Wat wil hij ? (angst voor relatie)

06-02-2010 00:08 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Anderhalf jaar geleden ben ik begonnen met sporten samen met een mannelijke collega. Daardoor zijn we bevriend geraakt en we hebben veel gepraat over zijn relatie die uit was en mijn relatie die niet zo goed ging. Op avonden uit met collega's waren we altijd erg close, aanhankelijk, arm om elkaar heenslaan etc. Vijf maanden geleden ben ik met mijn (toenmalige) vriend verhuisd. Daar reageerde mijn collega nogal heftig op, dat iedereen daar raar van opkeek. Hij werd nog meer aanhalig naar mij, maar liet mij ook duidelijk merken dat ik aan mijn relatie moest werken. Hij vond al langer dat ik niet gelukkig was.

Op een avond uit met collega's begon ik erg te twijfelen aan zijn bedoelingen, of hij alleen met mij zo flirtte of ook met andere vrouwen. Ik heb dit rechtstreeks aan hem gevraagd. het was wel specifiek mij.

Om een lang verhaal kort te maken, heb ik de stap gewaagd en mijn relatie verbroken. Ook had ik een nieuwe baan. Binnen een week hebben de collega en ik gezoend. Omdat we nog samenwerkten hebben we het rustig aangedaan (beetje na werk afspreken). Nu is dat niet meer zo, maar nu twijfelt hij. Hij voelt zich niet verliefd, mist me niet als ik er niet ben etc. etc. Hij twijfelt nu of hij wel verder wil. Hij mag me graag, het is vertrouwd, alles is fijn. Alleen die verliefdheid is er bij hem niet.

Ik weet dat hij erg is gekwetst door zijn voormalige vriendin. Van de een op de andere dag heeft zij het uitgemaakt. Dat heeft heel lang geduurd voordat hij daar overheen was, misschien nog niet eens. Het is voor hem nog steeds een beetje wennen dat we geen collega's meer zijn. Ook heeft hij verteld dat hij een jaar geleden (toen ik nog 'bezet' was) wel verliefd was, maar dat hij die gevoelens tegenhield. Nu voelt hij niet wat hij voelde bij zijn ex, die complete verliefdheid.

Het is allemaal erg snel gegaan, voor mij ook.

Is het bindingsangst? Is hij de verliefdheid-stadium al voorbij? Misschien is het een andere relatie dan met zijn ex (het is zeven jaar geleden toen hij iets met haar kreeg), meer volwassen? Hoeveel tijd moet ik het geven? Is hij misschien nooit verliefheid geweest? alleen maar behulpzaam naar mij toe? Het lijkt erop dat hij zijn gevoelens niet kan loslaten, nu houdt hij ze mogelijk tegen, omdat hij bang is weer gekwetst te worden.
Je bent weer vrij, en de jacht is voorbij.
het is nu niet spannend meer he.....
Ik denk ook dat voor hem de spanning er nu af is.....

Wel ontiegelijk vervelend voor jou dat jij je relatie hier voor opgeeft en uiteindelijk nog zonder vriend overblijft!

Misschien had hij het idee dat toen jij een relatie had, het ver van zijn bed was, maar nu komt het toch heel dichtbij en heeft hij wel bindingsangst!?

De enige manier om hier achter te komen is door met hem hierover te praten. Je hebt niets te verliezen.....alleen maar te winnen...

Suc6!!!
He's just not that into you....

Zolang jij bezet was, was het veilig voor hem om te flirten, er zaten geen consequenties aan, binding hoefde niet.

Nu wel, en dat is andere koek. En ik weet niet of je specifiek je relatie voor dit gevoel hebt opgegeven? Of het nou wel of niet zo is, kennelijk zat die relatie niet echt goed, anders was je uberhaupt niet over deze optie na gaan denken.. Ik zou geen spijt hebben dat je oude relatie voorbij is. En dat dit nu niet blijkt te werken.. kon je niet weten vantevoren, dan weet je het nu. Kennelijk tijd voor een nieuwe start, zonder man, maar met jou in de hoofdrol. Succes, sterkte!
ik denk dat hij een verliefd gevoel gecreeerd heeft en nu je vrij bent, hij dat gevoel niet meer heeft.

Loslaten en verder gaan. Sterkte!
Ik denk idd ook dat nu je vrij bent je niet meer interessant voor hem bent maar om dat nou meteen bindingsangst te noemen.

Hij is gewoon niet (meer) verliefd op je,jammer maar helaas.

Tijd dus om verder te gaan met je eigen leven.
Is het niet veel interessanter om jezelf af te vragen waarom je verhuist met je partner en enkele weken daarna een streep onder de relatie zet? Wat zegt dat over jouw betrokkenheid?
quote:Inventora schreef op 06 februari 2010 @ 00:55:

He's just not that into you....

Word zo moe van steeds deze opmerking. Zeker als het weer eens de lading van het probleem niet dekt. Als je de opmerking niet helemaal snapt, gebruik hem dan niet.
Hé seabell,

Heb je je relatie verbroken om je collega? Is de verliefdheid t.o.v. hem de reden?

Waarom zou je direct weer in een relatie stappen? Is het niet beter om eerst weer een tijdje alleen te zijn?

Sterkte ermee iig!
Alvast bedankt voor de reacties.

Ik had nog niet bedacht dat 'de jacht over is' en dat de spanning eraf is voor hem. Dat zou nog wel heel goed kunnen kloppen...

Over het beëindigen van mijn relatie: dat was hoe dan ook gebeurt, maar waarschijnlijk had ik het nog een poosje aangezien. Ik weet van mezelf dat ik het wel sneller heb uitgemaakt wegens collega. Ook omdat ik het gewoon niet meer eerlijk vond tegenover mijn vriend.

Over het verhuizen en snel een streep eronder zetten, heb ik al gerealiseerd dat dat niet zo goed overkomt op collega. Hier hebben we het al over gehad. Dat speelt misschien een rol. Maar goed, hij was er zelf bij toen we zoende.

Ik had nooit durven hopen dat er iets zou gebeuren met de collega. Dat het na een week al was helemaal niet. Ik vind het dus ook niet erg om het een poosje rustig aan te doen, minder te zien en eventueel dan te zien of de verliefdheid wel groeit.

Morgen zie ik hem dan hoop ik meer duidelijkheid te krijgen, al vrees ik dat het over is. Ik ben me daar ook al een paar dagen geestelijk op aan het voorbereiden.
quote:kiss86 schreef op 06 februari 2010 @ 00:19:

het is nu niet spannend meer he.....Bingo!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven