Gezondheid alle pijlers

Prikpil

03-02-2010 18:06 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Komende vrijdag krijg ik van mijn huisarts wat meer uitleg over de prikpil en of het een voor mij geschikte manier van anti-conceptie is. Ik wil 'm gaan gebruiken omdat het een positieve invloed zou hebben op migraine.

Wie van jullie gebruikt de prikpil ook? Om dezelfde reden? Welke bijwerkingen geeft? Wat zijn de nadelen (in de praktijk)?
Ik weet dat het heel erg 'anti-hormoon-maffia' klinkt, maar stoppen met de pil kán je zelfs van de migraine afhelpen. Niet bij iedereen maar ik zou het zeker het proberen waard vinden.

Het risico van de prikpil is dat het lang doorwerkt dus mocht het niet het gewenste effect hebben dan zit je er lang aan vast.
ik heb de prikpil gehad, maar nooit weer voor mij.

ik werd er dikker van,humeuriger, minder zin in sex, na het stoppen duurde het ruim 9 mnd voor ik weer ongesteld werd. daarna tijden lang erg onregelmatige cyclussen varierend van 14 dgn tot 36 dgn.
quote:Elmira schreef op 03 februari 2010 @ 18:10:

Ik weet dat het heel erg 'anti-hormoon-maffia' klinkt, maar stoppen met de pil kán je zelfs van de migraine afhelpen. Niet bij iedereen maar ik zou het zeker het proberen waard vinden.N=1 statistiek, maar bij mij heeft het gewerkt :-)
Ik zou eens naar de nuvaring gaan kijken. Hielp bij mij wel.

En erg weinig hormonen.
Ik heb de prikpil nu al een jaar of 4 en ik moet zeggen dat ik het geweldig vindt. Ik hoef er weinig aan te denken. Word niet meer ongesteld, en ik denk vooral dat de de bijwerkingen van persoon tot persoon verschillen. Ik werd er niet dikker van, ook niet humeuriger.

Maar ik heb wel migraine ik heb ook de gewone pil gebruikt en toen overgestapt maar heb het nog steeds.
Hmmm, bedankt voor jullie reacties. Nu ga ik toch weer twijfelen. Ik slik de pil momenteel met name voor het reguleren van de menstruatie. Zonder pil ben ik langdurig ongesteld met erge buikpijnen. Moeilijke afweging wat ik erger vind.

Nuvaring is voor mij geen optie (helaas).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven