Mode & Beauty alle pijlers

ervaring bio oil??????????

07-02-2010 09:26 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen allemaal,

Ik heb twee zwangerschappen gehad, de laatste is zeven jaar geleden.. Nou heb ik echt heel erg last van striee en natuurlijk is het met de jaren minder zichtbaar geworden (dat wil zeggen ze zijn meer naar de kleur van mijn huid geworden) Maar t blijft heel erg storend voor mij.

Nu zie ik iedere keer die reclame van bio oil dat dat littekens zou vervagen.. Heeft iemand daar ervaring mee?

groetjes
Tegen striae weet ik niet maar de littekens in mijn gezicht vervagen er wel door.

(striae begin ik niet eens aan, onbegonnen werk hier )
Ik had het voor pigment vlekken gekocht...hielp geen zier...mijn zus voor littekens en dat hielp bij haar ook niet....en toch braaf door gesmeerd hoor....we dachten "het zal wel tijd nodig hebben"....bij ons dus niet
heb je trouwens ook al een topic op digi geopend "help mijn ????????? blijft hangen?"
Had het voor mijn pigmentvlekken,daar hielp het niet voor.Striae geloof ik ook niet hoor.Vond het trouwens vreselijk vet......kreeg er smerige kussens van snachts...
Hier wilde ik ook een topic over openen! Heb in september 7 moedervlekken weglaten halen en smeer nu heel braaf 2x per dag littekencreme van biodermal. 1 litteken wordt niet minder en is ook lelijk en in het zicht. Zou het beter helpen bij "verse" littekens?
Wat een hoop vraagtekens.

Tja,'t is een lekker spullie, maar zou er niet al teveel hoop op vestigen. Ik zou eerder Biodermal gebruiken, maar denk niet dat je er helemaal vanaf komt. Striae is volgens mij niet echt een litteken, meer een soort scheurtje en dan kun je niet wegsmeren.
Inderdaad een erg vet spulletje.

Heb het ook gebruikt na mijn zwangerschap, moet zeggen de stiae vervaagde wel sneller dan zonder gebruik ( striae op mijn buik braaf gesmeerd die op mijn heup niet, die is nu nog paars, buik huidkleurig geworden) Maar verder dan dat verdwijnen ze niet, en dit effect krijgt je na verloop van tijd zowiezo.
quote:Ainne schreef op 07 februari 2010 @ 10:14:

Wat een hoop vraagtekens.

Tja,'t is een lekker spullie, maar zou er niet al teveel hoop op vestigen. Ik zou eerder Biodermal gebruiken, maar denk niet dat je er helemaal vanaf komt. Striae is volgens mij niet echt een litteken, meer een soort scheurtje en dan kun je niet wegsmeren.Maar misschien kun je (bv tijdens zwangerschap) preventief smeren??
Ik heb bio oil nu ongeveer een maand, en smeer me elke dag braaf 2 keer in, zoals op de verpakking vermeld staat.

Ik heb namelijk nogal veel last van straie..wat ik niet echt mooi vind (wie wel?!:P)

Wat ik tot nu toe gemerkt heb, is dat de striemen wel minder paars/rood van kleur worden, en dat de kleur steeds langzamer begint te vervagen.

Van tevoren heb ik maanden gesmeerd/gemasseerd met bodylotion, maar dat had niet de helft van het effect dat ik nu heb.

Je moet niet verwachten dat de striemen volledig verdwijnen, want zoals al eerder is gezegd; het zijn scheurtjes in het onderhuids bindweefsel..dat groeit nooit meer aan elkaar vast.

Maar heel veel mensen zijn al heel blij (mij inclusief:D) als de rood/paarse kleur weg is..vooral in de bikini-periode..
quote:deeskeh schreef op 07 februari 2010 @ 11:34:

Ik heb bio oil nu ongeveer een maand, en smeer me elke dag braaf 2 keer in, zoals op de verpakking vermeld staat.

Ik heb namelijk nogal veel last van straie..wat ik niet echt mooi vind (wie wel?!:P)

Wat ik tot nu toe gemerkt heb, is dat de striemen wel minder paars/rood van kleur worden, en dat de kleur steeds langzamer begint te vervagen.

Van tevoren heb ik maanden gesmeerd/gemasseerd met bodylotion, maar dat had niet de helft van het effect dat ik nu heb.

Je moet niet verwachten dat de striemen volledig verdwijnen, want zoals al eerder is gezegd; het zijn scheurtjes in het onderhuids bindweefsel..dat groeit nooit meer aan elkaar vast.

Maar heel veel mensen zijn al heel blij (mij inclusief:D) als de rood/paarse kleur weg is..vooral in de bikini-periode..Hier hoef je niet voor te smeren hoor, want ze veranderen altijd naar zilver/wit na een bepaalde tijd
Ik heb het voor zowel littekens als straie gebruikt en het werkte bij beiden voor geen meter, helaas
Heel erg bedankt voor jullie reactie's... Stiekem wist ik het wel, maar ja had toch nog hoop hihi.

blijf het jammer vinden dat er niks aan te doen is.

groetjes
Bio-oil zit trouwens vol met mineraalolie dus helemaal niet goed. Ik vind het ook nog eens heel duur.

Voor de doorbloeding is het goed om te masseren maar dan kun je beter een Amandelolie of andere olie zonder mineralen pakken. Veel goedkoper ook nog.
'k Heb het ook gekocht voor mijn striae. Heb het hele potje opgesmeerd met als conclusie; waardeloos. Het hielp helemaal niks bij mij en de striae werd er ook echt niet minder door..., kan je nagaan want ik heb niet eens veel striae (alleen op mijn bovenbenen) dus ik raad het niemand aan eigenlijk. Het is nog duur ook voor zo'n klein potje.
Mineraalolie is een bijproduct dat ontstaat tijdens de productie van benzine, de moleculen daarvan zijn te groot om door de huid te worden geabsorbeerd (mineraalolie is goedkoop en populair in de cosmetica industrie).

Dit smeer je op je lijf en je betaald er ook flink voor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven