Ruzie met de buurvrouw.

04-02-2010 22:24 118 berichten
Pfff... ruzie met de buurvrouw. Weer boren om 21.45. Man is er wat van gaan zeggen toen werd ze link want ze werkt heel veel en ze probeert op alle mogelijke manieren rekening te houden met ons, we hebben nooit last van haar maar zij wel van ons want onze kinderen heeft ze last van als ze uit wil slapen, en dit is het enige tijdstip dat ze tijd heeft om te boren, en het is haar goed recht om nu te boren en ze vindt het onnodig te overleggen met ons voor 1 gaatje boren en met ons was ook niet normaal te overleggen want dat had ze al tig keer geprobeerd over de schutting die scheef stond. Ik krijg eerlijk gezegd een sik van het mens. Als sinds we er wonen is ze aan het zeuren over de schutting, nog voor ze zich normaal had voorgesteld begon ze tegen me te zeuren. Ik heb haar nooit iets misdaan zover ik weet, het enige is dat we niet mee willen betalen aan een nieuwe gezamelijke schutting want er staat er 1, die hebben wij overgenomen van de vorige bewoner, en zij vindt die lelijk en hij staat schots en scheef, zegt ze. Tja, ik vind dat het wel meevalt. Nu heeft ze zelf een schutting gezet op haar helft, opgelost zou je denken, maar ze praat al maanden niet meer met ons, zegt geen gedag meer etc. Ik begrijp het mens echt niet, dat je ruzie wilt met je buren over een schutting. Heb geprobeerd met haar te praten, gevraagd of we alsjeblieft normaal met elkaar om kunnen gaan, gevraagd of ze het op zijn minst zou willen melden als ze moet boren zodat wij er op voorbereid omdat de kinderen meestal totaal in paniek wakker worden van boren, maar dat wilde ze niet, ze is boos op ons, met ons is geen normaal gesprek mogelijk.

Wat moet je daar nou mee? Ik heb geen zin in escalatie met de buren maar ik ben pislink eerlijk gezegd. We hebben echt heel vaak last van ze, minimaal 2 avonden in de week, vooral van hun zoon, die breekt het hele huis af met zijn vrienden als ze weg is, draait keiharde muziek, geschreeuw gestamp etc,, maar ik klaag er nooit over, juist omdat ik ook wel weet dat onze kinderen geen stille kinderen zijn en ze inderdaad vroeg wakker worden. Krijg je dit gezeik. Er zit haar nog wel meer dwars blijkbaar maar ik vind het allemaal zo ver gezocht. Ik snap het niet. Vorige keer dat ze ging boren om 22 uur zijn we gaan vragen of ze nog lang moest boren, want dochter wordt altijd in totale paniek wakker en ik wilde weten wat ik kon verwachten, hoe lang ze door zou gaan. Toen heeft ze daarna ook met man gepraat (met mij valt niet te praten blijkbaar) kwam er allemaal frustratie uit, dat we haar nooit op de koffie hadden uitgenodigd enzo, terwijl ze nog wel een kadootje was komen brengen toen zoon was geboren. Ze heeft een selectief geheugen want ik heb haar toen gevraagd of ze eens op de koffie wilde komen, nooit meer wat van gehoord (en ook niet meer actief achteraan gegaan, want na dat gezeur over die schutting heb ik niet echt veel behoefte aan contact met haar) maar het zou wel leuk zijn als we gewoon weer hallo tegen elkaar zeggen en gewoon weer een beetje rekening met elkaar konden houden. Maar dat zit er niet in blijkbaar. Wat moet ik hier nou mee?
ik had niet de indruk dat ze echt op de koffie wilde komen, ze zegt iedere keer dat ze me ziet dat ze het zo druk heeft, bijna nooit thuis is, etc.. maar goed, misschien heb ik dat verkeerd gezien... maar toen we zover waren dat dat op de koffie verhaal eruit kwam was ze ook al zo klaar met ons dat ze neit meer groette... wat had ik dan toen anders moeten doen? ik begreep 1 het hele punt niet, en 2 ze wil niet meer met me praten..

nou goed, zal er eens over nadenken, of ik echt op mijn knieen wil

ze is mij overigens ook zeer tegengevallen; wie gaat er nou tegen zijn buren lopen zeiken over een schutting en een parkeerplaats nog voor je je fatsoenlijk hebt voorgesteld, en daar dan ook 3 jaar over door blijven zeiken, het zal mijn gebrek aan inlevingsvermogen zijn, maar ik begrijp het werkelijk niet..
Alle reacties Link kopieren
Jij bent net zo begripvol als je buurvrouw. Jullie zouden zo als Jut en Jul door het leven kunnen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
quote:mylenevalerie schreef op 04 februari 2010 @ 23:26:

En die schutting, dat zal voor haar wel iets zijn waar ze niet zomaar overheen stapt. Zij zal nu wel voor een paar honderd euro zelf die schutting moeten kopen. Ja snap dat jij niet wilde mee betalen maar je had ook kunnen kijken hoe de schutting zo op te knappen dat hij beter en netter stond. Dat zal voor haar een teleurstelling geweest zijn, dat jullie in haar ogen star zijn.We hebben een deel van de schutting wat echt scheef stond al zo verplaatst dat het niet meer op haar helft stond. Maar we hebben het ding niet zelf geplaatst, slechts overgenomen, ze had al jaren de tijd gehad het met de vorige buren uit te vechten. We namen het ding over zonder dat we van haar onvrede op de hoogte waren. Zou jij dat dan met je nieuwe buren uit willen vechten? ik niet..zij dus wel
quote:mylenevalerie schreef op 04 februari 2010 @ 23:23:

Het zal moeilijk worden. Misschien nog 1 keer proberen met een bloemetje of dat je een pot koffie hebt en dan aanbelt als je denkt dat het haar ook uitkomt en vragen of ze erover wil praten.

Dat zou ik voorlopig niet doen.

Ze heeft toch aangegeven dat ze niet wil praten. Je kan iemand niet dwingen te willen praten. Dan staat die persoon tijdens een gesprek ook niet open voor wat je te zeggen hebt. Soms moet je er even tijd overheen laten gaan. Ik snap dat het misschien wat vervelend is, maar er is toch geen haast bij.

Het is zo vervelend als je het voor jezelf maakt eerlijk gezegd.
Je hebt gelijk dat jullie kennismaking niet zo heel goed gegaan is en ze ook best een zeikwijf kan zijn, maar jij moet je afvragen wat jij wil. Je blijft nu naast mekaar wonen en je vind het ook niet leuk dat ze niks zegt. Misschien dat er toch een superoppervlakkige vorm van burencontact kan plaatsvinden? Het is niet zo dat dit rotcontact je niets doet. Het doet jou ook wat als ze niet teruggroet.
quote:citronella schreef op 04 februari 2010 @ 23:35:

[...]

We hebben een deel van de schutting wat echt scheef stond al zo verplaatst dat het niet meer op haar helft stond. Maar we hebben het ding niet zelf geplaatst, slechts overgenomen, ze had al jaren de tijd gehad het met de vorige buren uit te vechten. We namen het ding over zonder dat we van haar onvrede op de hoogte waren. Zou jij dat dan met je nieuwe buren uit willen vechten? ik niet..zij dus wel

Wie zegt dat ze niet al jaren bezig was met je vorige bewoners. Als het echt zo scheef stond en op haar terrein, snap ik dat ze daar pissig over is en waarschijnlijk heeft gedacht dat de vorige bewoners dat jullie vertelt had. Bij verkoop zijn ze eigenlijk verplicht dat soort dingen te vermelden. Zeker ook omdat jullie nog extra betaald hebben voor die schutting.

Ja het communiceren is al fout gegaan bij dag 1. Maar zie van beide kanten starheid en onbegrip voor elkaar.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
het doet me in zoverre wat, dat het best een asociaal mens is en ik bang ben dat ze bewust gaat treiteren. De vorige keer reageerde ze zo aangebrand en flipte totaal toen we alleen maar vroegen hoeveel ze moest boren (zodat ik wist of ik dochter wel of niet weer terug in bed kon leggen). Nu doet ze het weer precies hetzelfde, boren van 21.45 tot 22 uur. Alsof ze het erom doet, en daar zie ik haar ook wel voor aan.

Ik wil on speaking terms blijven omdat ik wil dat we zulke dingen kunnen bespreken, niet omdat ik zo graag bij haar op de koffie wil, maar gewoon, zoadat het leefbaar blijft voor ons beiden.

Maar als je met haar praat komt er steeds zo'n berg onvrede over dit en dat terwijl we lkeaar amper kennen, dat de behoefte aan meer contact er van onze kant helemaal niet is. Misschien dat dat haar dwars zit, maar goed, daarom hoef je toch niet zo idioot te doen als eklaar helemaal niet meer te groeten?
quote:katoeneke schreef op 04 februari 2010 @ 23:36:

[...]

Dat zou ik voorlopig niet doen.

Ze heeft toch aangegeven dat ze niet wil praten. Je kan iemand niet dwingen te willen praten. Dan staat die persoon tijdens een gesprek ook niet open voor wat je te zeggen hebt. Soms moet je er even tijd overheen laten gaan. Ik snap dat het misschien wat vervelend is, maar er is toch geen haast bij.

Het is zo vervelend als je het voor jezelf maakt eerlijk gezegd.Het gaat niet om dwingen maar wel proberen. Dit gaat alleen maar escaleren en van beide kanten meer ergenis. Daarbij, over een paar maanden is ze er zo pissed over dat ze dan zeker niet meer wil praten, nu is het vers. Je ziet het aan de schutting, niet uitgesproken, je ziet het kadootje, niet uitgesproken en het zit haar toch goed dwars.
Het is een huurwoning, en het ding staat niet op haar helft, het staat op onze helft, alleen de aansluiting met het muurtje tussen onze beide tuinen, daar stond het wat scheef, je zou kunnen denken dat het daar enigszins (als in, een enkele centimeter) naar haar helft overhelt, maar dat hebben we hersteld, dacht ik, ik wist werkelijk niet dat haar nog veel meer dwars zat aan die schutting..
Dat denk ik ook Mylene, maar ik wist werkelijk niet dat die dingen haar zo dwars zaten, tot ik kwam vragen hoeveel ze nog moest boren... nou ja, van die schutting wist ik al eerder, maar ik vind niet dat ik maar ja en amen moet zeggen en een berg geld uitgeven omdat zij dat zo graag wil, ik kan haar daarin niet meer tegemoet komen dan we al hebben gedaan.. en dat accepteert ze niet..
Nou je wist wel dat haar dingen dwars zaten, want je schreef zelf dat ze al maanden niet terug groette, dus je wist dat er onvrede over iets was.

Maar goed, aan jullie om er iets mee te doen. Krijg niet het idee dat je de hoop hoeft te hebben dat het van haar afkomt.
Citronella,volgens mij ben jij van heel goede wil. Je vraagt helemaal niet teveel van je buurvrouw. Ze had ook kunnen aangeven dat ze een geschil had met de vorige bewoners over de schutting en de dialoog kunnen aangaan. Ze mag er niet zomaar van uitgaan dat je bekend bent met dit geschil

Ik denk dat je een normaal contact nastreeft, geen geschil maar ook geen contact dat leidt tot verjaardagsbezoek. Prima toch, gewoon elkaar in de waarde laten en wie weet waar het in de toekomst tot leidt.
Stomme vraag misschien want weet niet of het kan, maar kan de woningbouwvereniging niet bemiddelen?
Tja ze mag gewoon op die tijd boren en je komt er mooi af met die schutting want je bent wettelijk verplicht mee te betalen.

Ik weet niet wie hier nu de vervelendste buur is eerlijk gezegd.
Hoe zo wettelijk verplicht? er staat een schutting hoor.. ik zie niet in waarom ik zou moeten betalen omdat buuf de schutting niet mooi genoeg vind die er staat.
quote:prulleke schreef op 04 februari 2010 @ 23:55:

Citronella,volgens mij ben jij van heel goede wil. Je vraagt helemaal niet teveel van je buurvrouw. Ze had ook kunnen aangeven dat ze een geschil had met de vorige bewonders over de schutting en de dialoog kunnen aangaan. Ze mag er niet zomaar van uitgaan dat je bekend bent met dit geschil

Ik denk dat je een normaal contact nastreeft, geen geschil maar ook geen contact dat leidt tot verjaardagsbezoek. Prima toch, gewoon elkaar in de waarde laten en wie weet waar het in de toekomst tot leidt.klopt, maar blijkbaar kom ik zo hier niet over..
Ligt aan de staat van onderhoud en hoe lang hij er al staat.

Als hij scheef staat of niet goed is onderhouden heb je je wettelijke plicht tot onderhoud verzaakt.

Een gezamenlijke goede schutting moet je gewoon aan mee betalen.

Ik zou ook balen als mijn buren dat vertikten. En dan idd op eigen grond maar voor eigen kosten een schutting plaatsen. Maar erg asociaal zou ik het wel vinden.

Ook klaag je over een gaatje boren. Op een tijdstip waarop het gewoon mag.

Zij heeft last van jouw kinderen, maar dat is wel normaal?

Ik denk dat je je hand ook eens in eigen boezem moet steken.
Er staat een goede schutting, hij staat recht overeind, er zitten geen gaten in, het ding is niet oud of vervallen of ingestort. Zij heeft er problemen mee dat je enigszins door de planken heen kijkt. En zeurt dat ie scheef staat. Maar hij staat niet schots en scheef, hij had mooier gezet kunnen worden maar ze overdrijft het behoorlijk. Het is een goedkoop model Gamma zeg maar en ze wil een duur model, rotsvast, geen inkijk mogelijk. Nou prima, maar ik heb er het geld niet voor.
quote:mylenevalerie schreef op 04 februari 2010 @ 23:47:

[...]

Het gaat niet om dwingen maar wel proberen. Dit gaat alleen maar escaleren en van beide kanten meer ergenis. Daarbij, over een paar maanden is ze er zo pissed over dat ze dan zeker niet meer wil praten, nu is het vers. Je ziet het aan de schutting, niet uitgesproken, je ziet het kadootje, niet uitgesproken en het zit haar toch goed dwars.

Tsja denk dat als ze zo stellig heeft gezegd niet te willen praten dat je dat moet accepteren. Als je nu met bloemen weer een dichte deur treft komt het nooit meer goed.

Misschien is een kaartje (met bloemen er op) een idee, waar in je aangeeft altijd open te staan voor een kop koffie en/of gesprek als zij daar ook aan toe is.
Ik zeg toch niet dat het normaal is dat ze last heeft van mijn kinderen? ik weet niet waar ze precies last van heeft, dat ze niet geluidloos zijn om 8 uur sochtends denk ik, maar dat is zij ook niet, verre van..

ik kan het neit objectief bekijken natuurlijk, maar ik denk dat wij meer last hebben van haar en zoon, keiharde house muziek, stampen, schreeuwen, ruzie, keiharde ruzies, stofzuigen snachts, boren tot precies 22 uur omdat het mag, klossen met je hakken over de trap en de stenen vloer etc..

wij hebben atlijd schoenen uit en draaien de stereo niet op tien. Het normale speel en schreeuw volume van de kinderen dat weet ik niet, hoe hard dat bij haar doorklinkt, mar we doen geen rare dingen ofzo. En ook niet om 6 uur sochtends...ik probeer ze altijd te dimmen tot een acceptabel tijdstip.
Waarom meld je die overlast dan niet bij de woningbouwvereniging? Die kunnen misschien bemiddelen of iig een dossier aanleggen.
quote:citronella schreef op 05 februari 2010 @ 00:18:

Er staat een goede schutting, hij staat recht overeind, er zitten geen gaten in, het ding is niet oud of vervallen of ingestort. Zij heeft er problemen mee dat je enigszins door de planken heen kijkt. En zeurt dat ie scheef staat. Maar hij staat niet schots en scheef, hij had mooier gezet kunnen worden maar ze overdrijft het behoorlijk. Het is een goedkoop model Gamma zeg maar en ze wil een duur model, rotsvast, geen inkijk mogelijk. Nou prima, maar ik heb er het geld niet voor.

Overigens heb ik al een keer een woningbouw meneer op de stoep gehad die kwam informeren over de schutting, hij concludeerde dat er niets mis was met het ding en dat ie ook niet op haar helft staat zoals ze beweert.

Maar misschien dat ik vanaf nu inderdaad maar stelselmatig de overlast moet gaan melden bij woningbouw of de woningbouw vragen te bemiddelen ofzo. Ik weet het ook niet meer.
*
quote:citronella schreef op 05 februari 2010 @ 00:23:

Ik zeg toch niet dat het normaal is dat ze last heeft van mijn kinderen? ik weet niet waar ze precies last van heeft, dat ze niet geluidloos zijn om 8 uur sochtends denk ik, maar dat is zij ook niet, verre van..

ik kan het neit objectief bekijken natuurlijk, maar ik denk dat wij meer last hebben van haar en zoon, keiharde house muziek, stampen, schreeuwen, ruzie, keiharde ruzies, stofzuigen snachts, boren tot precies 22 uur omdat het mag, klossen met je hakken over de trap en de stenen vloer etc..

wij hebben atlijd schoenen uit en draaien de stereo niet op tien. Het normale speel en schreeuw volume van de kinderen dat weet ik niet, hoe hard dat bij haar doorklinkt, mar we doen geen rare dingen ofzo. En ook niet om 6 uur sochtends...ik probeer ze altijd te dimmen tot een acceptabel tijdstip.

De beleving van een acceptabel tijdstip kan nogal verschillen. Wellicht vind jij 8u 's morgens een acceptabel tijdstip. Maar als ik in het weekend of op mijn vrije dag om 8u gewekt wordt door lawaai ben ik echt not amused. Dit vind ik vroeg voor mijn vrije dag (want ik heb het dan echt nodig om even bij te slapen).

(Nu hebben wij een super contact met onze buren dus is het allemaal geen issue hier).

Je zegt dat jullie meer last hebben van haar, dan zij van jullie, maar dat is natuurlijk erg subjectief. Zij ervaart dit wellicht heel anders.

Ik zeg niet dat je niet bereidwillig bent, maar je bent zelf ook behoorlijk pissed. Dit maakt een goed gesprek niet makkelijker.

Ik weet niet wat een oplossing is. Aan de deur gaan staan terwijl ze nadrukkelijk heeft aangegeven geen contact te willen lijkt me niet nuttig. Ik zou het eens een tijdje laten bekoelen. Maar het blijft erg naar natuurlijk.
Burenoverlast was bij ons een van de redenen om te gaan verhuizen. Aan de ene kant woonden buren die iedere dag ruzie maakten, schreeuwden etc. Aan de andere kant een mafketel die twee keer per week de radio keihard aanzette. En achter ons woonde een gezin waarvan de man als hobby zagen en timmeren had. Hij deed het alleen op vrije dagen (zaterdag en zondag), maar dat waren toevallig ook mijn vrije dagen. Pfffff, wat was ik het na een paar jaar zat daar zeg. Ben zo blij dat we verhuisd zijn.

Ik kan me dus heel goed voorstellen dat je je rot ergert aan de buurvrouw en haar zoon.

Ik heb nooit geklaagd bij de buren, maar wel eens tijdens een kopje koffie gezegd dat ik die ruzies niet fijn vond. Ze hing sinds die tijd een briefje op de keukendeur voor haar dochter: "Zachtjes doen, want de buurvrouw is vrijdags thuis". Dat vond ik dan wel weer lief, hahaha.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven