Postcrossing 3
maandag 11 januari 2010 om 18:49
Wie doet er hier aan postcrossing via www.postcrossing.com ?
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
Wie niet weet wat het inhoudt:
Het project
Het doel van dit project is mensen de mogelijkheid te bieden ansichtkaarten vanuit alle hoeken van de wereld te kunnen ontvangen, gratis. Hoewel, bijna. Het belangrijkste is: als je een ansichtkaart stuurt, zul je er in ieder geval een ontvangen, van een willekeurige Postcrosser ergens in de wereld.
Waarom?
Net als de auteur, zijn er veel mensen die het leuk vinden om echte post te krijgen.
Het bijzondere van ansichtkaarten vanuit verschillende plekken in de wereld ontvangen (vaak vanuit plaatsen waar je waarschijnlijk nog niet eerder van gehoord had) is, dat je je brievenbus in een soort 'surprise box' kunt veranderen. En wie wilt dat nou niet!
Hoe werkt het?
Eerst de verkorte versie:
vraag op de website een adres aan
stuur een ansichtkaart naar dat adres
wacht tot je een kaart ontvangt
registreer de ontvangen ansichtkaart in het systeem
De eerste stap is een adres van een andere gebruiker aanvragen naar wie je een ansichtkaart moet sturen. Je zult het adres via e-mail, met een postcard ID (vb: NL-782) om de ansichtkaart in het systeem te identificeren, ontvangen.
Daarna moet je de ansichtkaart versturen, noteer ook het postcard ID op de kaart. Het postcard ID geeft de ontvanger de mogelijkheid om de ansichtkaart op de website te registreren. Nu ben jij de volgende persoon wiens adres uitgegeven kan worden aan een volgende postcrosser die een adres aanvraagt.
Je kunt tot 5 kaarten onderweg hebben en steeds als een van jouw kaarten wordt geregistreerd, kun je een nieuw adres aanvragen.
Kom ook meedoen op www.postcrossing.com !!
(Nee ik heb geen aandelen in deze site, ik vind het gewoon leuk als er meer mensen mee gaan doen)
donderdag 4 februari 2010 om 19:56
donderdag 4 februari 2010 om 20:28
Gisteren weer eens nieuwe adressen aangevraagd, deze keer van iemand uit Australie met maar liefst 7 accounts.. (laurent7..) Volgens mij waren dr al meer die hem een kaart mochten sturen.
Verder ook een kaart uit bijv. Maleisie ontvangen
PS:
Op PC-gebied is dr nog meer ontvangen en verstuurd, maar zit momenteel niet fijn in mn vel. Vandaar dat ik maar de helft meldt en een stuk minder op het forum schrijf, lezen doe ik wel trouw..
Verder ook een kaart uit bijv. Maleisie ontvangen
PS:
Op PC-gebied is dr nog meer ontvangen en verstuurd, maar zit momenteel niet fijn in mn vel. Vandaar dat ik maar de helft meldt en een stuk minder op het forum schrijf, lezen doe ik wel trouw..
donderdag 4 februari 2010 om 20:30
Leuke dingen over de post voor velen hier.
Ik lig nu in mijn bedje met laptop mezelf heel vervelend te voelen.
Hopelijk voel ik me morgen weer beter.
Wat me wel weer blij maakt is dat mijn kaartje naar Polen binnen is na 5 dagen.
Kort maar krachtige Hurray, beter dan niks zullen we maar zeggen.
Alleen nu zit ik in dubio, zal ik een adresje aanvragen en mijn roepen of hij de doos met kaarten naar boven wilt brengen met de kans dat dan mijn dochtertje wakker word.
hmmm....doe het morgen wel.
Ik lig nu in mijn bedje met laptop mezelf heel vervelend te voelen.
Hopelijk voel ik me morgen weer beter.
Wat me wel weer blij maakt is dat mijn kaartje naar Polen binnen is na 5 dagen.
Kort maar krachtige Hurray, beter dan niks zullen we maar zeggen.
Alleen nu zit ik in dubio, zal ik een adresje aanvragen en mijn roepen of hij de doos met kaarten naar boven wilt brengen met de kans dat dan mijn dochtertje wakker word.
hmmm....doe het morgen wel.
donderdag 4 februari 2010 om 20:54
quote:c_estelle schreef op 04 februari 2010 @ 18:15:
Hier ook niets vandaag...
Wel als verrassing voor zoonlief een envelopje van Kozzo!
Zijn dank is groot!
Snjokorn, de sokken vielen ontzettend in de smaak, hij heeft ze gelijk aangetrokken en hij heeft er de hele dag op gelopen op kantoor Iedereen moest ze zien, voetbal is hier een hot-item..... veelal AZ tegen Ajax, hihi......, het wordt wel een geitenwollensokken-afdeling zo...
Hier ook niets vandaag...
Wel als verrassing voor zoonlief een envelopje van Kozzo!
Zijn dank is groot!
Snjokorn, de sokken vielen ontzettend in de smaak, hij heeft ze gelijk aangetrokken en hij heeft er de hele dag op gelopen op kantoor Iedereen moest ze zien, voetbal is hier een hot-item..... veelal AZ tegen Ajax, hihi......, het wordt wel een geitenwollensokken-afdeling zo...
Snjókorn falla, á allt og alla
donderdag 4 februari 2010 om 20:56
Zo ik heb alles even bijgelezen van de afgelopen dagen, je kunt hier ook niet even wegblijven, meteen allemaal nieuwe pagina's erbij! haha
Ik heb al een paar dagen geen hurrays en gister heb ik een kaart gehad uit Duitsland maar die vond ik eigenlijk heel lelijk ook geen leuk berichtje. Ik heb hem bedankt voor de originele kaart
Ik heb nu een heel groot rood magneetbord van de Ikea, die hangt aan mijn muur en daar kan ik nu mijn leukste kaartjes op doen:D ziet er heel gezellig uit in mijn kamer.
Jeej Ligaa al 7 kaarten onderweg:D
En beterschap Anita!
Ik heb al een paar dagen geen hurrays en gister heb ik een kaart gehad uit Duitsland maar die vond ik eigenlijk heel lelijk ook geen leuk berichtje. Ik heb hem bedankt voor de originele kaart
Ik heb nu een heel groot rood magneetbord van de Ikea, die hangt aan mijn muur en daar kan ik nu mijn leukste kaartjes op doen:D ziet er heel gezellig uit in mijn kamer.
Jeej Ligaa al 7 kaarten onderweg:D
En beterschap Anita!
donderdag 4 februari 2010 om 21:04
quote:snjokorn schreef op 04 februari 2010 @ 20:54:
[...]
, het wordt wel een geitenwollensokken-afdeling zo...
hihi, een beetje wel maar ik hou nu wijselijk mijn laarzen aan!
De mannen van de afdeling probeerden trouwens ook de hele middag "ijslands" te praten..... zolang het maar een beetje scandinavisch klonk was het goed genoeg!
Ik heb nog geen nieuwe bestelling kunnen noteren maar wie weet komt dat nog... ik vermoed dat er nog wel iemand stiekem naar me toekomt om het te regelen....
[...]
, het wordt wel een geitenwollensokken-afdeling zo...
De mannen van de afdeling probeerden trouwens ook de hele middag "ijslands" te praten..... zolang het maar een beetje scandinavisch klonk was het goed genoeg!
Ik heb nog geen nieuwe bestelling kunnen noteren maar wie weet komt dat nog... ik vermoed dat er nog wel iemand stiekem naar me toekomt om het te regelen....
donderdag 4 februari 2010 om 21:17
quote:Anita1973 schreef op 04 februari 2010 @ 20:41:
[...]
De aanhouder wint!
dank je en beterschap!
nederlandse vrouw wiens adres is heb getrokken, vraagt om kaarten van 10 tot 15 cm. moet ik ook nog de meetlat erbij halen
Fishie het is wel veel he al die paginas die we vol schrijven met zn allen ga zo door allemaal!
[...]
De aanhouder wint!
dank je en beterschap!
nederlandse vrouw wiens adres is heb getrokken, vraagt om kaarten van 10 tot 15 cm. moet ik ook nog de meetlat erbij halen
Fishie het is wel veel he al die paginas die we vol schrijven met zn allen ga zo door allemaal!
donderdag 4 februari 2010 om 21:32
Zo mijn 3 kaartjes zijn geschreven maar ik had het een beetje moeilijk om te zien welke ik zou sturen. Ik heb niet zo heel veel variatie en hier kan je nergens kaartjes vinden. Ik heb er natuurlijk 70 gekocht via 2dehands-site, maar dat zijn meestal nogal oudere kaartjes. Ik zou echt meer kaartjes willen, maar de winkel die ik nog vlakbij mijn werk heb, vraagt 1 euro per kaartje en dan vind ik dat veel geld.. Ik moet echt ergens een winkel vinden zoals "De egel" in Rotterdam ofzo
donderdag 4 februari 2010 om 21:51
Jeee wat veel bij geschreven weer,
Noa Lynn, lees maar lekker mee, en mocht je je weer fijn voelen dan lezen we je ook graag weer!!
Anita, jij ook beterschap! Had 4 hurrays, dus mocht weer kaartjes schrijven.... en jippieeeeee zit nu op 200 verstuurd, dus mag er 12 onderweg hebben. Nu laat ik het maar even op 10 staan. Is het zo dat ik een heeeeeeeeeeeeeeeele poos geen hurrays ofzo ontvang dan mag ik er weer 1 aanvragen.
Mijn kaarten mogen naar: China, Estland, Taiwan en Japan.
Noa Lynn, lees maar lekker mee, en mocht je je weer fijn voelen dan lezen we je ook graag weer!!
Anita, jij ook beterschap! Had 4 hurrays, dus mocht weer kaartjes schrijven.... en jippieeeeee zit nu op 200 verstuurd, dus mag er 12 onderweg hebben. Nu laat ik het maar even op 10 staan. Is het zo dat ik een heeeeeeeeeeeeeeeele poos geen hurrays ofzo ontvang dan mag ik er weer 1 aanvragen.
Mijn kaarten mogen naar: China, Estland, Taiwan en Japan.
donderdag 4 februari 2010 om 21:52
quote:c_estelle schreef op 04 februari 2010 @ 21:04:
[...]
En dan maar hopen dat het zo koud blijft voorlopig... (geintje).
Ben nu met een paar bezig (heb bijna de eerste sok af) en daarna een nog 1 bestelling...
[...]
En dan maar hopen dat het zo koud blijft voorlopig... (geintje).
Ben nu met een paar bezig (heb bijna de eerste sok af) en daarna een nog 1 bestelling...
donderdag 4 februari 2010 om 21:58
Zo, wat is er weer veel geschreven!! Leuk!
Noa Lynn, lees maar lekker mee hoor. En als je zin hebt kun je altijd wat schrijven en je hoeft heus niet op iedereen te reageren
Ligaa, 7 onderweg al! Jij gaat echt snel!
Snjo, je bent nog een extra maandje FvdM geloof ik?
Noa Lynn, lees maar lekker mee hoor. En als je zin hebt kun je altijd wat schrijven en je hoeft heus niet op iedereen te reageren
Snjo, je bent nog een extra maandje FvdM geloof ik?
Dat was mijn spreekbeurt, zijn er nog vragen?!
vrijdag 5 februari 2010 om 08:39
Goedemorgen,
Justme: Ook al 200 verstuurd... dit is wel de week van de honderdtallen... 100 voor Snjo, 300 voor Teigera, 200 voor jou... nog 1 hurray en dan ook 100 voor mij We gaan goehoed, dames!
Ligaa: Yes, eindelijk weer es een hurray voor jou! Waar gaat je nieuwe kaart heen? Welke provincie?
Noa_lynn: Take your time en zorg goed voor jezelf!
Anita: whaa ik heb wel om je moeten lachen toen je schreef dat je wel ff je man wilt roepen om hem de kaarten te laten brengen!
Ik wacht op die ene hurray! Joehoe!
Justme: Ook al 200 verstuurd... dit is wel de week van de honderdtallen... 100 voor Snjo, 300 voor Teigera, 200 voor jou... nog 1 hurray en dan ook 100 voor mij We gaan goehoed, dames!
Ligaa: Yes, eindelijk weer es een hurray voor jou! Waar gaat je nieuwe kaart heen? Welke provincie?
Noa_lynn: Take your time en zorg goed voor jezelf!
Anita: whaa ik heb wel om je moeten lachen toen je schreef dat je wel ff je man wilt roepen om hem de kaarten te laten brengen!
Ik wacht op die ene hurray! Joehoe!
vrijdag 5 februari 2010 om 09:36
[quote]Janna80 schreef op 04 februari 2010 @ 21:58:
Snjo, je bent nog een extra maandje FvdM geloof ik?[/quote]
Nee helaas. Caramella2 heeft het stokje van me overgenomen.
Snjo, je bent nog een extra maandje FvdM geloof ik?[/quote]
Nee helaas. Caramella2 heeft het stokje van me overgenomen.
vrijdag 5 februari 2010 om 09:52
Ligaa , eindelijk weer eens een hurray.
Justme: jij ook al? Weer een .
Noa_lynn en evt andere zieken die ik vergeten ben .
JJ, ik duim met je mee. Gaat lekker zo toch?
Snjokorn, het word tijdelijk iets warmer.
Hier weer eens twee hurray's: een lege uit Ierland (heeft er maar 3 dagen overgedaan en een met bedankt voor het leuke kaartje en die kwam aan in Nederland.
Ik lig nog 17 achter, dus die nog bij mij moeten aankomen. Dat zijn er veel.
Justme: jij ook al? Weer een .
Noa_lynn en evt andere zieken die ik vergeten ben .
JJ, ik duim met je mee. Gaat lekker zo toch?
Snjokorn, het word tijdelijk iets warmer.
Hier weer eens twee hurray's: een lege uit Ierland (heeft er maar 3 dagen overgedaan en een met bedankt voor het leuke kaartje en die kwam aan in Nederland.
Ik lig nog 17 achter, dus die nog bij mij moeten aankomen. Dat zijn er veel.
vrijdag 5 februari 2010 om 10:20
Goedemorgen allemaal!
Er is alweer een hoop gebeurd zo te zien! Even een avondje niet op het viva forum en een hele pagina erbij!
Ik heb me ingeschreven voor een RR en daar ga ik zo eerst de kaartjes maar eens voor schrijven!!! Daarna richting stad, telefoon doet raar, dus daar mogen ze even naar kijken!
Tot later en wie weet straks weer allemaal hurrays en kaartjes in de bus!!
Tine
Er is alweer een hoop gebeurd zo te zien! Even een avondje niet op het viva forum en een hele pagina erbij!
Ik heb me ingeschreven voor een RR en daar ga ik zo eerst de kaartjes maar eens voor schrijven!!! Daarna richting stad, telefoon doet raar, dus daar mogen ze even naar kijken!
Tot later en wie weet straks weer allemaal hurrays en kaartjes in de bus!!
Tine