Ruzie met de buurvrouw.

04-02-2010 22:24 118 berichten
Pfff... ruzie met de buurvrouw. Weer boren om 21.45. Man is er wat van gaan zeggen toen werd ze link want ze werkt heel veel en ze probeert op alle mogelijke manieren rekening te houden met ons, we hebben nooit last van haar maar zij wel van ons want onze kinderen heeft ze last van als ze uit wil slapen, en dit is het enige tijdstip dat ze tijd heeft om te boren, en het is haar goed recht om nu te boren en ze vindt het onnodig te overleggen met ons voor 1 gaatje boren en met ons was ook niet normaal te overleggen want dat had ze al tig keer geprobeerd over de schutting die scheef stond. Ik krijg eerlijk gezegd een sik van het mens. Als sinds we er wonen is ze aan het zeuren over de schutting, nog voor ze zich normaal had voorgesteld begon ze tegen me te zeuren. Ik heb haar nooit iets misdaan zover ik weet, het enige is dat we niet mee willen betalen aan een nieuwe gezamelijke schutting want er staat er 1, die hebben wij overgenomen van de vorige bewoner, en zij vindt die lelijk en hij staat schots en scheef, zegt ze. Tja, ik vind dat het wel meevalt. Nu heeft ze zelf een schutting gezet op haar helft, opgelost zou je denken, maar ze praat al maanden niet meer met ons, zegt geen gedag meer etc. Ik begrijp het mens echt niet, dat je ruzie wilt met je buren over een schutting. Heb geprobeerd met haar te praten, gevraagd of we alsjeblieft normaal met elkaar om kunnen gaan, gevraagd of ze het op zijn minst zou willen melden als ze moet boren zodat wij er op voorbereid omdat de kinderen meestal totaal in paniek wakker worden van boren, maar dat wilde ze niet, ze is boos op ons, met ons is geen normaal gesprek mogelijk.

Wat moet je daar nou mee? Ik heb geen zin in escalatie met de buren maar ik ben pislink eerlijk gezegd. We hebben echt heel vaak last van ze, minimaal 2 avonden in de week, vooral van hun zoon, die breekt het hele huis af met zijn vrienden als ze weg is, draait keiharde muziek, geschreeuw gestamp etc,, maar ik klaag er nooit over, juist omdat ik ook wel weet dat onze kinderen geen stille kinderen zijn en ze inderdaad vroeg wakker worden. Krijg je dit gezeik. Er zit haar nog wel meer dwars blijkbaar maar ik vind het allemaal zo ver gezocht. Ik snap het niet. Vorige keer dat ze ging boren om 22 uur zijn we gaan vragen of ze nog lang moest boren, want dochter wordt altijd in totale paniek wakker en ik wilde weten wat ik kon verwachten, hoe lang ze door zou gaan. Toen heeft ze daarna ook met man gepraat (met mij valt niet te praten blijkbaar) kwam er allemaal frustratie uit, dat we haar nooit op de koffie hadden uitgenodigd enzo, terwijl ze nog wel een kadootje was komen brengen toen zoon was geboren. Ze heeft een selectief geheugen want ik heb haar toen gevraagd of ze eens op de koffie wilde komen, nooit meer wat van gehoord (en ook niet meer actief achteraan gegaan, want na dat gezeur over die schutting heb ik niet echt veel behoefte aan contact met haar) maar het zou wel leuk zijn als we gewoon weer hallo tegen elkaar zeggen en gewoon weer een beetje rekening met elkaar konden houden. Maar dat zit er niet in blijkbaar. Wat moet ik hier nou mee?
Alle reacties Link kopieren
quote:arrasje schreef op 05 februari 2010 @ 16:39:

[...]

Waarom plaats je deze topic als je niet wil praten? Waarom quote jij de hele openingspost als je toch niks hebt te melden?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Het is niet goed hoor dat dit je zo kwaad maakt, het gaat helemaal nergens over. Maak je vaker kleine dingen zo enorm groot?

Als je een hobby zoekt dan heb je minder tijd om op je buurvrouw te letten en te ergeren. Ik kan je dan Yoga adviseren, is lekker ontspannend.
Zie QR
quote:ikbenikenbenertrotsop schreef op 05 februari 2010 @ 14:10:

wolletje volgens mij kun je alleen bij de politie terecht als ze iets doen wat niet mag. En boren (tot 22.00 dacht ik) mag, lopen op hakken mag en je buren niet groeten dat mag ook.

.

de politie mag je terecht als er sprake is (of denkt dat) van OVERLAST.

TO zegt dat het lawaaioverlast is en daarvoor mag je dus de politie bellen. deze komen polshoogte nemen
quote:kimmetje555 schreef op 05 februari 2010 @ 15:43:

Maar helaas, geen getuigen, en wij hebben het huis zo geaccepteerd, dus we moeten het ermee doen. Ik kijk er wel nog steeds naar uit om de schutting nog eens op te hogen tot een normale hoogte (als de buurman op vakantie is!). Dan zal ie toch vreemd opkijken...

Irritatie over een schutting dus, typisch gevalletje rijdende rechter hadden we al bedacht ;)

dat zou ik maar niet doen. ws kun je de boel zo weer veranderen naar hoe je het had geaccepteerd.

ik denk dat jullie v reemd op gaan kijken dat het weer verwijderd moet worden.

de rijdende rechter kan alleen als beide partijen eraan meewerken
Kun je niet door dat gaatje gaan praten? Volgens mij zit er inmiddels al een open verbinding in de muur tussen jullie.
TO het zijn irritaties en ergenissen over en weer.

Laat het gaan...

het is geven en nemen...niet meer en niet minder.

Hoe langer jullie (van beide kanten) door gaan met "gezeik" over geluid, schuttingen, asociaal gedrag of whatever, hoe hoger de escalaties op zullen gaan lopen.
quote:Kooken schreef op 05 februari 2010 @ 17:48:

Kun je niet door dat gaatje gaan praten? Volgens mij zit er inmiddels al een open verbinding in de muur tussen jullie.Klopt dat was inderdaad bijna het geval, ik zag het puntje van de boor er al doorheen komen en ben aan gaan bellen dat ze te ver aan het boren waren (dat was niet deze keer maar de keer daarvoor).
quote:kaasfondue schreef op 05 februari 2010 @ 17:12:

Het is niet goed hoor dat dit je zo kwaad maakt, het gaat helemaal nergens over. Maak je vaker kleine dingen zo enorm groot?

Als je een hobby zoekt dan heb je minder tijd om op je buurvrouw te letten en te ergeren. Ik kan je dan Yoga adviseren, is lekker ontspannend.

Wel ja, gooi er nog maar een paar dooddoeners in ook. Ik heb een hobby, en ook een baan, en ik heb geen tijd om de hele dag op de buurvrouw te letten. Op de momenten dat de kinderen in bed liggen worden we veelvuldig getrakteerd op kei harde muziek, ruzie, gesmijt en gestamp, daarnaast klussen ze regelmatig laat s avonds. Dat is irritant, en dat is het niet omdat ik zo veel tijd heb maar omdat de kinderen in bed liggen ben je meestal toch wel op zijn minst 1 van de twee thuis ja.

Daarnaast worden wij steeds doorgezaagd over een schutting en als we duidelijk zijn dat we niet mee willen doen en haar al zover als mogelijk tegemoet zijn gekomen, door het ding rechter te zetten, dan wordt er van alles bijgehaald en hebben wij het opeens gedaan en kan er niet meer gegroet worden.

Ik kan niet zo goed tegen het hypocriete gedrag van haar, en daar ben ik inmiddels een beetje boos over ja... noem me maar lichtgeraakt of doe maar net alsof wij de zeikerds zijn hoor, prima...

Zo ongeveer elke post die ik lees hier en waarin wij voor zeikerds uit worden gemaakt staat bol van de aannames.
quote:eleonora schreef op 05 februari 2010 @ 15:53:

Je bent in een situatie terecht gekomen waarbij wederzijdse irritaties zijn opgelopen en waar je nu lastig uit gaat komen.

Communiceren met mensen die daar geen zin in hebben is lastig, dat weet ik uit eigen ervaring met mijn buren. Ik weet dat het geen zin heeft om mijn buurman te vragen om geen gras te gaan maaien om 22.00 uur of sneeuw te gaan schuiven om 22.45 uur. Hij mag dat doen tot 23.00 uur en vindt dat hij daar het grootste recht van de wereld toe heeft, omdat de wet zegt dat hij dat tot 23.00 uur mag doen. Dús doet hij dat.

Jouw buurvrouw zal ook zo redeneren.

Zij heeft last van jullie, kan die schutting niet verkroppen en zal van mening zijn dat ze haar goede wil getoond heeft met babycadeaus en voor de rest is er geen contact of overleg, over niks.

Als je hier uit wil komen dan is het misschien nog het beste om een keer op een avond langs te gaan met een bos bloemen en opnieuw te beginnen. Kijken of er gepraat kan worden zonder ruzie. Of zet op de kaart bij de bloemen dat je hoopt dat er gepraat kan worden.

Laat je goede wil zien. Jullie wonen misschien nog wel jaren naast elkaar en als dat in harmonie kan zou dat het mooiste zijn.

Wordt dat niet aangenomen of wordt er negatief op gereageerd dan heb jij er in ieder geval alles aan gedaan om het op te lossen en dan zou een volgende stap kunnen zijn, contact opnemen met de woningbouwvereniging. Misschien dat die kunnen bemiddelen?Dat vind ik wel een goede tip ja. Ik denk er over na iig. Of we die moeite er nog in gaan steken. Het overwegen waar in ieder geval. Bedankt.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 05 februari 2010 @ 16:45:

[...]

Waarom quote jij de hele openingspost als je toch niks hebt te melden?Je leest toch dat ik wat te melden heb
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
wat dan? het is mij niet duidelijk?
Volgens mij heet de buuf Arrasje...
Dansen is leuker dan lopen
Sorry ik heb ik iets verkeerd gelezen neem mijn woorden terug, excuses
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Citronella troost je, je bent niet de enige. Ik heb zo'n beetje hetzelfde probleem. Vanaf het begin kan mijn buurvrouw alleen maar gillen ipv praten. Ze wilt niets van mij weten, geen kop koffie. Er is hier zelfs al contact geweest via de woningbouw, daar moest ze ook niets van weten. Het is hopeloos. Ik ga mijn excuses niet meer aanbieden, doe niets verkeerd. Zij is degene die overal een probleem van maakt en denkt dat ze zelf niet te horen is tot diep in de nacht, ook een zoon die zodra zij weg is, keiharde muziek aan zet. Ik hoop dat ze snel verhuist want zij maakt continu van alles een probleem waarbij ze tegen me schreeuwt, de politie belt (die overigens nog nooit overlast hebben geconstateert). Niet leuk.
Misschien is het een idee om je aan te melden voor Bonje met de Buren! Een vriendin van mijn moeder is echt super goed geholpen door hen. De buurman wilde toen der tijd niet meewerken aan het programma, maar het heeft de gehele situatie wel bespreekbaar gemaakt. Zulke programma's bieden wel vaak professionele hulp!

Groetjes, Kim
Misschien Kim.. is het een goed idee om te kijken van welke datum dit topic is

Ik denk dat de buren elkaar al hebben afgemaakt namelijk
Kim meldt zich daar speciaal voor aan, staat er soms weer een nieuwe reeks gepland?

Nou ja, ik hoop dat Citronella en de buurvrouw het inmiddels hebben uitgepraat.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven