Forummer van de Maand - Brainstormtopic
dinsdag 2 februari 2010 om 13:51
Beste forummers!
Naar aanleiding van herhaaldelijke klachten en opmerkingen over de 'zichtbaarheid' van de Forummer van de Maand-verkiezingen is er nu dit topic om al jullie ideeën te inventariseren.
Dit topic is geopend in overleg met Sheila, omdat jullie altijd creatief zijn met ideeën, het een verkiezing is voor jullie en omdat Viva jullie er graag in wil betrekken.
Dit topic is de komende maand open, mochten er goede ideeën geopperd worden waar Viva ook enthousiast over is, dan neemt Viva die gelijk mee in de volgende ronde (dus de FvdM Maart).
Kortom; kom maar door!
Ook namens Sheila, alvast bedankt!
Angel 5
Naar aanleiding van herhaaldelijke klachten en opmerkingen over de 'zichtbaarheid' van de Forummer van de Maand-verkiezingen is er nu dit topic om al jullie ideeën te inventariseren.
Dit topic is geopend in overleg met Sheila, omdat jullie altijd creatief zijn met ideeën, het een verkiezing is voor jullie en omdat Viva jullie er graag in wil betrekken.
Dit topic is de komende maand open, mochten er goede ideeën geopperd worden waar Viva ook enthousiast over is, dan neemt Viva die gelijk mee in de volgende ronde (dus de FvdM Maart).
Kortom; kom maar door!
Ook namens Sheila, alvast bedankt!
Angel 5
dinsdag 2 februari 2010 om 14:13
Dat hele FvdM gebeuren is wat mij betreft niet zichtbaar genoeg.
Ik heb zelf rechts bovenin het scherm altijd een witte plek op het vivaforum, dat lijkt me een mooie plek voor een opvallende knop naar het forummer van de maand gebeuren.
Of wellicht op de homepage van het forum, tussen de pijlers en de oproepjes in.
Ik weet niet precies hoe het nu ook alweer gaat, dat stemmen, maar ik zou het leuk vinden als men eerst twee week zou kunnen nomineren en dat dan de top 3 nominees in een normale stemming wordt gezet. (Een poll, waarvan de uitslag pas aan het eind zichtbaar is.) Daar kan men dan gedurende 2 week op stemmen, op die drie mensen. Ook leuk om die laatste twee week bij elke nominee in het kort te zetten wat de motivaties waren van degenen die hem/ haar genomineerd hebben. Zo kom je ook eens forummers tegen die je misschien wel helemaal niet kent, dat is toch ook interessant?
(ik weet niet of ik nu duidelijk ben, als ik niet duidelijk ben, roep het alsjeblieft vooral!)
Ik heb zelf rechts bovenin het scherm altijd een witte plek op het vivaforum, dat lijkt me een mooie plek voor een opvallende knop naar het forummer van de maand gebeuren.
Of wellicht op de homepage van het forum, tussen de pijlers en de oproepjes in.
Ik weet niet precies hoe het nu ook alweer gaat, dat stemmen, maar ik zou het leuk vinden als men eerst twee week zou kunnen nomineren en dat dan de top 3 nominees in een normale stemming wordt gezet. (Een poll, waarvan de uitslag pas aan het eind zichtbaar is.) Daar kan men dan gedurende 2 week op stemmen, op die drie mensen. Ook leuk om die laatste twee week bij elke nominee in het kort te zetten wat de motivaties waren van degenen die hem/ haar genomineerd hebben. Zo kom je ook eens forummers tegen die je misschien wel helemaal niet kent, dat is toch ook interessant?
(ik weet niet of ik nu duidelijk ben, als ik niet duidelijk ben, roep het alsjeblieft vooral!)
dinsdag 2 februari 2010 om 14:14
Hetzelfde gaat een beetje op voor de avatar verkiezingen. Degene die dit altijd winnen zijn mensen die hun eigen avatar pimpen.
Nou, dat gaat met mijn plaatje een beetje moeilijk. En je moet ook nog maar net weten hoe dat moet én je moet de benodigde software er ook voor hebben.
Heb je enig idee hoe moeilijk het is om een kerstrat of sinterklaasrat te vinden?
Weer ontopic, de FvdM verkiezing moet inderdaad duidelijker te vinden zijn. Ik zoek me soms wezenloos. Ook voor de laatste verkiezing heeft het een tijdje geduurd eer ik het gevonden had.
Nou, dat gaat met mijn plaatje een beetje moeilijk. En je moet ook nog maar net weten hoe dat moet én je moet de benodigde software er ook voor hebben.
Heb je enig idee hoe moeilijk het is om een kerstrat of sinterklaasrat te vinden?
Weer ontopic, de FvdM verkiezing moet inderdaad duidelijker te vinden zijn. Ik zoek me soms wezenloos. Ook voor de laatste verkiezing heeft het een tijdje geduurd eer ik het gevonden had.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:14
dinsdag 2 februari 2010 om 14:14
quote:Viva Angel5 schreef op 02 februari 2010 @ 14:07:
[...]
Dat gaat over de huidige opzet, dit topic is er om het te veranderen Ik zou veel meer " hebben " met dat stemmen als het zou moeten gaan om iemand die op welke wijze dan ook " waardevol " is voor het forum. Waarmee ik niet bedoel dat de FVDM op elke pijler bekend zou moeten zijn.
Ik zou me zo maar voor kunnen stellen dat dit keer de FVDM degene is die het fototopic geopend heeft, waar zo veel mensen lol in hebben gehad. Of dat Meds het zou worden met alle adviezen op lijf en lijn. Ik vind het feit dat iemand die om welke reden dan ook wel een hart onder de riem kan gebruiken - al leef ik er nog zo mee mee - geen goede indicatie om FVDM te worden. Maar misschien denkt de meerderheid daar anders over, dat kan best.
[...]
Dat gaat over de huidige opzet, dit topic is er om het te veranderen Ik zou veel meer " hebben " met dat stemmen als het zou moeten gaan om iemand die op welke wijze dan ook " waardevol " is voor het forum. Waarmee ik niet bedoel dat de FVDM op elke pijler bekend zou moeten zijn.
Ik zou me zo maar voor kunnen stellen dat dit keer de FVDM degene is die het fototopic geopend heeft, waar zo veel mensen lol in hebben gehad. Of dat Meds het zou worden met alle adviezen op lijf en lijn. Ik vind het feit dat iemand die om welke reden dan ook wel een hart onder de riem kan gebruiken - al leef ik er nog zo mee mee - geen goede indicatie om FVDM te worden. Maar misschien denkt de meerderheid daar anders over, dat kan best.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:16
quote:Ratteke schreef op 02 februari 2010 @ 14:14:
Heb je enig idee hoe moeilijk het is om een kerstrat of sinterklaasrat te vinden?
.Niet aanstellen!
http://images.google.nl/i ... l%3Aofficial&sa=2&start=0
Heb je enig idee hoe moeilijk het is om een kerstrat of sinterklaasrat te vinden?
.Niet aanstellen!
http://images.google.nl/i ... l%3Aofficial&sa=2&start=0
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:16
Ik vind het vaak jammer dat het hele FvdM-gebeuren vaak een populariteitskwestie is. Ofwel men stemt op 'vriendjes' ofwel er wordt gestemd op forummers die het nadrukkelijkst aanwezig zijn (en in mijn ogen in sommige gevallen niet op de leukste manier).
In mijn ogen ben je pas echt een Forummer van de Maand als je iets betekent voor het forum of voor een ander.
Zo vond ik het fototopic dat Flowerbomba begin januari opende geniaal. Het gaf zo'n positieve flow. Zo iemand verdient de titel Forummer van de Maand.
Als ik kijk naar mezelf is er 1 forummer aan wie ik op een bepaald vlak heel veel steun heb. Ze is vrij onzichtbaar, dus zal nooit FvdM worden. En dat vind ik jammer, omdat zij met raad en daad zo'n titel in mijn ogen meer verdient dan een constant aanwezige druktemaker.
Ik besef ook wel dat wat ik graag zou willen zien ten aanzien van de FvdM-wedstrijd niet haalbaar is, maar ik wilde toch hierover mijn mening geven.
In mijn ogen ben je pas echt een Forummer van de Maand als je iets betekent voor het forum of voor een ander.
Zo vond ik het fototopic dat Flowerbomba begin januari opende geniaal. Het gaf zo'n positieve flow. Zo iemand verdient de titel Forummer van de Maand.
Als ik kijk naar mezelf is er 1 forummer aan wie ik op een bepaald vlak heel veel steun heb. Ze is vrij onzichtbaar, dus zal nooit FvdM worden. En dat vind ik jammer, omdat zij met raad en daad zo'n titel in mijn ogen meer verdient dan een constant aanwezige druktemaker.
Ik besef ook wel dat wat ik graag zou willen zien ten aanzien van de FvdM-wedstrijd niet haalbaar is, maar ik wilde toch hierover mijn mening geven.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:18
Voorbeeld:
Eerste twee week nomineert iedereen random.
Daar komen dan drie nominees uit. En dan komt er zo'n leuke post he, van Sheila of zo.
Nu genomineerd:
ForummerX! Omdat ze, ondanks het feit dat ze zelf nu in scheiding ligt en een moeilijke tijd doorgaat, toch altijd ontzettend lief en zorgzaam blijft naar anderen!
[Stem nu op ForummerX]
ForummerY! Omdat hij deze maand het ontzettend humoristische "Fotografeer je buurman als ie het niet doorheeft en zet een balkje voor zijn ogen om herkenbaarheid te voorkomen" topic op de pijler 'Overig' heeft geopend!
[Stem nu op ForummerY]
ForummerZ! Omdat ze nu al 10 jaar actief is op het forum, alles en iedereen kent, tientallen vriendinnen heeft maar nog nooit.. nee... nog nóóit FvdM is geweest!
[Stem nu op ForummerZ]
Nou ja, zoiets dus .
Dat lijkt me nou leuk.
Eerste twee week nomineert iedereen random.
Daar komen dan drie nominees uit. En dan komt er zo'n leuke post he, van Sheila of zo.
Nu genomineerd:
ForummerX! Omdat ze, ondanks het feit dat ze zelf nu in scheiding ligt en een moeilijke tijd doorgaat, toch altijd ontzettend lief en zorgzaam blijft naar anderen!
[Stem nu op ForummerX]
ForummerY! Omdat hij deze maand het ontzettend humoristische "Fotografeer je buurman als ie het niet doorheeft en zet een balkje voor zijn ogen om herkenbaarheid te voorkomen" topic op de pijler 'Overig' heeft geopend!
[Stem nu op ForummerY]
ForummerZ! Omdat ze nu al 10 jaar actief is op het forum, alles en iedereen kent, tientallen vriendinnen heeft maar nog nooit.. nee... nog nóóit FvdM is geweest!
[Stem nu op ForummerZ]
Nou ja, zoiets dus .
Dat lijkt me nou leuk.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:19
Misschien een eigen icoontje op de startpagina van het forum, of als je bij mijn forum, mijn laatste staat dat je daar kunt zien op wie je stemmen kunt?
Tot nu toe heb ik me nog nooit bezig gehouden met fvdm omdat het niet echt zichtbaar is. Ja, het komt zo nu en dan voorbij zeilen, meestal wel de veel geziene forummers die het dan geworden zijn, maar van het stemmen, en de nominatie zie je niets.
Stel ik wil HPL (bij wijze van) nomineren, hoe doe ik dat?
Wie trekt uit de nominaties de gene waar op gestemd kan worden?
Waar wordt de selectie uit de nominaties op gebaseerd?
Tot nu toe heb ik me nog nooit bezig gehouden met fvdm omdat het niet echt zichtbaar is. Ja, het komt zo nu en dan voorbij zeilen, meestal wel de veel geziene forummers die het dan geworden zijn, maar van het stemmen, en de nominatie zie je niets.
Stel ik wil HPL (bij wijze van) nomineren, hoe doe ik dat?
Wie trekt uit de nominaties de gene waar op gestemd kan worden?
Waar wordt de selectie uit de nominaties op gebaseerd?
dinsdag 2 februari 2010 om 14:19
quote:zusenzo schreef op 02 februari 2010 @ 14:14:
MV op zo een topic mag alleen gestemd worden en geen reacties gegeven, dus dan moet iemand jou echt opzoeken zeg maar, om er wat van te zeggen, zeg maar en dan nog, jij bepaalt toch op wie je stemt en dat onderbouw je toch ook terwijl je je stem uitbrengt.
En toch denk ik niet dat het werkt. Stel je hebt hier 2 vriendinnen, of 2 forummers die in jouw ogen het echt verdienen. Maar je kan er maar op 1 stemmen. Daar zou ik mij dan wel vervelend onder voelen dat de ander kan denken, 'en bedankt".
Dat is waarom ik normaal nooit lijstjes maak. Zal je altijd zien dat je er net een vergeet.
Waarom zou het niet anoniem mogen? Of je iig de keuze geven, of op dat topic of met het toverstokje van dat topic je keuze geven.
MV op zo een topic mag alleen gestemd worden en geen reacties gegeven, dus dan moet iemand jou echt opzoeken zeg maar, om er wat van te zeggen, zeg maar en dan nog, jij bepaalt toch op wie je stemt en dat onderbouw je toch ook terwijl je je stem uitbrengt.
En toch denk ik niet dat het werkt. Stel je hebt hier 2 vriendinnen, of 2 forummers die in jouw ogen het echt verdienen. Maar je kan er maar op 1 stemmen. Daar zou ik mij dan wel vervelend onder voelen dat de ander kan denken, 'en bedankt".
Dat is waarom ik normaal nooit lijstjes maak. Zal je altijd zien dat je er net een vergeet.
Waarom zou het niet anoniem mogen? Of je iig de keuze geven, of op dat topic of met het toverstokje van dat topic je keuze geven.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:19
Star ik hap niet, ik geef netjes antwoord
Tangerine; helder. Ik vrees alleen dat die witte plek bij jou veroorzaakt wordt door een addblocker, dus feitelijk is dat geen plek waar niets staat
Rest neem ik mee (huidige opzet is stemmen per mail, voorheen was het inderdaad eerst nomineren, daarna stemmen op 3 meest genomineerden)
Ratteke; bovenin de zwarte balk kan je naar FvdM (maarja, inderdaad moet je dat maar net weten)
Bianca dank, zet ik ook op de lijst.
Tangerine; helder. Ik vrees alleen dat die witte plek bij jou veroorzaakt wordt door een addblocker, dus feitelijk is dat geen plek waar niets staat
Rest neem ik mee (huidige opzet is stemmen per mail, voorheen was het inderdaad eerst nomineren, daarna stemmen op 3 meest genomineerden)
Ratteke; bovenin de zwarte balk kan je naar FvdM (maarja, inderdaad moet je dat maar net weten)
Bianca dank, zet ik ook op de lijst.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:21
quote:mylenevalerie schreef op 02 februari 2010 @ 14:19:
[...]
. Stel je hebt hier 2 vriendinnen, of 2 forummers die in jouw ogen het echt verdienen. Maar je kan er maar op 1 stemmen.Januari stem je op de één , in de maand Februari op de ander.
[...]
. Stel je hebt hier 2 vriendinnen, of 2 forummers die in jouw ogen het echt verdienen. Maar je kan er maar op 1 stemmen.Januari stem je op de één , in de maand Februari op de ander.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:22
Er komt zsm een blog van de huidige maand (januari-winnaar dus). Kom er dus net achter dat dit oa ook nog afhankelijk is van betreffende winnaar, die moet natuurlijk ook eerst de prijs aanvaarden voordat men weet dat diegene ook daadwerkelijk winnaar is (want; als er geen toezegging voor een interview is, gaat de prijs naar de 2e).
dinsdag 2 februari 2010 om 14:24
Hmm, ik was er al bang voor 5, dat het mijn ad-blocker was. Maar goed, dan kan het wellicht bóven de ad, of toch tussen de pijlers en het prikbord. Met een mooie, heldere, duidelijke link in een mooi ontwerp gegoten, want de laatste maanden heb ik het hele FvdM gebeuren jámmer genoeg 0,0 meegekregen.
1) zichtbaarheid en 2) een heldere, leuke opzet. Dat lijkt me mooi.
Nomineren mag wat mij betreft gewoon via een formulier naar de redactie toe. Ik zou het wel leuk vinden dat de redactie de nominees niet alléén op aantal x dat ze genomineerd zijn zouden beoordelen, maar juist ook op motivatie. Als je in de laatste twee week gaat stemmen, dán tellen sowieso de meeste stemmen natuurlijk. Maar juist in de nominaties kan er een relatief onzichtbaar persoon naar voren komen die echt iets super-geweldigs heeft gedaan, waardoor je zo iemand toch in de nominees lijst zet. Met verhaaltje dus, zodat iedereen weet waar die op stemt en zodat je mensen zichtbaar maakt. Lijkt me ook leuk voor de inter-pijler-uitwisseling en het ontdekken van nieuwe topics.
1) zichtbaarheid en 2) een heldere, leuke opzet. Dat lijkt me mooi.
Nomineren mag wat mij betreft gewoon via een formulier naar de redactie toe. Ik zou het wel leuk vinden dat de redactie de nominees niet alléén op aantal x dat ze genomineerd zijn zouden beoordelen, maar juist ook op motivatie. Als je in de laatste twee week gaat stemmen, dán tellen sowieso de meeste stemmen natuurlijk. Maar juist in de nominaties kan er een relatief onzichtbaar persoon naar voren komen die echt iets super-geweldigs heeft gedaan, waardoor je zo iemand toch in de nominees lijst zet. Met verhaaltje dus, zodat iedereen weet waar die op stemt en zodat je mensen zichtbaar maakt. Lijkt me ook leuk voor de inter-pijler-uitwisseling en het ontdekken van nieuwe topics.
dinsdag 2 februari 2010 om 14:24