Salade recepten

09-11-2009 19:19 56 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat ik vond dat Nederland een mooie salade recepten website miste, ben ik er laatst zelf een begonnen! Ik heb er al aardig wat recepten op staan, maar ik wil graag een groot aanbod aanbieden en ik ben nu dus op zoek naar nog meer recepten! Hebben jullie een lievelings-salade of een succesrecept die het altijd goed doet bij etentjes? Dan wil ik hem graag op mijn site zetten Het mag van alles zijn: een pasta salade, snelle salade, fruitsalade, luxe salade, vlees, vis, vegetarisch.. Als het maar een salade is

Check: reclame

Of als je opmerkingen hebt over site, dan hoor ik het ook graag!
quote:Marriss schreef op 13 november 2009 @ 11:38:

Die eerste is wel heel kazig Mariatje! Ik kies zelf eigenlijk altijd voor één kaassoort. Maar misschien moet ik gewoon niet zo mutsen gewoon eens alles doorelkaar donderden. Wie weet word ik aangenaam verrast Ja, dat vond ik dus ook toen ik het voor het eerst hoorde . Ik hou helemaal niet van heel veel kaas. Maar het is echt lekker en omdat je het niet echt warm hebt en mozzarella en feta 'lichte' kazen zijn merk je dat kazige helemaal niet!
Bedankt iedereen voor de recepten! Op dit moment ben ik druk met mn werk en studie, maar zodra ik weer tijd heb, ga ik de recepten er zeker op zetten! Ik hoop dit weekend al

Ik ben ook zeker van plan om een speciale dressing-categorie te maken, dat is me namelijk al door meerdere mensen gevraagd
wat is de site? hij is kennelijk uit de OP gehaald, maar ik zou er ook graag een kijkje willen nemen...
ok hier dan de huisfavoriet:

-sla(naar keuze, we wisselen het vaak af)

-komkommer in dunne schijfjes

-dunne plakjes tomaat

-rucola

-turkse kaas(die met 60% is het lekkerst)

-olijfolie

-appelazijn(of citroensap is ook heel lekker)

-rode peper vlokken

-zout

en dat dan door elkaar mixen. vooral niet te zuinig zijn met de olijfolie en appelazijn/citroen. is lekker met geroosterd turks brood.
quote:Mutseus schreef op 05 februari 2010 @ 15:34:

wat is de site? hij is kennelijk uit de OP gehaald, maar ik zou er ook graag een kijkje willen nemen...Mutseus, volgens is het 'salades en zo' maar dan aan elkaar geschreven en met het bekende ervoor en erachter.
Oosterse salade a la Sartan:

salade:

peultjes, geblancheerd

paprika rauw aan reepjes

little gem of ijsbergsla aan stukjes

komkommer, zaadjes verwijderd, aan dikke repen

bosui, aan stukjes

tau gé, rauw

voor de dressing meng:

1 el zoete chilisaus

1 el limoensap

scheutje vissaus (nam pla) naar smaak

1 tl gembersiroop of iets meer naar smaak

1 rawit (birds eye chili) als je van pittig houdt. Let op, deze ontdoen van zijn pitjes en in zijn geheel in de dressing laten "trekken"en verwijderen voor je de sla mengt!!

Deze salade is héérlijk bij bijvoorbeeld een gegrilld visje. Knapperig en pittig. Eet smakelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven