Bloed ophoesten.
maandag 1 februari 2010 om 21:44
Hallo allemaal,
Gister hoestte mijn vriend bloed op. Het bloed zat door het slijm heen, dus niet alleen bloed.
Nu is hij lekker eigenwijs en koppig en zegt ach is niks joh en wilt niet naar de dokter.
Aan de andere hand maak ik me wel wat ongerust.
Hij is geen roker.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Is dit gevaarlijk?
Bedankt.
Gister hoestte mijn vriend bloed op. Het bloed zat door het slijm heen, dus niet alleen bloed.
Nu is hij lekker eigenwijs en koppig en zegt ach is niks joh en wilt niet naar de dokter.
Aan de andere hand maak ik me wel wat ongerust.
Hij is geen roker.
Iemand een idee wat het kan zijn?
Is dit gevaarlijk?
Bedankt.
maandag 1 februari 2010 om 21:48
Nou als ik jullie was dan zou ik toch echt even naar de dokter gaan, ik ken iemand die had dit vorig jaar ook en die is met spoed opgenomen in het ziekenhuis en heeft daar 2 weken gelegen, en is nu (een jaar later) nog steeds bezig met allerlei onderzoeken!! Iets met zijn longen.. wil je niet eng maken maar kan echt slecht uitpakken!! En hij is ook geen roker, gewoon plotseling uit het niets ging hij bloed ophoesten.

maandag 1 februari 2010 om 21:58
Idd verstandig om z.s.m. te laten onderzoeken. Al is het maar om erge dingen uit te sluiten.
Ik had vorige maand nogal last van hoest en heb uiteindelijk mijn slijmvlies kapot gehoest, resultaat ook wat bloedsporen in het slijm; het kan dus ook best iets onschuldigs zijn.
Had je vriend toevallig ook last van hoest de laatste tijd?
Ik had vorige maand nogal last van hoest en heb uiteindelijk mijn slijmvlies kapot gehoest, resultaat ook wat bloedsporen in het slijm; het kan dus ook best iets onschuldigs zijn.
Had je vriend toevallig ook last van hoest de laatste tijd?
maandag 1 februari 2010 om 22:28
Kan vanalles zijn he, daar is een dokter voor. Kan heel onschuldig zijn en het kan een terminale ziekte betekenen. Aangezien je je vriend moet motiveren zou ik het op het laatste houden en meteen een voorbeeld geven: mijn oma werd steeds genegeerd met als resultaat longkanker die overal naartoe uitzaaide, lange pijnlijke lijdensweg en dood.
Sterkte!
Sterkte!