Gezondheid alle pijlers

Bloed ophoesten.

01-02-2010 21:44 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Gister hoestte mijn vriend bloed op. Het bloed zat door het slijm heen, dus niet alleen bloed.

Nu is hij lekker eigenwijs en koppig en zegt ach is niks joh en wilt niet naar de dokter.

Aan de andere hand maak ik me wel wat ongerust.

Hij is geen roker.

Iemand een idee wat het kan zijn?

Is dit gevaarlijk?

Bedankt.
Dan had hij gisteren al naar de ha moeten gaan ,
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Je moet hier mee naar de huisarts. Niet uitstellen! Bloed opgeven is echt een signaal waarmee je naar de huisarts moet. MOrgen! Echt!
Nou als ik jullie was dan zou ik toch echt even naar de dokter gaan, ik ken iemand die had dit vorig jaar ook en die is met spoed opgenomen in het ziekenhuis en heeft daar 2 weken gelegen, en is nu (een jaar later) nog steeds bezig met allerlei onderzoeken!! Iets met zijn longen.. wil je niet eng maken maar kan echt slecht uitpakken!! En hij is ook geen roker, gewoon plotseling uit het niets ging hij bloed ophoesten.
is hij niet benauwd? Als hij benauwd is en veel hoest, meteen naar HAP
Ik zou maar snel een afspraak bij de huisarts maken! Lijkt me niet iets waar je mee rond moet blijven lopen.
Sowieso maar even bellen met de HAP
hij is wel astmapatient, het was alleen gister vandaag had hij het niet. Ja ik maak morgen een afspraak met de huisarts, of hij wilt of niet.
zet er wel spoed achter
Ow ben nu eigenlijk een beetje bang, ik ga toch maar even met de hap bellen.
Verstandig!! Mannen..soms zo eigenwijs Komt vast goed kiss!!
Kan geen kwaad om even te bellen.
Idd verstandig om z.s.m. te laten onderzoeken. Al is het maar om erge dingen uit te sluiten.

Ik had vorige maand nogal last van hoest en heb uiteindelijk mijn slijmvlies kapot gehoest, resultaat ook wat bloedsporen in het slijm; het kan dus ook best iets onschuldigs zijn.

Had je vriend toevallig ook last van hoest de laatste tijd?
hij hoest niet meer dan normaal, maar hij hoest wel wat op een dag. Heeft ook vaak last van vastzittend slijm en krijgt het benauwd daardoor, wat overigens deze keer niet zo was.
Goed dat je even belt. Weet je of het 'oud' bloed is (donkere kleur ipv rood)?

Succes ermee
Nee echt?
Kan vanalles zijn he, daar is een dokter voor. Kan heel onschuldig zijn en het kan een terminale ziekte betekenen. Aangezien je je vriend moet motiveren zou ik het op het laatste houden en meteen een voorbeeld geven: mijn oma werd steeds genegeerd met als resultaat longkanker die overal naartoe uitzaaide, lange pijnlijke lijdensweg en dood.

Sterkte!
Oh en bij mij was het verwaarloosde longonsteking waar ik drie maanden niet blij mee ben geweest en nu maagzweren. Gewoon effe naar de dokter gaan, is een kleine moeite. Beloof 'm erna een goeie beurt ofzo
ik snap niet dat het niet eerder bij mensen op komt om naar de HA te gaan..maar in plaats daarvan er hier een topic over te openen....
nee het is nieuw bloed, helderrood. Waarom?
Bloed ophoesten is iets waarvoor de HAP je meteen laat komen. Is echt een alarmsignaal. NU bellen!
Heeft hij een bloedneus gehad? Dat kan het namelijk ook zijn. Ook dan zit er later, ondanks stug doorkuchen, geen bloed meer in je slijm.
Waar woon je? In amsterdam heerst open TBC en daar hoort deze klacht ook bij.

Ik zou er ook zeker z.s.m. mee naar de huisarts gaan.
En wat zei de arts?
Ik kijk te veel naar House, dus ik denk Lupus....

Zonder dollen; ik hoop dat je vriend naar de huisarts is geweest.
Holymoly: kanker, TBC...dat haar vriend naar de huisarts moet lijkt me duidelijk maar laten jullie TO nou niet een beetje teveel schrikken?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven