Waterwratjes

03-02-2010 11:36 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter heeft al een paar maanden last van waterwratjes op haar arm. Sinds een week of 4 gebruik ik een speciale spray voor waterwratjes maar tot nu toe heeft dit nog niet echt geholpen. Het is zelfs nog een beetje erger geworden. Heeft iemand misschien nog andere tips?
Kinderarts zegt niks aan doen. Je kan er betadine opsmeren, maar voor de rest helpt niets. Moeten vanzelf weggaan.
Ik heb ook die spray gebruikt, spray away heette het. Het hielp hier wel, maar niet alles ging er van weg. Uiteindelijk ging het vanzelf over. Het duurde hier wel lang, ik denk een jaar, omdat er toch steeds weer nieuwe exemplaren bijkwamen.
Ze moeten dus vanzelf weer weggaan, dan zal ik nog even geduld moeten hebben. Mocht het nog erger worden dan zal ik betadine eens proberen. Die spray laat ik dan maar even voor wat het is, het is verschrikkelijk stinkspul!
Spray away, dat heb ik ook. Af en toe drogen er een paar in maar er komen telkens meer nieuwe voor in de plaats. Kan dus wel een jaar duren. Ach, er zijn ergere dingen dan waterwratjes. Ik dacht misschien heeft hier iemand DE tip. DE tip is dus gewoon geduld hebben .
1 - 2 jaar staat er geloof ik voor die dingen
Ik had een stift waarmee je ze kunt aanstippen. Dat hielp geweldig. De arts van het CB waar we in die tijd toevallig heen moesten zei ook dat het wel een jaar kon duren, maar met een paar weken waren ze weg en nooit meer teruggezien. Volgens mij heette het merk Dr. Fix oid en dan de kinderversie.
..
quote:reizigster2004 schreef op 03 februari 2010 @ 11:53:

Ik had een stift waarmee je ze kunt aanstippen. Dat hielp geweldig. De arts van het CB waar we in die tijd toevallig heen moesten zei ook dat het wel een jaar kon duren, maar met een paar weken waren ze weg en nooit meer teruggezien. Volgens mij heette het merk Dr. Fix oid en dan de kinderversie.

Ik zal eens kijken of dat hier in de buurt te krijgen is.

@ star: 2 jaar misschien zelfs! Gelukkig is het iets waar ze geen last van hebben. Laatst dacht ik dat ze er één open had gekrabd maar toen had ze er alleen maar met rode stift omheen gekleurd. Viel mee dus!
En dan kom ik met de oplossing waar ik denk ik voor aangeklaagd ga worden voor kindermishandeling....

Mijn dochter had ze ook. Het werden er steeds meer en het duurde al meer dan een jaar. Op haar buik en op haar arm.

Aanstippen, antiwratten spul, niets hielp.

Toen kwam mijn buurvrouw met de oplossing!

We noemen het thuis "opereren" en dochter vindt het pijnlijk maar reuze interessant.

Als er een wit stipje te zien is ontsmet je het wratje en maak je het met een ontstmette naald open.

Dan knijp je het een stukje uit. Dat doet pijn.

Als het witte worteltje een stukje omhoog komt trek je dat met een pincet eruit.

Nog een keer knijpen. Als er bloed uitkomt is alles schoon.

Wrat weg.

Er komt dan een klein littekentje maar dat is binnen een maand weg.

En ze heeft ze niet meer gehad.

Omdat zij er over de 100 had heb ik dit traject in fases aangepakt.

Mijn huisarts vond het een hele goede methode. Ze zij er wel bij dat niet alle kinderen dit zo blij zouden ondergaan als die van mij. Maar die is ook gek

Het op de keukentafel liggen met een lamp erop en het echt "opereren" noemen vindt ze dermate interessant dat ze nu al naar me toe komt rennen als ze denkt dat er weer eentje zit.

"ik moet weer geopereerd".

Gelukkig hoeft dat niet meer. Ze zijn weg en blijven dat hoop ik ook....
Nee hoor het enige wat hier onwijs geholpen heeft is echinae c druppels... ik denk binnen een week of 3 was alles weg en nooit meer terug gekomen

3 keer daagsd een paar druppels in een glas water!

Succes
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Denk niet dat dochter me deze methode in dank af zal gaan nemen. Die wacht vast liever tot ze uit zichzelf verdwijnen. Afgelopen zomer had ze een teek die helaas voor haar toch echt verwijderd moest worden. Allemachtig wat heeft ze toen geschreeuwd. Laat staan als ik al die waterwratjes handmatig ga verwijderen.
Echinae C druppels klinkt al stukken vriendelijker!!
Zet haar een paar keer in een bad of teiltje met zeezout.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven