Stel ik me nou aan of... ?

06-02-2010 00:08 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!

ik en mijn vriend zijn allebei 20 jaar en net gaan samenwonen.

We hebben al 4 jaar een moeizame relatie wat komt doordat zijn ouders niks van mij willen weten en het liefst ons uit elkaar zien.

Nou heb ik een ander probleem en ik weet echt niet wat ik hiermee aan moet en ben erg benieuwd wat jullie ervan vinden, want ik weet het echt ff niet meer.

Mijn vriend is zo`n 2 jaar geleden begonnen met fitnessen wat harstikke goed is natuurlijk aan je conditie werken enz.

Hij is altijd al sportief geweest met surfen vechtsporten enz.

Maar heeft dat altijd echt als een hobby gehad.

Toen hij zag dat hij berder ( gespierder ) werd van het fitnessen vond hij dat leuk en ging hij allemaal supllementen inemen om nog groter te worden.

Waarop we nu op een punt zijn beland dat zijn hele leven uit fitness bestaat.

Met als gevolg dat hij nu net is begonnen met anabolen steroiden.

hij werkt minimaal 10 uur op een dag op zijn normale baan en is ook bij zijn sportschool gaan werken op zondag.

Na zijn werk ( zelfs van de sportschool ) gaat hij gelijk weg om weer te gaan fitnessen 4 uur later meestal pas rond 10/11 uur komt hij terug en gaat hij slapen of mt zn vrienden weg.

Ik heb hem al zo vaak gesmeekt of hij met mij wat wilt doen of een keer niet kan gaan fitnessen zodat wij naar de bioscoop kunnen of whatever, maar hij heeft gewoon geen tijd voor mij.

Maar nu ook nog die anabolen.... ik weet echt niet wat ik moet doen. het blijft natuurlijk zijn lichaam dus heb ik niet het recht om er wat van te zeggen.

Maar het feit dat hij liever in de fitness zit dan bij mij dat vind ik echt heel erg.

En dat ik net ben verhuisd naar een plek dat 2 uur reizen van mijn oude woonplaats is helpt ook niet echt mee.

Als ik erover praat met mijn moeder wordt hij boos, omdat niemand het mag weten en ik me niet zo moet aanstellen.

Ik heb hem al naar documantaires laten kijken over anabolen en wat het doet met je lichaam en naar een aflevering van help mijn man heeft een hobby.

Niks helpt en straks word hij onvruchtbaar en kunnen we geen kinderen meer krijgen!

mijn eierstokken werken ookal niet optimaal..

Ik ben echt ten einde raad !!!

Alsjeblieft kan iemand mij advies geven wat ik kan doen????

Bedankt!

Liefss
Ik zeg dumpen,

Je bent veel te jong voor deze ellende,
"The time is always right to do what's right." -Martin Luther King
Je hebt al 4 jaar een moeilijke relatie en je bent pas 20? Tel daarbij die anabolen op...

Het spijt me, maar je hebt geen lot uit de loterij.

Als antwoord op je vraag: je stelt je zeker niet aan.
Dat je je zorgen maakt heb je al laten merken aan hem zo te lezen, dus dat weet hij. Bedenk voor jezelf goed wat voor jóu acceptabel zou zijn, hoeveel uren naar de fitness bijvoorbeeld en welke supplementen wel en welke niet. En leg hem dat voor. Verbind daar een gevolg aan, als hij daar niet aan kan of wil voldoen. Een gevolg waar jij ook achter kunt staan.

En bedenk: je bent wel zo ver verhuisd om te gaan samenwonen, maar dat wil niet zeggen dat je er dus aan vast zit. Iets voor jezelf zoeken in je nieuwe woonplaats of terug naar je oude woonplaats zal allebei niet makkelijk zijn. Maar dat het niet makkelijk is wil niet zeggen dat het niet mogelijk is.

En wat heb je dan liever: een korte periode dat het moeilijk is i.v.m. het niet meer samenwonen of een heel lange periode je zorgen blijven maken over de gezondheid van je vriend?

Sterkte, ik hoop dat je vriend tot inkeer komt!
Iets anders
Wegwezen bij die kerel! Heb je geen zak aan. Kies voor jezelf meid!
Nee, je stelt je niet aan.

Ik hoop dat je vriend jou advies gaat inzien. Als dat niet zo is dan hoop ik dat je voor jezelf gaat inzien wat goed voor jou is.

Waarom wil hij er niet over praten? Kennelijk weet hij ook dat het niet helemaal goed is.

Je bent 20, hebt 4 jaar een moeilijke relatie, die relatie is nu nog steeds moeilijk.

Maak een keuze voor jezelf.
ik vind het gewoon moeilijk wat ik hou zovee

s bang dat ik me aanstelde =)
me berichtje doet het niet. ik hou gewoon zoveel van hem =)
Gebruik van anabole stereoiden is heel heel heel erg gevaarlijk. Direct op korte termijn, stemmingswisselingen, agressie. En op lange termijn allerlei problemen zoals leverschade, leverkanker, hart en vaatproblemen, noem maar op. Het is echt enorme rommel. Bovendien nog illegaal ook
Advies = get the hell out of there. Wegwezen bij die mafkees.

... lullig voor je maar beter nu vertrekken dan nog langer in zo'n situatie en hem verder zien aftakelen. Bovendien loop je ook nog het risico dat hij op een gegeven moment aggressief wordt....

Sterkte. Doe wat goed voor jóu is!

Tuurlijk hou je van hem, alleen op sommige momenten in je leven is het belangrijk om er achter te komen hoeveel je van jezelf houdt.
ja dat is ook zo. ik denk dat ik hem maar de keus moet geven. of anabolen of ik.. makkelijker gezegd dan gedaan natuurlijk.
quote:Nochiin schreef op 06 februari 2010 @ 00:39:

me berichtje doet het niet. ik hou gewoon zoveel van hem =)

Maar hou je zoveel van hem dat je machteloos aan de zijlijn kunt staan toekijken hoe hij zichzelf te gronde richt, z'n lichaam ruïneert? En jouw geestelijke gesteldheid daarbij ook ruïneert? Hoe hij jullie relatie ruïneert?

Soms is "houden van" niks anders dan "loslaten". Misschien is dat het zetje dat hij nodig heeft om in te gaan zien hoe oerstom hij bezig is en komen jullie alsnog bij elkaar. En misschien is het het definitieve einde van jullie relatie.

Maar kun jij toekijken hoe hij niet eens op een verstandige manier goed voor zichzelf wil zorgen? Daarmee zorgt hij toch ook niet op een verstandige manier goed voor jou, voor jullie relatie, en later voor jullie kinderen (als die er komen, hard maar waar)?
Iets anders
Liefde alleen is niet genoeg.

De vraag is: wil jij dit leven? Op deze manier? Met hem?
Wanneer je hem voor een keus stelt vergeet dan niet om een tijdsbestek er aan vast te stellen.

Sterkte!
harstikke bedankt allemaal. het is echt fijn om ff me ei kwijt te kunnen. ik denk dat als hij echt lever problemen krijg ofzoiets dat ik mezelf dat ook niet vergeef omdat ik niks heb gedaan. het is gewoon zo lastig allemaal!
Je hebt gelijk. Het is zijn lichaam en daar heb jij geen bal over te zeggen. Maar het is daarentegen ook jouw leven, en daar heb je alles over te zeggen.

Ga een gesprek met hem aan, en neem een besluit. Wil Ga jij zo verder met hem of niet. Wat hij doet, moet hij namelijk zelf weten.
quote:Nochiin schreef op 06 februari 2010 @ 00:59:

harstikke bedankt allemaal. het is echt fijn om ff me ei kwijt te kunnen. ik denk dat als hij echt lever problemen krijg ofzoiets dat ik mezelf dat ook niet vergeef omdat ik niks heb gedaan. het is gewoon zo lastig allemaal!

Dat snap ik wel. Je houdt van hem en wil dat het hem goed gaat. Maar je bent z'n vriendin en niet z'n moeder. Je doet wat je kunt door hem op de gevaren te wijzen, je zorgen uit te spreken, die documentaires op te zoeken en hem die te laten kijken. Voor de rest is hij echt zelf verantwoordelijk voor wat hij er wel of niet mee doet. Die verantwoordelijkheid ligt NIET bij jou!

De verantwoordelijkheid die WEL bij jou ligt, is dat je goed voor JEZELF moet zorgen.
Iets anders
Van steroïden kun je impotent raken en je penis en testikels kunnen er kleiner van worden. Dit heb ik helaas bij een man gezien. Dit zou elke man toch moeten afschikken zoiets te gebruiken?
Zoek een kerel met wie je wel kunt communiceren.
Sorry even verder over je relatie; je vriend stelt zich ontzettend egoïstisch op, tijd om stappen te ondernemen; wat voor relatie heb je als je nooit tijd hebt om samen iets te doen?
De reden dat hij boos wordt als je er met iemand over spreekt is omdat hij zelf ook weet dat hij fout bezig is. Zo te horen heeft jouw vriend aanleg voor verslaving. Eerst verslaafd aan de fitness en voor je het weet aan de anabolen. En wees daar heel voorzichtig mee want dat spul maakt agressief en voor je het weet heb je een klap te pakken..

Voorzichtig meis, probeer hem tot inkeer te brengen, maar als dat niet lukt.................... kies voor jezelf.
Toch niet weer een topic waarin TO op elke pagina een "het is zo lastig" bericht gaat plaatsen, maar eigenlijk niks doet om de situatie te veranderen?

Kom op, het is duidelijk: moven daar; die sportschool is belangrijker, en als het een ventje van 20 is, zul je daar echt niks aan kunnen veranderen.
quote:Ligeia wrote on 06 February 2010 @ 01:18:

Zoek een kerel met wie je wel kunt communiceren.
ik ga morgen met hem praten en laat wel weten hoe het afloopt. en ff tegen wakker je weet heus niet het hele verhaal en ik heb echt al stappen ondernomen als je echt van iemand houdt is het ook lastig. waarschijnlijk ben je zelf bedrogen, gedumpt of nog nooit in een relatie geweest om zo verbitterd te reageren...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven