zelf haar eigen zaken regelt, en niet achteraf overal maar DANKJEWEL voor hoeft te zeggen , terwijl ik niks van ze vraag.
Dat zou je anders wel sieren, als je gewoon eens dankjewel zou zeggen voor wat je schoonouders voor je doen. Niet alles in het negatieve trekken.
quote:Susan schreef op 01 februari 2010 @ 09:55:

[...]

Dan nog is terughalen toch geen optie?Geërgerd, ok. Kwaad zelfs, nah ja, kan ik me óók nog wel indenken, als het zonder overleg gebeurt (wat echt even handig was geweest je schoonouders kennende) maar terughalen, nou nee. Dat lijkt me niet. Omdat de kopers het gewoon al gekocht hebben, alleen daarom al niet.
quote:Marels schreef op 01 februari 2010 @ 10:00:

Ik geloof er geen kutneuk van dat je toen je 17 was een goede baan als vrachtwagenchauffeur had.

Volgens mij mag je pas autorijden als je 18 bent, namelijk en dat diploma heb je niet in drie dagen op zak. Dus dat je een goede baan had als vrachtwagenchauffeur toen je zwanger raakte, daar geloof ik geen zak van.Goed ik zat in opleiding , had op me 17de me theorie gehaaldt dat kon toen al , op me 18de 15 maart 2007 werdt ik 18 rijbewijzen gehaaldt , en toen ik bijna 19 was reed ik al , verder deed ik 4 dagen in de week werken 1 dag in de week naar school , mijn man was toen die tijd 20 en die reed al een poosje we hebben allebei gespaardt we hebben nu een koop apartement waar niemand anders een stuiver in heeft gestoken ... dus doe relax
quote:honingbijtje89 schreef op 01 februari 2010 @ 10:07:

[...]

Goed ik zat in opleiding , had op me 17de me theorie gehaaldt dat kon toen al , op me 18de (15 maart 2007 werdt ik 18) rijbewijzen gehaaldt , en toen ik bijna 19 was reed ik al , verder deed ik 4 dagen in de week werken 1 dag in de week naar school , mijn man was toen die tijd 20 en die reed al een poosje we hebben allebei gespaardt we hebben nu een koop apartement waar niemand anders een stuiver in heeft gestoken ... dus doe relax

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven