Forummer van de Maand - Brainstormtopic

02-02-2010 13:51 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers!

Naar aanleiding van herhaaldelijke klachten en opmerkingen over de 'zichtbaarheid' van de Forummer van de Maand-verkiezingen is er nu dit topic om al jullie ideeën te inventariseren.

Dit topic is geopend in overleg met Sheila, omdat jullie altijd creatief zijn met ideeën, het een verkiezing is voor jullie en omdat Viva jullie er graag in wil betrekken.

Dit topic is de komende maand open, mochten er goede ideeën geopperd worden waar Viva ook enthousiast over is, dan neemt Viva die gelijk mee in de volgende ronde (dus de FvdM Maart).

Kortom; kom maar door!

Ook namens Sheila, alvast bedankt!

Angel 5
quote:tangerine schreef op 02 februari 2010 @ 14:24:

Hmm, ik was er al bang voor 5, dat het mijn ad-blocker was. Maar goed, dan kan het wellicht bóven de ad, of toch tussen de pijlers en het prikbord. Met een mooie, heldere, duidelijke link in een mooi ontwerp gegoten, want de laatste maanden heb ik het hele FvdM gebeuren jámmer genoeg 0,0 meegekregen.

1) zichtbaarheid en 2) een heldere, leuke opzet. Dat lijkt me mooi.

Nomineren mag wat mij betreft gewoon via een formulier naar de redactie toe. Ik zou het wel leuk vinden dat de redactie de nominees niet alléén op aantal x dat ze genomineerd zijn zouden beoordelen, maar juist ook op motivatie. Als je in de laatste twee week gaat stemmen, dán tellen sowieso de meeste stemmen natuurlijk. Maar juist in de nominaties kan er een relatief onzichtbaar persoon naar voren komen die echt iets super-geweldigs heeft gedaan, waardoor je zo iemand toch in de nominees lijst zet. Met verhaaltje dus, zodat iedereen weet waar die op stemt en zodat je mensen zichtbaar maakt. Lijkt me ook leuk voor de inter-pijler-uitwisseling en het ontdekken van nieuwe topics.

Button op de home kan denk ik niet, ivm budget en plaats. Want dat zou feitelijk een nieuwe pijler zijn en daar is geen plaats voor op de site...Maar misschien kan Viva er iets mee.

Rest van verhaal is heel transparant inderdaad, nominaties werken m.i. ook beter dan lukraak stemmen zoals nu gebeurt.
Ik weet eigenlijk niet eens of het mogelijk is een poll toe te voegen in de blogs, 5 .

Als dat kan, lijkt het me prima in de blogs. Maar dus wel dat het echt goed vindbaar is, door middel van die button.

Zodat ze niet meer zo ondergesneeuwd raken.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 02 februari 2010 @ 14:14:

[...]

Ik zou veel meer " hebben " met dat stemmen als het zou moeten gaan om iemand die op welke wijze dan ook " waardevol " is voor het forum. Waarmee ik niet bedoel dat de FVDM op elke pijler bekend zou moeten zijn.

Ik zou me zo maar voor kunnen stellen dat dit keer de FVDM degene is die het fototopic geopend heeft, waar zo veel mensen lol in hebben gehad. Of dat Meds het zou worden met alle adviezen op lijf en lijn. Ik vind het feit dat iemand die om welke reden dan ook wel een hart onder de riem kan gebruiken - al leef ik er nog zo mee mee - geen goede indicatie om FVDM te worden. Maar misschien denkt de meerderheid daar anders over, dat kan best.

Ik kan mij heel goed vinden in deze opmerking van BGB.

Ik zou het eerlijker vinden als Viva zelf bijvoorbeeld 5 voordrachten deed (op basis van oplettendheid van de engeltjes) van mensen waarvan zij vinden dat die een positieve inbreng hebben op het forum.

Ik kan ook niet zo veel met nominaties uit hechte clubjes en nominaties als steunbetuiging. Het is ongetwijfeld lief bedoeld maar je kunt je afvragen wat dan de meerwaarde is van een FvdM verkiezing.
Een poll in de blogs kan geloof ik niet, maar dat is natuurlijk op te lossen door een link in de blog te zetten naar een topic met een poll, waar men dus (anoniem) kan stemmen. Reacties op dat topic zullen dan wel consequent verwijderd moeten worden.
Wat is er tegen om die poll open te houden? Je kan toch pas zien hoe de stemming verloopt nadat je gestemd hebt. Of er moeten mensen zo flauw zijn de tussenstand ergens anders te posten.
Als er een Stem op mij voor Forummer van de Maand button wordt toegevoegd, kun je die dan ook desactiveren?

Misschien ben ik de enige maar ik zou er persoonlijk dus echt geen behoefte aan hebben om verkozen te worden (theoretisch geval ).
mahna mahna tuduuuudududu
Als een button opmaak technisch niet mogelijk is er dan niet een andere mogelijkheid?

Wat ik al opperde bij de mijn viva of in iedere pijler bovenaan en dan op iedere pijler het zelfde topic (als alias heb ik net geleerd)
Vraag me trouwens ook af hoe erg de forummer van de maand leeft. Zijn er veel stemmers? Ik heb zelf nog nooit genomineerd of gestemd en de interviews lees ik ook zelden.
quote:yette schreef op 02 februari 2010 @ 14:37:

Wat is er tegen om die poll open te houden? Je kan toch pas zien hoe de stemming verloopt nadat je gestemd hebt. Of er moeten mensen zo flauw zijn de tussenstand ergens anders te posten.? Doel je op mijn 'anoniem stemmen'? Daarmee bedoel ik dat je gewoon kan stemmen, zonder een post te maken voor wie je stemt.
quote:Viva Angel5 schreef op 02 februari 2010 @ 14:39:

[...]

? Doel je op mijn 'anoniem stemmen'? Daarmee bedoel ik dat je gewoon kan stemmen, zonder een post te maken voor wie je stemt.Ja, dat bedoel ik ook, een soort topic met een slotje waarvan de poll het wel doet of zo?
quote:Feesie schreef op 02 februari 2010 @ 14:37:

Als er een Stem op mij voor Forummer van de Maand button wordt toegevoegd, kun je die dan ook desactiveren?

Misschien ben ik de enige maar ik zou er persoonlijk dus echt geen behoefte aan hebben om verkozen te worden (theoretisch geval ).Als er al ergens een button komt (vraag me af of dat realiseerbaar is hoor) dan kan je die niet deactiveren. Maar mocht je verkozen worden, kan je natuurlijk altijd je prijs weigeren
quote:yette schreef op 02 februari 2010 @ 14:41:

[...]

Ja, dat bedoel ik ook, een soort topic met een slotje waarvan de poll het wel doet of zo?In een topic met een slotje kan je niet stemmen
quote:kusunum schreef op 02 februari 2010 @ 14:37:

Als een button opmaak technisch niet mogelijk is er dan niet een andere mogelijkheid?

Wat ik al opperde bij de mijn viva of in iedere pijler bovenaan en dan op iedere pijler het zelfde topic (als alias heb ik net geleerd)Dat zet ik erbij, ik weet niet wat er precies allemaal mogelijk is qua technische kant, dat kan viva dan zelf uitzoeken
Als ik het nou gewoon standaard elke maand word is al dat gedoe niet nodig.

Simpel opgelost toch?

Ik ben offline, maar reageer gerust verder! Mochten er nog meer vragen zijn, dan beantwoord ik die later nog.

Bedankt alvast voor de ideetjes die er nu al zijn!
quote:Paque_in_Pink schreef op 02 februari 2010 @ 13:59:

Als er nou eens gestopt wordt met massaal iemand uit een topic te pikken en gaan stemmen met z'n allen, wordt de verkiezing wellicht wat eerlijker voor anderen en daarmee aantrekkelijker om te stemmen.

Ja...... dan word ik het natuurlijk nooit!

Ik ben al vanaf oktober aan het investeren in een groepje in de hoop dat ze ooit collectief op mij gaan stemmen en ik houd niet eens van groepjes!

quote:floor72 schreef op 02 februari 2010 @ 14:50:

[...]

Ja...... dan word ik het natuurlijk nooit!

Ik ben al vanaf oktober aan het investeren in een groepje in de hoop dat ze ooit collectief op mij gaan stemmen en ik houd niet eens van groepjes!

I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Hmm, als een poll niet kan in blogs, is een gewoon topic eigenlijk net zo handig. Sheila (of iemand anders) kan dan in de openingspost de verhaaltjes over de drie genomineerden schrijven en daaronder kan dan direct gestemd worden. Vind ik eigenlijk ook wel een heel goed plan. Ik weet dat stickies niet zo geliefd zijn, maar van deze zou ik dan gedurende die twee week wel een sticky maken. En dan dus een slotje erop en het officiële interview en huldiging van de nieuwe FvdM. Dat kan dan weer in de blogs. Zolang het hele gebeuren maar meer zíchtbaar wordt, op wat voor manier dan ook. Want daarom leeft het mijns inziens nauwelijks. Je oog wordt er nu niet naar toe getrokken en het is heel makkelijk te forummen zonder ooit iets te horen van FvdM....
quote:Ikbenanoniem schreef op 02 februari 2010 @ 14:32:

[...]

Ik kan mij heel goed vinden in deze opmerking van BGB.

Ik zou het eerlijker vinden als Viva zelf bijvoorbeeld 5 voordrachten deed (op basis van oplettendheid van de engeltjes) van mensen waarvan zij vinden dat die een positieve inbreng hebben op het forum.

Ik kan ook niet zo veel met nominaties uit hechte clubjes en nominaties als steunbetuiging. Het is ongetwijfeld lief bedoeld maar je kunt je afvragen wat dan de meerwaarde is van een FvdM verkiezing.Ik ben het ook eens met BGB en met jou, Ikbenanoniem. Goed idee!
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
quote:Demoiselle schreef op 02 februari 2010 @ 15:15:

[...]

Ik ben het ook eens met BGB en met jou, Ikbenanoniem. Goed idee!Ben je dan niet bang dat de angels dan weer te horen krijgen dat het zeker vriendjes van hun zijn?
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
quote:Ratteke schreef op 02 februari 2010 @ 14:14:

Hetzelfde gaat een beetje op voor de avatar verkiezingen. Degene die dit altijd winnen zijn mensen die hun eigen avatar pimpen. Ik heb deze al 2 keer gewonnen, dus ik voel me een beetje aangesproken, ik heb namelijk heel veel mensen geholpen (als ik daar voldoende tijd voor had) in een avatar oppimp-topic. Dus als je een andere avatar wilt kun je je in zo'n topic melden en dan zijn er altijd wel een paar forummers die de jouwe kunnen veranderen zoals je het wilt.
Stressed is just desserts spelled backwards
MV, is zo'n "verwijt" niet te ondervangen door een keuze goed te motiveren? Overigens kan een Engel wat mij betreft ook iemand voordragen die kritisch is en meedenkt over beleid. Ook dat kan positief zijn op een forum.

Er zijn een aantal Engeltjes, dus ik neem aan dat ze gezamenlijk wel een aantal mensen kunnen aanwijzen met een goede input? Dat verkleint dan toch ook direct de kans op een beschuldiging van "vriendjespolitiek"?

Mocht het idee niet werken, dan maakt het an sich niet veel verschil of de vriendjespolitiek bedreven wordt door een groep forummers of door de Engeltjes. What's the difference?
Wat mij eigenlijk 'n vereiste lijkt om forummer van de maand te kunnen worden is dat iemand 'n allround forummer is. Heb nu al regelmatig namen voorbij zien komen die ik ofwel nog nergens ben tegengekomen of slechts in 1 pijler. Denk dat zo'n verkiezing alleen waarde heeft als je qua forumgedrag bij 'n groot aantal forummers bekend bent.
Misschien ook een overzicht erbij met wie het het afgelopen jaar allemaal zijn geworden en die dan een tijdje uitsluiten van verkiezingen?
Daar ben ik het niet mee eens ElNinjoo, het moet m.i. niet verplicht zijn je op alle pijlers te begeven zeg maar. Het lijkt me juist leuk als ik lees over een hele bijzondere forummer die vnl. op de pijlers komt waar ik níet kom. Zo verbreed je ook weer je eigen horizon.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven