FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
He? Is echt fout BSO, die hadden de ouders moeten bellen dat kind zonder bericht er niet was toch? (en eigenljk groot alarm moeten slaan dat zij zelf kind kwijt waren...). Overigens had oppas ook even achter BSO groep kunnen aanhobbelen om te informeren of zij van de afspraak wisten, dat dan weer wel. Maar blijft dat BSO verantwoordelijk is. Ik begrijp niet dat BSO leidsters er genoegen mee nemen dat ze zien dat kindje met iemand anders mee gaat en dat niet checken.
Ik snap dat ook niet. En oppas is op zoek geweest naar iemand van BSO, maar kon niemand vinden. Later bleek dat ze binnen in de gymzaal stonden vanwege de regen. Ook al zo idioot want van die kleuters kun je niet verwachten dat ze dat zelf wel bedenken.

En ik vind dus eigenlijk dat BSO de politie had moeten bellen. Klinkt dramatisch, maar als je een kind van vier kwijt bent kun je je er gewoon niet vanaf maken met huisvoicemail van ouders inspreken. Tsja, ze waren het contactformulier kwijt.

Nou ja, ik moet het laten gaan (van Sjaak) hoewel ik het liefst verhaal wil gaan halen bij buuf. Maar geen slim plan, eerst maar eens afkoelen.
Wat is het hier rustig!

Ik ben echt een enorme berg was aan het wegvouwen bij X-factor. Heerlijke huishoudtv .
Wijze les voor de oppas en jullie dan maar: op het schoolplein blijven totdat echt contact is geweest. Anders overdragen aan directeur van de school, mag die oppas spelen en BSO traceren.

Wind, zat inderdaad ook te denken dat je nu zo aan het genieten bent terwijl je aankondigde liefst meteen veel bezoek te hebben. Zal ook wel komen omdat GW thuis is? Dat je nu toch al aanspraak hebt .

En hoe zal Nath het hebben in het mistige Noorden? Althans. hier kan je nauwelijks naar buiten kijken, dus daar vast ook.

Heb gisteren al deel van huishouden gedaan, dus nu echt weekend met aandacht voor de kids. Leen komt vanmiddag en daarna paar weken niet, ook wel relaxt.

Maandag ga ik met Kiloknaller naar de huisarts. Na een potje stoeien klaagt hij dat hij geen adem meer kan halen en hij zegt dat hij het met gym en buitenspelen ook wel heeft. Kan er niet helemaal de vinger op leggen, maar het is wel zielig en nu toch maar een informeren of we niet een doorverwijzing moeten krijgen ofzo. Vervelende is dat ik denk dat je er verder niets mee kan en dan benauwdheid na inspanning alleen maar te verhelpen is door nog betere conditie op te bouwen (of niets te doen, maar ja, dat is geen optie ), maar goed, laat de dokter eerst maar eens iets zeggen.

En BNJMN en ik hebben een boek gelezen. Een unicum, want hij zit nooit stil en nu kwam hij zo schattig aan met eenboek terwijl ik op de bank zat en hij draaide zich om met zijn billen naar me toe om op schoot gehesen te worden. Echt lief, onze blije dribbel zit bijna nooit op schoot.
Hier gaat alles goed Lien. Mist valt mee. Ik zit lekker met het gashaardje aan. Kindjes zijn bijna klaar met cracker eten dus we kunnen zo in bad. Lekker kneuterig dus. We doen lekker relaxed en het is gewoon gezellig met schoonfamilie.

Wat vervelend voor KK zeg Lien. Zou het ook een licht gekneusde rib kunnen zijn? Dat voelt ook soms als benauwdheid?

Wind, Mille en Pebbles, mag ik ook aansluiten bij kraambezoek maandag of vind je het leuker als ik in de middag kom, wind?
quote:lien schreef op 06 februari 2010 @ 08:47:

Wind, zat inderdaad ook te denken dat je nu zo aan het genieten bent terwijl je aankondigde liefst meteen veel bezoek te hebben. Zal ook wel komen omdat GW thuis is? Dat je nu toch al aanspraak hebt .Dat scheelt denk ik wel. Pebblo ging om 8.30 de deur uit en kwam er om 18.30 weer in, ondertussen zat ik dan met een oninteressant tetterende kraamhulp en was echt blij als er iemand kwam!
quote:nathje schreef op 06 februari 2010 @ 09:34:Wind, Mille en Pebbles, mag ik ook aansluiten bij kraambezoek maandag of vind je het leuker als ik in de middag kom, wind?

Wat mij betreft oke, maar Wind heeft het laatste woord uiteraard.

Ik zat gisteren in de schouwburg met GP, het duurde van 19 tot 21.30, lang! Ik was heel moe en heb na de pauze liggen slapen. Om je dood te schamen. Moshje was helemaal overstuur gisteravond, heeft onafgebroken gekrijst. Ook toen ik thuis kwam nog. Arm kindje van me. Heeft wel weer doorgeslapen tot 7 uur, had afgelopen week toch weer nachtvoeding om 4 uur.

Ik denk toch dat dat komt door 2 dagen kolven en 2 dagen op de zaak drinken (niet heel rustig, kan niet lekker zitten), dat hij dan overdag minder drinkt en 's nachts met extra voeding inhaalt ofzo.

Ben blij dat ik vandaag weer bij hem ben.

En verder maak ik me best wat zorgen om Pebblo. Ik denk dat hij tegen overspannenheid aanzit. Hij slikt nu St. Janskruid, voor zijn negatieviteit en somberheid. gaat naar osteopaat voor hoofdpijn, maar loopt nu met migraine op de zaak, en dat is rot, hij had vanmorgen geen andere keuze dan te gaan werken. (bij Moshje en Pebbeltjes thuis is ook niet rustig en bovendien kom ik op zaterdag als ik werk niet aan kolven toe vermoed ik. Zaterdaghulp is vrij vandaag) We strompelen maar door hier, zo voelt het.

Nouja. Genoeg te doen vandaag (boodschappen, kadootjes, was, opruimen) dus ga maar aan de slag.

NAth, veel plezier in HvS.

En ik was ook vergeten te reageren op goede nieuws vader Morrie. Heel vaak heb ik in gedachten wel gereageerd maar in werkelijkheid niet.
Nou ik heb goed geslapen en ben wel over het geroddel van de buuf heen geloof ik. Moeder van vriendje en ik waren er tenslotte al lang over uit dat het vreemde samenloop van omstandigheden was, dus daar houden we het dan maar op.

Balen van Pebblo Pebbles, is er niemand (bv schoonouders) die af en toe een dag kan inspringen om de last een beetje te verlichten voor hem?

En ik moest bij verhaal ver KK ook al denken aan gekneusde/gebroken rib. Heb ik bij zwangerschap poppetje ook gehad (kleine karatebaby) en werd ik ook soort van kortademig van.

Lekker dat je zo aan het genieten bent Nathje!

Ik ga snel puinruimen, Sjaak is met de jongens naar stoeigym en hele tafel staat vol ontbijtzooi.
Is goed hoor Nathje, gezellig!

Vervelend Peb dat Pebblo aan het kwakkelen is. Hij knapt niet echt op heb ik het idee.. ja, eventjes en dan stort hij weer in. Lijkt me dat het voor jou ook een druk met zich meebrengt. Ik bedoel.. je voelt je denk ik ook verantwoordelijk voor zaak, maar voelt ook de verantwoordelijkheid voor thuis en hoe het Pebblo thuis af zou gaan met de jongens (asl hij op een dag als vandaag 'lekker' thuis zou blijven. Lastige spagaat, lijkt me, want een oplossing lijkt niet voorhanden. Kunnen jullie niet lekker een weekendje weg met elkaar (als gezin)? Er even tussen uit? De lampen de lampen laten en even opladen en genieten van elkaar. Misschien dat je schoonouders een zaterdag kunnen overnemen? Ik zeg ook maar wat want vind het vervelend dat jullie een beetje vast zitten. Ik hoop dat het snel beter wordt. Aan jullie liefde voor elkaar zal het iig niet liggen!

KiloKnaller heeft het benauwd? Ach, zielig. Maar ook wijs dat hij dat zo goed aan kan geven. Wat worden onze kinderen groot zeg. Ik dacht meteen aan astma, maar ben er helemaal niet bekend mee dus niet echt gegrond ofzo. Goed dat je naar de dokter gaat.

Las dat je Leen een paar weken niet hebt na vandaag. Hoe gaat het met zijn vader? Betekent dat het beter met hem gaat icm Leen? Wordt het meer een team? Ik hoop het zo!

LLL, ik zou schijt hebben (maar tegelijkertijd ook laaiend zijn en mijn verhaal willen doen) aan buurvrouw. Idioot om de schuld af te schuiven op de oppas. Had ze hem moeten laten staan op het schoolplein dan? Let it go.... jij weet wel beter.

Ja, ik denk dat het scheelt dat GW thuis is. Het is zo kneuterig en knus. Wij en de wereld... zo'n gevoel. Ik lig nu ook weer lekker op bed met laptop en GW smeert mijn boterhammen en komt zo met de jongens op bed eten. Wat wil je nog meer?

Baby Wind doet het goed joh! Dat maakt het genieten ook makkelijker. Hij drinkt goed en slaapt veel. Na de eerste nachten bij ons op de borst te hebben geslapen (heerlijk!) heeft hij vannacht na iedere voeding in zijn wieg geslapen. Fijn hoor. Morgen willen we voor het eerst naar buiten en lijkt het echte leven weer te gaan beginnen. Nu nog even genieten!
Klinkt allemaal lekker zo, kraamweken kunnen echt zo bijzonder zijn (en ik nuanceer het even, want soms kan het ook vies tegenvallen, weet ik van Morrie).

Hier ook trots, Sapph bikini's en BH's online te koop. Ik weet nog precies dat we het verzonnen op een zondagavond en nu staat het er toch maar. En natuurlijk ook After Eden, maar die hebben geen bikini's.
Ziet er goed uit Lien!

Laat de bestellingen maar komen

Ja, het is ook heerlijk, maar geniet deze keer veel meer dan de vorige keren. Misschien ook het besef dat het de laatste keer is?

Morgen komt de kraamhulp nog drie uurtjes en is ze voor het laatst. Ik vind het echt jammer. Niet dat ze weggaat, maar dat er een periode wordt afgesloten en we elkaar waarschijnlijk nooit meer zien. Het is echt een superwijf. Qua hulp snap ik niet dat ik voor de volle uren kraamhulp heb aangevraagd maar ze is echt zo leuk. Ze speelt met BRS, verwent mij en is netjes op de achtergrond. Alsof ze er niet is... Gw gaat zo even de stad in om wat leuks voor haar te kopen. Hebben jullie nog een leuk idee?

Nu even slapen...
Een leuke theepot of mooie thee mok en dan theezakjes kopen en dan de jongens kleine kaartjes laten maken die je dan op de theezakjes labels plakt. Is meteen persoonlijk.
Weekendje weg zou heerlijk zijn. Maar betekent ook zaterdag dicht en dat is dag met hoogste omzet. Schoonouders staan op zaterdag zelf op de markt, anders zouden die idd kunnen inspringen.

Heb me er druk om gemaakt, en zorgen. Maar belde net en hij voelt zich al iets beter. Met 3 kinderen en een hond naar de zaak om mee te helepen is geen optie die hem verlichting (;)) brengt.

Ik vind dat Pebblo zijn werk meer zijn werk moet laten en meer van zijn prive moet maken. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. van de week hebben we een heel gesprek gehad, hij voelt zich al maanden gewoon niet lekker. Heeft stemmingswisselingen, is vaak somber, negatief en kort lontje. Hij heeft 4 maanden lang alleen gewerkt, 6 dagen per week. Mensen reageren daarop met opmerkingen "dat moet kunnen, voor een gezonde vent" of 'dat is nu eenmaal niet anders'.

Pebblo zegt tegen mij dat dat zo is, als je in loondienst bent ofzo. Maar wij moeten er wel als gezin van leven. De verantwoordelijkheid, het 'moeten'. Dat is ook zwaar.

We komen aardig op orde. Nog even pittig opruimen en dan zijn we op orde. Pebblo ziet de zaak ook weer zitten. En soms even niet. Maar dat gaat beter. Alleen is hij dus ontzettend moe, voelt zich niet lekker, lusteloos en bij vlagen erg somber.

En we verzinnen van alles.

Als ik weer meewerk (en dat is nu alweer 5 weken) gaat het beter.

Als alles op orde is krijg je rust in je hoofd

Als boekhouding 4e kwartaal is afgerond krijg je lucht

Als het weer lente is wordt je vrolijker

Als Moshje groter is wordt het makkelijker en minder vermoeiend

En zo is er altijd 'als dit' of 'als dat'. En als dat dan ook echt is is er wel weer waardoor het niet gaat zoals je dacht en creëer je weer een nieuw 'ja, maar als..."

Vanavond maar weer praten. En hem echt het nut laten inzien van meer vrije tijd. Na afgelopen woensdag zijn eerste dag thuis te zijn geweest overweegt hij alweer het volgende week niet te doen. En als hij 's avonds cd's in i-tunes gaat importeren doet hij ook nog maar even de boekhouding. Hij is moeilijk niet aan het werk te krijgen zeg maar.

Wat een geklaag. En het erg is dat het al zo lang is en het niet echt beter wordt. Vandaar het 'doorstrompelen'.
Wat een creaplan Lien! Echt superleuk. Ik maakte me er altijd vanaf met een bloemetje geloof ik. Oh en we hebben er een een kookboek gegeven, vond ze ook leuk. Sjaak geeft altijd iedereen kookboeken, vind hij zelf gewoon het leukste om te krijgen .

Heftig Peb, maar kan me wel goed voorstellen dat het voor Pebblo zwaar is geweest om het vier maanden alleen te doen. Inderdaad heel anders dan gewoon loondienst. Maar jullie hebben volgens mij ijzersterke relatie en gaan er vast goed uitkomen. Als je er zo goed over kunt praten met elkaar komt er vast een oplossing.

Mijn Poppetje loopt! Zo grappig hoe dat gaat, ineens heeft ze het door en legt ze uit zichzelf hele afstanden af. Superhouterig en met haar armpjes in de lucht, zo schattig.
Het boek dat ik laatst las zou ook nog wel een goede voor hem kunnen zijn, reflectie op waar je energie van krijgt en waar niet. Of houdt hij niet van management boeken?
Ja, LLL, ik en crea, haha, wat een combinatie. Maar dit had een vriendinnetje van mij laatst gedaan en heb ik verzonnen te organiseren voor de juffendag (en dan dus alle kinderen een kartonnetje inkleuren, zodat ze 23, of vooruit 46, verschillende theezakjes heeft).
Ja, ik vond het al zo'n aparte combinatie .

Is iemand van jullie wel eens in de zomer in Oostenrijk geweest? Wintersport gaan we waarschijnlijk toch maar afblazen in het kader van de grote bezuiniging, maar op zomervakantie willen we nog wel. En nu heeft Sjaak bedacht dat het een goed plan is om naar Oostenrijk te gaan. Mooi, redelijke kans op goed weer, en goed te berijden. Klinkt prima, maar ik kan niet echt iets vinden waarvan ik denk, leuk, doen we. Ik zou het liefste een huisje op een camping willen. We zijn niet van die kampeerders, dus een tent gaat het niet worden. Maar een stacaravan of chalet ofzo. Maar alle campings die ik vind zijn van die enorme met overdekte speelhallen en animatieteams en daar hou ik niet zo van. Iemand hier een idee?
Nathje, alleen maar leuk, om jou maandag ook meteen te zien! En Wind vindt het prima dus ik ook

Hoe was het in HvS?

Pebbles, wat rot zeg, dat Pebblo zich zo blijft voelen. En jij je dus zorgen om hem blijft maken. Kunnen jullie niet in de voorjaarsvakantie een paar dagen weg? Als je op zondag weggaat en woensdag weer terug bent hoeft de winkel alleen dinsdag dicht of door schoonouders bemand te worden?

Verder heb ik ook niet echt ideeen, en even weg met elkaar is heel lekker, maar ook niet echt een structurele oplossing. Sterkte in elk geval

LLL, geen Oostenrijksuggesties, ben er ooit wel eens op een camping geweest maar dat is echt jaren geleden, in elk geval voor Maxi er was. Topic openen op de reispijler?
Morrie, ik heb vandaag bij Pieces accessoiries (winkeltje in Utrecht) een brede heupriem gevonden in (praktisch) de kleur van 'onze' laarzen. Ze verkopen die spullen ook in de o.n.l.y winkel zag ik later. Kweetniet of je al iets hebt gevonden anders is dit misschien wat.
Oh goed zeg Pammie. Ik ben ook al maanden op zoek naar een riem in de kleur van mijn laarzen. Ik had een hele ideale waar mijn buik precies achter verdween, maar die is donkerbruin en mijn laarzen zijn heel licht cognac. Dus dat ziet er echt niet meer uit. Suffe is dat mijn laarzen van shabbies zijn en er zelf geen shabbies-riem in die kleur te krijgen is. Zo irritant.

Ik ben echt met een grot slaap-inhaal-actie bezig. Ben gisteravond na een feestje van de dochter van vrienden tegelijk met de jongens in slaap gevallen (dus rond kwart voor acht) en werd vanochtend om 9 uur weer wakker! Echt heeeeeerlijk. Ben tussendoor alleen om half twee even wakker geworden om de jongens te laten plassen en in hun eigen bed te leggen, en om 6 uur om Poppetje een fles te geven. Ik kan er echt enorm van genieten dat het kleine monster ineens zo goed slaapt, had ik echt nodig.
quote:lien schreef op 06 februari 2010 @ 14:35:

Het boek dat ik laatst las zou ook nog wel een goede voor hem kunnen zijn, reflectie op waar je energie van krijgt en waar niet. Of houdt hij niet van management boeken?

Hij leest alles wat los en vast zit, Lien. Heb je ISBN ofzo? Ga ik eens kijken of ik het bij Bol kan bestellen.

Hij gaat over 2 weken met zijn vriend eten. Omdat hij vindt dat die vriend er zo zorgelijk uitziet. Even met hem praten. Makkelijker voor een ander te zorgen dan voor jezelf.

Na een migraine aanval gisteren is kwartje weer gevallen. Afspraken voor maandag afgezegd, kinderverjaardag vanmiddag doe ik alleen (50 man uitgenodigd vanaf 14 uur, draaiboek met taart om 15 uur...). En hij gaat dan etentje met vrienden vanavond voorbereiden. Dat vindt hij ook leuk. Maar goed, zo is er altijd een tijdelijke verbetering en vervalt hij weer snel in de stress.

Ik heb van de week het blad 'flow' gekocht omdat het er zo leuk uit zag. Gaat over mindfulness en nu bestook ik Pebblo met allerlei wijsheden. En ik ben dus van mening dat het een keuze is om het zo druk te hebben, maar daar zijn we het nog niet over eens.
Ik, gezond egocentrisme.

Even citeren uit het voorwoord: "misschien herken je het zelf ook wel: je zit niet lekker in je vel, je komt moe thuis en soms heb je het maandagochtendgevoel tot en met donderdagavond".

Even knuppel in het hoenderhok; Pebblo heeft echt goud in handen, mooi gezin, succesvol bedrijf, maar door zijn eigen houding kost het enorm veel energie, waar hij ook aan onderdoor gaat om termijn als hij andere keuzes gaat maken. Klinkt nu ineens heel dramatisch, maar ik heb het idee dat het al maanden op en af is. De oplevingen genieten jullie van, maar het is ook tijd om van meer momenten te gaan genieten en misschien zit het dan ook wel in keuzes maken door niet 6 dagen te werken. Kijken hoe hij dingen voor zichzelf ook aangenamer kan krijgen. En dat betekent niet meteen dat jij meer moet gaan werken Pebb, maar misschien wel dat jullie gaan zoeken naar een vast iemand die routineklussen van Pebblo over kan gaan nemen zodat hij weer aan de slag kan met nieuwe ideeen. Daar ligt volgens mij zijn kracht en vooral zijn op-laad-moment, want hij loopt steeds sneller leeg.

En de beste stuurlui staan aan wal, want het blijft bijzonder dat ook Pebblo dus wel bij zijn eigen vrienden dit signaleert, maar niet op zichzelf kan toepassen. Wel goed dat hij lekker gaat koken, dat vindt hij echt leuk volgens mij en dat maakt hoofd ook op een prettige manier leeg dan.

O, en dit boek biedt de oplossing niet he, is meer om weer eens te her-ijken.
Hoi meisjes, ik ben weer thuis! Het was een lekker weekend.

Ook natuurlijk wel wat aparte momentjes maar dat heeft de pret niet gedrukt.

Klein beetje bijgelezen, zag dat Pebblo het zwaar heeft.

Weet je, Pebbles, wat ik zat te denken? Iedereen, en vooral jij, doet veel om hem te ontlasten en mogelijke oplossingen te vinden en dan gaat het eventjes weer beter. Maar eigenlijk is het meer symptoombestrijding dan dat er echt iets veranderd. Dus als Pebblo nu eens echt de tijd zou nemen om te kijken waar de oorsprong van zijn klachten ligt dan kan hij ook proberen er een oplossing voor te vinden die voor hem echt werkt. Mijn ervaring is dat een mogelijke oplossing verzonnen door iemand zelf vaak meer effect heeft dan (hoe goedbedoeld ook) aangedragen oplossingen.

Leuk Pebbles, Mile en natuurlijk Wind dat ik jullie morgen zie. Ik ben zo benieuwd naar de enig echte Frisse Wind. Ik zal even terugbladeren hoe laat jullie hadden afgesproken.
Kan me alleen maar aansluiten bij de wijze woorden van Nathje en Lien en hoop dat Pebblo ook in ziet dat dit doorbroken moet worden.

Vandaag voor het eerst naar buiten geweest.

Leuk! Ben helemaal gesloopt en lig nu lekker in bed en GW zet thee.

Heb zin om jullie morgen te zien Mille, Peb en Nathje!

Jullie zijn hier om 10.15 uur hé?
Ongeveer Wind. Kan je niet garanderen dat het niet een minuutje eerder of later wordt

Pebbles, ik ben dan ietsje later bij jou, want ging er vanuit dat het een uurtje rijden was, maar heb net op routeplanner gekeken en het is nog niet eens drie kwartier. Dus ik zorg dat ik half tien bij jou ben!

Ja, dat schreef ik ook al he, dat een weekendje weg oid ook geen structurele oplossing is. Ik sluit me dus ook aan bij Nathje en Lien, dat het wel heel verstandig is om daar naar te zoeken, naar de oorzaak van dat gevoel steeds.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven