slaapzak

03-02-2010 13:37 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Welke slaapzak heeft een wijd model? Mijn dochtertje van anderhalf ligt op haar buik te slapen met haar knieen opgetrokken. Nu krijgt zij de slaapzak gemakkelijk open en als ik heb achterstevoren aan trek gaat de rits ook open. Ik heb er nu één van de kruitvat en één tweedehand. Die oude blijft goed dicht maar die van kruitvat is smaller en dan staat de rits onder spanning en gaat te gemakkelijk open. Ik heb er ook van de hema voor de zomer maar die lijkt me ook niet echt breder. Wie weten welk merk breed is?
Mijn nichtje heeft dat ook en kon ook geen goede slaapzak vinden. Handige Oma heeft er een stuk stof tussen gezet, probleem opgelost!
quote:Kim1205 schreef op 03 februari 2010 @ 13:43:

Mijn nichtje heeft dat ook en kon ook geen goede slaapzak vinden. Handige Oma heeft er een stuk stof tussen gezet, probleem opgelost!Hier ook, gewoon zelf wat vergroot.
Inderdaad zelf vergroten of kijken hoe ze zonder slaapzak slaapt? Zoon raakte op die leeftijd steeds verstrikt in zn slaapzak, het zat hem echt niet lekker meer.
En als je nou een maat grote koopt? of zou dat ook niet werken?

Ik heb er nu 2 op de groei gekocht voor Poessekind (7 maanden) en die zijn best ruim..

Maar weet natuurlijk niet hoe dat zit met kindjes van 1 1/2.

Stuk stof ertussen vind ik trouwens ook een goede tip!
Onder een dekentje slapen werkt hier nog niet maar stof ertussen zetten lijkt me wel iets, ik heb namelijk al de grootste maat, even oma lief aankijken.
Mijn dochter slaapt op dezelfde manier en ligt in een combisleeper voor 1 - 4 jaar.

Die is wel smal rond de borst, maar daarna wijder.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Extra wijde slaapzakken

Wellicht is zoiets iets? ik zorg voor een jochie dat ook lekker met opgetrokken knieen slaapt, en vooral behoefte heeft aan ruimte, en een gewone deken van zich aftrapt...zijn zus heeft een spreidbroek gehad, en nu slaapt het jochie in een oude slaapzak van haar....en dat gaat super!

(ben geen mama, maar een verpleegkundige die zorgt voor chronisch zieke/ gehandicapte kindjes...dus kom zo wel veel in aanraking met kinderen)

nog een toevoeging, deze zijn wellicht wat aan de prijs...maar mogelijk wel een idee om dit model na te maken me stukken erin zetten bij een gewone slaapzak.
anoniem_37252 wijzigde dit bericht op 03-02-2010 15:23
Reden: toevoeging
% gewijzigd
mijn zoon slaapt ook zo en die heeft gewoon een standaard slaapzak van de prenatal (maat 110 cm). Nog nooit problemen gehad met opengaande ritsen......
Die van Prenatal zijn inderdaad wat ruimer dan die van het Kruidvat, die van de Hema zijn naar mijn ervaring erg smal.
Mijn zoon heeft de combi sleeper van Little Company. Te koop bij Prenatal. Deze is echt heel erg ruim. Hij heeft maat 1-4 jaar (en is 2 jaar). Ze hebben er een maat voor een baby en een maat voor kinderen van 1-4 jaar. Ik ben er erg tevreden over.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven