Aug/sept 2009

19-11-2009 22:52 1444 berichten
Alle reacties Link kopieren
NaamLeeftijdUitgerekend J/MKids

Elyane Zootje (geb. datum)

Zeefje (geb. datum)

Dochter (geb. datum)

ZEMMIE (12-08-09)

Pauwie 36 Zwanger van de 4e!

Uitgerekend: 03-11-2011 Wimpie (02-02-04)

Kaatje (07-07-05)

MOPPIE (16-08-09)

Rebbel 28 Bekkie(geb. datum)

MATTIE (13-08-09)

Aruba 24 SABA (05-09-09)

Dierewier 28 Nesta (2007)

CESAR (08-09-09)

Visotsky 33 MIMA (09-09-09)

Lala1979 31 Dochter (eind 2007)

ZOMERELFJE (20-08-09)

Gympy77 32 Zwanger van de 2e!

Uitgerekend: 23-09-2011 KABOUTER (02-09-09)

Pipi28 34 PRINSJE (15-09-09)

Nala24 29 ESSIE (14-09-09)

Aapje 31 MINI-MONKEY (31-08-09)
De ha maar weer gebeld en we kunnen eind van de middag ff langskomen met Essie.

Er is nog geen verandering opgetreden...

Ik word echt gillend gek binnen. Wil weer lekker naar buiten met mijn meissie.
Nala ; wat vervelend , dat essie steeds aan kwakkelen is.. Hoop dat je snel weer beter bent.

Kaatje heeft krentenbaard. Ik had er nog nooit van gehoord, maar ze ziet er niet zo mooi uit op het moment. Het is ook nog eens erg besmettelijk, dus ze mag absoluut niet aan Moppie zitten. Hebben gisteren bij de ha even een middeltje gehaald.

Wimpie was afgelopen dinsdag jarig. We vieren het dit weekend , dan krijgt hij zijn op marktplaats gescoorde skelter.. Ben benieuwd naar zijn reactie.

Volgende week woensdag is het kinderfeestje. Het is een beetje dubbel , want ... ik weet niet of ik jullie al verteld had over het beste vriendje van Wimpie, daar is afgelopen week een tumor met uitzaaiingen bij geconstateerd en die gaat aankomende week al beginnen met bestraling en daarna chemo.

Dus het feestje van Wimpie is een beetje vreemd , omdat zijn eigen beste maatje er niet bij kan zijn..

Het speelt ook continu bij mij door mijn hoofd.

Morgen gaat Wimpie met de juf samen naar hem toe. Hij mag dan het cadeautje geven, waar ze met de hele klas geld voor hebben ingezameld.

Met Moppie gaat het nog steeds prima. Ze komt nog steeds twee keer per nacht en is bijna altijd vrolijk en gezellig.

Tegen het krabbelen hebben we sokjes, mutsjes en heel veel smeren en dat gaat ook redelijk goed.

Ze is ook druk aan het oefenen om om te draaien, het lukt bijna....

Volgende week gaan we weer 3 huizen bekijken, nu hier in de buurt, spannend...
Prinsje was afgelopen zondag weer beter. Helaas was dat van korte duur, want ik heb hem net weer ziek opgehaald van kdv. Dus ik hoop niet dat hij vanaf nu elke week ziek gaat zijn.

Hopelijk is Essie ook weer snel beter. En een voor alle zieke kindjes en moeie moeders (is dit NL Rebbel?).

Aapje, wat geweldig dat het goed met je gaat. Nog 1 iemand vrolijk hier en niet zeurt over zieke kindjes, moeheid, kou en sneeuw

Wat vreselijk van vriendje van Wimpie. Dat gun je niemand en vooral geen kinderen.
Heftig hoor Pauwie, van dat vriendje van Wimpie. Je had er idd al eens over verteld. Hoe is Wimpie er onder?

Nog gefeliciteerd met Wimpie zijn verjaardag!

Heb je het huis hier in het dorp nu definitief afgezegd? Suc6 met de andere bezichtigingen!

De huisarts vond nog niet dat Essie er slecht uit zag of uitgedroogd was.

Als ze gewoon blijft drinken en geen koorts heeft, kunnen ze veel hebben.

Hij raadde aan om banaan met roosvicee stop te gaan geven.

Wilden tuurlijk eerst wachten met bijvoeding, maar in deze situatie gaan we er toch maar aan beginnen. Dus straks krijgt ze d'r eerste geprakte banaan. Ben benieuwd...
Visotsky, zag op Hyves dat je jarig bent.

Van harte gefeliciteerd!

Heb je het nog gevierd vandaag? xxx
Vis ; Van harte !!

Wimpie maakte zich vanaf het begin al zorgen, maar het blijven kinderen... Die gaan meestal snel weer door met de dagelijkse dingen. Hij vraagt er wel regelmatig naar.

Hij vindt het heel fijn om zijn vriendje weer te zien en zegt ook dat als hij weer in de klas terug komt, hij gewoon weer zijn beste vriend wordt. Hij begint nu langzaamaan andere vriendjes te maken. Ze waren eigenlijk heel veel samen en hadden niet zoveel andere kids nodig..

Ik ga ook volgende week beginnen met de bijvoeding. Ik vind het best spannend hoe het huidje van moppie op de verschillende voedingsstoffen zal reageren.

Succes met de banaan !!

Het is toch wel allemaal weer snel gegaan over anderhalve week wordt moppie alweer een half jaar.

Moet aanstaande maandag naar het zh met Wimpie voor Generation R. Dat is dat onderzoek onder al die kids uit onze stad. Ze volgen iets van 40.000 kinderen vanaf de zwangerschap tot .....?

Hij moet maandag allemaal testjes doen, laat jullie nog wel weten wat precies. Het is meestal erg leuk.

Pipi; Kids van mijn zus zijn ook al een hele tijd aan het kwakkelen. Dat is echt best zwaar.. Steeds maar weer oplossingen verzinnen, zodat je niet te veel steken hoeft te laten vallen op je werk, maar ook niet het gevoel krijgt dat je je kids tekort doet, lastig ,,

Sterkte met alle snotneusjes en spugertjes
Ik ken dat Generation R niet Pauwie. Wasda?

De banaan was nog geens succes. Vandaag gewoon weer proberen.

Mevrouw wil nu alleen maar op d'r buik draaien, maar ligt ze er eenmaal op, is het met 1 seconde gillen.

Na een tijdje toch maar ff in wipstoeltje gezet. Wissel ik het gewoon af.
Beterschap voor alle zieke kindjes hier.

Ik heb zelf krentebaard gehad toen ik klein was en ik mocht er niet aankomen omdat het besmettelijk was. Ik deed het natuurlijk toch en tikte dan met mijn vinder een ander plekje op mijn huid aan. Daar was dan niet direct krentebaard te zien, dus zei ik dat het niet besmettelijk was, maar een dag later zat het er toch.....

Met Kabouter gaat het helemaal prima. Hij heeft wel een flinke snotneus, maar is verder niet ziek.

Kabouter vond zijn fruithap de eerste keer ook helemaal niets, maar wordt nu gewoon boos als het hem niet snel genoeg gaat of als het op is. Hij eet al een halve appel en een halve banaan en bij mijn ouders heeft hij zelfs van de week een halve appel, banaan en peer op.
Hallo!

Kom ook weer eens mijn hoofd weer om de hoek steken .

Moet eerlijk zeggen dat ik niet helemaal (of helemaal niet ) ben bijgelezen... Heb het idioot druk met vanalles.

We hebben een huis gevonden afgelopen zaterdag! We zijn er enorm blij mee, want we zijn de eerste huurders en dus is het puntgaaf van binnen (Veel huizen die we gezien hebben waren vrij sleets en viezig... en als je gemeubileerd huurt met een baby die over een poosje gaat kruipen is dat niet fijn). Verder is het behoorlijk groot, met 4 slaapkamers en een grote studeerkamer/kantoor, is het in mooie kleuren geverfd, zit er een nieuwe grote keuken in, 2 badkamers + toilet, hebben we een enorme tuin op het zuiden die aan glooiende weilanden grenst etc.

Kortom, we hebben superveel geluk!

Met Mima gaat het ook goed. Schrijf binnenkort weer iets uitgebreider .

Dank voor de verjaarsfelicitaties .
Wat een goed nieuws Vis! Leuk!

Klinkt erg mooi idd.

Lala, zag mooie foto's op je Hyves.

Essie zat vanmiddag zelfs te kokhalzen met de banaan. Maar misschien vindt ze de Roosvicee niet lekker die er doorheen zit.

Vanaaf maar eens zonder proberen.
Even heel kort;

Nala misschien kun je beter wat anders proberen dan banaan, is snap dat het verstoppend werkt en dat dat je doel is, maar de structuur van het eten in het mondje van een baby is eigenlijk het grootste probleem met leren eten, niet de smaak (hun smaak ontwikkeld zich pas later echt). Als je zelf een hap banaan in je mond doet voelt dat ook heel vreemd en glibberig. Of je zou evt banaan uit een potje uit de winkel kunnen proberen dat is meer een waterige substantie, dat krijg je zelf denk ik niet goed voor elkaar.

Nu ff weer opschieten...kom straks terug.
Even snel:

Hoe is het met je zus aapje? Leuk dat uit eten zo geslaagd was...

Hier ook hetzelfde tandenspul als Nala.

Rebbel take care, pipi succes met kleine kerel. VIs nog gefeliciteerd! Iedereen zwaai verder, batterij bijna op en te lui om accu te pakken. Moet ook gaan omkleden want straks uit eten en stappen! JOEHOE!
Ik ook even snel:

Lief dat jullie allemaal meeleven met mijn zus. Ze heeft verschillende onderzoeken moeten ondergaan, maar gelukkig blijkt het allemaal erg mee te vallen. Ze heeft nu de diagnose Spastische Darm gekregen. Is dan wel chronisch, maar lang niet zo erg als Croon of darmkanker. Ben erg opgelucht en dankbaar.

@ Dier: enorm veel plezier vanavond! Geniet ervan!

@ Nala: hoe is het nu met Essie? Duim voor gezonde en harde poep

@ Vis: nog gefeliciteerd met je verjaardag en natuurlijk ook met het huis! Klinkt echt super goed!

@ Pipi: sterkte met de kleine!

@ Pauwie: Leuk dat Wimpie Generation R mee doet. En spannend bijvoeden en het huidje. Heel spannend lijkt mij!

@ Gymp: zoveel fruit al? Geweldig.

Wij zijn vandaag begonnen met Peer. Hij vond het eerst heel raar, maar kon daarna wel genieten. Heel grappig om te zien.

Hier nu bezig met financieen. Niet leuk, maar er moet schoon schip gemaakt worden

Tot snel iedereen!!
Vis ; wauw , dat huis klinkt heel goed. Wanneer ga je erin?

Nala ; wat ik gemerkt heb bij het eten met kinderen is dat herhaling heel belangrijk is, daarnaast voel je zelf het beste aan, want jij zit erbij..

Ga vandaag ook maar eens aan de peer denk ik..., ben benieuwd.

Dier ; Hoe was je avondje uit?

Moppie begint nu de handsokjes uit te trekken, helaas. Moeten dus een andere oplossing verzinnen. Nog Tips?

Ben sinds eergisteren mijn stem kwijt, erg lastig .
Aapie; gelukkig dat het 'meevalt' het blijft vervelend, maar wel fijn dat alle ergere scenarios van de baan zijn. Peer vinden ze meestel al wel lekker. Ga je zelf prakken? Of een potje?

Pauwie, misschien klinkt het wat gek, maar heb je schilderstape in huis? Als je dat heel losjes plakt zodat mouwtje en sokje aan elkaar vast zitten. Of anders vaseline onder de nageltjes smeren, maar ik weet niet of Moppie daar tegen kan ivm eczeem. Jullie ook al aan de peer...leuke fase is dit he?!

Wij zijn gisteren begonnen met groente, worteltjes in dit geval. Deze week krijgt ze elke dag wat groente en volgende week gaan we fruit toevoegen en dan over 2 weken overschakelen naar de opvolgmelk en dan de gewone ipv omneo. We doen het maar even allemaal gedoseerd.

Wat me opvalt is dat jullie eigenlijk allemaal met fruit beginnen. Is daar een reden voor? Ik ben eigenlijk bewust met groente begonnen omdat ze fruit meestal wel lekker vinden om de zoete smaak, maar aan groente meer moeten wennen.
Hier gewoon een onervaren moeder die alles doet wat het CB zegt. Die hebben aangegeven dat ik als Kabouter 4 maanden was, dat ik dan met fruit mocht beginnen (over groente heeft ze niets geroepen). Dus begonnen met fruit, maar ik kom nu tot de conclusie dat ik misschien beter met groente had kunnen beginnen, want de groente gaat er niet echt gemakkelijk in.
@ Pauwie - Eén van mijn medeseptembermoeders heeft een baby met veel eczeem. Zij heeft hem kniekousjes om de handjes gedaan die tot voorbij de elleboog komen. Die krijgt hij niet af. Verder zou je misschien 's nachts de mouwen van haar romper/pyama kunnen dichtnaaien? Als die niet lang genoeg zijn zou je misschien van een dunne stof een mouwsjaaltje kunnen maken, met aan het einde handschoentjes of dichte mouwen. Ze zijn heel simpel te maken. Heb er voor Mima één gemaakt uit een fleece dekentje, omdat ik hier geen slaapzak met lange mouwen kon vinden... En ik ben niet bepaald een handwerkster .

@ Aap - wat fijn dat het 'maar' een spastische darm is...

@ Lala - hier wordt ook geadviseerd om met groenten te beginnen, omdat het risico op allergie bij fruit groter is. Hier wordt begonnen met wortels en knollen (wortel, aardappel, pastinaak, zoete aardappel, koolraap)...

Mima heeft een -ik-ben-moe-maar-slapen-is-toch-zonde-van-mijn-tijd- dagje . Ik was net zo blij dat ze tussen haar speelgoed in slaap was gevallen... Laat ze zo'n harde scheet dat ze er wakker van schrikt en begint het hele feest weer opnieuw .

Ze slaapt inmiddels weer sinds een minuut of 5... Hoop dat ze het even volhoudt...
Aapje wat een goed nieuws in die zin van je zusje!!! Al is een sepastische darm ook alles behalve leuk.

Weer gerust verder gaan dus, super.

Vriendin van mij heeft het trouwens ook en moedeloos wordt ze ervan, al lijkt acupunctuur nu goed te werken.

Naar van het exceem hoor Pauwie! Hoop dat de tips kunnen helpen.

Wij ook begonnen met worteltjes en groente lala. Is minder zoet en goed om die smaken te ontdekken. Inmiddels al wat afgewisseld. Ben trouwens nog niet zo trouw met iedere dag geven. Zoals het uitkomt zeg maar. Ben ook helemaal kwijt hoe het gaat met voedingen. Wanneer vervang je nou potje door fles en wanneer gooi je de laatste fles er af. Haha grappig he, heb je er al 1 ben je het helemaal vergeten. Komt vast goed

Avondje uit was super gezellig. Veel te laat geworden en helaas waren we zondag allemaal ziek. Niet van drank maar vette buikgriep. Gelukkig wel allemaal tegelijk zodat we met zijn allen konden slapen. Sneu hoor! Nu weer zo goed hersteld en huis weer vrij van kotskakverhalen .

Rebbel hoe is het met jou? Kom je de dagen weer een beetje door?

Pauwie kun je wel werken zonder stem? Virusje? Vervelend! Al kan het heel zwoel klinken , na 1 dag het zwoele ook wel zat....

Vis haha succes met je meis. Harde scheet verhaal is funny!
Hey gaat alles nog goed met jullie?

Hier na een aantal slapeloze nachten saba's tweede tandje door.

Pauwie, Saba krijgt meestal lange sokken aan. Tot aan zijn oksels zeg maar Maar krabt gelukkig niet meer zo met de hydrocortison. Helaas het enige wat werkt.
Hey Aruba, hier gaat het wel aardig, en daar bij jou?

Dier, kom de dagen wel door, hoor, maar ben wel veel moe en druk in m'n hoofd. Vind het werken nog niet altijd leuk en ben er thuis ook veel mee bezig (in m'n hoofd) waardoor ik voor m'n gevoel minder kan genieten van de kids.

Maar verder wel blij met m'n twee kleine schatjes en lieve man.

Bet ff stukje gekeken van Generatie 2010, de aflevering van vorige week. Daar waggelde een net bevallen moeder naar de auto, huuu, volgens mij heb ik er nooit zo bij gelopen. Het zag er behoorlijk lachwekkend uit. De bevalling van klein meisje Isabelle vond ik wel ontroerend en mooi. Maar verder maar een gek programma, of eigenlijk gekke mensen dat ze zo veel van zichzelf bloot geven.

Vis, moet erg lachen om de harde scheet en het vervolg van Mima.

Mattie gaat goed verder. Drinkt veeeeel en ik krijg het niet gekolfd. Dus als dat niet beter wordt, moet ik uitwijken naar bio bim (de biologische opvolgmelk) ofzo. Of Inad nog tips? Ik kolf al extra iedere dag en zie het niet zitten nog meer kolfmomenten in te lassen.

Hij houdt nog steeds niet van op z'n buik liggen en heeft daar nu een slimme oplossing voor. Zodra hij op z'n buik ligt, gooit ie zich als een razende naar rechts, om zo weer terug op z'n rug te rollen. Grapjas. Heb grappige foto van Bekkie en Mattie op hyves met rare bekkies

Nou, er heeft iemand honger hier en er moet er ook één slapen (ikke) dus dat was even kort een berichtje van mij over mij.

Hoe gaat het bij Ely en Mmomo? Nog steeds trouwe meelezerts?
Zie hier het bewijs van mijn trouwe meeleesstatus Rebbel
Ha, maar hoe gaat het met jou, Bobbie en de rest?
Schilderstape is een goede tip!! Bedankt.

De sokjes gaan de hele dag uit, aan de voeten en aan de handen. Nu heb ik maar een aantal maillots aangeschaft, de hele dag blote voeten is best koud.

Moppie is nog steeds regelamtig even wakker 's nachts en ik merk dat het zijn tol gaat betalen . Ben erg moe en probeer overdag ook even een momentje voor mezelf te pakken.

Morgen vieren de kids van mijn zus hun eerste verjaardag. Alweer een jaar geleden dat ze op deze wereld zijn gezet. Het blijft bijzonder (zeker voor die twee).

Wimpie is heeeeel blij met zijn skelter en aanhanger. Kaatje vindt het erg leuk dat er een duozitje bij zit. Nu het weer nog wat beter, zodat ze wat meer kunnen buitenspelen.

We gaan vanavond voor het eerst aan de appel!!

Even in de magnetron en dan pureren..

Dan doen we dat de komende 3 dagen en kijken we of er reactie optreedt. Ik vermoed dat het allemaal wel meevalt, want ze reageert ook niet op de bv als ik iets geks gegeten heb.

Generatie 2010, wat een geweldige mensen... Vooral die gingen badbevallen, erg vermakelijk.

Rebbel ; Ik kan ook mijn draai nog niet helemaal vinden , aanstaande dinsdag heb ik een gesprek met een vitaliteitscoach. (onderzoekje onder al het personeel bij ons op school)

Ik ben benieuwd of daar wat tips uit gaan komen...

Ik krijg het ook maar net aangekolfd voor twee dagen werken. Vind het ook best een opgave en hoop dat het misschien iets makkelijker gaat als ze ook wat anders gaat eten , misschien hebben "ze" dan wat meer kolftijd.

Ik kolf nu op een werkdag ongeveer 200ml. Maar ze drinkt dan 360 ml. Dat betekent dat ik dan weer een aantal avonden voorraad moet maken, 's avonds kolf ik ongeveer 120 ml. Dus twee avonden kolven voor 1 dag werken en dan nog zorgen voor een voorraadje in de vriezer...

Of het nog steeds leuk is, ja hoor, het live-borstvoeden is nog steeds een genot!!

Moppie heeft nog steeds geen tandjes en ook nog geen voortekenen.
Klinkt erg leuk een skelter met duozit voor de oudere kinderen, denk dat die er later ook gaat komen hier. En ik kan ook niet wachten tot het weer beter word en er weer lekker buiten gespeeld kan gaan worden.

Knap hoor dat jullie de bv ondanks wat moeilijkheden nog volhouden!

Elfje is ook nog elke nacht 2x wakker voor een fles, al hoewel ze deze week onverwacht 1x doorgeslapen heeft, dat voelt wel even anders als je dan wakker word 's ochtends. Maar ik vind het nog steeds wel vol te houden. Ze doen 's middags gelukkig wel samen een dutje van zo'n 3 uur hier, dus dat is dan mijn tijd. En om 7 uur 's avonds gaan ze beiden naar bed, gaat erg goed moet ik zeggen. Vandaag heeft Elfje haar eerste liga gehad, ze wist gelijk dat het ding in haar mond hoorde en keek echt ontzettend gelukkig, was wel grappig. Niet dat ze het nu vaak gaat krijgen, maar soms is het wel makkelijk om wat tijd te rekken en meer dan wat sabbelen is het vandaag ook niet geweest, heb het hele ding uiteindelijk gewoon weg kunnen gooien.

Rebbel; wat betreft werk heb ik ook nog niet helemaal mijn draai gevonden, zou het typisch een probleem zijn van het terug gaan werken in het onderwijs? Ik hoop heel erg dat ik dadelijk als ik weer mijn eigen klassen krijg na de vakantie me wat meer op m'n plek voel. Hoe gaat het met de kilo's? Ik zit inmiddels op 65,5, dus gaat best hard hier zonder dat ik er echt moeite voor doe.
Rebbel vervelend dat je je draai niet kan vinden. Had je het na Bekkie ook sterk dat je je werk niet leuk vindt of denk je dat het meer door het werk zelf komt? Hopelijk is het binnenkort weer anders en weer volop kunt genieten van je kids. Stuur alvast zon jouw kant op, scheelt ook altijd iets :-)

Aruba tweede tandje al. Allebei onder? Vast een schattig gezicht!

Jeetje meiden wat heftig met kolven en borstvoeding. Succes, vind het een hele prestatie. Pauwie rustig aan met je nachten. Lijkt me ook zeer pittig. Lekker dat je kunt bijslapen. Skelter klinkt super. Mooi verjaardagscadeau voor volgend jaar misschien. Vorig weekend een mooie fiets voor Nesta gekocht, bijna jarig en volgens mij wil hij straks niets anders meer.

Leuk je foto's Nala en fijn dat het zo goed gaat met de kilo's. Je doet er niets voor? Ben jaloers...ik ben 3 weken bezig en 3 kilo kwijt, netjes maar moet nog zoveel. In ieder geval ngo 7 kg en dan die eeuwige 5 kilo...pffff.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven