Forummer van de Maand - Brainstormtopic

02-02-2010 13:51 543 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste forummers!

Naar aanleiding van herhaaldelijke klachten en opmerkingen over de 'zichtbaarheid' van de Forummer van de Maand-verkiezingen is er nu dit topic om al jullie ideeën te inventariseren.

Dit topic is geopend in overleg met Sheila, omdat jullie altijd creatief zijn met ideeën, het een verkiezing is voor jullie en omdat Viva jullie er graag in wil betrekken.

Dit topic is de komende maand open, mochten er goede ideeën geopperd worden waar Viva ook enthousiast over is, dan neemt Viva die gelijk mee in de volgende ronde (dus de FvdM Maart).

Kortom; kom maar door!

Ook namens Sheila, alvast bedankt!

Angel 5
quote:Ann Liv schreef op 03 februari 2010 @ 21:37:

[...]

Dan heb jij de afgelopen dagen niet eens geknipperd, maar je ogen stijf op elkaar gehouden. Jezus te Paard er is geen ontkomen aan!

Ook met open ogen kan men blind voor iets zijn...
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
quote:Paque_in_Pink schreef op 03 februari 2010 @ 21:38:

[...]

is beelddenker en ziet mailbox rood uitslaan en knipperen van alle meldingen met van die oogjes in schilderijen zoals bij Wallace & Grummet
Wat Supersmollie zegt vind ik ook :)
quote:Broedkippetje schreef op 03 februari 2010 @ 21:42:

[...]

Ook met open ogen kan men blind voor iets zijn...
Ik vind het idee heel goed dat er een nominatieronde is waarna de Angels een beperkt aantal forummers kiezen uit de nominaties, waar vervolgens op gestemd kan worden.

En voor dat uitkiezen mag wat mij betreft de richtlijn zijn dat je anderen hebt geholpen, op wat voor manier dan ook. Of dat je iets bijzonders voor het forum hebt betekend. Ik vind zelf het criterium dat iemand het goed kan gebruiken niet zo relevant. Om iemand een hart onder de riem te steken, kun je een topic openen voor die persoon.

Maar mensen die echt iets betekenen voor de forumgemeenschap hier mogen in het zonnetje gezet worden. Dus eigenlijk wat iemand al eerder opperde, net zo'n systeem als de lintjesregen.

Kan iemand Bea even contacten om te horen wat haar criteria precies zijn?
quote:qwertu schreef op 03 februari 2010 @ 20:12:

Dushi, bij mij knalt 'ie recht naar binnen. Tuurlijk is het forum ter vermaak enzo, maar ik zit toch ook wel echt vanuit mijn tenen naar anderen te typen voor advies, om herkenning te bieden, etc.

Iemand die "de rest", waar ik deze maand toevallig door die nominatie wat nadrukkelijker bij hoor, wegzet als mensen die "als kippen zonder koppen overal nutteloze opmerkingen achterlaten", dat vind ik echt zum kotzen. En ja, dat trek ik me persoonlijk aan ja. Goddomme. Ik typ nog eens wat goedbedoelde adviezen, geef mezelf nog eens bloot in de hoop dat een ander daar houvast aan heeft. :puke:

Qwertu, ik las vanavond deze post van jou.

Daarna lees ik jouw post van een paar dagen geleden op het topic van een pasbevallen forumster die een klote-tijd doormaakt (ivm privacy noem ik geen naam en toenaam, maar je weet vast wel welk topic ik bedoel).

Je hebt gelijk.

Wat jij met zo'n post aan een ander biedt aan steun, herkenning, houvast... dat is ontzettend waardevol. En lief. En in mijn ogen van grote waarde.

Eens met Elninjo: hecht alsjeblieft geen waarde aan een opmerking van iemand die nauwelijks buiten haar eigen topic komt en dus weinig weet heeft van de waarde van de 'losse opmerkingen' die een ander in andere topics maakt.
Wees altijd jezelf. Tenzij je een eenhoorn kan zijn. Wees dan een eenhoorn.
En helemaal eens met Broedkippetje.

Qwertu, ik ken weinig forummers die met zoveel hart, oprechtheid en verstand (dat laatste is ook belangrijk) forummen, als jij. Hartelijk dank daarvoor!

(en daarvoor had je ook mijn nomimatie voor FvdM verdiend, maar ik had helaas niet door dat ik daar een heuse campagne bij had moeten voeren... Volgende keer beter! )
quote:delphicat schreef op 03 februari 2010 @ 22:02:

Ik vind het idee heel goed dat er een nominatieronde is waarna de Angels een beperkt aantal forummers kiezen uit de nominaties, waar vervolgens op gestemd kan worden.

En voor dat uitkiezen mag wat mij betreft de richtlijn zijn dat je anderen hebt geholpen, op wat voor manier dan ook. Of dat je iets bijzonders voor het forum hebt betekend. Ik vind zelf het criterium dat iemand het goed kan gebruiken niet zo relevant. Om iemand een hart onder de riem te steken, kun je een topic openen voor die persoon.

Maar mensen die echt iets betekenen voor de forumgemeenschap hier mogen in het zonnetje gezet worden. Dus eigenlijk wat iemand al eerder opperde, net zo'n systeem als de lintjesregen.

Kan iemand Bea even contacten om te horen wat haar criteria precies zijn?

Hear hear

En ik weet dan bijv ook dat ik het zelf nooit word want zoveel forum ik normaalgesproken niet dus volg alleen eigen topics en draag verder weinig bij. Mensen zoals Qwertu en Smollie en Eleonora en zo wel, die steken heel veel tijd in advies en steun van anderen. Dat lijkt me hele goede graadmeter. Al vind ik trouwens dat meer controversele forummers als Elninjoo ook mogen winnen want die dragen op een bepaalde manier ook weer bij.
quote:Inad schreef op 03 februari 2010 @ 22:09:

En ik weet dan bijv ook dat ik het zelf nooit word want zoveel forum ik normaalgesproken niet dus volg alleen eigen topics en draag verder weinig bij.Ja, ik maak ook weinig kans. Ik denk meestal als ik problemen lees: "Jeetje, wat rot!", maar een echt constructieve oplossing weet ik ook zo gauw niet. Alle lieve steuners en wijze adviseurs hier maken het forum tot wat het is, en die mogen daar best voor geeerd worden.
quote:qwertu schreef op 03 februari 2010 @ 20:58:

Toch nog wel even een vraagje: waarom mag hier niet over gediscussieerd worden, Five? De discussie heeft namelijk wel een duidelijk inzicht gegeven in de manier waarop er voorgedragen en gestemd wordt. En dat mensen hun teleurstelling uitspreken over hoe dat verloopt, dat lijkt me ook heel waardevolle informatie voor Viva. Ik snap dat het niet positief is en dat je het liever wel positief wilt hebben, maar dat doe je niet door dan maar te verbieden om klachten uit te spreken.

In mijn ogen is het uitspreken van een klacht een prima middel om helder te krijgen waar het probleem nu ècht zit. Van daaruit kan er verder gezocht worden naar oplossingen.Even tussendoor antwoord: discussie is prima, maar niet op de man spelen. Was inderdaad niet bepaald duidelijk in vorige post, excuses (zit meerdere dingen tegelijk te doen).
quote:delphicat schreef op 03 februari 2010 @ 22:12:

[...]

Ik denk meestal als ik problemen lees: "Jeetje, wat rot!", maar een echt constructieve oplossing weet ik ook zo gauw niet. O, dat is zo herkenbaar! En dan kom ik niet verder dan 2 zinnen. En dan komt er iemand met een heel wijs en goed onderbouwd stuk en dan denk ik dat had ik wel willen zeggen
Stressed is just desserts spelled backwards
quote:Paque_in_Pink schreef op 03 februari 2010 @ 21:38:

[...]

is beelddenker en ziet mailbox rood uitslaan en knipperen van alle meldingen
quote:mylenevalerie schreef op 03 februari 2010 @ 21:33:

[...]

Volgens mij klopt het niet wat je zegt.

Even theoretisch;

30 stemmen op 1 persoon. En al zullen er 40 of 50 of 100 op allemaal verschillende stemmen, dan zal het toch diegene worden met die 30 stemmen.

Of is het laat en moet ik de rosé laten staan?

Dit is precies het hele punt. Stemafspraken zijn oneerlijk, omdat je daarmee oneigenlijke concurrentie bent voor degenen die maar moeten hopen dat er iemand zo attent is om te nomineren. "De rest" stemt veel versnipperder, dus degene op wie door een hele groep bij afspraak gestemd wordt, wordt zo goed als zeker de winnaar.

Overigens wordt hier gevraagd hoe dat bij de koningin gaat: mijn moeder heeft toevallig zo'n lintje en bij de koningin vindt daar onderzoek naar plaats. In principe mag iedereen voorgedragen worden, maar om daadwerkelijk voor de eer in aanmerking te komen, wordt nagegaan of je verdienste zwaar genoeg is en of je verdienste wel op eigen merites is. In het geval van mijn moeder was er iets onduidelijk doorgegeven, waar dus ook daadwerkelijk achteraan gebeld is, met de vraag of het wel klopte wat ze doorgekregen hadden (niet dus).

In het geval van een FvdM zou zo'n systeem er zo uitzien dat óf de internetredactie + angels nagaan of de forummer die voorgedragen wordt de eer wel verdient, óf dat er na nominatie van de forummers alleen nog maar gestemd kan worden op de top 3. Voor mij part gebeurt het in combinatie met elkaar: forummers dragen lukraak aan, Viva onderzoekt of iedereen aan de vereisten voldoet, stelt op basis van meerderheid van stemmen een top 3 samen en op die top 3 wordt gestemd.
Ik krijg bij het toverstafje op deze avond toch even een ander beeld

klik voor de parkingmeter fairy (beeld is niet zo goed van kwaliteit)
Broedkipje, dank je wel. Dat was inderdaad precies een van de topic die ik in mijn hoofd had, waardoor ik me zo geraakt voelde.

En dank voor de complimenten. Ontzettend lief dat jullie de moeite nemen me dat te vertellen. Dat raakt me echt.
Dat van die pijlerwisseling lijkt mij een heel slecht idee. Ik hoor niet bij een pijler,hell niet bij een topic en niet bij een groepje dus ik zou het nooit kunnen worden en dat zou toch heel jammer zijn.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Qwertu, dat zeggen we alleen omdat je dat echt verdiend hebt. En dat is veel belangrijker dan een lullige titel op nog lulligere manier verkregen

Ik duik bed in
quote:qwertu schreef op 03 februari 2010 @ 22:25:

[...]

Dit is precies het hele punt. Stemafspraken zijn oneerlijk, omdat je daarmee oneigenlijke concurrentie bent voor degenen die maar moeten hopen dat er iemand zo attent is om te nomineren. "De rest" stemt veel versnipperder, dus degene op wie door een hele groep bij afspraak gestemd wordt, wordt zo goed als zeker de winnaar.Maar het nomineren staat nu gelijk aan stemmen. Dus het hele nomineren heeft al geen zin meer.
Stressed is just desserts spelled backwards
Dat is helemaal waar, Inad. Daar kan geen vieb tegenop.
quote:Maleficent schreef op 03 februari 2010 @ 22:33:

[...]

Maar het nomineren staat nu gelijk aan stemmen. Dus het hele nomineren heeft al geen zin meer.Die twee moeten dus ook uit elkaar gehaald worden in mijn ogen. Edit: net zoals het in het begin was.
Kunnen jullie misschien de kotssmiley's even verwijderen zo hier en daar?
Misschien moet je eens Het juiste woord raadplegen ter variatie van vocabulair. Lullig dit, lullig dat. En als het dan zo'n "lullige titel" is, waarom wind je je er dan toch zo over op?

Meeste stemmen gelden is eerlijk. Jaloezie is kinderachtig.
Nou Naomi hoeft zich morgen niet te vervelen.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Nouschi, ik denk dat dat laatste wel meevalt, maar je hebt wel een punt over het "bij een pijler horen". Geen idee waar ik bij hoor, maar ik heb zo het vermoeden dat er nógal wat pijlers van deelname uitgesloten worden als ik het binnen dat systeem zou worden. Ehhhmmm... ik kan 'm in dat geval alleen maar als laatste worden, vrees ik, want hoewel ik op de ene pijler echt wel vaker te vinden ben dan op de ander, komen ze uiteindelijk toch wel allemaal voorbij.
Nee hoor, Hela, ik verwijder mijn kotssmiley niet. Ik vind dat een dermate lage en achterbakse uitspraak gewoon benoemd mag worden, ondersteund door een bijpassende smiley. Als je zo flink bent om zoiets lelijks over je medeforummers te zeggen, dan moet je er ook gewoon tegen kunnen dat er wat lelijks teruggezegd wordt.
Nouschi, ik hoor nergens bij. Als dat al zo was had ik ook allang eens forummer van de maand geweest Ik pijlerhop me suf, en schrijf bij een aantal vaste topics maar nog meer losse topics. Al zijn er pijlers waar ik zelden tot nooit post.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven