** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Het was Terschelling. Ik ben nog nooit op een Waddeneiland geweest dus het was projectie. Ik wil graag een weekendje naar een Waddeneiland als het grijs weer is en enorm hard waait met leuke mensen en flessen wijn.

En 'je hoeft niet NU te beslissen' ga ik opschrijven. Toch jammer dat ik goede tips geef en er zelf niks mee doe.

Kotsen bij ongesteldheid is een zeldzaamheid, gelukkig.

Spijker, ik weet helemaal niet zo goed wat voor werk je hebt. Kan je dat (in de AK) vertellen?
Of iemand anders die goed in Duits is zoals Jooles, Ine, enzo....? Waarom, ik ben van de week naar een taalschool geweest om mijn Duits op te frissen want het is echt dramatisch ver naar achter geschoven in mijn geheugen. Een beetje lullen lukt wel en begrijpen, alles, maar die naamvallen en vervoegingen... pfffff ik ben het gewoon vergeten! Ik denk dat ik het vrij snel weer onder de knie kan krijgen, ik vind talen wel makkelijk, de leraar is Duitser, en ik was er vroeger heel goed in. Nu heb ik mogelijkheden om ook taken van de Duitse markt naar me toe te trekken. Ik kan dat ook uitbesteden aan meisje dat de website heeft vertaald en het wel ziet zitten wat extra taken te doen. Maar dat wil ik liever niet, want ik wil liever zelf die taken naar me toe trekken zodat ik straks Benelux én Duitsland (Duitssprekend Europa) kan doen. Dat is natuurlijk veel interessanter want een extreem veel grotere markt. Wat Es een tijd terug zei is waar, in Europese handel is het gewoon een handige taal!

Dus, ik ben bang dat als ik nu teveel uitbesteed dat meisje haar kans schoon ziet om die taken naar haar toe te trekken. Wat ik niet wil Maar ik ben er nu nog niet echt klaar voor (gelukkig ook pas 1 mail ontvangen), ik zit al een tijdje te zwoegen op een grammaticaal correct antwoord.
quote:es1450 schreef op 04 februari 2010 @ 13:27:

Punica is haar lief samen met haar oude lief op gaan zoeken, toch? Ze kende hem via World of Warcraft? En redelijk snel daarna was oude lief exit en werd het wat met nieuwe lief? Even kijken of ik ook een keer een verhaal onthoudt.

Jaaaaa :D Exit oude lover! Beste wat ik ooit heb gedaan!

Ik ken dat trouwens wat je zegt, Spijker, ik heb dat ook met muziek

"Ons" nummer is Lovesong van Dandy Warhols

We houden daar trouwens allebei sowieso erg van van de Dandy Warhols

We zien elkaar zeer waarschijnlijk weer in april (hij komt hierheen), hij blijft dan waarschijnlijk maar liefst 2 maanden hier :D

Dan (nog verder vooruit kijken haha) ga ik in september waarschijnlijk hierheen

En dan (nog verder!) komt hij waarschijnlijk met kerst naar mij, dit jaar was ik met kerst bij hem

Kerst 2011 wil ik daar wonen.

eyyyy dat verhaal van hoe ik mn lover heb leren kennen klinkt zo slecht als je het samenvat xD

Maar ik ben een hele trouwe meid, ik was echter gewoon niet assertief genoeg om me eerder te realiseren waar een relatie om gaat en daarna te handelen (begrijpt iemand me nog?). Ik had trouwens ook nog nooit zo'n duidelijk gevoel gehad van "dit is hem!" en dat had, en heb ik nog steeds heel sterk met mn lief nu

Spijker, heb je alweer plannen om hem op te zoeken? of doe je het rustig aan... (ik kan t ook gemist hebben) Woont hij downtown Toronto?

Vliegtuigtip: Neem n Nintendo DS of PSP en plemp ze vol met spellen! Oh ja, en een goed boek, of course
En Nemo en Fille, beterschap!

Ik heb zelf alleen migraine in die periode, die ik goed de kop indruk met medicijnen gelukkig

Ik vind mn PMS erger voor mijn omgeving ten minste lol

*deelt warme kruiken en kopjes thee uit*
quote:fille schreef op 04 februari 2010 @ 14:10:

Het was Terschelling. Ik ben nog nooit op een Waddeneiland geweest dus het was projectie. Ik wil graag een weekendje naar een Waddeneiland als het grijs weer is en enorm hard waait met leuke mensen en flessen wijn.

Dat lijkt me ook heel leuk. Alleen niet echt met mijn vriend. Of misschien ook wel. Maar dat is meer een groepsding toch denk ik.

Ik ben wel een keer geweest op Ameland met mijn ouders en dat was een enorm leuke vakantie. Ik wil mijn vriend graag nog eens meenemen om bij eb van het ene naar het andere eiland te wandelen, dat is toch bijzonder! En hier raad ik het ook altijd iedereen aan, vooral de zeehond-uitleg (met audiovisueel voorbeeld ) sloeg aan.

Wil jij me helpen met mijn Duitse mail? Ik weet niet hoe ik zo stom ben geweest daar niet aan te denken aangezien je in BERLIJN woont. Sukkel die ik ben.
Ik ben geen grammaticawonder maar mail maar (er liggen toevallig drie boeken van mijn taalles naast me) of ik ga proberen of msn werkt. Mijn computer en msn worden het meestal niet eens.
Ok ik mail je direct moment. Slechter (dan ik) kan in elk geval niet, ik heb zin om me de haren uit het hoofd te trekken vanwege de taal-idioot die ik geworden ben.
Ok verstuurd. Ontzettend bedankt alvast! Ook als je het niet kan (wat ik echt ten zeerste betwijfel ik haat mezelf al dat ik na zes jaar lessen zoveel moet zweten hiervan)
Ik hoop dat het sich erledigt hat.

Ik zweet er ook van en je wilt niet weten hoeveel geld ik in mijn Duits gepompt heb.

Ik luister nu franstalige muziek en wil nu dolgraag weer Frans leren. Als Parijs niet zo duur was, zou ik het nog doen ook.
Parijs, parijs, je kan toch ook naar goedkopere steden? Of naar België? Of Afrika of Caribisch gebied?

Je zal trouwens net zien dat we nou van deze mevrouw niets meer horen hoor. Maarja.

Hier is het echt al dagenlang kommer en kwel in de krant. Elke ochtend als je de krant openslaat zakt de moed je in de schoenen.

Inmiddels de hoogste werkeloosheid van de EU, Spanje bengt de EU in gevaar, pensioenleeftijd moet verhoogd worden naar 67, IMF adviseert Spanje dringend het minimumloon naar beneden bij te stellen (het is nu namelijk een sky rocking 624 ¤ per maand)................

Van één van mijn collega's is iedereen van haar gezin werkeloos geraakt, allebei haar ouders en haar nog thuiswonende broer. Haar vader is 61 en komt dus waarschijnlijk nooit meer aan de bak. Nu heb ik geleerd dat een uitkering na twee jaar ophoudt!!!!!!!!!!!!! Elke zes maanden wordt hij ook lager.

En dan het hele systeem, dat zit gewoon rot in elkaar. Het is vrij normaal om een gedeelte wit uit te betalen en een gedeelte zwart. Haar vader kreeg bv. 800 euro wit. Zijn uitkering is dus nog minder dan 600 euro. Dit heeft ook weer gevolgen voor pensioen enzo natuurlijk! Ikzelf ben zo ook een keer uitbetaald (bij mijn eerste baas), het is hier vrij gebruikelijk. Het is dus ook moeilijk, stel ik me voor, om het te vermijden als werknemer. Dan zitten ook veel mensen in de schulden; in dit voorbeeld hebben bijvoorbeeld haar ouders haar een auto gegeven die ze nog drie jaar af moeten betalen. Dat kan nu niet meer dus moet zij opeens zelf per maand 300 euro betalen. Andersom hoor je ook vaak, ouders moesten bijna altijd garant staan voor de kinderen als die een huis kochten, als de kinderen op straat komen en het huis niet meer kunnen betalen (want vaak zijn veel te hoge hypotheken toegekend) moeten de ouders het betalen en zijn die dus meteen ook failliet.

En dan de flutoplossingen die ik zo om me heen hoor: we moeten een massale staking houden! "Laat ze niet jou laten opdraaien voor de crisis!" en meer van dat soort anarchistische nonsens. Zapatero is volgens veel mensen de schuldige van dit alles. Tegelijkertijd probeert iedereen de overheid op te lichten en fraude te plegen, en houdt iedereen zijn hand op en klagen als er niet genoeg is (net of 'de overheid' een soort losstaand iets is ofzo).

Pfffffffffffffffffff. Geen goeie periode hier!!!!

Ohja ik vind het dus niet allemaal 'eigen schuld dikke bult', maar de manier waarop alles hier in elkaar zit draagt niet echt bij aan een oplossing.
Hier: "de rij van werkeloosheid" (paro is ook de uitkering die je krijgt)

En hier "65 jaar":

Ah het aloude 'ik wil geen of bijna geen belasting betalen, maar ik wil wel graag dat de overheid mijn kont afveegt'.
Ja dat leeft in Spanje echt ontzettend! Misschien een overblijfsel van de dictatuur.....?

Ook vooral dat constant staken en anarchistisch bezig zijn, zo kinderachtig vind ik dat!

Maar dat neemt niet weg dat er wel een echt groot probleem bestaat waar veel mensen onder lijden.
Ik denk dat overal mensen wel de lusten maar niet de lasten willen. Iedereen klaagt over belastingen en iedereen vindt dat de overheid de schuld heeft als het iets minder gaat. Misschien is men in het noorden iets nuchterder? Toch zie je wel veel hetzelfde in Europa: ongeveer tien jaar geleden waren bijna overal de sociaal-democraten aan de macht en die worden nu collectief uitgekotst. En wat ze ook doen, ze kunnen het niet afwenden. Jammerrrrrrrrr. De mooie golfbewegingen van de politiek. Wil iemand geld inzetten op wie er over tien jaar uitgekotst wordt?

Ho, daar viel een ijsschots van het dak.Hoop ik. Anders was het gewoon het dak.
Ik ben nog niet bijgelezen, maar je mag mij altijd mailen Marg. Het beste op mijn gmailadres. Dat heb ik ook op het werk altijd openstaan.
Misschien een vette mus?

Ohnee dat was in ander extreem weer.

Ik denk dat je wel gelijk hebt en toch vind ik de mentaliteit wel anders. Ik zie in Nederland veel meer 'wij moeten voor onszelf zorgen' (en evt. voor elkaar) en hier veel meer 'ze moeten voor mij zorgen'. Maar dat ligt misschien ook aan de mensen met wie je omgaat hoor. Als ik soms ingezonden brieven lees, brrrr... En vooral die Zapatero moet het ontgelden, net of hij effe in zijn eentje een economische crisis ontketend heeft (of überhaupt wat had kunnen doen om het te voorkomen, die hele onroerendgoed bubbel is ontstaan toen Aznar nog aan de macht was).

Sowieso vind ik politieke discussies hier niet echt redelijk gaan. Niet omdat ik het wel of niet eens ben met de ander. Weet niet of het minder is in Nederland, het valt me nu wel op.

Nog even toppunt van passiviteit: in mijn vorige baan ging ik vaak om met gemeentes. Mijn regio in het bijzonder en Spanje in het algemeen kan niet echt competitie aangaan (niet overal hoor, kijk naar Zara Santander etc., maar even generaliserend gezegd), Spanje heeft niet echt een kenniseconomie bv. Veel bedrijven worden nog heel ouderwets geleid door iemand die dat al 30 jaar zo doet, of wiens vader het ook zo deed, en nouja, die gaan dus kapot (in Nederland ook denk ik, ik denk overal). Groot punt is dus, dat bedrijven innovatief moeten zijn en moeten vernieuwen. Ook overal denk ik.

Nou, wat moet dan de gemeente maken 'het innovatie centrum'. Want, zo legde de gemeenteambtenaar mij uit, je kan wel tegen zo'n bedrijf zeggen dat het innovatief moet zijn om nog te kunnen concurreren, maar dan zal zo'n bedrijf zeggen, maar hoe moet ik dan innovatief zijn, en dan moeten wij het ze natuurlijk wel uitleggen.

Eh.....

Het hele punt van 'innovatie' is toch weg als je het uitgelegd moet krijgen? Dan is het toch gewoon weer imitatie???
Es, thanks! Fille heeft me inmiddels uit de brand geholpen en ik sta op het punt om naar het talencentrum te gaan om nogmaals te informeren hoe het staat met de lessen (ik zou gemaild worden).
Zo, bijgelezen en ik hoop dat Fille je kon helpen. Anders mail maar gewoon. Ik kijk vaker in mijn mails dat op het forum (al zou je dat niet zeggen. Af en toe moet ik natuurlijk werken

Ik heb daar ook een hekel aan. Ik las het laats op het forum ook nog ergens, zij hebben de belastig verhoogd bladibla. Wie is zij? Dat is toch de overheid van het land waar jij in woont en waar je verder weinig te klagen hebt hier, want voldoende vangnetten voor vanalles en nog wat. Niet dat dat niet beter kan, maar ik vind het zo gek als mensen doen alsof zij er niets mee te maken hebben.
Een vette mus

Ik heb het vooroordeel dat men in het Mediterrane gebied wat hartstochtelijker discussieert en misschien dus ook als het over politiek gaat?

Ik heb zo'n hekel aan als mensen steeds maar roepen dat ze ergens recht op hebben of klagen dat ze er geen recht op hebben. Iedereen meent zoveel mogelijk geld te moeten krijgen, maar niemand wil er voor betalen.
Ja Fille heeft me enorm geholpen! Maar bedankt voor het aanbod ik hou het zeker in gedachten.

Precies wat jij zegt Es!

Fille, ik denk dat ze idd. wel hartstochtelijker discussiëren maar niet echt rationeel. Maarja misschien ben ik zelf wel de vreemde eend in de bijt want op de maatschappijpeiler hier stoot ik ook steeds mijn neus, wat een enorme domheid toch, regelmatig (ja sorry dat is arrogant I know).

Maar over het algemeen gaat het (in mijn ervaring!!!) met Noord-Europeanen vaker over 'het grotere geheel', en met Spanjaarden vaak over de specifieke dingen zoals bv. bij het pensioen. Dat willen ze dan niet, komen er argumenten als 'ik heb mijn leven lang mezelf opgeofferd' (come on.... voor wie dan?! niet voor vadertje staat dat je daar nu wat van wilt verwachten!), en als je dan zegt, ok, maar hoe moet dat volgens jou gefinancierd worden is het al snel 'dat moeten ze maar oplossen', dan moeten 'ze' zelf maar minder verdienen.

Ik snap dat dit heel erg generaliserend is hoor! Maar het valt me op, ook van mensen van wie je het niet zou verwachten (niet van mijn master-klasgenoten trouwens hoor).
Hier een soort meeleesmodus. Doordat die stomme au pair weg is, loop ik giga te stressen. Mijn hoofd zit vol met vanalles en stroomt soms over. Vorige week was ik zelfs nieuwe gasten helemaal vergeten!! Gelukkig waren het bekenden en waren ze vroeger dan verwacht, maar toch..

Ik ben amper thuis, ren van hot naar her voor mijn gevoel en ben echt doodop. Vandaag zou ik gaan skien, maar ik ben gaan slapen . Het heeft de laatste drie/vier dagen heel hard gesneeuwd, we hebben nu wel een meter nieuwe sneeuw, en daar ben ik ook niet echt fitter van. Gelukkig niet zo ziek als in het begin van de winter, maar toch, niet fit en moe.

Mijn moeder komt helpen, gelukkig. Dat scheelt ietsje, want ik red het dus duidelijk niet alleen. Zeker niet nu zoon ook steeds naar de opvang gaat en zo nu en dan skiles volgt. Ik dacht dat het makkelijker zou worden, maar het lijkt wel drukker en ingewikkelder te worden. Hij slaapt slecht, wil 's avonds niet naar bed. Nou ja, een hoop geklaag weer van mijn kant. Sorry..

Marg, aan mij heb je trouwens niets qua duits. Mijn grammatica is om te huilen en ik gebruik eigenlijk alleen standaard mailtjes die geschreven zijn door een vriendin. Twee weken geleden nog heel hard gelachen met een groep duitse mannen die hier een uitje hadden. Leuke kerels wel, terwijl duitsers meestal heel stijfjes en keurig zijn. Deze stonden ook te swingen en lachen en hadden net zo veel lol als wij! Leuk!! Maar goed, zij moesten vooral heel hard lachen om mijn duits. Want wat blijkt nu, mijn duits is geen hoogduits. Ik praat een soort mix van hoogduits met dialectwoorden erdoor. Mmmm.

Daarom wil ik er ook echt wel mee aan de slag. Ik wil ook goed duits kunnen praten en vooral schrijven!

Heb nog gesmst met de architect. Hij is veel onderweg, Parijs, verschillende plekken in DE en ook de komende weken is hij heel weinig hier in het dorp. Dat dacht ik al, zijn auto staat echt zelden bij zijn kantoor. Hij wil me heel graag zien en vindt het vreselijk dat hij zo weinig hier is, maar hij doet zijn best. Al zal het de komende weken nog wel heel druk zijn en de kans klein dat hij tijd heeft. Nou ja, hier is het ook een gekkenhuis, dus dat is ook wel oke. Na de winter is het allemaal weer rustiger en makkelijker. Geduld, geduld.

Spijker, wow!! Wat een verrassing!! En wat leuk dat het dus toch nog niet voorbij is. Ik vind het ontzettend leuk voor je!!

En de rest, sorry.. ben echt een beetje offline merk ik.
Hey Ine, ik snap niet dat je na jaren (!!!) meeschrijven nog denkt dat je daar sorry voor hoeft te zeggen!!!! Wanneer komt je moeder? Heb je nog hoofdpijnen? Wanneer is het winterseizoen eigenlijk afgelopen, maart? of april? (of nog later, nee toch?)

Heb je de ouders van de au-pair nog geschreven en heb je er nog wat van gehoord?

Ik heb ook aan standaardmailtjes gedacht (hebben we in het Spaans wel bv.) alleen het lullige is dat als je dan een kleine aanpassing wilt maken, door een bijzin te veranderen ofzo, je toch weer alle grammatica moet kennen. In het Engels en het Spaans kan ik dat soort kleine modificaties wel maken.

Mevrouwtje Z., heb je het afgekregen?
Maar marg, de situatie in Griekenland is toch juist veel erger dan in Spanje? En als mensen zo weinig per maand verdienen, hoe moeten ze dan rondkomen?

Eigenlijk lijkt er een beetje een soort "ontwikkelings" problematiek te spelen als ik je goed lees. Mensen voelen zich in de val gelokt door het idee wij moeten dingen anders doen, maar mijn papa deed het ook zo, dus ik weet niet hoe ik het anders zou moeten doen? Iets was lijnrecht staan tegen over innovatie. En dan zullen en ook nog wel dingen als trots meespelen... en een slecht financieel management van het eigen huishouden.

En misschien zijn mensen wel gewoon te trots om hulp te vragen. En misschien moet de overheid juist meer hun best doen om innovatie te stimuleren... en misschien moet de overheid eerst even de kar trekken om het daarna aan het bedrijfsleven over te laten.. I don't know.

Ik weet niet hoe het in Spanje is, maar het het idee dat het soms wel lijkt op Portugal, mensen daar kopen een mooie auto op de pof, steken zich daar diep voor in de schulden om alleen maar een mooiere auto te hebben dan de buren.. Beetje kort door de bocht eigenlijk..

Maar verder... hier speelt het eerste stukje denk ik ook wel. Mensen weten geweoon eigenlijk te weinig van wat er nu precies om zich heen gebeurt om daar goed op te kunnen inspelen. Die kredietcrisis, die kwam totaal onverwacht. Tenminste voor mij wel... maar ja, ik stuur wel, maar geen economie

Hoe is het geaan met 't duits? Ik wil ook duits leren.. is wel een van side-goals als straks daar rondloop Heb er wel zin in, ben echt toe aan een nieuwe uitdaging en een verandering..

Heb net de halve avond op de bank liggen zielepieten omdat ik "de Belg" (zal ik dat maar gebruiken als forumnaam?) mis..... tijdsverschil sucks :S
Ik ook beetje offline, jij na 't seizoen weer terug, ik binnenkort als werk minder tijd & energie kost. En de andere offliners zien we ook wel weer verschijnen. Volgende week 'n collega terug die lange tijd weg was, en dan kan ik eindelijk 4 dagen gaan werken i.p.v. 5. Loonstrookje was wel schrikken vorige week, sinds 1 januari werk ik op papier al 4 dagen, maar heb nog nooit zoveel uren gemaakt als in januari en er in verhouding zo weinig voor betaald gehad.

Nou weet ik niet meer wat ik wilde schrijven.

Oh ja, Spijker, fijn dat de Bassist weer terug is, maar die donderdagen hadden wel weg mogen blijven. Heb je 't vanavond nog leuk kunnen maken? En Bassist gesmst?

Alle ziek-zwak-en-misselijken: beterschap.

En Marg: Marokko is prima lowbudget te doen. Het is alleen fucking heet in de zomer, nou ben je dat natuurlijk al wel gewend, maar ik zou 't liever dan 'n beetje proberen te vermijden.

Ik ben zelf nooit aan de stranden in 't noorden geweest, waar de immigranten de hele zomer zitten, die schijnen erg mooi te zijn en ik vermoed dat 't westerser is dan in de rest van 't land.

Ik vind Marokko altijd echt supermooi en erg boeiend, maar ik vind 't geen relaxed vakantieland.
Oh, ik dacht na Ine te staan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven