Cheers!

13-07-2007 20:13 17693 berichten

Voor Hero...
Alle reacties Link kopieren
(Gut, en nou maar hopen dat Lolliebollie geen meelezer is..)
quote:Bloesem schreef op 12 september 2007 @ 23:32:

Ja maar jij noemt jezelf tegenswoordigs "moeders".

Hé, maar ik heb er redelijk recent een kind uitgeperst, dus mag het nog minstens een half jaar (zo niet 9 maanden) op hersenverweking wegens ontzwangeren gooien \\:-)//

Lil, vervelend zeg om zo op te moeten hangen. En 3 kano's lijkt me ook wat veel hoor.
ik lach me rot om je verhaal lil, hoewel ik begrijp dat het gisteren helemaal niet leuk was. Ik hoop ook dat je het gauw goed kunt maken met de couscousman (en nu ook kanoman), want ruzie en ver weg is geen goede combi,. Wat me brengt om kjong,k want liefde en ver weg is ook geen dendernede combi. Meid wat vinbd het een schrijnend verhaal, ik kan me zo voorstellen dat je veel niet gedeeld hebt, ook later niet. Ik hoop dat je dat nog een soort van inhalen kan regelen als hij hier is, want het zijn van die heerlijke deel dingen, maar ja, kan het nu nog?

Arme LE, hoe is hij nu, jnotg boos? Als ik me niet vergis is hij 8 opim (toch?). GG gelooft nog heilig (de mijne althans, waar staat eigenlijk GG voor bij de jouwe lil, ook grote gozer ). Wil dat dit jaar ook nog niet veranderen, maar wasme wel bewust (vorig jaar al eigfenlijk) dat het nu wel op zijn top is, 2 kinderen heilig in geloof, en geen spoortje twijfel. Ik vind het zo leuk!

Pim, hoe is het met de luizenbedoening? Dat je nog aan lezen toekomt met die kinderschare om jeheen! Schattig van dat jongetje, kan me het best voorstellen!

Hier is het druk, druk met allerhande regeldingen. Vrijgezellenfeest van vriendin is rond, nu moet iedereen betalen en ik ben benieuwd of dat een beetje vlotten wil. Bruiloft is over 5 1/2 week, mijn telnr staat op de kaart voor vragen, dus u snapt hem al. Collega gaat trouwen en ik zit in feestcommissie. Slempweekend is al bijna (joechei ), dsu boodschappenlijst moet gemaakt (dank bloes voor mailinitiatief), ervoor nog een weekend weg met schone familie. Daarnaast nog kinderen die aandacht willen, zwemmen willen, spelen willen, knuffelen willen. BOvedien weer helemaal terug op werk, wat zich uit in zo`n beetje de meest complexe patient van de afdeling die onder mijn blijvende hoede geschoven is en 2 mensen die door mij begeleid worden. Getsrat met hardlopen en andere lichaamsbeweging. Het is allemaal leukleukleuk, maar veel. Hoe deed ik dat altijd ook alweer? Vandaag helemaal niets, behalve rust heb ik besloten. eindelijk kan ik dus weer even gezellig cheersen op mijn gemak, de krant lezen, een boek pakken, speklletje doen met de koters en ik denk dat ik mezelf en hun maar trakteer op niet koken en wel patat. Feestje. Morgen is nu.

Iemand koffie trouwens?
niet helemaal een gepaste eerste smiley zie ik, was niet als uitlachgebeuren bedoelt, maar meer als hard lachen. Moet eerst eens rustig alle acties van zo`n mormeltje bekijken zie ik nu.....

oeps, ben ook vergeten het vorige bericht te checken op spelfouten.... tijd voor koffie geloof ik!
SJee, 3 kano's en 7 pakken couscous.....

Maar heel vervelend om op verre afstand van elkaar ruzie te maken. Kun je het niet eens echt goedmaken ook! Slaap maar lekker bij in het vliegtuig, en zoen het thuis maar fijn af, Lil! (Meer mag ook, natuurlijk, maar zal niet fijn zijn i.v.m. knoopje GG???)

~gloeilampje aan~ Heeee, maar dat IS het natuurlijk. Arme man ziet als de dood tegen zijn knoopjeleggerij aan, en verwoordt dat in de vorm van ruzie maken om niets met vrouwlief in Oost-Europa! ~Uit~

Jammer, Pim, je maakt zulke mooie kindertjes.... Leuk, trouwens, zo'n schoolfotograaf! Heb je maar weer eens een officieel portretje van je bloedjes.

Dries zijn kont hoogtepunt van film?? Oke.......
Goeiemorgen, Bentetje! Mijn scherm stond al een tijdje open....
ook goeiemorgen!

Oja, de knoopjes. Het was niet bentos die een eng verhaal had. Bentos heeft namelijk geen knoopje. Misschien moet hij zich er inmiddels wel eens aan gaan wagen, want we zijn er van overtuigd dat ons gezin het mooist is zoals het nu is. Maarja, die Mirena is wel makkelijk, als in iedere maand een NOD zonder dat me ei gesprongen is.
waarom is het zo lastig om niets te doen? De krant is uit, de koffie staat naast me. De was zit erin, het aanrecht blinkt weer, de magnetron ook. Nu kriebelt het om te checken in hoeverre de kinderen nieuwe kleren nodig hebben. KK moet echt wel wat hebben weet ik, maar wat heeft de troel nog wat wel past???? Maar ja, geld is op, dus nieuwe kleren lukt eigenlijk niet, maar toch, ik moet wat doen lijkt het, STOM
Goedenmorgen dames!!

Ha, knoopjes, dat komt het stokje niet tengoede, natuurlijk Bij Elvis was het een half drama (ene eileider, zoals de dokter 'm zelf noemde, was zo gevonden, de ander niet) Man van collega moest later maar terugkomen om e.e.a. onder narcose te doen

OH.. dit had morgen na 12 uur gemoeten, natuurlijk

Voordeel voor Pimpel van bijelkaarpassende klerensetjes zoeken is natuurlijk wel dat alles nét schoon is, toch? Leuk hoor.. schoolfoto's.

Lil, enig idee waar GG de kano's gekocht heeft? M'n zus heeft ze nl net op marktplaats gezet, zou wel geinig zijn als hij ze gekocht had 3 kano's klinkt trouwens wel als beetje veel, als hij de enige is die kanoot, maar goed.

Bentetje, het is af en toe wel zoeken zo, wat je precies bedoelt met je tiepwerk haha.

LE noemt mij nou Sinterklaas en vindt het inderdaad wel stoer dat z'n neefje het nog niet weet. Hij zit ook al cadeautjes voor 'm te bedenken. Het bedenken van fopcadeaus staat hem ook wel aan

Hij begon zich nu wel af te vragen hoe het dan zat met die fopcadeaus in de vriezer bij m'n zus (duhuh, hoe dacht je?) en hoe het dan kwam dat m'n nichtje wel een Zwarte Piet weg had zien lopen en zelfs een pepernotenzak vond mét een Pietenpet.

Lil, lekker afzoenen vandaag... GG gaat toch morgen pas voor knoopje?

enneh..

ondanks dat ik terug kan lezen, weet ik niet meer wat ik allemaal wilde zeggen.

Heeft iemand misschien nog lekkere vegetarische makkelijke recepten voor me, die ook makkelijk op te warmen zijn? Ik ben al in kookboeken aan 't duiken, maar tips zijn altijd welkom

Toedels
Later is nu
huh, geen inspiratie dream... misschien later!

Heb net kleren uitgeziocht, conclusie is dat GG nog heel veel heeft en KK nieuwe dingen moet hebben. Tsssk wat jammer nou..... meidenkleding shoppen is leuk!

Ik weet even niet meer wie zich afvroeg of ik dit jaar nog tomaten en paprika en radijs van eigen balkon ging eten?? Echt wel! De radijsjes zijn mislukt, maar de tomaten zijn zalig. De paprika`s zijn nu aan het rijpen, maar zien er goed uit. Leuk hoor, volgend jaar weer, maar dan wat meer.
Ik heb wel een heerlijke koolsalade-recept voor je. Is koude maaltijdsalade, SUPERgezond, vult erg goed, en low calorie. Wat wil je nog meer.

Men neme:

-spitskool (of chinese ofzo)

-bleekselderij

-halfje rode paprika

-rood appeltje

-blikje ananas

-handvol (of meer, want lekker) studentenhaver (dus rozijnen en noten)

-(magere) yoghurt

-suiker of zoetstof

-evt. als je dat lekker vind, een gemberbolletje of kaneel ofzo

Alles fijnsnijden, en doorelkaar mikken. Ik hak de dikste noten ook altijd even in tweeen ofzo.

Flinke kom magere yoghurt, op smaak brengen met suiker of zoetstof. Ik gooi er meestal ook wat ananasnat, of gembersiroop, of kaneel ofzo door. Zelf weten...

Yoghurtdressing over fijngesneden zooi, doorelkaar roeren en eet smakelijk!! (Vraag Mimsey, Toet of Pimpel; volgens mij vonden zij het wel te pruimen.....)

PS Volle yoghurt, suiker, veel noten enzo is natuurlijk veeeel lekkerder, maar ja.... meestal doe ik low calorie.....
Heerlijk, Bent, tomaten van eigen kweek! Passen ook wel in bovenstaande salade, by the way..... (Ik mik eigenlijk altijd vanalles wat "op" moet en maar enigszins in een zoet-achtige salade smaakt, erin).

Vroeger kreeg ik altijd fruit en groente-uit-eigen-tuin van m'n vader, incl. scharreleitjes. Echt veel smakelijker.... Helaas zijn echter mijn eigen pogingen meerdere jaren erg jammerlijk mislukt (op stokslabonen na); heb kennelijk geen groene vingers geerfd.
Ah, dat klinkt lekker Xop! En aangezien het voor Zoy + fam is, hoeft het niet low kcal. Ik weet alleen niet of de kinderen zo'n salade zullen waarderen.. hmm IKzélf ga 'm vanavond gelijk uitproberen (wel low kcal, ik kom namelijk de laatste tijd alleen maar aan )
Later is nu
klinkt inderdaad lekker xop, helaas heb ik een man die gruwelt van alles wat naar rauwkost neigt. Moet ik dus eens zonder hem doen.

Ach, ik heb ook geen groene vingers: heb het in een pot gezet, veel water en pokon voor fruit en groente erop, en voila! Ben benieuwd hoe het verder gaat, geen idee of dit meerjarig gebeuren is bv.

Eten ze wel vis dream? Anders pasta koken: gerookte zalm en tomaten fijn snijden. In pan groene pesto en zure room opwarmen, tomaten en zalm erdoor roeren en klaar. Zalig!
OH, heerlijk, hier loopt het water in de mond, bentetje Ik hoop wel dat ze vis eten, want dat zat ook door één van m'n spinazietaarten. Het hoeft ook niet altijd volledig vegetarisch, had ik begrepen, maarja, daar probeer ik zoveel mogelijk in tegemoet te komen.
Later is nu
broccoli zalmquiche, ook altijd handig om van te voren te maken. Hartig taartdeeg, broccoli in klein roosjes, zalm uit blik klein maken. Mengsel van eieren en geraspte kaas klutsen en eroverheen. Dan in oven.
Haha, heerlijk. Er zijn wel veel zalmgerechten he?

Ik ben ook gek op zalm, dus er erg blij mee.
Later is nu
Oeioei, mensen.... Lekkere dingen schrijven jullie op, zeg! Ik krijg Hongerrrrrr.... (en heb alleen nog maar een appeltje in de tas, en geen geld. Aaaargh!)

Btw, Bent, ik heb eenzelfde man. Hij gruwelt ook daadwerkelijk als ie mij die salade op ziet eten. Maar ja, ik gruwel van saucijzen, frikandellen en spek. Dus ach... zo houden we elkaar in evenwicht.... Kids lusten dit soort dingen natuurlijk ook nog lang niet, maar die hoop ik toch MIJN eetgedrag aan te leren, en niet hun vaders' slechte gewoontes. (Needless to say hoe oneerlijk het toch wel niet is, dat IK te zwaar ben, en manlief lang en eeuwig dun blijft..... Maar goed, da's mijn frustratie).

Voordeel van deze salade is dat ie minimaal 1 dag goed blijft in de k.k. dus ik smul altijd meerdere dagen van een keer veel snijwerk!
Kijk, dat hoor ik graag, Xop. Ook bij mij een groenteloze man. Alleen worteltjes uit blik gaan er nog wel in, en daar gruwel IK dan weer van. Rauwe winterwortel eet ie ook af en toe, haha.

Dus.. ik zit dagelijks braaf aan de salade en hij niet. De kinderen krijgen tegenwoordig een eigen klein bakje met datgene van de salade dat ze lusten, zoals de komkommer, Amsterdamse uitjes voor m'n dochter, champignon voor m'n zoontje, enz. Dochter wel dressing, zoon niet, dat soort zaken.

Bij mij trouwens manlief niet dun, dus dáár geen frustratie
Later is nu
Mijn kinderen zijn gelukkig dol op rauwkost! Het liefst gewoon zoals het is en niet gemengd, maar ik kan ze altijd paaien met tomaatjes, paprika, komkommer en worteltjes. Doe ik dus ook vaak! Het is hier soms zelfs de truc om ze ander eten te laten eten (beloven dat ze dan daarna tomaatjes ofzo mogen)
quote:bentetje schreef op 13 september 2007 @ 10:29:

waarom is het zo lastig om niets te doen? De krant is uit, de koffie staat naast me. De was zit erin, het aanrecht blinkt weer, de magnetron ook. Nu kriebelt het om te checken in hoeverre de kinderen nieuwe kleren nodig hebben. KK moet echt wel wat hebben weet ik, maar wat heeft de troel nog wat wel past???? Maar ja, geld is op, dus nieuwe kleren lukt eigenlijk niet,

maar toch, ik moet wat doen lijkt het, STOM shop.hm.com, in je mandje slepen wat je wilt hebben, vanavond nog een keer kijken of het wel écht nodig is en zo ja: druk op bestellen. De acceptgiro betaal je volgende maand. Of Bentos, als die meer saldo heeft.
Kan iemand trouwens Mims naar de Kroeg lokken en vastbinden op haar kruk? Ik mis haar hier.
o, wie weet doe ik dat wel! Hoewel, KK heeft al gezegd dat ze graag mee wil shoppen. Kan natuurlijk wel alvast ideëen op doen

Ik bel je even vanavond bloes, ben je thuis?
Jep, zoals bijna altijd. Na 8 uur aub.
Oeeeh wat voel ik me oerlui als ik die heerlijke zélfgemaakte maaltijdsalades lees hier.. ik neem altijd van die kant-en-klaar maaltijdsalades mee bij Albert Heijn van 4 euro ofzo, je scheurt de verpakking eraf, pleurt het in een gezellige schaal, rukt met je tanden het plasticje van bijgeleverde dressing stuk, giet het over die salade in de gezellige schaal, beetje parmazaanse kaas schilfers/walnoten/wat er nog mee in het totaalconceptpakket zit, eroverheen en voila, de groente staat vanavond weer op tafel. .

Maar die zijn ook écht lekker, je hebt ze met mango/kip, zalm en-nog-iets en weet ik veel wat nog meer. Of het gezond is..het proeft vers maar ja, dat zeg ík. Als ik geen gezin had, at ik iedere avond een zak chips als avondmaal, net zo makkelijk.

Poeh, jouw leven klinkt inderdaad erg druk, Bentetje! Ik moet er nu niet aan denken, zou het nog geen 2 dagen volhouden!

Naar je zin weer op de je werk?

* Zet laatste restje koffie met gevulde kano's op de bar *
anoniem_18275 wijzigde dit bericht op 13-09-2007 21:13
Reden: blontje probeerde plaatjes te plakken..
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven