Het kasteel

13-10-2009 07:25 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
anoniem_37378 wijzigde dit bericht op 17-03-2010 08:44
Reden: Tijd voor een kasteel in lentejasje
% gewijzigd
En hoe was het stuk trouwens?
*grinnikt om Suup's blunder in de Kelder* Nice one :-)
Hahaha! **geeft diep gat**

Opvolgster durfde me niet aan te kijken. Stond verder braafjes kaarten uit te delen, dus zo blits was het allemaal niet. Teksten uit het programmaboekje waren redelijkerwijs volgens mijn opzet, en op 3 na knip-en-plak van internet dus echt excelleren doet ze nog niet.

Ik heb maar 3 maanden ww, bleek vorige week, dus die arbeidsconsulent kan me denk ik niet zoveel maken. Ik hoop alleen wel dat ie me advies kan geven over die freelanceklus die me is aangeboden. Of over het Project. Of een combi daarvan. Als ik dan solli-vrijstelling kan krijgen zou dat fijn zijn. Dan kan ik me er ook echt op storten.

**versche koffie!**
Ik gedij tegenwoordig bij Ritme en Regelmaat, het is echt zó vervelend. Vooral in de winter. Dan moet ik echt bijtijds naar bed, gezond & geregeld eten, veel bewegen en liefst ook buiten ondanks koud en glad, regelmatig lampen en weinig wijn en zeker niet meer na 8 uur 's avonds en dan, ja, dán heb ik goeie kans dat ik een soort van nachtrust heb (uit mezelve, externe stoorzenders als Diva-nachtmerries en GG laat terug van bandje daargelaten) en geen suikerhoofdpijnen. Het is dat ik een gezin heb, dat geeft al vanzelf soort van ritme, maar anders was ik helemaal verloren.

Afijn, ooit wordt het weer lente en zomer en dan kan ik losser leven, is mijn ervaring

(En ik doe het nu ook niet altijd, maar manoman, de consequenties liegen er dan niet om, ik word ouhoud... vroegah had ik dat allemaal niet of veel minder!)

Goed. Genoeg gemopperd.

Tila: STOER van je premiere actie! En doe je zondag je pumps aan ? Ja he? Ja. Doe maar (Je bent er toch, zondag??)

Nu nog even héél hard werken, vanavond een leuke literaire tevens politieke activiteit zowaar gewoon hier in Lilstad, hoe ís het mogelijk. Dan morgenochtend ook even uurtje Werk, dan koffiedate in de leukste boekwinkel in exLilstad, met leukste nichtje , en dan kindermiddag. De Gitarist sluit aan, die had zin in een rondje ridderplaymobil .
Hee, ik heb wat postings gemist geloof ik...
Ik heb je nichtje geblogd. Of tenminste, haar boekwinkel. Of nee, haar magneten

Ze verkoopt ook een schattig blikje 'Manly Mints' met retro-afbeelding van bodybuilder. Lief moest er smakelijk om lachen. En hij lust niet eens mintjes

Ik ga zondag niet redden: Baby E van Vriendin R wordt dan 1. En dat kan ik niet missen, als nep-meter.

UWV meneer was een omhoog gevallen HEAO-ertje. Zo kwam ie tenminste over. Ik de hele ochtend zitten printen want ik diende al mijn solli's en de reacties erop mee te nemen op papier, omdat ze daar geen usb-sticks kunnen/mogen lezen, heeft ie er niet eens naar gekeken. Nou ja, naar mijn CV dan. Omdat ik erom vroeg. Duh.

Ik hoef er iig niet meer heen, want ze kunnen gezien mijn korte ww-duur toch niks voor me betekenen dus ik mag braaf online mijn solli-logboek invullen. En advies over freelanceklus danwel Project had ie ook niet.

Wat heb ik daar nou aan?

Ridderplaymobil ik denk niet dat de gitarist iets is voor Suup. Die was geloof ik wel klaar met ridder-adepten

Bakkie leut, iemand?
Heul grappig om hier te lezen dat Suup een afspraak heeft met haar coach.

Ik heb een offday. Ontzettende koppijn (nee Lil, niet van de wijn ) en werd ook nog ongesteld.

Ik ga naar bed. Mopperen.
Hmmm....daar kun je dus niet zo veel mee met zo'n arbeidsconsulent.

Suup, ik zag dat je had gebeld maar zat onder de Olvarit bij 2-ling vriendin :-)
**zet koffie en chocola neer**

Luchtte het op, Bloes, het mopperen?

MK maakt vandaag acte de presence als 'Muis' stoer!
~geeft snoetepoets aan D~

Wah, Tila - je bent in Lilstad zondag! En dan zit ik in Provinciedorp! Hemel toch, wat een timing allemaal weer.

De Gitarist dompelt zich graag onder in de gezinsgezelligheid hier, ik rem het een beetje af vanwege dat ik af en toe vermoed dat hij het liefst hier stilletjes intrekt als ik even niet oplet, maar soms mag ie wel weer

~gaat nog even rapportage tikken en dan snel naar boekwinkelnichtje~
~Blaas- en urineleiderontsteking meldt zich~

Oke, voor sommige dingen heb je dus toch antibiotica nodig. Toch flauw dat alleen cranberrysap niet voldoende was. Ook flauw dat zoiets opeens zo'n zeer doet. Mijn god, ik dacht dat het over was, tot ik gisteren opeens uit het niets op handen en knieën het toilet uit kon kruipen. Gelukkig was daar Stiefvader die me naar HAP en spoedapotheek kon rijden.

En Mops. Dappere, stoere Mops. Die me, in afwachting tot opa er was, een kruikje en een dekentje gaf, me over mijn haren streek en lieve woordjes in mijn oor fluisterde. Heel zachtjes en dapper. En zei dat ik best mocht huilen als ik zeer had, want dat zij nu wel even mijn mamma zou zijn. En toen ik inderdaad even moest slikken omdat ik haar zo ontroerend lief vond, ging ze naast me zitten op de bank en moest ik mijn hoofd op haar ienimini schootje leggen en ging ze liedjes zingen tot opa er was. Mijn dappere, lieve meisje...

En Brananas, die nog even 's avonds laat na werkvergadering binnen kwam vallen om te wachten tot ik rustig in slaap was gevallen, paraat stond voor eventueel ziekenhuisvervoer (mocht ik koorts krijgen moest ik opgenomen worden) en te kijken of de medicatie wel deed wat het moest doen. Wat een fijn idee.

Wat een mooilieve mensen om me heen. Daardoor heb ik geslapen als een roos (oke oke, medicatiebom heeft ook geholpen) en zit ik nu weer op mijn werk. Niet stralend, dat niet, maar wel pijnvrij, blij, trots op "mijn" mensen en met goede zin in het weekend.

Oh, en met heel veel trek in sushi!

Ben benieuwd hoe MK haar premiere gaat vinden, dit is vast het begin van een glansrijke carriere. Ik zeg; Oscar!

Kus voor jullie allen!
Wat wilde ik nou toch typen?
Ach vrouw toch! Getverderrie, wat zal je een pijn gehad hebben! En Mops, wat is die lief en stoer

**deelt vers gemaakte mango-framboos-sinaasappelsmoothies uit**

Altijd leuk, de vriezer ontdooien en allemaal lekkere dingen tegenkomen

er zijn trouwens nauwelijks leuke vacatures!
Jemigdepemig, Mims, wat akelig! Fijn dat je je beter voelt nu, maar pijn isniefijn. Lieve Mops, lieve stiefpa en vruut dan: ook lieve Brananas.

Tila: wat ongelooflijk ruk, zo'n arbeidsconsultent waar je niets aan hebt. En Darly: ik las jouw vreemde verwikkelingen in de Kelder, weird.
.
He Mims wat een schrik zeg. :hug:Fijn dat je nu geen pijn meer hebt.

En die mops.

Tila niet leuk zo'n arbeidsconsulent. Zoek het dus zelf maar uit was de boodschap. Heb je nog dingen lopen? Nog iets gehoord van vriendin L?

Lil, lekker dagje dus vandaag. Veel plezier bij nichtje. En ik snap de gitarist wel, playmobiel kan heel leuk zijn. Maar ja die ridders.... daar heb ik het inderdaad wel enigszins mee gehad,

Darly, ik heb beeld bij de olvarit. Snap dat je niet opnam, was niet dringend gewoon even check om te kijken hoe het met je gaat.

Bloes beetje bijgekomen? Veel plezier vanmiddag met het zwemfeestje.

Marie elke dag een beetje beter?

Heb een dag vrij en kom redelijk bij. Was zo moe gisteren dat ik om half 10 met een boek in bed lag en vanmorgen om 9 uur weer wakker werd. Met wel wat gespook nog tussendoor, maar ik ben uitgerust.

Moet nu wat stamkroegdingen gaan doen en een beetje werk want onverwacht interview maandag wat ik voor moet bereiden, anders sta ik voor lul voor heel nederland.

Maar alles in een hele relaxte versnelling.

Koffie dus eerst.
Mims! Hoe gaat het nu?

Net nog kort wat werkshit gespost in de Kelder en straks de stad in om kadootje voor jarig vriendinnetje te kopen.
Vriendin L was ook op de premiere. Het gaat niet zo goed met haar.

Heb volgende week een solligesprek nav de moeder van een kindje op de creche van Jom

Ga zo even in kelder lezen en dan Jom ophalen
Ow das niet leuk voor L. Vanwege de relatieshit?
Alles bij elkaar, ze zit nu thuis...
Dat klinkt neit fijn voor vriednin, getsie.

Sollicitaties vanuit het schoolpleinnetwerk klinken daarintegen wel fijn.

Met mij gaat het oke.

Net kwam er een zekere Hele Lieve Meneer mij heerlijke lunchbroodjes brengen om er zeker van te zijn dat ik goed at en neit zieker was geworden. Fijn, ik word blij van die man.

Goed slapen is belangrijk, Suup. Hopelijk wordt spoken snel minder .
Wat wilde ik nou toch typen?
*breekt weer even in*

Mimsey, ik was helemaal ontroerd door je Mops-zorg-posting. Gossie, want lief!!! En hoewel ik hier nog maar af en toe lees, wel Brananas meegekregen. Leuk en lief en leuke naam !

Tila, jij dus ook gesprek irl met werkcoach gehad. Bij mij tot nu toe alleen telefonisch maar heb gevrraagd om irl afspraak. Als dat met de telefonische dame is, zit ik wel goed, denk ik. Klinkt aan de foon niet zo als jou frustiventje.

Idd, weinig leuke vacatures.

Ken je jobrapido? Moeite waard om in te schrijven. Elke dag alle vacatures in (desgewenst je eigen woonplaats) in je mailbox. Vacatures zijn niet altijd wat, maar wel vaak leads tot interessante jobsites.

*zwaait even naar Suup en andere kasteeldames en breekt weer uit*
Ik word ook blij van Brananas! Wat fijn om te lezen dat ie zo lief voor jou is! (voor Mims, Marie, )

Hier nog koppijn en na consult een neusspray en Ibu's rijker. Zwemmen ga ik niet doen dus, wel even mee naar het zwembad om chipjes uit te delen en kadootjes mee te nemen. MM doet de rest. Ook ongesteld geworden (big time), oh joy.

~mokt nog even verder~

Tila, volgens mij kun je vrijstelling voor sollicitatie krijgen als je als zelfstandig ondernemer aan de slag gaat; even info opzoeken en aanvragen, volgens mij.
Bloes, dat kan, maar dat traject - businessplan, etc - duurt zeker 6 weken, en dan heb ik nog maar 2 weken ww en dan ben ik nog net zo ver als ik nu ben, alleen heb ik dan een businessplan en een kvknummer. Maar nog geen VAR verklaring en ook geen opdrachtgever...

voor Bloes
En Mk was geweldig
Leuk! Ga je goed het weekend in dus!

In dat geval, Tila: gewoon willekeurige vacatures van het net vissen, schrijf één sukkeligsaaie brief, mail die naar 8 adressen en vul je logboek in. Klaar. Niet te moeilijk over doen, het is van het grootste belang dat je nú aan je Project kunt gaan werken want anders hebben mijn Bloesjes al zelf kinderen als het zover is.
De opdracht heb je toch al? En die VAR-verklaring is nu nog niet moeilijk; die krijg je zowiezo en ze controleren pas als je gaat verdienen. De eerste 3 jaar komt het niet heel nauw (hoor ik van MM), ze snappen bij de belastingdienst ook wel dat je eerst moet beginnen met één opdracht en dan volgens er vanzelf een keer meer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven