** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Hmm, ik moet even boodschappen doen (ik ben reuze dankbaar dat ik naast de supermarkt woon, gezien de sneeuw die weer neerkomt) dus ik kan nu lekker bedenken wat ik ga eten. En ook daarvoor geldt: voorpret is halve pret!
Klinkt lekker! Ik heb ook wel zin in eten.. maar ik moet vandaag even mijn rapport afhebben zodat ik het morgen kan doorspitten op fouten, dus ik moet van mezelf nog 1 uurtje doorwerken na mijn zoveelste pauze van de dag :D

Hm,, 1000E per maand klinkt inderdaad als low-budget. Dan valt Australie nog even af, want alleen het vliegticket kost al 1000Euries... en als je daar low budget doet heb je denk ik 100Euries nodig voor een maandje.

Hoe lang wil je weg? Ander Portugal/Marokko een optie? Heb zelf een tijdje in Portugal gewoond en vind het een super leuk land! Denk trouwens dat als je low-budget wilt doen, je niet ver moet gaan vliegen... en dan ergens in een tentje terrecht komt ;)

Zuid-Afrika; ik heb daar gewoon geen lekker beeld van. Ben in Australie iets te veel mensen daarvandaan tegenkomen die zijn weggevlucht omdat het niet meer veilig was daar. Dus ik heb het beeld dat het voornameljik voor witte mensen niet zo'n veilig land is..... maar ja, dat zijn mijn vooroordelen. Ik ken wel mensen die daar wel gewoon heen gaan of heen zijn gegaan...
Nog een land waar ik niet graag naar toe zou willen gaan: China...

Ehm, ik weet verder ook niet veel over Azie, maar ik denk dat Malysie/Thailand/India/Indonesie wel goed te doen zijn qua veiligheid en low budget...
Euh ik ken genoeg mensen die in ZA geweest zijn (ook gewoond hebben) zonder problemen (met of zonder kleurtje). Je moet vast oppassen maar Marg, je hebt ook in Guate gezeten en dat is ook niet het meest frisse land op aard. En daar ging je alleen als 18-jarige gup heen.
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 02 februari 2010 @ 17:20:

Klinkt lekker! Ik heb ook wel zin in eten.. maar ik moet vandaag even mijn rapport afhebben zodat ik het morgen kan doorspitten op fouten, dus ik moet van mezelf nog 1 uurtje doorwerken na mijn zoveelste pauze van de dag :D

Hm,, 1000E per maand klinkt inderdaad als low-budget. Dan valt Australie nog even af, want alleen het vliegticket kost al 1000Euries... en als je daar low budget doet heb je denk ik 100Euries nodig voor een maandje.

Hoe lang wil je weg? Ander Portugal/Marokko een optie? Heb zelf een tijdje in Portugal gewoond en vind het een super leuk land! Denk trouwens dat als je low-budget wilt doen, je niet ver moet gaan vliegen... en dan ergens in een tentje terrecht komt ;)

Zuid-Afrika; ik heb daar gewoon geen lekker beeld van. Ben in Australie iets te veel mensen daarvandaan tegenkomen die zijn weggevlucht omdat het niet meer veilig was daar. Dus ik heb het beeld dat het voornameljik voor witte mensen niet zo'n veilig land is..... maar ja, dat zijn mijn vooroordelen. Ik ken wel mensen die daar wel gewoon heen gaan of heen zijn gegaan...

Portugal en Marokko staan allebei op mijn lijstje maar omdat allebei voor mij op auto-rijd-afstand zijn, bewaar ik die liever voor kortere tripjes. Denk ik nu. Ik zit zomaar wat hardop te denken hoor. En kijken wat voor mogelijkheden er zijn. Ik heb ook wel wat spaargeld. Een vliegticket van 1000 euro kan niet, van 500 wel.

100 euro voor de hele maand?! dat is een grapje toch???? Dan kan ik ook wel high budget
Ja maar waren die mensen ook SAMEN? Zelfs in Guatemala heb ik daar weleens last van gehad, dat je gewoon op straat door vreemden lastiggevallen werd wat zo'n neger verdomme moet met dit blanke meisje?!

Ik zal het zo zeggen, niet mijn idee van een geslaagd uitje!
lijkt me inderdaad níet zo'n geslaagd tripje dan... stom dat die mensen zich niet gewoon met hun eigen zaken bemoeien...

Oh jah, dat was een type foutje *blond* Ik bedoel 1000euries voor een maand, tenminste dat was wat ik ongeveer uitgaf per maand toen ik daar aan 't rondzwerven was (lees: hoe ik daar mijn studieschuld opbouwde :D).

Ehm, ik weet niet hoe zuid-afrika is voor een gemengd koppel. Ik ken wel een soort van gemengd koppel dat naar azie is geweest, maar daarbij was zij donker en hij wit, en volgens mij hebben hun nergens last van gehad.

En van Portugal weet ik vrijwel zeker dat 't geen problemen oplevert, er lopen daar in ieder geval genoeg mooie donkere mannen rond Maar ja... als 't op rijafstand is... dan is 't miss meer een optie voor Pasen ofzo...
Kenia/ oeganda/ tanzania is echt een no-go voor low budget!

Daar zit je een week van het geld waar je in Azie voor een maand kan reizen.

Ik zou dan naar Bangkok vliegen. Goedkoopste tickets zijn altijd op BKK en van daar uit kan je alle kanten op. Ofwel je blijft in Thailand, of je gaat overland naar Laos (talking about low budget) of naar Cambodja en je kan zelfs nog met Air Asia van daar uit super goedkoop vliegen naar bv Maleisie of Vietnam.

Moet rennen, weer al.

Ga eten bij een vriendin.

En idd Ine: where are you?!??!
Marg, jeps met blanke Zuid-Afrikaanse vriend.
Maar zijn de tripjes zoals Portugal en Marokko juist nu niet geschikt omdat je zo weinig budget hebt? Scheelt een vliegticket, datje over een paar jaar misschien makkelijker kan betalen.
Ja misschien wel. Ik zit ook alleen maar wat hardop te denken. Ik vraag me af of je voor twee weken zon zee en strand niet net zoveel kwijt bent als voor een maand backpacken, vandaar. En zon zee en strand heb ik in principe naast de deur natuurlijk. Maar Malta, Cyprus, ed. zijn ook opties. Of voormalig Joegoslavië etc. ik heb gehoord dat dat erg leuk is en goedkoop. Al trekt het me wel minder dan bv. Scandinavië of Oostenrijk maarja dat zal wel vijf keer zo duur zijn.

Vriend is nog niet eens op de hoogte hoor

Mevrouwtje Z. die dingen zijn inderdaad i-de-aal voor Pasen, dan heb je hier (bijna) een week vrij.
Malta is voor mij ook een optie om naartoe te verhuizen. Tenminste, wat ik er in al mijn bevooroordeeldheid voor ideeën over heb (kruising tussen Verenigd Koninkrijk en Mediterranée). Dus daar moet ik nog een keer naar toe.
quote:mevrouwtjezonneschijn schreef op 02 februari 2010 @ 17:45:

Ik ken wel een soort van gemengd koppel dat naar azie is geweest, maar daarbij was zij donker en hij wit, en volgens mij hebben hun nergens last van gehad.

Daar zet ik toch wel grote vraagtekens bij. Ik heb gereisd door India, Thailand en Cambodia en ik heb zeker donkere toeristen ontmoet die erg last hadden van vooroordelen. Want blank is mooi en rijk, en donker is niet mooi en sloeber.

Aan de andere kant: ik reisde alleen als blank meisje en dan werd ik in India ook al behoorlijk raar aangekeken. Je moet ook een beetje een olifantenhuid hebben. Hoe toeristischer het gebied, hoe minder last je zal hebben van vreemde blikken. Maar hoe meer je van de gebaande paden afgaat, hoe vaker je tegen vooroordelen aan zal lopen.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Ik heb ook van een heeeeel lichtgetint meisje gehoord dat ze in (ik meen) Japan nare opmerkingen had gehad over har huidskleur.

Nou vind ik vreemde blikken niet zo erg hoor, wat ik wel erg vind is opmerkingen of agressie (ook al tegengekomen in Centraal Amerika ja, zowel naar vriend toe als ook naar mij - want zal wel een makkelijke stoephoer zijn en wie zou er nou liever met een neger gaan dan met zo'n adonis van een Indiaan). Dat was daar al geen lolletje, maar ik ga dat niet bewust opzoeken op vakantie.

Dat je een attractie bent geeft niets, ik ken ook mensen die in China constant gefotografeerd werden door de Chinezen of een blondje aan wie in Azië gevraagd werd of ze haar tanden kon laten zien want ze leek nog zo jong maar aan haar haar te zien was ze stokoud. Ik was trouwens zelf in Guate ook een attractie, en er werd bv. ongevraagd aan mijn haar gezeten enzo. Dat vind ik allemaal onschuldig vermaak. Op het moment dat mijn vriend het idee krijgt zijn vuisten te moeten laten spreken, is de lol er wel af voor mij

Geef mij dan maar de geciviliseerde wereld

Dat soort "vooroordelen" zijn voor mij dan wel genoeg reden om niet te gaan reizen.
Ik gooi er voor ons hardcore on topic blijfsters nog even een liedje tegenaan:

http://www.youtube.com/watch?v=nj-tYoneI5E
Oh ik hou van dit liedje! Johan is eigenlijk super. Maar zijn zij niet gestopt? Of ben ik in het warretje?

Er zijn best veel ontopic liedjes trouwens.
Ja ze zijn gestopt. En natuurlijk vind jij Johan super, want ik vind ze ook super en jij houdt van al mijn muziek!

Tuurlijk zijn er veel liedjes maar deze kwam net toevallig langs op mn iPod en ik wilde m even delen.
Ja extreem veel je zou bijna denken dat elke zanger een ldr heeft gehad

Spijker, bijna donderdag!
Bijna donderdag? Nee, ik ga m vrijdagochtend bellen, voor hem donderdag! (of bedoel je dat niet?)

Ik ga overigens niet bellen met een groots plan of een grote mededeling hoor, maar gewoon om even zn stem te horen.

Kjong! Waar zit je? Zo lang niets van je gehoord!
oh wacht je bedoelt ik-voel-me-klote-donderdag? Jajajajaja.....
Even snel bijgelezen sinds het weekend.. Ben gisteren met spoed in"gevlogen" op een klant vlakbij Den Haag, kostte me (enkele reis a 140km) gisterenochtend 3u om daar te komen, en zit nu gelukkig in fijn hotel, maar helaas met nog 10 min internet-tegoed..

Spijker wat een nieuws!! Sluit me aan bij de rest: GAAN! Al tickets gezocht?

Margh, ben niet zo goed in low-budget/rondreis.. Afgelopen zomer was écht niet low-budget te noemen ondanks laag-staande pond. Maar wat Fille zegt, is dan juist nu Portugal of Marokko geen goed idee?

Fille, jij vroeg vorige week hoe dat zat met colleges volgen. Ik volg nog naast m'n werk (gesponserd en ook wel vereist door werkgever) een post-master opleiding tot registeraccountant (RA). Duurt 2 jaar, met alleen studie op vrijdagen (en niet in januari en van juni-eind augustus), maar wél met veel zelfstudie. Iedere week 2 (vrij tijdrovende) opdrachten inleveren en proberen nog wat te lezen.. best druk dus, en komt bij mij té vaak neer op de donderdagavond/nacht omdat de rest van de week al zo vol is. Nu dus maar een poging doen om nog 1 opdracht af te krijgen voor deze week. Donderdag of morgen dan maar die andere (afhankelijk van de terugreis vanuit Den Haag naar het zuiden)..

Internet is nu echt bijna op. Ik ben er morgen weer "onbeperkt"!

Tot dan! Fijne avond allemaal!
Spees,leuk dat je weer eens langskomt! Wat een drukte voor jou zeg, studie en werk naast elkaar.

Marg, ik weet ook niets van low-budget rondreizen en er zitten hier betere experts op dat gebied dan ik.

Even een ego-berichtje. Vandaag heb ik een echo gehad en alles zag er goed uit. Verder weten we nu het geslacht en het is een meisje! Ik heb vanaf het begin van de zwangerschap gedacht dat het een jongetje was, dus er moest echt even een knop om in m'n hoofd. Nu ben ik heeel erg moe, want ik was best wel zenuwachtig voor vandaag (ik kan me dan van te voren zo druk maken over zoiets), slecht geslapen vannacht en nu ben ik zo opgelucht dat alles er goed uitziet. Ga nog even lekker de douche in en heerlijk naar bed.
Spees, ergens wist ik het wel ongeveer, maar het blijft niet zo hangen. Pittig zeg. Vind je het wel leuk? Wat je leert en je werk?

Moon. leuk leuk leuk. Fijn dat alles goed en is en dat je nu lekker ontspannen kan gaan slapen. Voel je je verder nog goed?

Ik heb ooit bij mijn zanglessen een liedje gezongen waarin iemand zingt dat haar geliefde altijd weg is en als hij terug komt zij weggaat, omdat ze van het wachten en het alleen zijn houdt. Ofzo. Ik weet het niet meer. In ieder geval, mijn zangleraar en ik hadden het allebei volledig tegenovergesteld geïnterpreteerd. Mijn interpretatie was dat ze liever alleen was, volgens hem was ze ironisch. Nou, laat dr. Phil daar maar eens op los.
Een meisje!

Leuk.

Ik zou graag een meisje als eerste hebben.

En die stress is normaal, onderzoek heeft uitgewezen dat de meeste vrouwe h het gestresst zijn rond de periodes van echo's enzo. NIet meer stressen de volgende keer, is niet goed voor je baby
Klinkt zwaar hoor zo'n studie naast een baan... houd je dan nog wel tijd over voor hobby/ontspanning?

Wat ik zie over Azie/Africa... ik ben er zelf nog nooit geweest, dus heb er geen ervaring mee, maar 't is meer mijn beeld dat ik van heb. Zelf zou ik er niet zo snel heen gaan, voor school had de mogelijkheid, maar ik durf niet echt ivm mijn beperking. Eerlijk gezegd heb ik erg weinig zin om discriminatie op te zoeken, want bijvoorbeeld in Africa word je niet als vol aangezien als je een beperking hebt... dat soort dingen houdt me dus wel tegen.

Verder, low budget reizens; i love it :D 't zijn vooral de kleine dingen waardoor je low budget houdt; neit elke dag uit eten, kamperen en geen rondvluchten maken met 't vliegtuig... Denk dat als je op zo'n manier vakantie houdt, scandinavie ook nog wel te betalen is...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven