De ultieme blender

03-02-2010 20:44 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Na in drie jaar tijd twee blenders te hebben versleten (*kuch philips kuch inventum kuch*) ben ik nu op zoek naar de ultieme blender waarbij het messengedeelte niet kapot gaat! Ik gebruik de blender slechts sporadisch voor ijsklontjes, nooit voor harde dingen. Toch gingen de vorige twee te snel kapot en maakten ze allebei een hels kabaal.

Ik wil een blender met een krachtige motor, liefst een glazen kan, en een goed mengvermogen (moet alle stukjes goed fijnmaken). Een mooi uiterlijk is een plus. Hij mag duur zijn, maar moet dan wel jaaaren meekunnen.

Momenteel denk ik aan deze:

http://www.kitchenaid.nl/ ... /subcatid/33/prodid/45263

Iemand daar ervaring mee? Of is er een andere supergoed? Of zijn alle blenders ruk?
Ik hoopte op een spelfout maar je wilt echt een ultieme blender niet de ultieme blunder. Jammer, succes met je zoektocht.
Nou ja, de vorige blenders waren wel blunders :-). Was er niet ooit al eens een topic over blunders?
Sommige blender zijn geschikt om ijs te malen, ik geloof dat die functie een ice crush functie heet. Dus daar zou ik sowieso op selecteren. Die van Kitchen Aid ziet er trouwens supergaaf uit! Hoe duur is die? Maar ik heb zelf een Bestron dingetje, dus geen ervaring met de betere merken..
Kitchen Aid!! Niet goedkoop, maar erg goede kwaliteit! Wij hebben die van ons al 4 jaar, en hij heeft al verschillende drama's overleefd (NOOIT aardappels proberen te blenderen tot puree, dat wordt een soort kauwgum!!). Babyhapjes, ijsklontjes voor feestjes, soepen, sauzen, noem maar op, wij gebruiken hem bijna dagelijks en hij is altijd goed. Echt, ik zou er bijna aandelen in kopen, zo blij ben ik met dat ding.

Nouja, mijn advies is dus DOEN!
Moondancer in "Beste blender gezocht"

bijna dezelfde titel
Oeps, heb gezocht op blender, maar die niet gevonden. Dank je voor de link, borderwalk!

Binti, dankje voor advies. Ik ben stiekem al verliefd op het uiterlijk van de KA, en dus erg goed om te horen dat hij ook beresterk is.

El_lebel, hijs ongeveer 150 euro... Maar ja, heb nu ook al over de 100 euro aan blenders uitgegeven. Schattie is het he? Bij mn oude blenders stond ook dat je ijs kon crushen.. Maar ligt denk ik vooral aan de sterkte van de motor.
quote:Pepernoek schreef op 03 februari 2010 @ 21:04:

El_lebel, hijs ongeveer 150 euro... Maar ja, heb nu ook al over de 100 euro aan blenders uitgegeven. Schattie is het he? Bij mn oude blenders stond ook dat je ijs kon crushen.. Maar ligt denk ik vooral aan de sterkte van de motor.

Tja, precies, dan kan je net zo goed 1 keer het geld goed uitgeven. Bummer dat die crusher niet echt zo goed was... Butt-blender!

Ik ga nu dromen over afstuderen, een baan en dan.. een droom blender! Je hebt me verliefd gemaakt...
Haha, dromen over een blender... Als je dan toch over Kitchen Aid gaat dromen, doe het dan goed en neem deze:

http://www.kitchenaid.com/flash.cmd?/#/ ... SM150PSPK/

Ooit, als ik een grotere keuken heb waar hij mooi tot z´n recht komt...
KRUPS !
Nak, vertel eens, welke heb jij? Ik heb gekeken naar de Krups Power XL6, maar las dat die ook snel kapot gaat.
quote:Pepernoek schreef op 03 februari 2010 @ 21:40:

Haha, dromen over een blender... Als je dan toch over Kitchen Aid gaat dromen, doe het dan goed en neem deze:

http://www.kitchenaid.com/flash.cmd?/#/ ... SM150PSPK/

Ooit, als ik een grotere keuken heb waar hij mooi tot z´n recht komt...Houd op! *kwijl kwijl kwijl* Ik droom echt al jaren van deze, ooit eens in een hele dure kookwinkel zien staan.. Echt heel duur, 600 euro ofzo... Maar op een dag zullen we verenigd worden, haha!
Na een paar prei- en bloemkoolsoepjes te hebben gepureerd werden de messen bot (of waren ze dat al?). De draden gingen om de messen zitten. Hij heeft toen in de keukenkast staan verstoffen en is vervangen door een staafmixer en minimoulinette (van een ander merk). Beiden zijn ook voor heel andere dingen te gebruiken en worden nog steeds gebruikt af en toe.

Leuk dat iemand zo'n topic opent, dan wordt je nog eens herinnerd aan de inhoud van je kast..
quote:Pepernoek schreef op 03 februari 2010 @ 21:48:

Nak, vertel eens, welke heb jij? Ik heb gekeken naar de Krups Power XL6, maar las dat die ook snel kapot gaat.Even in m'n kastje kijken......ik heb de KB720 heeft een krachtige motor en doet het hier prima!
Over mijn Inventum geen slecht woord! Hij doet het al een enkele jaren heel goed! De vorige heeft het begeven nadat iemand cocktails ermee ging shaken en vergeten was de onderrand vast te draaien Daar kon hij niet zo goed tegen. Dezelfde weer gekocht en nu twee kannen op 1 onderstuk, heel erg fijn!
Thanks voor de reacties! Goed dat jullie goede ervaringen hebben!
Waar zijn die dingen van Kitchen Aid te koop? Vind ze ook wel erg cute!
bij de bijenkorf, op internet! cute he!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven