Salade recepten
maandag 9 november 2009 om 19:19
Omdat ik vond dat Nederland een mooie salade recepten website miste, ben ik er laatst zelf een begonnen! Ik heb er al aardig wat recepten op staan, maar ik wil graag een groot aanbod aanbieden en ik ben nu dus op zoek naar nog meer recepten! Hebben jullie een lievelings-salade of een succesrecept die het altijd goed doet bij etentjes? Dan wil ik hem graag op mijn site zetten Het mag van alles zijn: een pasta salade, snelle salade, fruitsalade, luxe salade, vlees, vis, vegetarisch.. Als het maar een salade is
Check: reclame
Of als je opmerkingen hebt over site, dan hoor ik het ook graag!
Check: reclame
Of als je opmerkingen hebt over site, dan hoor ik het ook graag!
maandag 9 november 2009 om 19:26
Salade met kipfilet, druiven, veldsla, honing mosterd dressing en pepita mix. Erg lekker.
Witlof salade met witlof, mandarijn, walnoot, dressing, appel.
Rauwkostsalade met radijs, mandarijn, bleekselderij, tomaat en rettich. Evt. met nog met ananas, etc.
Waldorfsalade met kipfilet, rettich, mandarijn, walnoot, zelfgemaakte dressing, wortel, bleekselderij.
Rauwkostsalade met radijs, mandarijn, bleekselderij, tomaat en rettich. Evt. met nog met ananas, etc.
Waldorfsalade met kipfilet, rettich, mandarijn, walnoot, zelfgemaakte dressing, wortel, bleekselderij.
...
maandag 9 november 2009 om 19:39
Leuke site, heb em gelijk bij mijn favorieten gezet! Ik ben gek op salades maar zo inspiratieloos als wat... (als het om koken gaat)
Ik kom vaak niet verder dan sla met pasta, geitenkaas, zon gedroogde tomaatjes, mega croutons (zelf geroosterd met wat kruiden). Geeft een fijne smaak, maar is niet te kruidig/pittig/scherp (want dat mag ik dan weer niet eten).
Succes met je site, ik ga em in de gaten houden!
Ik kom vaak niet verder dan sla met pasta, geitenkaas, zon gedroogde tomaatjes, mega croutons (zelf geroosterd met wat kruiden). Geeft een fijne smaak, maar is niet te kruidig/pittig/scherp (want dat mag ik dan weer niet eten).
Succes met je site, ik ga em in de gaten houden!
maandag 9 november 2009 om 19:52
Zo, echt een mooie site!
Ik ben dol op salades met gerookte kip, maar toen ik dat als zoekwoord intikte, kwam er niks uit jammer genoeg. Niet dat ik echt een smashing recept heb, ik doe altijd rucola, komkommer, gerookte kip, cherrytomaatjes, beetje kaas, ceasardressing en pijnboompitjes, maar was op zoek naar een 'echt' recept.
Ik ben dol op salades met gerookte kip, maar toen ik dat als zoekwoord intikte, kwam er niks uit jammer genoeg. Niet dat ik echt een smashing recept heb, ik doe altijd rucola, komkommer, gerookte kip, cherrytomaatjes, beetje kaas, ceasardressing en pijnboompitjes, maar was op zoek naar een 'echt' recept.
maandag 9 november 2009 om 20:05
quote:queenie1 schreef op 09 november 2009 @ 19:26:
Salade met kipfilet, druiven, veldsla, honing mosterd dressing en pepita mix. Erg lekker.
Waldorfsalade met kipfilet, rettich, mandarijn, walnoot, zelfgemaakte dressing, wortel, bleekselderij.Mmm, die klinken idd allemaal goed! Vooral die eerste twee! Weet je de precieze hoeveelheden ook? Dan wil ik ze wel op mn site zetten
Waldorfsalade met kipfilet, rettich, mandarijn, walnoot, zelfgemaakte dressing, wortel, bleekselderij.Mmm, die klinken idd allemaal goed! Vooral die eerste twee! Weet je de precieze hoeveelheden ook? Dan wil ik ze wel op mn site zetten
maandag 9 november 2009 om 20:09
quote:flint schreef op 09 november 2009 @ 19:52:
Zo, echt een mooie site!
Ik ben dol op salades met gerookte kip, maar toen ik dat als zoekwoord intikte, kwam er niks uit jammer genoeg. Niet dat ik echt een smashing recept heb, ik doe altijd rucola, komkommer, gerookte kip, cherrytomaatjes, beetje kaas, ceasardressing en pijnboompitjes, maar was op zoek naar een 'echt' recept.Dank je! Heb er idd nog geen salade met gerookte kip op staan, wel met 'gewone' kip. Ik ga het er snel op zetten! Bedankt voor de tip
Zo, echt een mooie site!
Ik ben dol op salades met gerookte kip, maar toen ik dat als zoekwoord intikte, kwam er niks uit jammer genoeg. Niet dat ik echt een smashing recept heb, ik doe altijd rucola, komkommer, gerookte kip, cherrytomaatjes, beetje kaas, ceasardressing en pijnboompitjes, maar was op zoek naar een 'echt' recept.Dank je! Heb er idd nog geen salade met gerookte kip op staan, wel met 'gewone' kip. Ik ga het er snel op zetten! Bedankt voor de tip
maandag 9 november 2009 om 20:17
quote:tourist schreef op 09 november 2009 @ 20:05:
[...]
Mmm, die klinken idd allemaal goed! Vooral die eerste twee! Weet je de precieze hoeveelheden ook? Dan wil ik ze wel op mn site zetten
De eerste heb je al
Verder gok ik altijd een beetje met de hoeveelheden. Vooral in een salade.
2 stronkjes witlof, handje walnoten, blikje mandarijnen, flinke scheut dressing (yoghurt-dressing), en 1 of 2 appels.
De rauwkost is een beetje gelijke delen. Dus bosje radijs, 3 tomaten, 3 stengels bleek, blikje mandarijnen etc.
Het precieze recept van de waldorf zal ik nog even opzoeken, maar die is echt verrukkelijk!
[...]
Mmm, die klinken idd allemaal goed! Vooral die eerste twee! Weet je de precieze hoeveelheden ook? Dan wil ik ze wel op mn site zetten
De eerste heb je al
Verder gok ik altijd een beetje met de hoeveelheden. Vooral in een salade.
2 stronkjes witlof, handje walnoten, blikje mandarijnen, flinke scheut dressing (yoghurt-dressing), en 1 of 2 appels.
De rauwkost is een beetje gelijke delen. Dus bosje radijs, 3 tomaten, 3 stengels bleek, blikje mandarijnen etc.
Het precieze recept van de waldorf zal ik nog even opzoeken, maar die is echt verrukkelijk!
...
maandag 9 november 2009 om 20:23
De waldorfsalade:
1 kipfilet
Ui en peterselie
mayonaise
paar druppels worchestershiresaus
peper
kerrie
rode appel
stukje rettich
handje walnoten
blikje mandarijnen
Evt. wortel
Kipfilet koken in water met zout, ui en wat peterselie. Gaar laten koken en af laten koelen.
Mayonaise met worcestershiresaus, iets peper en iets kerrie tot een saus kloppen.
Appel (met schil), rettich, (wortel) en kip jullienne snijden.
Door de saus scheppen.
Walnoot en mandarijnpartjes mengen met de salade.
1 kipfilet
Ui en peterselie
mayonaise
paar druppels worchestershiresaus
peper
kerrie
rode appel
stukje rettich
handje walnoten
blikje mandarijnen
Evt. wortel
Kipfilet koken in water met zout, ui en wat peterselie. Gaar laten koken en af laten koelen.
Mayonaise met worcestershiresaus, iets peper en iets kerrie tot een saus kloppen.
Appel (met schil), rettich, (wortel) en kip jullienne snijden.
Door de saus scheppen.
Walnoot en mandarijnpartjes mengen met de salade.
...
maandag 9 november 2009 om 20:26
quote:Helianthus2106 schreef op 09 november 2009 @ 20:11:
@ TO: het eerste recept van queenie staat hier: http://www.ah.nl/recepten ... =druiven&dishtype=saladesHaha, thanx! Alleen is de dressing anders, met honing mosterd dressing lijkt me lekkerder
@ TO: het eerste recept van queenie staat hier: http://www.ah.nl/recepten ... =druiven&dishtype=saladesHaha, thanx! Alleen is de dressing anders, met honing mosterd dressing lijkt me lekkerder