Relatie en dingen verzwijgen of liegen

04-02-2010 13:59 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik forum.

Dat weet mijn man niet.

Ik heb het weleens gezegd, maar hij begrijpt het niet en vindt het maar stom.

En hij is nieuwsgierig, wil dan alles weten, vind ik weer irritant.

Ik vertel hem nu dus niet dat ik forum.

Ik houd dit liever voor mijzelf.

Kan dit?

Soms voel ik me een loeder dat ik dat niet deel met hem en andere keren denk ik, wat voor toegevoegde waarde heeft het, dat hij het weet (behalve de irritatie).

verzwijg jij weleens iets voor je partner

Totaal aantal stemmen: 55

ja (76%)
nee (20%)
geen mening (4%)
Mijn wederhelft zit op een forum over voetbal. Het boeit me helemaal niet.

Hij weet dat ik vaak op Viva zit. Ook hem boeit het niet.

Af en toe kijken we bij elkaar, maar daar hebben we nooit een punt van gemaakt.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik heb aan niemand verteld dat ik forum, want dat is lekker van mij. kan ik prima gescheiden houden van mn IRL-leven.

Oh ja, behalve aan Bassist, die zag het namelijk open staan op mn laptop en vroeg wat het was. Hij vroeg waar ik over schreef dus ik zei: over mn complete seksleven schat, dus de laatste tijd voornamelijk over jou. Daar moest hij vreselijk om lachen.

Bassist is digibeet en spreekt geen Nederlands, dus ik verwacht niet dat hij mee zit te lezen

Ik vind het ergens wel typisch zusenzo, de reden dat jij erover zwijgt. De reden dat ik zwijg is omdat ik hier dan lekker anoniem blijf. Maar jij zwijgt omdat hij het anders af zou keuren.

Als je nou IRL een hobby zou hebben die hij zou afkeuren (je gaat bijvoorbeeld vissen maar hij vindt dat zielig voor de visjes), zou je dan ook net doen alsof je wat anders gaat doen met die hengels? Of zou je er een keer een gesprek over hebben waarin je jezelf verklaart en verdedigt en er daarna gewoon open over zijn?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Iets opzettelijk achterhouden zoals een forum gaat mij te ver.

Met deze zin die ik had opgeschreven bedoel ik wat Spijker hierboven beter verwoord. De rede waarom je het niet zegt, dat zou voor mij een issue zijn.
Dat ik Forum weet vriendlief. Kan ook niet anders, ik lig vaak in een deuk van sommige forummers. Ik weet niet beter of dat ik er nooit over ingezeten heb of hij het wel of niet wat vindt. Tis mijn ding en ik vind het leuk om te doen.

Ik heb eigenlijk geen dingen die ik voor hem verzwijg. Zou ik dat doen dan zou ik me gevangen voelen. Hecht veel waarde aan mijn vrijheid in doen en laten en wil hierin niet beperkt worden.
Mijn vriend weet het wel en volgens mij moet het ook niet moeilijk zijn voor hem om mijn forumnaam te achterhalen. Maar het interesseert hem gewoon niet zo wat ik hier schrijf. Ben niet zo'n "bekende" forummer. Maar zet er ook geen al te privé dingen op. Dat bespreek ik liever met mijn vriendinnen.
Ik ben het niet eens met Reiger dat je al je hobbies van je geliefde maar leuk hoeft te vinden.

Spijker en de rest ook trouwens, ik forum bovenal voor mijzelf en dezelfde reden als jij Spijker, om het anoniem zijn.

Ik zou het er gewoon eens over moeten hebben, want wat ik denk hoe hij gaat reageren is natuurlijk geen waarheid.

Ik denk namelijk dat hij zo gaat reageren en daarom heb ik bij voorbaat al geen zin in discussie of mijn zelf minderwaardig te gaan voelen, wat ik mezelf dan aan doe.

Maar bovenal verzwijg ik het omdat dit iets van mij is en ook eigenlijk wel graag zo wil houden, voor mijzelf.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven