Mode & Beauty alle pijlers

Handige Tips! Mode Guru's & Fashionista's kletscafé deel 15

29-01-2010 18:50 3012 berichten
Alle reacties Link kopieren
Topic Nummer 15 al weer! (klik hier voor een link naar deel 14)

Dit is een heel gezellig, positief topic over mode, maar ook over andere dingen die we in het dagelijks leven mee maken en met elkaar willen bespreken.

Of het gaat over onze favoriete thee smaak, onze favoriete douche gel, dagcrème of ons favoriete recept, beste manier om je kastjes schoon te maken, werkelijk alles komt hier aan bod! Er is zelfs iemand met heel veel verstand van auto's!!!

We hebben een trouwe harde kern, maar iedereen is welkom voor advies of een kletspraatje.

Mode Swahili voor Gevorderden:

A-lijn model: Een jurk, vest of ander kledingstuk dat de vorm van een A heeft en dus wijd uitloopt.

Boothals: Brede niet te diepe halslijn in jurk of shirt.

Boyfriendjeans: Jeans gebaseerd op het model van mannenbroeken maar aangepast aan het vrouwelijke lichaam. Maar een echte mannenjeans telt ook.

Hanger-appeal: Het kledingstuk ziet er op de hanger in de winkel saai of stom uit, maar is het wel (of juist) leuk als je het aantrekt.

Hemd: Shirtje met smalle bandjes.

LBD: Little Black Dress.

Longsleeve: Shirt met lange mouwen.

Lympen: Topicterm voor gympen in laarsvorm.

Peep-toe: Schoen met open neus.

Singlet: Shirtje met brede bandjes.

Snuggie: Kledingstuk wat eruit ziet alsof het té wijd is.

Spencer: Ook wel slip-over genoemd. Mouwloos gebreide trui, meestal gedragen over een blouse.

Stiletto: Schoen met zeer smalle hoge hak.

Sweatdress: Trui-jurk.

Tie-dye: Een print die lijkt op de techniek die vroeger werd gebruikt om kleding leuk te verven. Dus touwtjes om bepaalde stukken van je shirt binden en dan in de verf dompelen, dan kreeg je op bepaalde punten witte plekken.

T-shirk: Topicterm voor een shirt dat lang genoeg is om als jurk te dragen.

Toe Cleavage: Als je ballerina's of pumps draagt en je ziet de aanzet van je tenen
En nu dat mens van style by jury... er is leven buiten paars hoor!
tegen wie zeg je dat ceci ?

ik ben ook een paars-adept....

( of is zij erger als ik ? )
ik snap het wel hoor, ceci, ben niet gek, iemand die alle tinten paars combineert in een outfit is inderdaad niet erg modieus/elegant en dan ook nog in het linnen zeker ter overmaat van ramp...
quote:princessetamtam schreef op 05 februari 2010 @ 20:22:

tegen wie zeg je dat ceci ?

ik ben ook een paars-adept....

( of is zij erger als ik ? )

Jij loopt niet alleen maar in paars. Ik heb zelf ook wel wat paarse dingen, maar het is niet de enige kleur in mijn kledingkast.

Buiten dat heb jij niet zo'n vreselijke streeptrui.
ik zie het niet maar ik geloof je meteen ceci.

mooie plaatjes GB maar ik kan die laarzen met open teen echt niet mooi vinden, wat vind jij daar nu van ?
Hoi Dames, ben ik ook weer even. Hebben jullie al een mening over de Sonia Rykiel voor H&M lijn? Zag al wat dingen ervan in de Elle, vind het best leuk!
Ik vind de sandalen juist geweldig PTT!

Metatron, ik heb er nog niet veel van gezien, van die Sonia Rykiel collectie. Maar Varuca is er geloof ik wel enthousiast over.
Houdt jij van streepjes, GB (of ving ik dat niet op ergens..). Collectie is vol met streepjes, kleur en z/w....
hmmm metatron, ik vind het niet erg mooi sonia rykiel voor de h&m, varuca wel.
Ik houd wel van streepjes. Maar dan van zwart/witte, grijs/witte of grijs/zwarte
Vind dat zwart/wit en het roze mooi. Die felle kleur streepjes zijn wat too much denk ik...
ok GB.

mijn smaak zijn ze niet.
dat geel witte streepjestruitje met strik is ook wel cute trouwens
Misschien dat er iets tussen zit dat ik leuk vind. Kan het zo niet zo goed zien. De overall-look is niet zo mijn ding.
het is ook niet lelijk sonia rykiel, metatron, het past niet bij me, dat is het meer.
Hmm ik ben bang dat ik weer veel te veel geld ga uitgeven... Vond die lingerie laatst ook al zo leuk....
vond de lingerie rare maten hebben ( bustier met beugels in S,M,L en XL bijvoorbeeld ), metatron, jij niet ?
Heb donderdag nog lingerie gekeken toen ik bij de bijenkorf was trouwens. Ongeveer alle bh's bekeken. Ze zijn allemaal voorgevormd. En dan ook nog heel veel met vulling erin. Ik vind het niets. Ik werd er niet blij van en ik hoefde er niet te hebben.
Ja dat wel, je moest wel echt alles passen.... Van alles had ik een andere maat nodig. Sommige dingen zaten echt heel raar, maar heb ook een paar dingetjes gevonden die perfect zitten...
daar heb ik geen geduld voor metatron, alles doorpassen, ik heb liever meteen iets in mijn maat.
Kun jij normaal een bh kopen zonder te passen?? Ik moet echt altijd alles passen, die maten kloppen voor geen meter. Het scheelt zo enorm veel hoe iets zit per merk / model etc...
Doet me denken aan de lingerie van Intimissimi. Die hebben ook alleen omvangsmaten, geen cupmaten. Ik kan daar echt niet slagen. Erg jammer.

Ga binnenkort wel weer gewoon naar Hünkemöller. Daar slaag ik nog 't best, met gewone simpele t-shirt bh's.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven