Knoflook overheerst in mn heerlijke salade :(

03-02-2010 17:27 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hej hej ik heb net een heerlijke pastakipsalade gemaakt met allerlei lekkers er in, waaronder één teentje knoflook...

Had ik niet moeten doen: het overheerst serieus ALLE lekkere smaken van de rest van de salade! Is er een of ander wondermiddeltje waarmee ik die overheersende smaak/lucht er af krijg?

Veel dank want hij is zo lekker
Sorry, ben een knoflookjunkie, dus kan me niet voorstellen dat het té overheersend is...

Ik hoop dat iemand De Tip heeft, zodat jij je pastasalade ook weer lekker vindt!
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik ben ook een knoflookjunkie maar dit is serieus niet lekker meer :(
Geen idee wat je eraan zou kunnen doen. Maar zet het recept hier even neer, want ik hou ook enorm van knoflook.
Peterselie dempt de smaak van knoflook (verse peterselie, grof gesneden); ook kun je een paar druppels wodka door de salade doen (dat is veel te weinig om het te proeven maar het haalt wel wat van de knoflooksmaak af).
quote:Appelsientje schreef op 03 februari 2010 @ 17:30:

Geen idee wat je eraan zou kunnen doen. Maar zet het recept hier even neer, want ik hou ook enorm van knoflook.

Neem een standaard pastasaladerecept (ik heb zelf yoghurtdressing gemaakt) en heb daar dus blijkbaar iets te veel knoflook doorheen gegooid.

Ik zou normaal ook reageren met 'ooooh dat is toch juist lekker?!' Maar dit is gewoon niet lekker meer :(
Enne: wódka? serieus?
Als je een flinke scheut doet maakt het je geen donder meer uit dat de salade naar knoflook smaakt
Eye..vvvvvvvvvodkkaa souda ech *hik* hellupuuuuuuuh?? *hik* ikk sou er niettu *hik* veeeel in doen *hips*
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Ja, wodka, serieus.

Ik heb het niet over een vol glas natuurlijk :-) maar zeg een theelepel om mee te beginnen: doorroeren, even laten staan, na 5 min proeven en als het nodig is nog een theelepeltje wodka.

Ik verzin dit niet hoor, ik gebruik deze manier zelf ook wel eens en het werkt!
Ik ben ook benieuwd naar het recept! (en of de wodka helpt )
Ja dan moet je wel wodka in huis hebben.... Zou safari, bacardi of malibu wat worden
Gewoon meer pastasalade maken en erbij doen heb je nóg meer van die lekkere pastasalade.
Nee, je moet echt wodka hebben. Waarom weet ik niet, maar dat tempert geurtjes en smaakjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven