tips peuter vermaak
woensdag 3 februari 2010 om 10:07
hoi ik zit thuis met zwangerschapsverlof in afwachting van de tweede. De eerste is een erg energieke vent van 17maanden en ik betrap me erop dat we veel te veel voor de tv zitten. De sneeuw maakt het ook niet makkelijker.
Hebben jullie tips voor vermaak voor mij en mn ventje? De hele dag rondzeulen en zware lichamelijke activiteiten zitten er niet in met mn grote buik.
Hebben jullie tips voor vermaak voor mij en mn ventje? De hele dag rondzeulen en zware lichamelijke activiteiten zitten er niet in met mn grote buik.
woensdag 3 februari 2010 om 10:24
woensdag 3 februari 2010 om 10:27
Heb je een Ikea in de buurt? Ik nam tijdens het einde van de tweede zwangerschap mijn andere zoontjes van een maand of achttien vaak mee naar de Ikea om te spelen!
Koekjes bakken, boekje lezen, "helpen" in huis, boodschappen doen, dierentuin, kinderboerderij en dergelijke ook leuk om te doen! (althans, dat vonden die van mij.)
Koekjes bakken, boekje lezen, "helpen" in huis, boodschappen doen, dierentuin, kinderboerderij en dergelijke ook leuk om te doen! (althans, dat vonden die van mij.)
woensdag 3 februari 2010 om 10:28
bellen blazen, muziek aan en dansen, vingerverven (pak een oud wit shirt van papa en tadaaa... kadootje) bak water en dan speeltjes erin, muziek maken (potten en pannen met pollepels), dierengeluiden leren, cijfers leren (1 tot 10), met klei spelen, lichaamsdelen leren, liedjes met daarin bewegingen (hansje pansje kevertje), bal rollen, verstoppertje, mama helpen stoffen, favoriete knuffelbeer verstoppen en dan zoeken.
met de bus gaan, of de trein is ook altijd leuk. (als ze rijden tenminste) de dierenwinkel, heb je een overdekte speelplaats in de buurt?
Mijn zoon was ook zo energiek! Veel succes!
met de bus gaan, of de trein is ook altijd leuk. (als ze rijden tenminste) de dierenwinkel, heb je een overdekte speelplaats in de buurt?
Mijn zoon was ook zo energiek! Veel succes!
woensdag 3 februari 2010 om 10:50
Mijn peutertje, 22 maanden, kleit en knutselt zich helemaal suf. Grootste plezier heeft ze met bruine klei, daar kan ze poep van maken. En poep is een leuk woord en het is ook hilarisch om ontzettend verontwaardigt over alle poep op tafel te doen.
(natuurlijk hoop ik dat dit niet nagedaan gaat worden met volle keutel-luiers)
Krijtjes en wasco's zijn hier ook populair in combinatie met eenvoudige kleurplaatjes en grote vellen papier. Een hut bouwen onder de trap en alle poppen verzorgen en naar bed brengen vind ze ook heel gezellig.
(natuurlijk hoop ik dat dit niet nagedaan gaat worden met volle keutel-luiers)
Krijtjes en wasco's zijn hier ook populair in combinatie met eenvoudige kleurplaatjes en grote vellen papier. Een hut bouwen onder de trap en alle poppen verzorgen en naar bed brengen vind ze ook heel gezellig.