als je niet even milieubewust bent...

03-02-2010 18:42 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaan jullie ermee om als hij veel 'groener' is dan jij, of andersom? Zorgt dat voor spanningen in jullie relatie?

Zelf ben ik nu single, maar ik kan me voorstellen dat het een probleem word in de toekomst, ik ben namelijk best 'groen'.
Gewoon, iedere avond voor het slapen gaan 10 ml pokon. Helpt echt!
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
Het ligt er natuurlijk aan hoe evangelisch je bent . Ik schaar mezelf onder 'behoorlijk milieubewust', maar geef meestal pas mijn mening als die gevraagd wordt (en dan is die ook vaak wel ongezouten hoor). Omdat ik vind dat dat soort dingen uit iemand zelf moeten komen, niet omdat ik het zo per se graag anders zie. Dus een man hoeft niet ineens voor mij te gaan recyclen, alleen liever wel als hij in mijn huishouden is. Nog geen problemen mee gehad trouwens.
Msschn niet handig om met iemand te daten, die een Hummer en een smeg-koelkast heeft?
Only dead fish go with the flow
Elke mening die tot waarheid wordt verheven kan voor problemen zorgen. Enige mate van wederzijds begrip en flexibiliteit is noodzakelijk binnen een relatie.
Als ik mail met iemand, met wie ik misschien ga daten, dan merkt hij vast al wel in mijn mail hoe ik over bepaalde zaken denk.

Voorbeeld: Iemand die in zijn mailtjes naar mij steeds racistische/discriminerende dingen uit over allochtonen, zou ik niet mee afspreken.

In mijn eigen huishouding ben ik behoorlijk milieubewust, ik scheid alles (plastic, glas, papier, GTFT en rest). Ik verwacht van mensen die bij mij zijn/logeren dus dat ze dat respecteren.

Ik zou er wel moeite mee hebben als iemand totaal anders zou zijn in die dingen...daarom wil ik ook niet (meer) samenwonen.
Overigens, waarom maak je je NU al druk om zoiets?
Ik zou er denk ik wel moeite mee hebben. Ik stook het thuis behaaglijk warm dus dan moet er niet iemand de hele tijd de temperatuur omlaag gooien of lopen mokken omdat ik 'm toch hoog hou.

Anderzijds zou ik me ook ergeren als hij tijdens 'n wandeling in de natuur 'n snoeppapiertje op de grond gooit.

Kortom: liever iemand die er 'n beetje 't zelfde instaat als ik.
Dus iemand die een HUMMER heeft en/of Smegkoelkast kan niet milieubewust zijn???

P.S. Ik moest wel even googelen om uit te zoeken wat Hummer en Smeg is...
Zoals anderen iemand zoeken die b.v. van katten houd, zo kan jij iemand zoeken die milieubewust is.

Ik zie niet in welk verschil er is met andere lijsten die mensen maken, waaraan een toekomstige partner moet voldoen.

T is maar net wat bij je past en het moet inderdaad wel werken als je gaat samenwonen. Ze zijn er hoor, de milieubewuste mannen !! Maar wel in de minderheid vrees ik.

Ik duim voor n leuk exemplaar voor jou
Ik moest ook googelen voor de Smeg koelkast, het enige waar ik aan moest denken was smeg-ma
He, dankje! Ik vraag me af of er ook specifieke datingsites zijn voor de zogenaamde 'groenen'?
quote:zhongguo schreef op 03 februari 2010 @ 19:03:

Ik moest ook googelen voor de Smeg koelkast, het enige waar ik aan moest denken was smeg-ma

Haha, die kende ik ook niet en kreeg er ook 'n vies idee bij.

Een hummer ken ik dan weer wel maar ik vind het spuuglelijke auto's. Vind het verder wél heel aantrekkelijk als 'n man 'n mooie SUV rijdt. Maar hummer valt bij mij duidelijk niet onder mooi.
Enige wat ik jammer vind nu ik een relatie heb, is dat hij veel vlees eet. Ik eet dat van nature veel minder, maar ik doe nu min of meer met hem mee.
Ha ha ha, elninjoo. het gaat er toch nu niet om of je die auto spuuglelijk vindt of niet?

smegma! was ik zelf niet opgekomen! ha ha ha

Ja, een hummer staat niet bepaald bekend om de energiezuinigheid. Evenals smeg-koelkast: niet bepaald A-label. En daar baal ik best wel van, want ik vind het wel supermooie koelkasten!!
quote:Dreamglasses schreef op 03 februari 2010 @ 19:24:

Ha ha ha, elninjoo. het gaat er toch nu niet om of je die auto spuuglelijk vindt of niet?

smegma! was ik zelf niet opgekomen! ha ha ha

Ja, een hummer staat niet bepaald bekend om de energiezuinigheid. Evenals smeg-koelkast: niet bepaald A-label. En daar baal ik best wel van, want ik vind het wel supermooie koelkasten!!Ik ben niet groen ingesteld dus ik kan 'n mooie grote auto wel waarderen, maar 'n hummer dus niet. De energiezuinigheid komt voor mij op de 2e plaats (zeker als hij de benzine zelf prima van zijn hopelijk zeer goede salaris kan betalen)
Persoonlijk vind ik dat dan wel weer jammer, maar dat moet je natuurlijk zelf weten.

Je zal iig geen goede match zijn met TO.
Ach, zolang je jou mening, visie, levenswijze niet opdringt moet het best kunnen om een relatie te hebben met een niet-groen persoon. Alleen veel mensen vinden dat moeilijk want willen vaak hun mening/levenswijze overbrengen op anderen, anderen ervan overtuigen dat hun manier DE manier is en gaan zich toch irriteren, klagen, doordrammen...

Als je weet dat je je groenigheid bij jezelf kan houden dan kan het best, of als je partner ervoor open staat ook.
Joh dan ga je toch flirten bij de bio-dynamische groentekraam? Of de tweedehandswinkel/ weggeefwinkel/ antikraakbioscoop/ alto-bio-vega-eetcafe? Daar komen al die harige hippies
Grappig topic. Ik zat laatst te bedenken dat ik bij de volgende internetdate-actie ook 'milieubewust' erin ga zetten.

Ik houd niet van mensen die lichten laten branden, heel heet stoken, al het afval bij elkaar gooien, etc.

Nouja, dat klinkt wat stellig... ik erger me er een beetje aan.

Laatst woonde ik twee weken bij iemand in huis die nogal milieubewust was. Voor mij wel handig, kon leuk mijn afval sorteren (okay het is een tic ). Toen realiseerde ik me dat het binnen een relatie wel iets moet zijn waarover je op 1 lijn zit, 'groen' of niet.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
quote:Mevrouwdekees schreef op 03 februari 2010 @ 19:33:

Joh dan ga je toch flirten bij de bio-dynamische groentekraam? Of de tweedehandswinkel/ weggeefwinkel/ antikraakbioscoop/ alto-bio-vega-eetcafe? Daar komen al die harige hippies
ik had hem dus even verkeerd opgevat...

Ik zou er niet tegen kunnen als iemand minder 'groen' is als ik. Ik heb een tijdje met een vriend samengewoont (niet relatie) die minder groen was. Je wilt niet weten hoeveel spanningen er ontstonden, binnen 3 maanden woonden we niet meer bij elkaar. Daarom ben ik ook zeer dankbaar voor mijn even groene vriend (wel relatie) waarmee samenwonen dan ook perfect gaat.

(nu denken we exact hetzelfde over groen-leven, in het begin was dat redelijk hetzelfde maar je groeit naar elkaar toe in bepaalde groene details en past je aan elkaar aan.)
Ik zou waarschijnlijk enorm botsen als ik met iemand zou moeten samen leven die groen is. Kan me dus best voorstellen dat je als groene juist ook 'n groene partner zoekt. In de kou zitten met je winterjas aan binnen vind ik nu eenmaal niet gezellig en mijn pc blijft ook gewoon altijd aan zodat ik altijd even op en neer kan lopen om mail te checken/forummen zonder de hele opstartriedel. En zo heb ik ongetwijfeld nog wel meer eigenschappen die zouden botsen met 'n groene.
quote:schuim schreef op 03 februari 2010 @ 20:19:

ik had hem dus even verkeerd opgevat...

Ik zou er niet tegen kunnen als iemand minder 'groen' is als ik. Ik heb een tijdje met een vriend samengewoont (niet relatie) die minder groen was. Je wilt niet weten hoeveel spanningen er ontstonden, binnen 3 maanden woonden we niet meer bij elkaar. Daarom ben ik ook zeer dankbaar voor mijn even groene vriend (wel relatie) waarmee samenwonen dan ook perfect gaat.

(nu denken we exact hetzelfde over groen-leven, in het begin was dat redelijk hetzelfde maar je groeit naar elkaar toe in bepaalde groene details en past je aan elkaar aan.)Hoe moet ik me dat concreet voorstellen? Waar maak je dan ruzie over?
quote:wuiles schreef op 03 februari 2010 @ 20:35:

[...]

Hoe moet ik me dat concreet voorstellen? Waar maak je dan ruzie over?Een milieubewuste zou volgens mij elke keer lopen zeiken over het feit dat je de verwarming hoog zet, dat je rustig 'n kwartier onder 'n hete douche staat, dat je je pc aan laat, dat je je afval niet scheidt etc. etc. En als niet milieubewuste zou ik zeiken over de kou in huis e.d.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven