Relatie en dingen verzwijgen of liegen

04-02-2010 13:59 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik forum.

Dat weet mijn man niet.

Ik heb het weleens gezegd, maar hij begrijpt het niet en vindt het maar stom.

En hij is nieuwsgierig, wil dan alles weten, vind ik weer irritant.

Ik vertel hem nu dus niet dat ik forum.

Ik houd dit liever voor mijzelf.

Kan dit?

Soms voel ik me een loeder dat ik dat niet deel met hem en andere keren denk ik, wat voor toegevoegde waarde heeft het, dat hij het weet (behalve de irritatie).

verzwijg jij weleens iets voor je partner

Totaal aantal stemmen: 55

ja (76%)
nee (20%)
geen mening (4%)
Mag ik doorvragen Zus?

Zo nee... dan mag je het onderstaande negeren

Waarom houdt ie daar niet van? Ziet ie het nut er niet van in of is ie bang dat je er een minnaar ofzo tegen het lijf loopt?
Ik zeg wel waar ik heen ga en met wie, maar het zou een probleem zijn als hij vraagt, wie zijn dat dan.

Kijk dat soort zaken spelen dus ook mee, ik wil het wel vertellen voor dit soort zaken zoals meets ed, maar toch ook weer niet, vat je hem?
Mijn vriend weet wel dat ik forum en hij zwerft hier zelf ook ergens rond.

En zolang hij zich niet bemoeit met wat ik schrijf en daar een hele discussie over wil beginnen, maakt het me niet zoveel uit of hij nou wel of niet mijn posts leest.
Ehmm, nee Bi

Hij vind net als Beatrix reallive contacten veel waardevoller en hij zegt met fora's, dat zijn allemaal kluizenaars die niet normaal in de maatschappij mee kunnen draaien en daarom contacten zoeken op fora.

Snap je mijn aarzeling om het te vertellen....

Hij snapt het dus echt niet.
Ja ik vat hem. En als je een keer tussen neus en lippen door zegt: Zooo gelachen vanmiddag op het forum!

En als hij dan vraagt: Zit je daar dan weer?

Dan zeg je gewoon: nou, af en toe

De discussie dat hij het nut er niet van inziet hoef je niet eens te voeren, want zie jij het nut in van alles wat hij wel of niet doet?
Ik wist wel dat je verder zou lezen!

Dan nog... wat hij vindt hoef jij niet te vinden.
En als hij ziet hoe zijn eigen lieve mooie slimme vrouwtje plezier heeft door te forummen, dan klopt gelijk zijn beeld al niet meer en zal hij wel moeten bijstellen!
Neuh ik geloof niet dat er iets is dat ik verzwijg voor mijn vriend. We weten nog net niet van elkaar wat we vandaag voor lunch gegeten hebben, maar verder valt er eigenlijk niets te verzwijgen.

Hij weet dat ik forum en facebook en hij heeft zelf helemaal geen interesse in computers. Het hele "forum"-concept is een beetje ver van zijn bed denk ik. Toen ik vorige week ineens "nou jaaaaaaaaaaaa we zijn van het forum gegooid" gilde, zuchtte hij even en zette hij de tv wat harder.

Ik heb een aantal meiden van het forum ontmoet toen ik in NL was en daar was ie ook bij, allemaal prima eigenlijk.

Ik ken mijn man en weet gewoon dat dit een eikel punt gaat worden zeg maar, vandaar dat ik het dus verzwijg, uit de weg ga.

Zal vast ooit nog wel eens komen hoor, dat punt.
Oh ja Zus, je hebt best wel een hoop postingen hier en ik zie je ook regelmatig - hoe kan het eigenlijk dat hij het niet weet? Of zeg je dat je zit te werken of zo?
Een eikel punt?
Ja, een eikel punt

Nee, ik zeg niet dat ik zit te werken, hij werkt gewoon en ik ook en tussendoor en op mijn vrije uren forum ik.

Heb best veel vrije uren dus
Waarom zou je het verzwijgen? Omdat HIJ het niet nuttig vindt? Jij doet toch met jouw tijd wat jij wil? Hoezo moet daar een discussie over ontstaan?

Mijn man weet wel dat ik hier forum (duh, het forum staat zo'n beetje altijd open op mijn laptop of pc) maar het interesseert hem niet in het minst. Hij heeft wel wat anders te doen!

Een tijdje geleden waren we met een aantal forumsters gezellig bij mij thuis. Toen fronsde hij wel even zijn wenkbrauwen toen er een aantal forumgebeurtenissen ter sprake kwamen. "waar hebben jullie het in godsnaam over" zei hij, hahaha!

Maar hij vindt het vooral leuk voor mij dat ik het zo gezellig heb met mijn internetfriends. Hij gunt mij tenslotte alles en ik hem.
Geen idee eigenlijk, ja mijn vriend zou kunnen weten dat ik hier rondhang, ik heb het wel eens verteld, maar of hij het ook weet, geen idee. Er zijn trouwens wel zaken die ik niet vertel.
Als ik zou vertellen dat ik op een forum zit en mijn man roept meteen al dat hij het stom vindt dan zou ik me ook niet geroepen voelen hem er nog verder bij te betrekken.

Wat heeft slim zijn er trouwens mee te maken? Er zitten hier toch zat slimme vrouwen?
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
quote:zusenzo schreef op 04 februari 2010 @ 14:33:

Ik ken mijn man en weet gewoon dat dit een eikel punt gaat worden zeg maar, vandaar dat ik het dus verzwijg, uit de weg ga.

Zal vast ooit nog wel eens komen hoor, dat punt.

Je man is een eikel?

Maar als je best veel tijd hier doorbrengt, en hij weet dat niet, hoe denkt hij dan dat je je vrije tijd vult? Een boek lezen, punniken...? Het lijkt mij persoonlijk niet prettig om zoiets "verborgen" te houden. Want zo klinkt het toch een beetje, omdat je weet dat hij het niks vindt.

Of vind je zelf misschien "stiekem" dat het toch een beetje zonde van je tijd is? Dat vind ik zelf namelijk wel, bij tijd en wijle.

Mijn ex wist overigens dat ik hier forum en hele hilarische dingen liet ik wel eens lezen. Dat vond 'ie dan leuk maar verder boeide het hem niet. Het lijkt me dan wel weer heel vervelend als je man zo nieuwsgieig is dat 'ie je gangen nagaat.
Happiness is nothing more than good health and a bad memory - Albert Schweitzer.
Mijn vriend weet dat ik forum bij Viva, maar hij heeft nooit gevraagd om te kijken wat ik schrijf. Hij zou het trouwens wel gerust mogen lezen, wat ik hier allemaal neerpleur.

En als hij een discussie wil gaan voeren daarover: kom maar op! Ik heb hem wel eens een onderwerp laten lezen en dat ik dan ook wel weer benieuwd was, wat hij daar nou van vond. Hij vond het wel leuk, maar duidelijk niet zo leuk als ik.
Only dead fish go with the flow
Verdre heb ik zelf niet het gevoel dat ik iets verzwijg (over iets anders) tegenover mijn vriend, maar ik heb er ook nog niet bij stil gestaan. *gaat zich nu afvragen wat vriend nog niet weet en ik hem niet verteld heb...*
Only dead fish go with the flow
Mijn vriend weet ook dat ik forum maar hij vind het niet zo. "Dat is voor sneue mensen." Jammer, dan ben ik maar sneu.

Wel is hij ontzettend nieuwsgierig: "Waarom zit je te lachen?" "Tegen wie praat je?" "Heb je het ook over mij, en wat zeg je dan?"

Wel heb ik een nieuwe nick sinds hij de vorige wist. Sommige dingen die ik bespreek hoeft hij gewoon niet te weten, en daar vind ik niets geks aan.
quote:yayaatje schreef op 04 februari 2010 @ 14:25:

[...]

En ook al zou je hier wél rottige dingen over hem neerzetten, dit is en blijft een anoniem forum, waardoor het feitelijk iedereen vrijstaat om te posten wat je kwijt wilt. En óók als dat dingen zijn die misschien niet zo leuk zijn voor/over je partner.

(zo heb ik zelf een tijdlang gepost over mijn - toen nog- partner. Uiteraard volledig anoniem en middels een nickname. Maar toen hij hier destijds achter kwam, was hij laaiend..ziedend.. Hoe ik het in mijn hoofd haalde om allerlei dingen over hem/ons zomaar op het internet te gooien. Het is hem toen gelukt om de door mij geplaatste postings terug te halen, waarbij hij zichzelf natuurlijk herkende in de verhalen.

En alhoewel ik me voor kan stellen dat je het wellicht niet leuk vindt om niet zulke positieve verhalen over jezelf terug te lezen, blijf ik nog altijd vinden dat ik hiertoe het recht had. Het is niet zo dat ik hem bij naam en toenaam noemde.

Het was voor mij destijds de enige uitlaatklep die ik had. En ook nog eens anoniem..Dit komt mij heel erg bekend voor, ik heb het ook eens meegemaakt maar dan met een vriendin. Die wist dat ik wel eens op een forum kwam, (nog niet eens dat ik daar ook wel eens wat schreef), ze wist mijn nick te achterhalen (geen idee hoe) en ging vervolgens alles zitten teruglezen. Er stonden 1 of 2 topics op over mijn vriendschap met haar en daar is ze ziedend over geworden. Heeft ons uiteindelijk de vriendschap gekost. Zij vond het achterbaks, en niet kunnen dat ik dingen over ons op internet zette. En inderdaad, het was volkomen anoniem, geen namen, zelfs mijn nick leek totaaal niet op mijn eigen naam. Verder stonden er een paar andere persoonlijke zaken op, die ik met niemand kon bespreken, daarvoor was het forum mijn uitlaadklep, en die had zij dus allemaal gelezen. Sindsdien ben ik wel veel voorzichtiger geworden met persoonlijke verhalen op internet.
Mijn man weet op welke fora ik kom en met welke nicknames. Ik vertel ook wel eens iets over de dingen die ik lees of schrijf. Ik zou er echt niet aan moeten denken om mijn bezigheden op internet geheim te moeten houden. Als ik over zoiets al zou liegen dan zou ik mijn relatie echt niet goed vinden. Wij hebben gewoon geen geheimen voor elkaar.
Er zijn drie fora die ik regelmatig bezoek. De eerste ben ik echt héél veel te vinden, is ook mijn startpagina en ik sta automatisch ingelogd dus die weet hij wel.

De tweede (volgens mij) kent hij ook wel, soms heb ik het er ook over.

De derde is hier en ik denk niet dat hij die weet. Staat wel onder favorieten dus gemakkelijk terug te vinden.

Maakt mij verder niet uit, alles wat ik hier (en op andere fora) schrijf mag gelezen worden door hem als ie dat graag zou willen.

Maar hij heeft er niet echt interesse in, is ook niet zijn ding (kwa onderwerpen) .

Heb trouwens nog nooit over nagedacht dat sommige mensen je blijkbaar een kluizenaar vnden als je schrijft op het internet. Zo voelt je in elk geval niet.
Mijn man weet ook dat ik hier forum en ik bespreek sommige topics wel eens met hem. Hij vindt het leuk dat ik dat leuk vind :-)

Verder begrijp ik niet goed waarom je verzwijgt dat je forumt, alleen maar omdat je man het stom vindt. Ik vind het overigens stom van je man dat hij iets wat jij leuk vindt, stom vindt. Ik veronderstel dat jij zijn hobby's/bezigheden ook niet stom vindt, toch ?

Dat hij het zelf niet leuk zou vinden, ok, maar daarom is het toch niet stom...

Nog iets : als hij het zo stom vindt, waarom wil hij er dan alles over weten?? Is hij stiekem misschien bang dat jij dingen over jullie relatie zou kunnen schrijven?

Ik denk dat ik met mijn man een heel stevige discussie zou hebben als hij het stom zou vinden. Maar als hij opmerkingen zou hebben over wat ik schrijf: graag! Verschillen van mening vind ik altijd interessant, dan weet ik tenminste wat hij denkt.

O ja, en je kunt toch prima op een forum schrijven en daarnaast een leuk sociaal leven hebben ook. Het een sluit het ander niet uit.
Een jaar of tien gelee zat ik voor de ene pc en mijn man voor de andere. Ik lag met enige regelmaat krom van het lachen.

Vroeg hij wat er was. En ik in geuren en kleuren vertellen over het wel en wee op het Vivaforum.

Dus ja, hij weet het al jaren. Maar hij weet volgens mij niet eens hoe ik heet hier.
Ik houdt niets achter voor mijn vriend, maar opzich vind ik er niets mis mee dat je niet alles met elkaar deelt.

Iets opzettelijk achterhouden zoals een forum gaat mij te ver. Ik snap het wel, zo zou ik mijn ex ook nooit hebben verteld dat ik hier forum, maar dat is niet voor niets een ex.

Als iemand mij niet accepteert zoals ik ben en wat ik wil doen (staat gelijk aan: mij niet in mijn waarde laten), of dat wel doet maar zich er dan tegenaan gaat bemoeien, (extreme) jaloezie vertonen of niets zegt maar alles in de gaten houdt dan is het voorbij. Ik wil compleet mezelf bij iemand kunnen zijn. En het is prima als iets voor hem niets is, maar als hij daardoor mij stom vind... nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven