Date; etentje bij hem thuis! Wat nu?
dinsdag 2 februari 2010 om 18:07
Ik heb wegens 2 nare ervaringen in mijn nog jonge leven (23) totaal geen vertrouwen meer in mannen...nu heb ik tijdens de kerstdagen echter weer iemand gezien die ik al 3jaar ken, maar al bijna een jaar niet meer gezien heb. Het klikte meteen (voor zover dat kan in een kroeg tijdens 2e kerstdag) en sindsdien behoorlijk (elke dag) gesmst. Nu hebben we (eindelijk na zoveel afzeggingen) morgen afgesproken. Hij gaat voor me koken..Echter ik 'schijt 10kleuren bagger' om het even onvrouwelijk te formuleren.
Ik heb geen idee wat ik moet zeggen, wat ik aan moet doen (ik loop met 1 kruk wegens revalidatie dus het worden sowieso sneakers) en ben bang dat ik dichtklap, zoals ik altijd doe als mn gevoel voor mannen weer op komt spelen. Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat degene die die muur afbouwt, de moeite waard is. Maar ik kom er langzaam maar zeker achter dat ik zelf ook eens een steen weg moet halen...Wat moet ik doehoeeennn??
Ik heb geen idee wat ik moet zeggen, wat ik aan moet doen (ik loop met 1 kruk wegens revalidatie dus het worden sowieso sneakers) en ben bang dat ik dichtklap, zoals ik altijd doe als mn gevoel voor mannen weer op komt spelen. Ik heb mezelf altijd voorgehouden dat degene die die muur afbouwt, de moeite waard is. Maar ik kom er langzaam maar zeker achter dat ik zelf ook eens een steen weg moet halen...Wat moet ik doehoeeennn??

dinsdag 2 februari 2010 om 18:12
dinsdag 2 februari 2010 om 18:12
Is het misschien nog te vroeg? Is een sportievere date misschien makkelijker waarbij je niet tegenover elkaar zit en 'moet' praten, maar iets aan het doen bent? In zoverre mogelijk met een kruk..
In elk geval, goed dat je ja hebt gezegd!!
Wat er ook gebeurd... je bent straks een ervaring rijker en misschien wel die ene steen van de muur.
Succes!
In elk geval, goed dat je ja hebt gezegd!!
Wat er ook gebeurd... je bent straks een ervaring rijker en misschien wel die ene steen van de muur.
Succes!
dinsdag 2 februari 2010 om 18:16
Waarom zeg je niet af als je er zo tegenop ziet? Klinkt totaal niet positief van jouw kant. Kan het zijn dat je gewoon nog niet toe bent aan een nieuwe relatie?
Zenuwachtig zijn is gezond hoor. Maar je moet wel zin hebben in die date.
Zenuwachtig zijn is gezond hoor. Maar je moet wel zin hebben in die date.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
dinsdag 2 februari 2010 om 18:20
Misschien vindt hij het wel aandoenlijk dat je met een kruk loopt en wil hij daarom een beetje voor je zorgen. Het is gewoon een etentje dus doe rustig aan. Er zijn echt leuke kerels op de aarde, dus maak er wat van.
(ik hoop dat hij kan koken... moet aan een date van tien jaar gelee denken toen mijn toenmalige lief mij een broodje hamburger maakte: gehakt gebakken en een beetje bij mekaar geperst en dan op een boterham. )
(ik hoop dat hij kan koken... moet aan een date van tien jaar gelee denken toen mijn toenmalige lief mij een broodje hamburger maakte: gehakt gebakken en een beetje bij mekaar geperst en dan op een boterham. )
dinsdag 2 februari 2010 om 18:23
Relax! Dat allereerst...
In de kroeg heb je al met hem gesproken... En dat is goed gegaan.
Je stuurt hem smsjes, en hij stuurt terug... Dat is ook een vorm van communiceren.
Morgen ga je gewoon op dezeflde manier verder.
Zie het niet als een "date" waar allerlei verwachtingen aan vast hangen. Je gaat gewoon gezellig bij een vriend eten. Als je bij een vriendin gaat eten schiet je toch ook niet in de stress over je kleren, schoenen, gespreksonderwerpen en dergelijke.
Diep ademhalen en gewoon een leuke avond hebben!
In de kroeg heb je al met hem gesproken... En dat is goed gegaan.
Je stuurt hem smsjes, en hij stuurt terug... Dat is ook een vorm van communiceren.
Morgen ga je gewoon op dezeflde manier verder.
Zie het niet als een "date" waar allerlei verwachtingen aan vast hangen. Je gaat gewoon gezellig bij een vriend eten. Als je bij een vriendin gaat eten schiet je toch ook niet in de stress over je kleren, schoenen, gespreksonderwerpen en dergelijke.
Diep ademhalen en gewoon een leuke avond hebben!
dinsdag 2 februari 2010 om 18:24
quote:LW_Dysy schreef op 02 februari 2010 @ 18:07:
- Ik heb geen idee wat ik moet zeggen.
- Wat ik aan moet doen
- Wat moet ik doehoeeennn??
Als je niet weet wat je moet zeggen, waarom spreek je dan af?
Je wilt toch om een bepaalde reden met hem afspreken, je bent waarschijnlijk nieuwsgierig naar hem. Dus vraag maar raak.
(Vakanties, opleiding, werk, vrienden, collega's, interesses, sport, hobbies, muziek, politiek, nieuwsfeiten, inrichting van zijn huis...).
Trek iets aan waar je je heerlijk comfortabel in voelt. Je loopt op krukken, dus pumps en een kort rokje zijn uit den boze. Ik zou voor een lekkere jeans gaan.
Voor de rest gewoon relaxed en jezelf blijven, geintjes maken. En als er een stilte valt, dan valt er een stilte. Dat geeft niets.
En vooral: niet teveel alcohol drinken en vergeet niet te genieten!
Veel plezier!
- Ik heb geen idee wat ik moet zeggen.
- Wat ik aan moet doen
- Wat moet ik doehoeeennn??
Je wilt toch om een bepaalde reden met hem afspreken, je bent waarschijnlijk nieuwsgierig naar hem. Dus vraag maar raak.
(Vakanties, opleiding, werk, vrienden, collega's, interesses, sport, hobbies, muziek, politiek, nieuwsfeiten, inrichting van zijn huis...).
Trek iets aan waar je je heerlijk comfortabel in voelt. Je loopt op krukken, dus pumps en een kort rokje zijn uit den boze. Ik zou voor een lekkere jeans gaan.
Voor de rest gewoon relaxed en jezelf blijven, geintjes maken. En als er een stilte valt, dan valt er een stilte. Dat geeft niets.
En vooral: niet teveel alcohol drinken en vergeet niet te genieten!
Veel plezier!
dinsdag 2 februari 2010 om 18:25
Wat mij erg hielp in de benadering bij mannen, is het idee hebben dat ze toch te leuk zijn voor mij. Klinkt negatief, is het helemaal niet. Ik kon hierdoor namelijk heel open reageren en was oprecht blij met een gezellig gesprek. Dat maakte het contact vele malen leuker dan wanneer ik indruk probeerde te maken. Ik verwachtte namelijk niet dat het uit zou lopen op iets meer. En heb je het idee dat hij je wel leuk kan vinden, dan steek je dat in je zak en groeit je zelfvertrouwen steeds wat meer. Zit er wat voor je in?
dinsdag 2 februari 2010 om 18:29
quote:Quinty schreef op 02 februari 2010 @ 18:24:
[...]
Je bent inderdaad waarschijnlijk oprecht nieuwsgierig naar hem. Maak daar gebruik van. Hoor hem niet uit (wat doet je vader? wat doet je moeder? en willen zij op korte termijn kleinkinderen? ) maar je hebt vast genoeg om over te praten. Als je sinds kerst al elke dag aan het smsen bent, zal er vast sprake zijn van overeenkomsten. En als er een stilte valt zeg je: tja ik ben gewend om in 160 tekens met je te communiceren, dit is wel een heel ander verhaal. Met een verleidelijke glimlach er achteraan.
[...]
Je bent inderdaad waarschijnlijk oprecht nieuwsgierig naar hem. Maak daar gebruik van. Hoor hem niet uit (wat doet je vader? wat doet je moeder? en willen zij op korte termijn kleinkinderen? ) maar je hebt vast genoeg om over te praten. Als je sinds kerst al elke dag aan het smsen bent, zal er vast sprake zijn van overeenkomsten. En als er een stilte valt zeg je: tja ik ben gewend om in 160 tekens met je te communiceren, dit is wel een heel ander verhaal. Met een verleidelijke glimlach er achteraan.
dinsdag 2 februari 2010 om 18:30
Als je geen vertrouwen meer hebt in mannen zou ik er zeker niet met één gaan daten. Probeer eerst het vertrouwen in je eigen beoordelingsvermogen terug te krijgen.
Gaan daten en dan afwachten of je een goed gevoel krijgt bij iemand is een beetje de omgekeerde wereld. Eerst een goed gevoel bij iemand hebben voor je er mee gaat daten lijkt me logischer als je zuinig op jezelf bent.
Gaan daten en dan afwachten of je een goed gevoel krijgt bij iemand is een beetje de omgekeerde wereld. Eerst een goed gevoel bij iemand hebben voor je er mee gaat daten lijkt me logischer als je zuinig op jezelf bent.
oh that purrrrrrrrrfect feeling
dinsdag 2 februari 2010 om 18:33
quote:Poezewoes schreef op 02 februari 2010 @ 18:30:
Als je geen vertrouwen meer hebt in mannen zou ik er zeker niet met één gaan daten. Probeer eerst het vertrouwen in je eigen beoordelingsvermogen terug te krijgen.
Gaan daten en dan afwachten of je een goed gevoel krijgt bij iemand is een beetje de omgekeerde wereld. Eerst een goed gevoel bij iemand hebben voor je er mee gaat daten lijkt me logischer als je zuinig op jezelf bent. Daar heeft Poez wel een belangrijk punt. En het is natuurlijk niet aan hem om door de muur te breken, het is aan jou om hem te verlagen.
Gaan daten en dan afwachten of je een goed gevoel krijgt bij iemand is een beetje de omgekeerde wereld. Eerst een goed gevoel bij iemand hebben voor je er mee gaat daten lijkt me logischer als je zuinig op jezelf bent. Daar heeft Poez wel een belangrijk punt. En het is natuurlijk niet aan hem om door de muur te breken, het is aan jou om hem te verlagen.
dinsdag 2 februari 2010 om 18:37
Ik vind de hoofdletters anders wel terecht hoor.
Beetje flauw om het nu nog af te zeggen, want het is morgen al en afzeggen is dus al een aantal keren gebeurd.
Maar je zegt dat je hem al een tijd, maar een jaar niet gezien > gespreksstof! Vraag hem je bij te beppen over een heel jaar!
En jullie sms-en dagelijks, zeg je > dus via sms heb je wel gespreksstof? Bep verder over het sms-en.
Helpt natuurlijk allemaal niks als je werkelijk dichtklapt...
Beetje flauw om het nu nog af te zeggen, want het is morgen al en afzeggen is dus al een aantal keren gebeurd.
Maar je zegt dat je hem al een tijd, maar een jaar niet gezien > gespreksstof! Vraag hem je bij te beppen over een heel jaar!
En jullie sms-en dagelijks, zeg je > dus via sms heb je wel gespreksstof? Bep verder over het sms-en.
Helpt natuurlijk allemaal niks als je werkelijk dichtklapt...
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dinsdag 2 februari 2010 om 19:52
quote:Poezewoes schreef op 02 februari 2010 @ 18:30:
Waar, verstandig, en geen speld tussen te krijgen, maar goed, de afspraak staat nu eenmaal
Ik denk persoonlijk dat een stevige tequila slammer vantevoren (thuis) nog de enige oplossing is. En inderdaad, die lingerie.
Waar, verstandig, en geen speld tussen te krijgen, maar goed, de afspraak staat nu eenmaal
Ik denk persoonlijk dat een stevige tequila slammer vantevoren (thuis) nog de enige oplossing is. En inderdaad, die lingerie.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.