Salade recepten
maandag 9 november 2009 om 19:19
Omdat ik vond dat Nederland een mooie salade recepten website miste, ben ik er laatst zelf een begonnen! Ik heb er al aardig wat recepten op staan, maar ik wil graag een groot aanbod aanbieden en ik ben nu dus op zoek naar nog meer recepten! Hebben jullie een lievelings-salade of een succesrecept die het altijd goed doet bij etentjes? Dan wil ik hem graag op mijn site zetten Het mag van alles zijn: een pasta salade, snelle salade, fruitsalade, luxe salade, vlees, vis, vegetarisch.. Als het maar een salade is
Check: reclame
Of als je opmerkingen hebt over site, dan hoor ik het ook graag!
Check: reclame
Of als je opmerkingen hebt over site, dan hoor ik het ook graag!
vrijdag 13 november 2009 om 14:49
quote:Marriss schreef op 13 november 2009 @ 11:38:
Die eerste is wel heel kazig Mariatje! Ik kies zelf eigenlijk altijd voor één kaassoort. Maar misschien moet ik gewoon niet zo mutsen gewoon eens alles doorelkaar donderden. Wie weet word ik aangenaam verrast Ja, dat vond ik dus ook toen ik het voor het eerst hoorde . Ik hou helemaal niet van heel veel kaas. Maar het is echt lekker en omdat je het niet echt warm hebt en mozzarella en feta 'lichte' kazen zijn merk je dat kazige helemaal niet!
Die eerste is wel heel kazig Mariatje! Ik kies zelf eigenlijk altijd voor één kaassoort. Maar misschien moet ik gewoon niet zo mutsen gewoon eens alles doorelkaar donderden. Wie weet word ik aangenaam verrast Ja, dat vond ik dus ook toen ik het voor het eerst hoorde . Ik hou helemaal niet van heel veel kaas. Maar het is echt lekker en omdat je het niet echt warm hebt en mozzarella en feta 'lichte' kazen zijn merk je dat kazige helemaal niet!
vrijdag 13 november 2009 om 17:34
vrijdag 5 februari 2010 om 17:47
ok hier dan de huisfavoriet:
-sla(naar keuze, we wisselen het vaak af)
-komkommer in dunne schijfjes
-dunne plakjes tomaat
-rucola
-turkse kaas(die met 60% is het lekkerst)
-olijfolie
-appelazijn(of citroensap is ook heel lekker)
-rode peper vlokken
-zout
en dat dan door elkaar mixen. vooral niet te zuinig zijn met de olijfolie en appelazijn/citroen. is lekker met geroosterd turks brood.
-sla(naar keuze, we wisselen het vaak af)
-komkommer in dunne schijfjes
-dunne plakjes tomaat
-rucola
-turkse kaas(die met 60% is het lekkerst)
-olijfolie
-appelazijn(of citroensap is ook heel lekker)
-rode peper vlokken
-zout
en dat dan door elkaar mixen. vooral niet te zuinig zijn met de olijfolie en appelazijn/citroen. is lekker met geroosterd turks brood.
vrijdag 5 februari 2010 om 18:18
vrijdag 5 februari 2010 om 18:29
Oosterse salade a la Sartan:
salade:
peultjes, geblancheerd
paprika rauw aan reepjes
little gem of ijsbergsla aan stukjes
komkommer, zaadjes verwijderd, aan dikke repen
bosui, aan stukjes
tau gé, rauw
voor de dressing meng:
1 el zoete chilisaus
1 el limoensap
scheutje vissaus (nam pla) naar smaak
1 tl gembersiroop of iets meer naar smaak
1 rawit (birds eye chili) als je van pittig houdt. Let op, deze ontdoen van zijn pitjes en in zijn geheel in de dressing laten "trekken"en verwijderen voor je de sla mengt!!
Deze salade is héérlijk bij bijvoorbeeld een gegrilld visje. Knapperig en pittig. Eet smakelijk!
salade:
peultjes, geblancheerd
paprika rauw aan reepjes
little gem of ijsbergsla aan stukjes
komkommer, zaadjes verwijderd, aan dikke repen
bosui, aan stukjes
tau gé, rauw
voor de dressing meng:
1 el zoete chilisaus
1 el limoensap
scheutje vissaus (nam pla) naar smaak
1 tl gembersiroop of iets meer naar smaak
1 rawit (birds eye chili) als je van pittig houdt. Let op, deze ontdoen van zijn pitjes en in zijn geheel in de dressing laten "trekken"en verwijderen voor je de sla mengt!!
Deze salade is héérlijk bij bijvoorbeeld een gegrilld visje. Knapperig en pittig. Eet smakelijk!