Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
truste zwart!

ik log ook uit.
Goedemorgen,

Even 300 reacties scannen...

Leuk Zwart, die laarzen! Ik ga ook even kijken. Zijn er ook nog in mijn maat. Maar vallen ze groot of klein, of normaal? Want ik twijfel over de maat...

Baal dat ik geen Latijn in mijn pakket had. Maar wilde ook tekenen/kunstgeschiedenis en dat was ook al en 'extra vak'. Ik had geen ruimte meer in mijn pakket. Dus geen Latijn. Altijd spijt van gehad. Ik heb nog wel een x een boek gekocht met Latijn voor beginners, maar dat heb ik niet meer. Ach ja... Als ik een x tijd over heb... (hahaha)

Oh, VWO in 6 jaar afgerond. Net als Zusje was ik een stuudje. Maar echt heel leuk vond ik het niet. Ik dacht: als ik goed mijn best doe ben ik hier snel weg... (maar ik ben ook wel een beetje een streber). HBO opleiding binnen 4 jaar afgerond. Toen nog 1 jaar mijn propaedeuse kunstgeschiedenis op de uni gehaald (had nog geen zin om te gaan full time te gaan werken).

quote:mirte2 schreef op 02 februari 2010 @ 23:20:

Alleen geschikt als je lang haar hebt...

[afbeelding]

(dit was 't badpak zonder bovenstukje)

Ik zie dat iedereen ook braaf voor 12u weg was!

Het was gezellig bij mijn Stanford. Lekker gegeten ook. Hij heeft een prachtig huis (alleen op de verkeerde locatie). Waren met de bus, i.v.m. de regen en de afstand. Hadden nog net de laatste terug, maar overstappen lukte niet meer, dus moest vanaf CS nog 25 min. naar huis lopen. Gelukkig was 't toen droog...
Goeiemorgen.

GB gelukkig dat het droog was vannacht toen je terugliep.

Het is vandaag een hele goede dag om je huis te luchten. En... als je heel goed ruikt, ruik je door de frisse lucht af en toe een vleugje lente.

Ik lag ruim voor 12 uur al in bed.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Moguh!

Was met de auto, dik half uur over gedaan terwijl het 2 wijken verder is, tttsssss zat van.

Met de fiets durfde ik alleen niet, maar morgen toch maar proberen want dit is ook niets.

Jas, GB verhaal over Vriendin van gister (uur of half 11) nog gezien? Spreek haar waarsch vanavond, ben benieuwd...

En ga de ketting proberen te ruilen als ik op tijd van werk weg kan.

Sops, hoe was het eigenlijk met je 'vriendinnen' op school of zie je die vandaag?

En hoe is het verder met iedereen?
Ik heb een plan: ik maak nooit meer een plan!
Zusje, heb je de bon van 7,50 euro van wehkamp ook in de mail gehad?

MSS, hopen dat het lukt met de ketting. Oh en ik had je verhaal over vriendin gelezen gisteren en daarop een korte reactie gegeven. (22:28)
quote:MissStokstaartje schreef op 03 februari 2010 @ 09:35:

Moguh!

Jas, GB verhaal over Vriendin van gister (uur of half 11) nog gezien? Spreek haar waarsch vanavond, ben benieuwd...

Ja, had 't gelezen MSS.

Zelf zou ik er denk ik nu niet meer op terugkomen als zij er niet over begint. Ik zou 't pas aankaarten als zich weer zoiets voordoet. Anders krijg je zo'n 'ja maar jij...' gesprek.

Ik heb voor mezelf gemerkt dat het beter werkt om het meteen uit te praten (ik weet dat je daar de gelegenheid niet voor kreeg), of helemaal niet meer. Als ik dat doe is het meteen uit mijn systeem (omdat ik er of iets van gezegd heb, of heb besloten dat het de moeite niet waard is). Het is volgens mij een beetje de mannen aanpak, haha. Voor mij werkt die goed.

En als je met haar blijft omgaan kun je je er maar beter bij neerleggen dat ze is zoals ze is en dat dat toch niet verandert.
Goedemorgen dames

GB, de laarzen vallen normaal, ik heb meestal maat 40 en in deze ook
Ohja Jas, sorry

Zal idd afwachten of zij er nog wat over zegt en anders niets meer.

Of alleen even jammer van de boze reactie en dat ze het niet wou uitpraten, maar klaar zo, gezellig verder.

Trouwens mijn andere bff (heb er 2 ) wordt bijna 30

Wat is nou echt een leuk kado? Sieraad ofzo?!
Ok zwart, thanx..
MSS, als jij 'alleen even' iets ervan gaat zeggen vrees ik, uit haar eerdere reacties te lezen, dat het dan niet 'klaar zo, gezellig verder' wordt. Dan zal ze zeker zichzelf gaan verdedigen en krijg je alsnog discussie.

Als je jou echt dwars zit moet je dat gewoon aangeven en anders idd, zoals GB zegt op de mannenmanier, lekker laten voor wat t is.

Just my 2 cents
MSS, ik vind zelf een 'doe-cadeau' altijd het leukst. Iets wat je samen kunt doen. Bijv. een make-up workshop, of een sauna dag of wijnproeverij of concertkaartjes ofzo. Maar dat werkt het beste als je het met een groepje geeft, dan kun je echt iets leuks geven. Alhoewel, concertkaartje lukt vaak alleen ook nog wel.
quote:Zwart schreef op 03 februari 2010 @ 10:13:

MSS, als jij 'alleen even' iets ervan gaat zeggen vrees ik, uit haar eerdere reacties te lezen, dat het dan niet 'klaar zo, gezellig verder' wordt. Dan zal ze zeker zichzelf gaan verdedigen en krijg je alsnog discussie.

Als je jou echt dwars zit moet je dat gewoon aangeven en anders idd, zoals GB zegt op de mannenmanier, lekker laten voor wat t is.

Just my 2 cents

My thoughts exactly...

En het is donderdag ook al bijna een week geleden (toch?) en daarom m.i. een beetje mosterd na de maaltijd.
Geeft niks MSS, 't was ook erg druk gisteravond, de reakties buitelden over elkaar heen.

Ik denk dat GB een erg goed punt heeft in wat ze schrijft in haar laatste zin; dat je als je met haar om blijft gaan je er maar beter bij neer kunt leggen dat ze zo is en toch niet zal veranderen.

Daar ben ik het helemaal mee eens.

Het kost jou nu telkens veel energie en de kans dat zij verandert is denk ik te verwaarlozen.

Ook dat je met jezelf afspreekt dat je of er gelijk op in gaat en mocht dat niet kunnen dan je schouders ophalen en het maar gelijk uit je hoofd gooien.

Maar goed, da's in het begin niet makkelijk maar kan wel.

Interessant trouwens dat we dingen van mannen overnemen. Ik kreeg hier afgelopen week ook al het verwijt dat ik te mannelijk dacht en ergens op een te mannelijke manier mee om ging.

(Vond het wel lekker makkelijk. )
Oh te lang over het typen gedaan, ben weer eens mosterd.
Ik was een keer op een date en hij zei tegen mij (ging over vrije tijd, werk, ambitie en zo) dat ik wel meer een man was dan hij

Hij vond dat juist wel erg leuk maar je begrijpt dat dat ook meteen de laatste date was....
Ppfff jullie hebben ook altijd gelijk he?!!!!

Als ze er zelf niet op terug komt zal ik het ook laten!

(anders mag ik mezelf verdedigen toch? )

En een doe kado lijkt me leuk, fotoshoot bij Douglas? Of eeeh een toneelstuk / optreden ja

Even zoeken naar wat...
Haha MSS, je moet sowieso natuurlijk doen waar je jezelf het beste bij voelt. Dus als jij de behoefte voelt om er nog op terug te komen moet je dat zeker niet laten omdat wij dat zeggen.

Maar je vroeg om input dus ik wilde je alleen deelgenoot maken van mijn eigen door schade en schande verworven inzicht en bijbehorende aanpak...
Goedemorgen ladies! Moet pas laat vandaag dus heb flink bijgeslapen Aan vandaag: grijs gemeleerde legging, met roze t-shirk van only die oversized is, maar aan de onderkant wel aansluit. Laatst gescoord in de uitverkoop bij Only voor 8,-

Zit nu ff aan mijn ontbijt, en dan nog ff leren voor spelling... volgene week een diagnostische spellingtoets.. als ik die haal hoef ik de rest van mij opleiding geen spelling&formuleren meer te volgen. Dan ben de maandag vrij! Deze toets is ook een must.. als je 'm niet haalt mag je niet afstuderen... dus wil er maar gewoon gelijk vanaf zijn!
En wat betreft mijn 'vriendinnen' die waren er eergisteren niet op d eerste dag en hebben dus veel gemist. Gisteren zag ik ze weer, deden ze heel normaal tegen me enzo.. dus ik gewoon normaal teruggedaan maar ben vooral opgetrokken met mijn projectgroepje.. Dat zijn gewoon studiegenoten waarmee het gezellig is, maar geen vriendengedoe. En er zit 1 meid bij waarmee ik het erg goed kan vinden dus ik vind het wel best! Mijn projectgroep is toch belangrijker want daar moet ik het meest mee werken dit semester.

Ik zie ze alleen in de trein eigenlijk. Heb gewoon besloten voor mezelf te kiezen.. zit ook voor mezelf op school, dus geen vriendengedoe meer. Dat heb ik buiten school om genoeg!
Oh en heb tegen die ene vriendin die de eerste dag er niet was, omdat ze in Rome zat. ( zij wilde dat ik voor haar zou liegen waarom ze er niet was) gewoon gezegd dat ik geen zin had om voor haar te liegen en dat ze het zelf maar moet regelen met de projectdocent.

Ze reageerde heel subassertief.. helemaal niet boos enzo, maar ze schrok er zelfs een beetje van. Pech voor haar Weet ook niet of ze nu uberhaupt wel een projectgroep heeft..
Ik spam jullie wel zo he op de ochtend
quote:Zwart schreef op 03 februari 2010 @ 10:22:

Ik was een keer op een date en hij zei tegen mij (ging over vrije tijd, werk, ambitie en zo) dat ik wel meer een man was dan hij

Hij vond dat juist wel erg leuk maar je begrijpt dat dat ook meteen de laatste date was....
Sops, goed dat je zo assertief bent!

Ik hoop dat je de spellingtoets haalt, wel een aantrekkelijk vooruitzicht dat je dan maandags vrij hebt! Wel de moeite waard om daar even voor te gaan leren.
Ben opzich wel goed in spelling en formuleren! Vooral werkwoordspelling, hoofdletters etc. Dat soort basisdingen. Verdiep me nu vooral in de moeilijke dingen.. incongruentie enzo... Moet er nog wel wat aan doen, want merk dat ik de zinnen lees en niet eens zie wat er fout aan is geen goed teken haha. Maar betekend wel dat ik de helft ongeveer al beheers! Dus een goed teken
Hey Jas, je hebt alweer een nieuw motto!

Grappig, nu is het wel elke keer weer spannend welk motto je vandaag weer hebt

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven