1e verjaardag.... tips?

02-02-2010 10:22 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoontje wordt in maart 1 jaar. Veel van onze vrienden hebben al kinderen, en we verwachten best wat mensen. Onze woonkamer is niet zo heel groot, dus ben ik opzoek naar een crea oplossing om zijn verjaardag te kunnen vieren. Ik had al bedacht om een deel 's morgens te doen en een deel 's middags, dus de visite te spreiden. Ook kan je op een kinderboerderij hier in de buurt een "keet" huren voor bijv. een feestje. Zag er alleen niet echt gezellig uit daar....

Hoe hebben jullie dat gedaan? Zijn er mensen die ook niet heel groot "behuisd"zijn? Of hebben jullie tips in en rond amsterdam waar we zijn feestje zouden kunnen vieren?
oja, heb'm onder "kinderen" geplaatst, misschien moet mijn topic wel verhuizen.... in dat geval, sorry!
Nodig niet teveel mensen uit!

De twee oudsten vonden feesten geweldig en verheugen zich nog altijd (worden 9 en 6). Ook feesten van anderen zijn helemaal geweldig.

Jongste vindt het helemaal niks en heeft zijn eerste verjaardag in bed doorgebracht. Na de eerste twee mensen op visite (opa en oma's) had hij al gezien en wilde toch echt naar bed. Daar heeft hij lekker gespeeld terwijl beneden de tent vol zat met bezoek (want dat waren we immers zo gewend).

Echt, deze tip zul je vandaag nog wel vaker krijgen, maar geloof ons nou maar.
Ik ben het eens met Nellebelletje, nodig niet teveel mensen uit. Het kind weet niet wat hem overkomt...

Spreiden van visite is trouwens al een goed idee. Hou daarbij rekening met de slaapjes van je kind.

Maar, als je toch zoveel mensen wilt uitnodigen vind ik een ruimte huren wel een goed idee. Ik ken ook mensen die de eerste verjaardag in een binnenspeeltuin hebben gevierd. Vooral handig als je veel visite met kinderen krijgt, die hebben het dan goed naar de zin. Dan kun je in een paar uurtjes een hoop mensen ontvangen ook.

Succes met de voorbereidingen verder.
Wij hadden 's morgens op een 'vroege' koffie de naaste familie. Toen gewone middagslaap en daarna wat vrienden met kindjes. Niet teveel, maar wel supergezellig. Druk? Ja. Maar zoon heeft hele dag echt genoten, was heel vrolijk.
Mijn eerste reaktie was ook: nodig niet teveel mensen uit!

Mijn zoon is vorige week 1 geworden. Een verjaardag met 8 gasten was voor hem al erg vermoeiend en indrukwekkend. Mijn dochter van 3 vroeg na de taart al wanneer de visite weer naar huis ging . Bovendien gaat mijn zoon nog twee keer naar bed overdag, dus daar hebben we de visite een beetje omheen gepland.
Bij vlagen ben ik geniaal! Helaas is het vandaag windstil.
Op onze eigen verjaardagen komen gewoonlijk ongeveer 30-40 mensen. Maar dat vind ik veel te veel voor een eerste of tweede verjaardag. Je kind sneeuwt dan helemaal onder. Mijn kinderen waardeerden het in elk geval meer als ik gewoon de tijd nam om de nieuwe boekjes te lezen en met de nieuwe strandbal te spelen. Dus hielden we het rustig. Als de verjaardag door de week viel, vroeg ik alleen de buren met hun 2 kinderen. En in het weekeind kwamen dan opa en oma, een bevriend stel met kind van dezelfde leeftijd en een oom of tante. Gewoon, wie aangaf te willen komen, ik nodigde niemand uit.

Ook als ze ouder zijn is een groot feest ter ere van hun verjaardag soms te veel van het goede. We hebben hier ook wel peuters gehad die zich huilend boven terugtrokken omdat zo'n feest niet hun invulling van fijn jarig zijn, was.

Sinds ze wat ouder zijn, combineren we de verjaardagen van de kinderen. Want 4 keer een groots kinderfeest in 3 maanden, vind ik iets te veel van het goede.
Bij ons komen de opa's en oma, de ooms en tantes met nichtjes. Soms ook nog een of twee vrienden.

En daar houden we het bij, zo is het al druk genoeg. Wij vieren de verjaardagen van de kinderen alleen 's middags. Zo kunnen ze tijdens het eten rustig bij komen en dan 's avonds rustig naar bed.
Ik zou kiezen voor vaste tijden zodat men weet wanneer ze moeten komen en wanneer het feestje weer is afgelopen. Rekening houden met de slaapjes is een pré want anders heb je echt een heel vermoeid kindje aan het eind van de dag.

En verder gewoon zien hoe het loopt....

En wees niet teleurgesteld als je kindje in één keer geen cadeaus meer wil openmaken. Soms is het gewoon even teveel.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven