Geen seks voor het huwelijk

02-02-2010 21:41 1881 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Ik ben zelf christelijk opgevoed (maar ben een beetje te nuchter voor het geloven zelf ) en heb nu een jongen ontmoet ,die wél zwaar christelijk is. En dus ook nog geen seks voor het huwelijk wil onder het motto van "Ware liefde wacht". Kijk principes zijn leuk, maar is dit niet een beetje ouderwets?

We hebben nog niks hoor , maar ik moet zeggen dat dit mij toch een beetje afschrok (best erg eigenlijk, maarja, de waarheid is hard.. )

Wat vinden jullie ervan?
Heel verstandig.
Niet mijn ding, maar ieder z'n meug.
Niet meer van deze tijd..

Als ie er al zulke gedachtes op nahoudt, dan wil ik niet eens weten welke andere "rare" trekjes nog meer een deel van hem zijn.
Ik zou het niet kunnen, en dit zou voor mij dan ook echt een no-go zijn, hoe waar de liefde misschien ook is.

Maar ik betwijfel of ik iets van 'ware liefde' zou kunnen hebben met iemand wiens ideologie/geloof zo radicaal afwijkt van het mijne.
Prima. Eindelijk een man die voor je karakter gaat. Heel goed.
Tsja... het is niet mijn ding.

Je hebt 2 opties:

1. met hem gaan en wachten

2. andere jongen zoeken

Best simpel toch?
Ik kan het wel ouderwets vinden maar wat schiet je er mee op. Jij hebt geen relatie met mij maar je hebt een jongen ontmoet die er zo over denkt.

Hij staat achter zijn idee dus wat zou je daar aan willen doen als jullie een relatie krijgen en hij blijft bij zijn standpunt.

Een geweer tegen zijn hoofd houden werkt in ieder geval niet.

Als jullie samen iets zouden krijgen kun je het er met hem over hebben en je eigen mening er over geven. Meer kun je niet doen.
Wat doet het ertoe of ik dat ouderwets vind? Jij wil verder met deze man en dus zullen jullie samen een oplossing moeten vinden.
Ik ben ook gelovig (christen), maar geloof niet in geen seks voor het huwelijk. Dat zijn menselijke regels. Er staat nergens letterlijk in de Bijbel dat je eerst moet trouwen.

Voor mij hoort seks overigens wel binnen een relatie (man-vrouw, man-man, vrouw-vrouw). Maar iedereen die daar anders over denkt...prima!
En dan ben je getrouwd en dan klikt het niet in bed.... eeuwig zonde natuurlijk.

Het zou niks voor mij zijn!
Dat betekent dus dat hij 0 ervaring heeft. Is het dan wel een type dat bereid is om te leren, of gaat het straks in het donker onder de deken rechttoe en rechtaan. Hij zijn kwakje kwijt en jij ?????

Ik zou in ieder geval mijn bedenkingen hebben. Sex hoeft niet iedere keer spannend en ruig en urenlang en weet ik wat nog meer. Maar een beetje afwisseling is toch wel erg prettig
Ik vind wel dat sex hoort bij liefde
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Druifje, is deze man alleen voor de seks of om straks een relatie mee op te bouwen?

Gezien zijn geloofsovertuiging denk ik dan dat je voor nog véél meer dilemma's komt te staan.
Ik weet toch liever eerst wat voor vlees ik in de kuip heb. Maar, ik heb er respect voor dat mensen deze overtuiging hebben. En verder wat CoffeePot zegt, het is natuurlijk niet alleen de overtuiging van geen sex voor het huwelijk, er zit wel wat meer aan vast. Denk je dat je kan leven met iemand die zwaar gelovig is en dat hij kan leven met iemand die daar te nuchter voor is zoals je zelf zegt?
quote:Rogue1 schreef op 02 februari 2010 @ 21:49:

Druifje, is deze man alleen voor de seks of om straks een relatie mee op te bouwen?

Gezien zijn geloofsovertuiging denk ik dan dat je voor nog véél meer dilemma's komt te staan.Ook ik voorzie een dynamische toekomst.
Het is een beetje raar dat een jongen wil wachten tot het huwelijk, vaak is het zo dat hij wat te verbegen heeft.... probeer hier achter te komen voordat je zo serieus met hem verder gaat. ik heb namelijk het zelfde meegemaakt en hij had iets te verbergen.
2 geloven op een kussen, daar slaapt de duivel tussen
Oké dan zijn mijn man en ik hopeloos ouderwets!

1. We hebben geen seks voor het huwelijk gehad

2. We zijn van huis uit getrouwd (nooit samengewoond)

3. Ik was 20 toen ik trouwde (niet voor de seks hoor!)

4. Hij heeft ouderwets aan mijn vader gevraagt of hij met me uit mocht en daarna ook of hij met me mocht trouwen. (beide keren zei mijn vader overtuigd Ja!))

En nu? nu zijn we in mei 6 jaar getrouwd en we zijn ontzettend gelukkig samen, we hebben 3 prachtige kinderen!

Ik kon niet gelukkiger zijn en kan me geen betere man of vader wensen voor mij en de kinderen.

We hebben een goed huwelijk én ook nog een heel leuk afwisselend en spannend seksleven!

De seks was bij ons, na ons trouwen, nooit een probleem.

Ik ben happy!
Ik vind het hele seksprobleem minder groot dan jullie verschil in geloven...

t Komt nog heel vaak voor,hoor, wachten met seks tot je getrouwd bent. Ik heb flink wat vrienden en kennissen die zo leven. Ik heb zelf gewacht tot ik zeker wist dat ik met mijn man ging trouwen...

Veel succes!
quote:beffie schreef op 02 februari 2010 @ 21:51:

Het is een beetje raar dat een jongen wil wachten tot het huwelijk, vaak is het zo dat hij wat te verbegen heeft.... probeer hier achter te komen voordat je zo serieus met hem verder gaat. ik heb namelijk het zelfde meegemaakt en hij had iets te verbergen.Dan ben ik erg benieuwd wat hij te verbergen had? Of was het juist dat hij niets te verbergen had?

Het is een beetje raar dat een jongen wil wachten tot het huwelijk, vaak is het zo dat hij wat te verbegen heeft.... probeer hier achter te komen voordat je zo serieus met hem verder gaat. ik heb namelijk het zelfde meegemaakt en hij had iets te verbergen.

Beetje raar om te zeggen vind ik.

Mijn man wilde ook wachten tot het huwelijk, en hij had écht niks te verbergen hoor!

En we hebben een ongelofelijk leuke en spannende huwelijksnacht gehad in een prachtige hotelkamer!
Ik doe dat liever andersom. Geen relatie tot de seks is goedgekeurd.
Liever elitair dan een pauper!
quote:sosofie schreef op 02 februari 2010 @ 21:52:

Ik heb zelf gewacht tot ik zeker wist dat ik met mijn man ging trouwen...

Maar zelfs dan kan het nog fout gaan. Het huwelijk van mijn zus (ook gelovig) is niet zo gek lang voor de grote dag afgeblazen. Inmiddels is ze overigens getrouwd met een ander.

Beetje vreemd om er vanuit te gaan dat iedere man die wacht iets te verbergen heeft.

Ik vind het ook ouderwets, maar raar of verdacht? Nee
Frankly my dear, I don"t give a damn

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven