Thailand Topic!

03-07-2006 10:40 3908 berichten
Alle reacties Link kopieren
Centraal topic voor al jullie vragen, tips, verhalen en andere dingen!
Dus eigenlijk hoef ik het nederlandse boek van een vriendin niet mee te nemen!?

Ik ben nu koffers aan het inpakken,heel vreemd maar ik heb helemaal geen zin om in te pakken!
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Voor iedereen die nog twijfelt...lekker zelf gaan en niet met een georganiseerde groepsreis. Wij zijn in juli/augustus geweest met Djoser, hebben met drie personen 6000 Euro betaald en hadden slechte hotels (betonblokken en viezig), nog geen ontbijtje erbij en zaten in zogenaamd leuk centraal gelegen hotel (jaja, pal naast het centraal station in de stank én herrie van diesellocs van Chiang Mai).

Lekker zelf gaan dus, is heel goed te doen en je komt op veel leukere plekjes ook!
Op Tao hebben wij bij Big Bubble gedoken, een erg leuke, vrij kleine duikschool met Nederlandse, Duitse, Belgische en Engelse instructeurs. Ze regelen ook onderdak voor je. Heel erg veel plezier daar!!
Ooh krijg er echt zin in! Nog 2 weekjes..het gaat opschieten! De rugzak van een vriendin heb ik inmiddels geleend, hij zit bij mij niet zo goed, maar bij mijn vriend wel, dus hij mag ermee rond gaan sjouwen . Dan neem ik een kleine rugzak mee.

We hebben alleen nog geen hotel voor de 1e nacht, maar we zien het wel.

Ben nu best gestresst door de aankoop van een huis, kijk echt zo uit naar de vakantie! Even helemaal niets!!
dank jullie wel voor alle reacties! Vandaag helaas verdrietig nieuws uit Thailand (phuket) en mijn moeder dus ineens ongerust waarmee ik vlieg enzo, maar kans op zoiets, al is het nog zo'n klein kansje, bestaat altijd.

Ik ben wel al de dagen aan het aftellen...nog 29! veel plezier Ietje!
Ja, echt erg dat nieuws...we zagen het gistermiddag al op teletekst, kreeg spontaan koude rillingen. Brrr, daar moet je echt niet aan denken.

Maar goed, de kans is klein dat het nog een keer gebeurt.

Begin sinds zaterdag toch te twijfelen of het lukt met 1 grote en 1 kleine rugzak haha! Ik wil weer veel te veel meenemen! Maar ik heb echt geen zin om nu nog een dure rugzak te kopen; dat wordt dus proppen haha!

doei!
Hoi!

Misschien dat m1n antwoord al ergens tussen, maar vond het topic iets te groot om te gaan zoeken :-)

Ik zou graag een aantal maanden door Azie willen reizen. Heb nog niks vast staan of plannen ed gemaakt. Ik wil eigenlijk samen met iemand reizen en elkaar hier al een beetje leren kennen. Weten jullie misschien een site waar dat t makkelijkste kan en wie weet heeft iemand hier wel dezelfde interesses als mij.

Ik wil avontuur, cultuur, maar ook geregeld strand, kroeg en feestjes

Ik ben relaxed, openminded, flexibel, gezellig, eerlijk.
Hallo allemaal,

De voorbereidingen voor de reis zijn in volle gang...ik twijfel erover of ik een geimpregneerde klamboe mee zal nemen....wat is aan te raden?

Ik heb vandaag ook een EHBO kit van de ANWB gekocht, maar ik vind hem nogal groot, en ik zit erover te denken om hem om te ruilen voor een kleiner exemplaar, hebben jullie tips?

@ sproos: misschien kun je je oproepje ook op het prikbord zetten??

groetjes!
Hoi Grietje,

een Klamboe heb ik nooit meegenomen, vaak kun je die daar wel krijgen. Zelfde geldt voor die EHBO kit. Natuurlijk wel handig een klein voorraadje hoognodige spullen mee te nemen zoals pleisters enzo, maar er is voldoende gelegenheid om daar nog dingen in te slaan, indien je ze nodig hebt.

Wat mij betreft dus alleen maar onnodig gesjouw!
hi Lelie1,

dank voor je snelle reactie! Hmm misschien ga ik die kit toch maar terug brengen (of ik bewaar hem voor in de auto, is ook nooit weg!)

Ik wilde ook geen klamboe meenemen en zei al tegen mijn vriend: 'ah joh, die kopen we daar wel', maar op de site van Joho stond dat je echt niet weg moest gaan zonder, dus toen sloeg de twijfel weer toe.

ik heb inmiddels ook het hele topic gelezen wat je in je backpack mee moet nemen, daar heb ik ook genoeg tips gelezen. Heel handig, dit forum!!

groetjes!
Ach, Joho... dat soort organisaties overdrijven altijd joh

Have fun vast!
hahaha oh, gelukkig! Na alle reacties op dit topic was ik heel relaxed, maar na allerlei reissites te hebben gelezen ging ik toch twijfelen.

En een lakenzak, is dat aan te raden? En een ultratowel (je ziet het, ik heb me flink ingelezen op alle sites )

Ik heb er wel mega veel zin in! Normaal gesproken ben ik echt een controlfreak en wil ik alles geregeld hebben, maar nu heb ik echt zoiets van 'ik laat het wel over me heen komen, we zien het wel'. Heb de Lonely Planet al binnen, dus we komen er vast wel uit!
Hallo iedereen!

Sorry dat ik zomaar 'inbreek' op jullie topic. Dat komt omdat mijn vriend en ik begin januari naar Thailand willen. En aangezien er al een topic over geopend is wilde ik hier vragen voor eventuele tips ed. Aangezien mijn vriend een enorm drukke baan heeft en ik een darmziekte en dus geen hele zware reizen aankan op het moment wilden we richting Pukhet gaan. Wel willen we uiteraard wat van de omgeving zien en waarschijnlijk nog voor een paar dagen vertoeven bij de pipi eilanden (schrijf je dat zo?). Nu hebben we het eea al geinformeerd en we konden eerst vliegen naar Bangkok en dan daar eerst een paar dagen verblijven en dan doorvliegen naar Pukhet. Maar zo'n combi was ook mogelijk met Maleysie of Signapore. Nogmaals, ik hoop dat jullie het niet erg vinden dat ik er zo brutaal induik en ik hoop dat jullie goede tips hebben voor ons!

Alvast bedankt!
Een lakenzak is héél handig, zeker meenemen (tenzij je alleen in luxe hotels wilt verblijven). Wij hadden gewoon tweepersoons dekbedovertrek mee.

Voor vluchten van BKK naar Phuket: check www.airasia.com
Een lakenzak is een goed plan ja. Gewoon ééntje voor jezelf vind ik fijner, het is al klam en klef genoeg daar. Maar is maar net waar je van houdt natuurlijk
Thanx voor de tip! Iemand anders nog tips?

Alvast bedankt!
Micksel,

Je mag gewoon hier schrijven hoor!

Best eng zo'n eerste keer op de bonnefooi, maar alles gaat vanzelf in Thailand en het reizen hoeft helemaal niet zwaar te zijn. Ik ben alleen bang dat je vrij dure tickets zal moeten kopen voor januari. Ik heb 2 weken geleden geboekt voor eind januari en die waren al behoorlijk aan de prijs. Evergreen Deluxe van Eva was al helemaal niet meer te betalen.

Bangkok en Phuket zijn makkelijk te combineren, maar waarschijnlijk is een binnenlandse vlucht voor jou het makkelijkst. Maleisië en Singapore zijn een stuk verder weg. Je kunt overal in Thailand bij verschillende reisbureautjes alles boeken, maar hou wel een logische, geografische reis aan, want anders ben je alleen maar aan het reizen. Hou in ieder geval altijd rekening met een reistijd van een dag als je van A naar B wilt. Dit is dan inclusief wachttijden en het zoeken naar accommodatie.

Verder is een lakenzak handig als je in guesthouses gaat slapen, een klamboe hangt er meestal wel en anders is er een fan of airco en daar houden muggen niet van. Smeer je goed in met een een muggenmiddel met deet. Je kunt werkelijk alles kopen, ook in de kleinere plaatsen.
Hoi Micksel,

Als de drukke baan van je vriend en jou darmziekte de redenen zijn om voor Phuket te kiezen; dan hoeft dat niet.

Phuket is niet makkelijker dan veel andere delen van Thailand.

Overal zitten luxe hotels met goede keukens (voor jouw) en heerlijke massage's (voor je vriend).

Ik heb Thailand van onder naar boven en terug gezien (bahalve het oosten) en was zelf niet heel erg enthousiast over Phuket al kan je je daar ook prima vermaken.

en ik ben zelf absoluut geen rugzakken type dus heb ook niet " afzien" reizen gemaakt.

Dat maakt wel dat mijn reizen naar Thailand altijd pittig geprijsd zijn geweest maar dan heb je ook wat.

Een geweldig land!!!!
hoi Kaar,

Heb je het al bij LTU geprobeerd. Mijn vriend is een paar weken geleden naar Bangkok vertrokken voor 300 euro (enkeltje). Dat vond ik niet duur. O sorry je hebt al geboekt zie ik.

Ik heb nog nooit een lakenzak meegenomen, maar zit er stiekem nu wel aan te denken (ga volgende week 4 maanden reizen door Maleisie, Filippijnen en Indonesie). tot nu toe heb ik altijd een grote omslagdoek gekocht die o.a. ook als laken fungeerde. Best handig maar een lakenzak is een stuk kleiner., dus praktischer Een traveltowel heb ik ook altijd bij me, voor het geval dat er geen handdoeken zijn en dat is best vaak (of hele vieze!).
Hahahaha, ik heb ook dit jaar voor het eerst een lakenzak gekocht! Ik sleepte voorheen altijd gewoon twee éénpersoonsdekbedovertrekken mee, maar ze zijn nu zo goedkoop bij de Xenos dat ik ook overstag ben gegaan. Ze zijn natuurlijk veel lichter, maar ook wat kleiner en mijn vriend is 1.90m.

Wij gaan onze reis combineren met Cambodja, dus ik denk dat we het dit jaar wel nodig hebben. In Thailand nemen we toch vaak de iets luxere guesthouses en daar is eigenlijk altijd beddengoed.
Ja ik heb gekeken bij 333 travel voor vluchten vanaf Dusseldorf, maar dat bood niet echt een megaprijsverschil en dan is Dusseldorf vanaf Amsterdam toch niet zo handig. We betalen nu 825 pp inclusief.
Xenos he, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht, bedankt voor de tip!
Fijn dat ik mocht inbreken. We wilden gewoon in januari naar Thailand (lees: lekker warm) en mooie omgeving zonder dat het veel te zwaar wordt. (fysiek) We zijn 2 jaar geleden naar Vietnam geweest en was enorm mooi maar ook lichamelijk best zwaar. T was weliswaar geen backpackers reis maar toch wel inspannend. Vandaar dat we aan Thailand dachten. Van vrienden van ons kregen we te horen dat Phuket erg mooi schijnt te zijn en een combi is tussen vanalles doen (dorpjes/ winkeltjes/ duiken etc.) en ontspanning (mooi strand/ spa) dus vandaar. Maar als jullie betere tips hebben dan wil ik ze uiteraard heel graag horen!

Iig heel erg bedankt voor de moeite en voor de mensen die ieder moment naar Thailand gaan: veel plezier!!!
Hoi Micksel,

Een paar van de posters hier (waaronder ikzelf) zijn niet zo wild van Phuket omdat het op bepaalde plaatsten erg toeristisch is (met name Patong en Karom). Het stikt er van de Ierse pubs, hoeren en dito lopers. Daarentegen zijn er natuurlijk ook plaatsen op Phuket die wel erg mooi zijn en stukken rustiger (Katabeach, Kao Lak, binnenland). En je hebt er vreselijk mooie resorts waar je heerlijk kunt spa-en.

Voor de combinatie winkelen-spa-duiken-dorpjes denk ik dus eigenlijk dat je dan in Phuket op de goeie plek zit.
Ikzelf ben fan van Koh Phangang. Ik vond dat echt het paradijs! Wij zaten in een baai aan de oostkant, Nai Pan Noi. Maar mss vind je dat te rustig want je kunt het niet vergelijken met Phuket qua drukte/winkeltjes (die zijn er niet/nauwelijks). Ik zat in het Panviman Resort, dit was echt top!

Veel plezier met uitzoeken!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven